V Blansku skončilo omezení na hlavním průtahu, vznikla nová okružní křižovatka
Nová okružní křižovatka v Blansku. Foto: Město Blansko
Město si od křižovatky slibuje plynulejší provoz a bezpečnější přecházení chodců.
Město si od křižovatky slibuje plynulejší provoz a bezpečnější přecházení chodců.
Není pravda, že skončilo omezení na hlavním tahu. Na Svitavské u Lidlu je přece uzavírka. Pisatel článku je asi z Práglu.
Není, takhle to prezentuje i vaše radnice.
A nebylo by lepsi misto reseni prutahu Blanska udelat obchvat? 🙂 Idealne uz rovnou jako cast nejake dalnice na sever?
Blansko zabírá celou šířku údolí Svitavy, takže budování obchvatu by znamenalo buď rozsáhlé demolice nebo dlouhý tunel, tudíž na silnici II. tř. zcela nereálné.
Právě. To by ekonomicky nevyšlo, tranzitu tam zase na pár kilometrů dlouhý tunel tolik není.
Jak by obchvat pomohl pro vnitroměstskou dopravu a pro ty, kteří mají cíl nebo začátek cesty v Blansku?
Tak technicky to proveditelné je – viz link, ale zároveň i neprůchozí, protože ani tam kde to takto plánovali , to z pochopitelných důvodů, nedodělali. 🙂
https://www.google.it/maps/@47.3642366,8.5237012,3a,75y,216.92h,40.48t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNEdaEeTiMOJ1VWENM5o2HBBStS0Sa0C75H3_l1!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNEdaEeTiMOJ1VWENM5o2HBBStS0Sa0C75H3_l1%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya64.29522-ro-0-fo100!7i8192!8i4096
Nechápu, co stálo 11 miliónů na kusu asfaltu a kostek, to si zas někdo pěkně namastil kapsu.
Pane kolego, mohl jste vzít krumpáč, lopatu, kolečka a jít to udělat za pár drobáků …. 🙂
„Během stavby došlo i k opravě vodovodu, vznikla odlehčovací komora a dokončila se přeložka sítí vedoucích přímo pod novým kruhovým objezdem.“
Možná by bylo lepší číst, než si nalhávat.
Možná nejvíc peněz stojí právě to, co není vidět a je uděláno a skryto pod zemí – přeložky a výměna všech možných sítí pod komunikací. Ten asfalt s obrubníky navrchu je jen taková „poleva“.
Ja si myslim, ze nejlepsi by bylo, kdyby kraj krome kruhacu postavil obchvat Blanska pro tranzit na silnici II/374. Prujezd Blanska rychlosti 50 km/h bohuzel trva dlouho. Kdyz bude lepsi prujezd touto stranou, odlehci se malicko I/43, ktera je vysoce pretizena.
Obchvat Blanska by vzhledem k terénu (Blansko zabírá celé údolí) musel vést několikakilometrovým tunelem. Což na silnici 2.třídy není moc ekonomicky obhajitelné.
Zvláště v situaci, kdy se plánuje kousek vedle vést X43.
Myslim, ze nemate pravdu. Jednak X43 vam rozhodne neprevezme mistni dopravu Adamov – Rajec-Jestrebi. A navic bude az za mnoho let, az se vyresi trasa okolo Kurimi a Lipuvky, ktera je slusne receno zaseknuta. Prijde Vam normalni, ze se delka cesty 20 kilometru (https://mapy.cz/s/lovuzepubo) jede az 30 minut, kdyz se to v Blansku ucpe? Pritom vzdusnou carou je to necelych 15 kilometru.. A verte mi, ze mnozstvi nakladni dopravy II/374 je docela enormni, rozhodne nemluvime jen o osobnich autech. Byl jsem tam na rekreacnim pobytu a nestacil jsem se divit. Navic prujezd Bilovicemi nad Svitavou, Adamovem, Olomucany pred Blanskem je… Číst vice »
Nadpis je klamavý! 😡
Bylo zrušeno omezení pouze na části průtahu…
A v budoucnu bude další: je plánován kruhový objezd u Kauflandu z důvodu výstavby Tesca.
V současné době má město s 20k obyvateli (pokud dobře počítám!) 5 kruháčů, 1 ve výstavbě a 1 plánovaný.
Sveho času měli v Blansku unikát… kruhový objezd se světelnou signalizací.
Bylo za to terčem posměchu…i když kdo to tam zná, chápe proč to tak bylo.
V Blansku na kruháči dočasné semafory pomohly.
Jinde mají na kruhovém objezdu semafory stabilní. Trojpruhový kruháč na Porscheplatz v Zuffenhausenu. Bez nich by nešlo z levého odbočovacího pruhu na kruhovém objezdu vyjet.
https://newsroom.porsche.com/de/unternehmen/ein-kunstwerk-fuer-zuffenhausen-10319.html
V HK je kurháč se semafory už dlouhá léta – https://mapy.cz/zakladni?x=15.8415345&y=50.2020739&z=19&l=0
Při vypnutých světlech to tam ve špičkách občas bývá zajímavé…
Nebude trvat dlouho a další kruhový objezd bude o pár metrů dál u Shellky …. Kdyby ty kruhové objezdy budovali souběžně, mohly být již oba hotové, ale díky výbornému plánování, budeme opět stát v nekonečných kolonách …. Děkujeme ti město Blansko za bezchybné a dokonalé plánování dopravních staveb!!!!
A není to náhodou krajská silnic? Co s tím má město společného?
Málo kruháčů! Přidat!
Kdo jich bude mít na průtahu víc, Blansko, nebo Nový Jičín? 🙂
ValMez!
Ten kruháč tam měl stát už před deseti lety, ale lepší pozdě, než nikdy!