V Brně začala třímiliardová proměna druhého největšího nádraží, oproti plánům vyjde dráž

Nová nádražní budova Brno-Královo Pole, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova Brno-Královo Pole, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Kvůli stavbě dojde k dočasné redukci provozu části regionálních vlaků.

133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiříK

Mě pobavily ty vizualizace. Zastávkové ICE do Tišnova míjí odklonové ICE z Prahy do Vídně, protože koridor přes ČT stojí. Nebo to jsou nové Jančurovy rychlíky do Bohumína? 😀 Týpek na kole přijel po výpadovce na Svitavy, protože nic jiného z toho směru nevede. 😀 Parádní ženská jde kolem něj směrem, kam by se normáně bála, protože tam pořádně nikdo nechodí a je to tam takové pusté. To parkoviště pro auta vedle nádražní budovy je také nějak divně, od Semálu je tam, myslím, jednosměrka v opačném směru. Naopak mi tam chybí, jak bude vypadat ten přestupní uzel MHD, jako by… Číst vice »

LKB

Me zajimalo, zda „Nové zabezpečovací zařízení “ znamena, ze tato cast trati bude pripravena na vyhradnu provoz pod ETCS nebo bude jeste dalsi pozdejsi vyluka.

LKB

Me zajima… korektury jsou obcas skodlive.

Pavel Skládaný

Prostě Vás to zajímalo a stále zajímá :-).

jura

A co ty lechtive egyptske maluvky a nastupistich? Zustanou?

xyz

Takže 1. TK Krpole – Kuřim nakonec reko o 9 (!) let později než reko 2. TK (tehdy při 2,5měs. „nickolejném provozu“)…

Co si tehdy z roku 2015 pamatuju, tak tou 1. TK se mělo navázat o dost dřív než až za 9 let.

Jaaa

Člověk míní…

a8n

Na druhou stranu 1. TK byla na rozdíl od druhé obnovována začátkem devadesátek, takže se i přesto konci životnosti teprve blíží.

Martin z topírny

Opět zas a pořád… Proč kvůli výluce stanice se musí rušit vlaky na S3 To neumí SŽ najít takové technické řešení, aby šel provoz maximálně zachovat? Umí, ale nechce. Nikdo ho k tomu nenutí. A tak bude další skupina lidí, která během výluky přejde z vlaku do automobilu. Tohle nejsou výluky na týden – a půl roku či rok – je dlouhá doba na to, aby s tím část cestujících byla smířena a pokorně ten diskomfort přijala. Navíc severní S3, kromě loňského roku – trpí na rázný způsob výluk už několik let. A prosím neříkejte, že to nejde… 100km, od… Číst vice »

Projektant

Královo Pole – Kuřim je 8 km, jsou tam dvě zastávky. Normální JD osobáku je 10 min., během stavby bude při omezení na 50 km/h bude možná 14 min. I ten 30 min. takt je při jednokolejném provozu dost na hraně. Jaké řešení byste si představoval? Vložit jednu nebo dvě provizorní odbočky? Kromě vysokých nákladů a nepotřebnosti v pravidelném provozu by to znamenalo výrazné prodloužení stavby – např. v nedávno diskutovaném úseku Drahotuše-Lipník budou dvě odbočky a stavba tak bude probíhat ne po polovinách, ale po šestinách, aby byly využitelné dvoukolejky v dílčích úsecích mezi odbočkami. Pak není divu, že… Číst vice »

Dušan

A neříkala Správa železnic, státní organizace, že na nových stavbách je už to omezení rychlosti nově V = 80 km/h místo 50 km/h ? Namátkou Lipník – Drahotuše nebo Karlštejn – Beroun ?

Projektant

Mám za to, že je to podmíněno pevnou zábranou mezi kolejemi. Zde se v dokumentaci píše o 50 km/h, ale pokud by to zvládli s vyšší rychlostí, bylo by to samozřejmě velké plus.

Jaaa

Prostě zase zastaralé postupy…

Jan Pytela

Kolem prazskeho hlavaku jsou vsichni experti na udrzitelnou architekturu, tady sprzel vyplodi predimenzovany hnus bez souteze a nikdo behem pripravy ani necekne.

Frantisek

Ale cekne. Vlastně je to další zbytečná megastavba v době, kdy prý se musí šetřit. Tři miliardy za výměnu funkčního nádraží na okraj Brna za úplně nové…

Karl vB.

