V Anglii vyjely do pravidelného provozu nové vlaky od Hitachi

Nová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNERNová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNER

Cestování mezi Londýnem a severem Anglie je od dnešního dne pohodlnější. Společnost London North Eastern Railway (LNER) poprvé vyrazila na

Cestování mezi Londýnem a severem Anglie je od dnešního dne pohodlnější. Společnost London North Eastern Railway (LNER) poprvé vyrazila na trať z Londýna do Leedsu a Hullu s novými vlaky Azuma od společnosi Hitachi.

Celkem 65 nových souprav postupně nahradí 45 starších dosluhujících jednotek IC 125 a IC 225. Současně dojde i k navýšení kapacity: v devítivozové soupravě je o 100 míst více než ve stávajících. Devítivozová jednotka pojme celkem 627 cestujících, z toho 101 v první třídě. Pětivozové jednotky mají kapacitu 270 míst v druhé třídě a 45 v první třídě.

LNER má objednáno celkem 65 těchto vlaků ve verzi s pěti nebo devíti vozy. Dopravce slibuje cestujícím větší komfort, například o 7 centimetrů vetší prostor na nohy. Samozřejmostí jsou už zásuvky na dobíjení či palubní wi-fi.

Díky nasazení nových jednotek LNER postupně přidá další nové spoje, například z Londýna do Lincolnu, Harrogate a Bradfordu. Tempo dodávek má být zhruba jeden vlak týdně, na podzim by vlaky měly začít jezdit i na linkách do Skotska po východním pobřeží.

Vlaky zaplatilo britské ministerstvo dopravy, které tímto krokem chce zvýšit kvalitu cestování po britské železnici. Vlaky se vyrábí v Anglii v  závodě Hitachi ve městě Newton Aycliffe v severovýchodní Anglii, depo je v Doncasteru.

Nasazení nových vlaků znamená i čistější provoz: jednotky IC125 jsou dieselové.  Azuma má elektromotor a generátory na naftu, které umožní i jízdu mimo elektrizované tratě. Z celkové objednávky 65 jednotek je s hybridním pohonem 23, ostatní jsou elektrické.  Maximální rychlost je 225 kilometrů v hodině, na tratích bez ETCS 200 km/h. Dopravce od nasazení nových vlaků čeká i větší spolehlivost. Časté výpadky a poruchy jsou velkým problémem britské železnice.

LNER je na rozdíl od jiných dopravců ve Velké Británie státní firmou. Převzala provoz po Virgin Trains East Coast, která se dostala do finančních problémů.

Nová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNERPrvní třída v Hitachi Azuma. Foto: LNERDruhá třída v Hitachi Azuma. Foto: LNERProstor pro přepravu jízdních kol. Foto: LNERDruhá třída v Hitachi Azuma. Foto: LNERDruhá třída v Hitachi Azuma. Foto: LNER
Tagy Azuma Hitachi LNER
15 komentářů