V Anglii vyjedou se zpožděním nové vlaky, soupravy Azuma míří pod státního dopravce

Nové jednotky Hitachi Azuma. Foto: LNERNové jednotky Hitachi Azuma. Foto: LNER

Na trať mezi Londýnem a Leedsem se od 15. května vydají nové soupravy od Hitachi, které umí jezdit na elektřinu

Na trať mezi Londýnem a Leedsem se od 15. května vydají nové soupravy od Hitachi, které umí jezdit na elektřinu i naftu. Společnost LNER (London North Eastern Railway) oznámila nasazení jednotek Azuma na tuto trať od 15. května. Cestujícím mají jednotky přinést větší komfort a současně zvýšit i kapacitu vlaků na trase z Londýna na sever Anglie.

Nové jednotky jezdí ve Velké Británii už dva roky u jiných dopravců, LNER je další společností, která si je koupila.

Nové vlaky (v britském označení British Class 800 / 801)  jsou pojmenovány Azuma, což v japonštině znamená východ. Nahradí třicet let staré soupravy na trasách na sever Anglie. Mohou jezdit až rychlostí 225 kilometrů za hodinu, na tratích bez ETCS 200 kilometrů za hodinu. Vyrábí se v závodě Hitachi ve městě Newton Aycliffe v severovýchodní Anglii.

LNER má objednáno celkem 65 těchto vlaků ve verzi s pěti nebo devíti vozy. Dopravce slibuje cestujícím větší komfort, například o 7 centimetrů vetší prostor na nohy. Samozřejmostí jsou už zásuvky na dobíjení či palubní wi-fi.

https://www.youtube.com/watch?v=xvQiz_BSDEo

Soupravu pohání elektrické motory, může ale vyjet i na trať bez trakčního vedení či při výpadku napětí: pod podlahou jsou zabudovány generátory na naftu, které vyrábí elektřinu pro pohon jednotky.

LNER je na rozdíl od jiných dopravců ve Velké Británie státní firmou. Převzala provoz po Virgin Trains East Coast, která se dostala do finančních problémů.

Problém měly na trati i samotné jednotky. Původně měly vyjet už v prosinci loňského roku, ukázalo se však, že si nerozumí úplně se zabezpečovacím zařízením. Problémy se ale zřejmě podařilo již vyřešit.

Tagy Azuma Hitachi LNER Top
51 komentářů