Neodsuzuji vaše rozhořčení, ale chci pouze podotknout, že teoreticky mohlo být i zdaleka hůř. Zde je link, (převzatý od nicka „Projektant“, účastníka tehdejší diskuse u zdejšího článku ze dne 16.01 2022), na futuristické vize nádraží v KrPoli, tehdy zřejmě velmi ambiciózního a kreativního pana architekta Petra Parolka: https://brnensky.denik.cz/galerie/navrh_nadrazi_krpole.html?photo=1&back=147814903-2244-50 Myslím, že proti němu je i pan Kotas se svými stany, docela břídil. Doufám, že když jste to uzřel, tak jste z toho nedostal srdeční arytmii, nebo pupínky. Doplním jen, že první návrh objektu schváleného k realizaci (na současných presentacích) ještě obsahoval tři umělecké díry ve střeše nad terasou vedle prvním peronu.… Číst vice »

Daniel

Vypada to pekne!

MHD

Pokud se vám líbí, doporučuji návštěvu České Lípy, tam už léta stojí zmenšená verze.

Jarda

Tak tato rekonstrukce za 3 miliardy a Hlavák za 2 miliardy a je to prý moc.

jackbrno

Další co nepochopil, že i když to tak podle fotek vypadá, tak na rozdíl od hlaváku v Praze tohle zahrnuje komplet výměnu a rozšíření kolejí a zabezpečovacího zařízení a ještě pěkný kus trati směr Kuřim. Ta nová budova + podchod, který konečně propojí pro chodce dvě městské části, je proti celému rozsahu stavby v podstatě prkotina. Kdežto v Praze za to má být v podstatě akorát ubourání kusu stávající budovy a postavení pergoly nad parkem, nic víc.

Jaaa

Pch, průjezd vlaků na 120, když na Majlont je oblouk na 80.

Pavel Skládaný

Vy jste nemístný puntičkář. To je samozřejmě jen nadsázka, jako byste neznal SŽ. Ale zvýšení až do 85 km/h si tam představit dokážu a pro Pendolino ještě víc!

zwi

85km/h je ve druhé TK (směr Lesná) již dnes, první TK ji snad bude kopírovat. To nic nemění na tom, že stanicí opravdu nepůjde projíždět 120km/h. Nevím kolik bude od Řečkovic. Před Řečkovicemi je od Kuřimi horní „jen“ 100km/h. V KrPoli dnes stejně zastavuje veškerá osobní doprava (tedy včetně rychlíků). Zpomalovat tak budou jen náklady z až 100km/h na 80.

Dušan

V 1. TK jsou žebrové podkladnice a pružné svěrky Skl24, na žebrových a rozponových podkladnicích nelze mít horní rychlostníky + pendolino – to je jedna věc.
Druhá je viditelnost stávajících návěstidel v 1. TK (= problém – nelze zvýšit rychlost) – to se stavbou mění k lepšímu – čili po stavbě zde budou rychlosti stejné jako ve 2. TK v současném stavu.
Průjezd stanicí:
V = 100/105/110-120/120* km/h (I=100/130/150/*270 = po výstavbě ETCS)
Od Řečkovic:
V = 100/105/120/120* km/h (I=100/130/150/*270 = po výstavbě ETCS)
Od Lesné:
V = 80/85/85/105* km/h (I=100/130/150/*270 = po výstavbě ETCS)

Dušan

EDIT: rychlostní profil po výstavbě ETCS pro Pendolino:
V = 120 km/h v úseku Kuřim – Brno-Královo Pole a V = 105 km/h v úseku Brno-Královo Pole – Brno-Maloměřice St.3 – bez ETCS to nejde, kvůli viditelnosti návěstidel pro Pendolino.

Jaaa

A kolik tam těch Pendolin projede? 🙂

Karl vB.

To záleží také na tom, kolik jich v době ukončení rekonstrukce ještě bude funkčních,
Momentálně to jsou myslím čtyři.

Dušan

To se ptáte poněkud předčasně:-)) Teprve se soutěží veřejná zakázka s názvem „„Ověření sjízdnosti TV pro rychlostní profil Vk – příprava a realizace měřící kampaně 2023“ jejíž součástí jsou mj. úseky Vlkov – Řikonín a Křižanov – Sklené – viz níže: Účelem veřejné zakázky je ověření sjízdnosti trakčního vedení v rychlostním profilu Vk pro stanovené traťové úseky pro vydání průkazu způsobilosti dráhy bez omezení. Předmětem veřejné zakázky je komplexní zajištění veškerých kroků a úkonů nutných pro komplexní zajištění ověření sjízdnosti trakčního vedení v rychlostním profilu Vk v souladu s platnými TSI ČSN EN 50367 ed. 3, ČSN EN 50317 ed.… Číst vice »

Pavel Skládaný

Před Řečkovicemi je od Kuřimi 90 km/h, dvojité rychlostníky zde zatím nejsou. V opačném směru bylo taky 90, ale teď je 95/100.

