Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Uzavírka hlavního tahu na Vídeň je tu, začíná oprava mostu přes Nové Mlýny

Most na silnici I/52 přes vodní dílo Nové Mlýny. Foto: Google
Most na silnici I/52 přes vodní dílo Nové Mlýny. Foto: Google

Už dnes těžce zkoušení řidiči na hlavním tahu I/52 z Brna na Vídeň se budou muset smířit s další dopravní komplikací. Ředitelství silnic a dálnic zítra zahajuje opravu zchátralého mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny. Mezinárodní silnice tak bude až do 11. prosince zcela uzavřena.

Provoz bude veden po objížďkách na silnicích II. třídy. Objízdná trasa ve směru na Brno bude vedena přes Dolní Dunajovice, Brod nad Dyjí a Novou Ves, ve směru na Vídeň se bude jezdit přes Novou Ves, Drnholec, Novosedly, Dobré Pole a Březí. „Prosíme všechny řidiče, aby na objízdných trasách jezdili ohleduplně, dodržovali předepsanou rychlost a dostatečné rozestupy mezi vozidly,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Objízdné trasy během uzavírky I/52. Pramen: ŘSD
Objízdné trasy během uzavírky I/52. Pramen: ŘSD

Most přes Nové Mlýny patří dlouhodobě k největším ostudám české silniční sítě. Už předloni jej museli silničáři uzavřít a nasunout na něj provizorní most, po kterém mohou řidiči jet jen dvacetikilometrovou rychlostí. Most je dlouhý 108 metrů a má čtyři pole.

Jeho stávající konstrukce bude zdemolována a nahrazena novou, spodní stavbu dělníci opraví. Součástí rekonstrukce je i rozšíření mostu pro plánovanou cyklostezku, kterou financuje Jihomoravský kraj.„Jedná se o nezbytnou opravu mostu, jejíž technické řešení umožňuje nosnou konstrukci výhledově rozšířit,“ řekl už dříve Studecký.

Oprava vyjde na 294 milionů korun, když cena předpokládaná činila 231 milionů korun. Provedou ji společnosti FIRESTA-Fišer a Eurovia. Investice kraje do cyklostezky je 30 milionů korun.

Místo silnice I/52 má vést v budoucnu do Rakouska dálnice D52, její příprava je ale zatížena soudními spory s ekology. Rakušané přitom svou dálnici A5 už dovedli téměř k hranici.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michael
Host
Michael

Neumíme postavit dálnici na hlavním mezinárodním tahu-neschopnost vlády!! Budou rok kutat most, aby se dál mohlo jezdit přes vesnice do Rakouska…

a8n
Host
a8n

Poslední vesnicí přes kterou se jezdí je Mikulov.

Bob
Host
Bob

Tak kdo by teď jezdil na jih, kde zuří Covid–19, Vídeň už je taky dost silně zasažena 🙂

Hojakar
Host
Hojakar

Tvl…trošku pouzivat to kulatý co máte na krku..

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Někteří prostě myslí v přítomnosti. Dneska pivo je, tak proč by ho měl pivovar vařit.

Eduard
Host
Eduard

Je věčná škoda, že se tam rovnou nepostaví dálniční most. Snad ho nebudou muset hned opravovat. Jak se to už některých dopravních staveb stalo.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak nějak jsem si myslel, že tenhle most se opraví v rámci (nebo i trochu dopředu) stavby D52. Napřed se hráz rozšíří o nové dva pruhy včetně nových mostů (na ty se převede provoz), a pak se snesou staré mosty a postaví nové.

PetrPetr
Host
PetrPetr

Jenže na to je potřeba celé kolečko od EIA, které u nás trvá 10 let. Tady ještě déle kvůli ekologům. A most se musí opravit.

Eduard
Host
Eduard

A co by se stalo kdyby nebyla EIA?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No coby. Černá stavba.