Granja

Však od konce vlaku po vyjetí z oblouku již od hrotu krajní výhybky může začít zvyšovat na těch 120 km/h, pokud ve stanici nestaví. Takže ten poslední vůz těch 120 na výjezdu ze stanice, (když to fíra pořádně „osolí“) by skoro mohl i dosáhnout. Záleží také na délce soupravy.

zwi

Prave ze ve stanici vcetne rychliku vsechno stavi.

Jaaa

Tak až zase rozhrabou Brno – Třebová, tak by teoreticky něco projíždět mohlo, ale pokud to není Pinďa tak max. stovkou na jednom konci, jak už tu bylo napsáno.

Holík

Zajímavé však je, že si nikdo nevšiml že tam budou navíc i odstavné koleje!! Pro koho pak.??? Nevíte kdo tam má obraz souprav dálkových vlaků a za 2 roky přibudou další? Kdo ví. Ať napoví…..

Pedro72

No to je skandál! Na nádraží budou koleje? Hanba! 😀

Jiří Kocurek

Že by konečně dorazily i pragotrony na nástupiště?

Gregyros

už tam dávno jsou

Pavel Skládaný

To je fofr, dnes ráno tam ještě nebyly.

Tomáš Záruba

A Malomerice St.3 včetně až před Zidenice, tam co končila modernizace adamovskych koleji, to pořad nic?

Dušan

V tom úseku má proběhnout stavba „Oprava trati v úseku Brno-Židenice – Brno-Maloměřice – 2. část“ – viz níže: Stav: Příprava, Zahájení realizace: 2024, Konec realizace: 2024 Akce: Strojní čištění kolejového lože, souvislá výměna kolejnic a pražců, svaření do bezstykové koleje a úprava jejích geometrických parametrů. Hned vedle je stavba „Modernizace ŽST Brno-Židenice a úpravy v ŽST Brno-Maloměřice“, ta se ale „smrskla“ pouze na mosty Bubeníčkova – viz text níže: Původní rozsah stavby, který předpokládal modernizaci stanice Brno-Židenice, byl z důvodu značných zmařených investic v přechodném stavu redukován na přestavbu železničního mostu přes Bubeníčkovu ulici. Původní rozsah stavby bude zahrnut… Číst vice »

Petr

Je vtipné, že první na řadě v rekonstrukci jsou okrajové nádraží, ale Židenice či Hlavní nádraží vypadají a budou ještě dlouho vypadat stejně jak před 50 lety.

PvvS

Tak židenice se budou posunovat..

jackbrno

Nové hlavní nádraží, vč. rekonstrukce Židenic, jsou naplánované i s termíny. Nejde všechno naráz.

Jaaa

Hlavák chtějí ODSunovat.

jackbrno

Už je taky na čase, protože v současné poloze a ještě v oblouku, je to dost hrůza.

Frantisek

Jo, přijet vlakem do centra, to je hrůza. Pěkně na periferii – a příště rovnou aut(obus)em, ne? Nádraží v obloucích po světě je… A neúdržbu řešit hned přesunem? No…

Jaaa

Ale houbeles, ono se jen nechce.

PvvS

Oblouky jsou to nejmenší. Ale když si město nechalo utýct koupi tesca i s pozemkama, to je větší problém.

Granja

550 nad TK se na těch ve štatlu hl. n. opravdu, ale opravdu, udělat nedá.

Pako

Vzroste kapacita… Bla bla bla a pro nákladní dopravu… Bla bla bla jak to umějí vždycky okecat. To jako že tam bude více kolejí, to asi těžko…

Petr Jetelina

Více kolejí nebude, ale dojde k jejich prodloužení.

David

By me zajimalo kdo a jak se v ty odbavovaci hale bude odbovavat? jeste existuji zoufalci co chteji postavat u pokladen?

Aspon je tam nejake misto na potraviny a mekac … za 3 mld by tam teda mohla byt i parkovaci dum pro cca 1000 aut i s nabijenim, ale jaksi neni.

Štěpán

A ty rekonstrukce mostu a trati od Malomeric az do Kurimi by se platili z ceho? Navic, dnes uz vime, ze stavet vsude parkovaci domy neni uplne ekonomicke.

Jiří Kocurek

Zrovna tady je parkovací dům dost nesmysl. Kdyby to místo bylo špatně dostupné pomocí MHD, že se z okolí hojně dojíždělo autem na vlak, to se říct nedá.

jackbrno

Ano, stačí se podívat na ty hromady „zoufalců“ u pokladen na každém větším nádraží.

M19

A jaký vliv na to má fakt, že předplatní jízdenky na měsíc a déle se budou od 1. března 2024 prodávat pouze v elektronické formě? U těch pokladem budou lidé, co chtějí jednotlivé jízdné či jedou mimo IDS JMK.

Ech

Lidé v JMK znají Univerzální (předplatní/přenosnou) jízdenku IDS JMK

Koneckonců i firma ČD očekává razantní přechod na on-line prodej
https://zdopravy.cz/tri-ctvrtiny-jizdenek-on-line-ceske-drahy-chteji-posilit-v-nakupu-dokladu-pres-internet-168349/

M19

A?

jackbrno

Vám toho dlouhodobě uniká podstatně víc, všímáte si zásadně vždy jen jedné věci vytržené z kontextu, ale celek je naprosto mimo vaše chápání. Nemluvě o splachovací povaze, že se neustále vracíte někam, kde nejste vítán a nemáte k tomu co chytrého říct.

Ech

Vaše reakce nemá žádnou věcnou podstatu.

Prostě mlátíte prázdnou slámu.

Inu, máme demokracii, takže i plytčí žvanilové můžou vyjevit názor.

El Barto

Dokonale jste popsal vlastní příspěvky, gratuluji.

Ech

Děkuji za výsledek Vašeho brilantního mozkového trustu Ši-ši-hú.

El Barto

Mozkový trust, další do sbírky blábolů.

A děkuji za potvrzení mého předchozího příspěvku.

jfp

Předražené, stačilo ošolíchat vlaštovky a zbourat barák a postavit místo něj kostku ala Libeň.

Jiří Kocurek

A ta kolej Maloměřice-Kuřim se opraví … sama?

jackbrno

Tam ale fakt nejde jen o barák…

Frantisek

Proč hned bourat? Aha, opravovat a doplňovat je ostuda…

Granja

Barák se propadá, protože stojí v místě bývalého rybníka. V rohu u hospody to krásně uvidíte na propadlé dlažbě haly.

Nose Peak

Tři miliardy za to, aby se místo jedné předimenzovqné budovy postavila druhá. Nevím, jak chcou čistit to šikmý prosklení…ale tuším – tak jako všechno ostatní, tj nijak….

Frantisek

Predstavte si ty kilometry modreho zabradli!

Modré zábradlí

Už se těším.

Petr Jetelina

Tři miliardy jsou podle vás jen za budovu? A za co se teda bude stavět kolejiště stanice a první traťová kolej z Maloměřic až do Kuřimi?

Nose Peak

Kolik stála rekonstrukce técdruhé koleje? Stamiliony to byly, to ano, ale ne miliardy…a nějaké to podchodování v tom bylo taky (rampa v Řečkovicích)…

Petr Jetelina

Nedělá se jen kolej, ale i spodek, trakce, zabzař, sanace mostů, sanace zdí, PHSky. To není nic levného.

M19

Neznáte? 1+1 zdarma. 😉

Jiří Kocurek

Škandál, oni chtějí prodlužovat koleje pro nákladní dopravu a postavit pěším most přes Ponávku!

Nose Peak

Dvorecký most přes Vltavu má rozpočet někde kolem miliardy. To jen tak, pro srovnání.

Frantisek

To je fajn, ale proč k tomu ještě měnit zdravý velký barák za jiný…

jackbrno

Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou, abyste měl alespoň nějakou představu, co všechno za ty 3mld bude. Fakt nejde jen o barák.

Jaaa

I tak je to víc než dost…

Granja

A kolik je dost?

Jaaa

Baj voko o půl miliardy minimálně.

Frantisek

No jo, ale ten barák je v tom proč? Nevíme asi co, s prachama. Děti ve školách budou obědvat housky se salámem, a basta.

Ech

S ohledem na trend homeoffice se kapacita nádraží (baráku) jeví jako předdimenzovaná.