Asd
Host
Asd

No tak stát sám sobě dá pokutu. Stavba se zlegalizuje a život jde dál. Pořád lepší černá stavba dalnice než žádná.

Alibaba
Host
Alibaba

No, mám pocit, že právě cca těch 10 let se ví, že ten most je třeba předělat. Zase na druhou stranu by to byla salámová metoda (byl by postaven úsek přes Nové Mlýny a „musel“ by se napojit) stavění D52 a to by se někomu nemuselo líbit hlavně „ekologům“.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Chtějí to udělat tak, aby se konstrukce dala rozšířit na dálniční profil bez bourání té opravené, pokud mám správné informace.
Aktivisté naštěstí nemůžou kecat do pevnostních výpočtů. Že by opravu napadli v tom smyslu, že je mostovka příliš předimentozavné a požadovali použití 16 mm tlustých plechů namísto 20mm a ktomu adekváně oslabit ložiska. Teda požadovat můžou, ale aspoň tady by s nima někdo rychle vyběhl.

EM*
Host
EM*

Na obrázku vidím jenom nějakou okresku, kterou zajisté nebude problém objet po již dávno dokončené dálnici D52.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Já teda vidím jedničku v dezolátním stavu. Okreska je tohle: https://mapy.cz/s/hefogokavo
A to je na okresku ještě velkoryse široká.

Kodl
Host
Kodl

Dalsi ukazka absolutni neschopnosti ceskeho statu postavit dulezitou, extremne chybejici dopravni infrastrukturu. Nekonecny serial na pokracovani, kdy se jeste do roku 2050 bude neustale opravovat to, co ze za minuleho rezimu postavilo a k tomu mluvit a placat a malovat budouci dalnici sit, jak bude skvela.

Kez by se po vecnem recneni politiku a slibech dalo jezdit.. Delat & Makat je jako chtit, mluvit, placat a slibovat, jen presvedcivejsi.

Amalka
Host
Amalka

no dokud tady v Cesku bude lez vydavana za pravdu, tak rok 2050 je jeste optimismus. Staci vytahnout nedavnou historii a vetsina cechu omluvi kdejakou spatnost

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak pozor na to. Postavit něco s vizí, že údržba a opravy nebudou navěky potřeba je poněkud hloupé. Ono totiž musí být obojí.
Bez údržby toho, co je, to pak dopadne jako s mnoha památkově chráněnými budovami. Ta střecha se propadla už někdy v 80. letech.comment image

Ondra
Host
Ondra
Kamui
Host
Kamui

Sudeťáci byli Němci, co mluvili německy, mysleli německy a logicky chtěli být součástí Německa.

Mimochodem naprosto stejný problém je dnes na Ukrajině s ukrajinskými Rusy v Donbasu a na Krymu. A ačkoli to bude znít hnusně, jediná věc která by to vyřešila by bylo rozdělení Ukrajiny.

David
Host
David

Stejně jako u nás problém vyřešilo odtržení sudet, že?

jozka
Host
jozka

Jen s tim rozdilem, ze Donbas byl uzemim Ruska, kdezto Sudety byly az na vyjimky uzemim ceskeho statu.

Jaaa
Host
Jaaa

Nesmysl.

David
Host
David

Nevíte někdo kdy a popřípadě proč se rozhodl, že hlavní tah na Vídeň bude obsloužen dálnicí D52 (přes Mikulov) a nikoli D55 (přes Břeclav). Především po dokončení D55 (Otrokovice – Břeclav) by se mi zdála tato varianta výrazně logičtější. Chápu však, že nyní je třeba D52 dokončit, neb Rakušané již svou část na Mikulov téměř postavili.