Ono už tak úplně neplatí to co před 20 lety, že ze severu Brna se jezdí centrem na jih za prací/nákupy.

Spíše se prosazuje znalostní ekonomika, právě zčásti odpracovaná v home office
https://www.e15.cz/tema/sila-ohne-jak-v-sobe-zapalit-investorskou-vasen/brno-laka-miliardove-investice-stava-se-hlavnim-mestem-technologii-1410733

V každém případě o zmanažování a zaplacení nádražního baráku v B-KrPole by se mělo postarat Město Brno

gwann

Bla bla bla.
I Zvonarku ma platit mesto? A co dal?

Ech

Copak privátní autobusové nádraží Brno-Zvonařka neplatí i občané v Jihomoravském kraji?

Obce v JMK, tedy i Brno, platí Jihomoravskému kraji a tento platí dopravcům za dopravní dotace za krajské busy
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/na-krajskou-dopravu-daji-obce-o-sto-procent-vice-nekterym-se-to-nelibi-20211007.html

M19

Dopravcům se

M19

Dopravcům se dotace nevyplácejí. Dopravci jezdí objednané výkony, ty dostaniu zaplaceny a tržby jsou věcí kraje.

Podle vaší logiky, platí občané kraje i papírnictví naproti, protože si tam úředník koupil tužku.

Zkuste psát o věcech, kterým aspoň trošku rozumíte.

Ech

A jaké dotace se vyplácí dopravcům při automobilové spolujízdě?

Můj strýc takto jezdí na směny do Barumky, obvykle s sebou bere 2 až 3 kolegy.

Proč autobus/vlak jedoucí zhruba po téže trase dostává provozní dotace? A můj strýc žádné?

MartinS.

Tak možná by měl dostávat „dotace“ od těch kolegů, kteří si ho objednávají. Jestli mu za to nic nedávají, nebude to chyba kraje, ale strýce. Ale vy to máte v rodině asi všichni podobné, že?
Ostatně kraje objednávají dopravu ve veřejném zájmu, tak co, kdyby strýc zkusil jet autobusem nebo vlakem?

Ech

A řešením je přestat dotovat busy i vlaky.

Zejména, když dotace jsou vesměs na státní dluh.

Letadla z Prahy Václava Havla taky nepotřebují dotace.

M19

Takže přestane skoro vše jezdit. Lidi se nedostanou do práce. Super. Ekonomika jen vzkvétá a kolečka byznysu se točí… 😀

Ech

Normální je zaplatit to co, spotřebuji.

Ech

A proč nejede strýc ani jeho kolegové dotovaným busem či vlakem?

Protože čtyřsměnný provoz.

Tudíž i na jejich bedra se zvyšuje státní dluh kvůli výplatě dotací dopravcům, které tito lidé pracující na 4 směny v Barumce nemají šanci využít.

jackbrno

Běžte se někdy podívat na jakékoliv nádraží v hlavních špičkách a pak zkuste použít aspoň jednu mozkovou buňku. Možná pochopíte, že kdyby se toto nedotovalo a lidi byli nucení přestoupit do aut, tak by doprava totálně zkolabovala. Ono stačí představit si jednu „blbou“ soupravu CityElefantů přeskládat do aut. Kam by se asi tak ta auta vešla?

Ech

Když je doprava vlakem tak super, tak jistě pasažéři zaplatí 100% nákladů na svoji dopravu.

Že, dobrý muži?

M19

Tak na komerčních linkách ji přece platí. Respektive platí tržní cenu. Tak co se vám nelíbí. A co kdyby se tedy zpoplatnilo použití všech silnic i osobními vozy. Když je to tak super, měli by platit 100 % nákladů a ne, aby jim údržbu komunikací dotovali ti, co chodí pěšky. 😉

Ech

nečitelné. sorry

jackbrno

Opět jste nepochopil… Je společenská nutnost, podpořit aby významná část lidí jezdila hromadnou dopravou, protože v opačném případě by nevyhnutelně nastal kolaps. A to je věc, za kterou se vyplatí poskytnout určité dotace. Že, nepříliš chytrý muži?

Ech

nečitelné srorry

M19

Co to je čtyřsměnný provoz? Existuje trojsměnný či nepřetržitý provoz, ale čtyřsměnný, to je nějaký lidový název, ne?

M19

Na internetu je spoustu nesmyslů. Zákon nic takového nezná.

jackbrno

Protože jedno auto se dvěma až čtyřmi lidmi je pořád silně neekologické vůči busu nebo vlaku.

Ech

Je normální si zaplatit komplet, co spotřebuji.

Tj. jestliže firma SŽ od dopravců utržila za použití kolejí pouze 6% svých tržeb (zbytek je vesměs na státní dluh), tak ceník firmy SŽ pro dopravce by se měl cca 18x zdražit.

P.S. Máte-li důkazy, že zdanění aut je příliš nízké, tak klidně zdanění zvyšte. Je mi to šumafuk. Na dálkové trasy jezdívám vlakem.

M19

Ten už si po pak nebudete moci dovolit, nebojte. Zůstanete doma. 😉

Ech

V zemích, kde nedotují hromadnou dopravu, tak gró dopravy zajišťují busy, maršrutky, kola nebo pěšky

M19

Podle toho to tam vypadá.

jackbrno

Je mi jasné, že tohle je mimo vaši mozkovou kapacitu pochopit. Takže znovu, jsou jisté věci, které jsou prospěšné ze společenského hlediska. Napřiklad hromadná doprava. Můžete si být naprosto jistý, že kdyby nějak výrazně stoupla cena hromadné dopravy a nahrnulo se víc lidí do aut, tak ani vy nebudete schopen se nikam rozumně dostat. Takže i já, který také z větší části jezdím autem jsem rád, že je hromadná doprava dotovaná i z mých daní, protože to alespoň trochu udrží volné silnice. Stačilo by, aby jen malé procento z těch, co dojíždí za prací do měst vlaky a autobusy přesedlo… Číst vice »

Ech

Železniční doprava je dotována vesměs na dluh. Nikoliv z daní.

Také proto bylo nutné zdražit daň z kohoutkové vody na dvojnásobek, aby se jakžtakž dařilo splácet úroky ze státních dluhů.

M19

Vaše vzdělání také bylo na dluh. Evidentně mu však dlužíte něco i vy sám. Jak poznáte, která část státního rozpočtu je z daní a která na dluh? To je nějak rozčleněno? Tahle položka je z DPH z toho a z toho, tahle z dluhopisů…?

M19

Co to s tím má společného?

Ech

Promiňte, díky řazení diskuze je to pro mě nesrozumitelné.

El Barto

Nekrmit kolovrátek.

jackbrno

Je to zase ten přihlouplý Axel, že jo? 🙂

PeDazOl

Kefelín, čo je to také “předdimenzované”?

Ech

Ano, díky za upozornění.

Správně je „předimenzovaný“

thebearspook

Dimenzované předem.

Jeník

Redakce vypněte už axela to je pořád dokola..

Dizgrafyq

Tak to přestaví na squash a lezecké centrum, no.

Ech

ROFL

jackbrno

Trend po covidové homeoffice bublině zase prudce spadl. To není žádný důvod, nechat dopravní infrastrukturu v pravěku. Vlaky jsou ve špičkách pořád narvané.

Ech

Jak Vám do Vaší teorie zapadá, že vlaky ČD byly v prvním pololetí využity z 27,1% (před čínským virem to bylo víc)?

Podotýkám, že od 12/2019 firma ČD přestala jezdit spousty venkovských vlaků např. na Zlínsku, tudíž bych čekal, že vlaky ČD letos budou naopak výrazně využitější než před čínským virem.

Jeník

Venkovský vlak . To je název..ne už fakt ne

Ech

Děkuji za Vaši hluboce promyšlenou reakci. Nicméně snaha nalézt nějaký věcný argument ve Vaší reakci je zatím bezúspěšná.

S kým tak obvykle komunikujete? S ročními dětmi? Ty Vám snad dokážou porozumět.

Karl vB.

„…se prosazuje znalostní ekonomika…“
jejíž dlouhodobým a nezastupitelným představitelem na tomto serveru jste zejména VY!

Laborec425

To asi zmizí i ta brutální nádražka 😀

Petr Jetelina

Ta už je dávno pryč. 🙁

Kubin

Minimálně od covidu nefunguje😓

Jiří Kocurek

Tak to chce petici po vzoru jistého mostu v Praze. Brutální nádražku nedáme, nebourat!

Jaromír

Nabourat. Zcela jistě je to kulturní památka.

Nose Peak

Že jo? Je to o čtvrt století starší než hala v Práglu. Akorát teda autostráda není na střeše, ale kousek vedle…

Pavel Skládaný

Ale toho brutálního knihkupectví je mi líto.