BND30
Host
BND30

Tak tohle by mne také zajímalo. Zásadní překážkou je existence lužního lesa, který by se těžko překonával (ne že by překonat nešel, ale újma na přírodě a náklady s kompenzacemi s tím spojené…) a možná obava ze zahlcení D2 mezi Brnem a Břeclaví, ale tu D2 zahltí po připojení D55 také…

Vojta
Host
Vojta

Mně by to zas přišlo nejlogičtější vést kolem Hevlína, Lávy a jihozápadně od Poysdorfu se připojit na stávající trasu. Žádné CHKO nebo lužní lesy, navíc od Hrušovany by mohla být výpadovky na Znojmo použitelná pro rychlejší cestu Znojmo-Brno i Znojmo-Vídeň. Ale Rakousko hold trvalo na trase k Mikulově.

Vojta
Host
Vojta

Omlouvám se za překlepy z mobilu (od Hrušovan, výpadovka, k Mikulovu). Myšleno bylo zhruba toto: https://mapy.cz/s/rebufazusa V 90. letech něco takového myslím byla jedna z variant. Ale teď už to bude přes Nové mlýny, to je jasné. Ještě aspoň obchvat Mikulova a nepůjde to přes žádnou obec.

Jakub
Host
Jakub

Mezistátní smlouvám AT o dálničním připojení v Mikulově je z 2009, někdy v letech 2007-2008 probíhalo hodnocení obou variant tzn “I/52 vs D2+I/55 kolem Breclavi”. S D55 po Břeclav se počítá. Na reintal to Rakousko už nikdy nepostaví. V roce 2011 dostala dálnice ránu v ZUR JMK které jsou opět platné od 11/2016. Faktem je ze Brno Vídeň po D2 by bylo o kus kratší ale když vidím jaké kino je s Naturou 2000 a dvoupruhem kolem Breclavi tak je to spíš rádoby varianta zelených jako že je i jiná než 52. A dnešní intenzity na D2, to už by… Číst vice »

VJY
Host
VJY

Ano. Zelení prosazovali přehodnocení (tedy zrušení) plánů na D52. Protože správně očekávali, že pokud trasa povede po D2 a okolo Břeclavi, najdou 1000 důvodů, proč se odbočka z D2 do Rakouska nebude moci nikdy postavit (lužní lesy, Lednicko Valtický areál…….). A tím pádem zvítězí – nadobro zablokují možnost dálničního spojení Brna s Vídní.

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Na to byla uzavřena nevím ve kterém roce mezistátní dohoda mezi CZ a AT. Hlavní nevýhodou trasování přes BV by bylo překonání Dyje, železnice, zničení lužního lesa a průchod dálnice lednicko-valtickým areálem. Z tohoto pohledu vychází trasa přes Mikulov daleko výhodněji, zejména když se postavila dálnice až do Pohořelic a pokračování vede až za Ivaň ve stopě stávající I/52 a všechno je nachystáno na rozšíření. Jedinou složitost představuje přechod Novomlýnských nádrží. Kdo bude chtít v budoucnu pokračovat z D55 do AT včetně letiště, tak to bude mít výhodnější vzít přes SK a napojit se na rakouskou A4.

PetrPetr
Host
PetrPetr

D55 má ještě ptačí oblast – Bzenec – Rohatec. Tam bude taky problém. Nicméně do budoucna asi nějaká slušná silnice první třídy okolo Břeclavi povede a rakušáci udělají její pokračování.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ono se nejezdí jenom Brno – Vídeň. Pokud je cíl/start na západ od Velké Bíteše, tak by to přes Břeclav byla zajížďka a byla by dostatečně dlouhá na to, aby se jezdilo přes Znojmo a Hollabrun. Zakázat kamiony na E59 znamená porušit mezinárodní dohody. Zatímco D52 v současné trase bude stahovat dopravu až z Velkého Meziříčí, potažmo většinu provozu z D1 směrem na Vídeň. Není to až o tolik delší. Obzvlášť, když se vezme v potaz jižní tangenta, po které se vyhnete ucpané D1 od Starého lískovce až po odbočení E50 u Hlobic. Ikdyby tam byly 3+3 pruhy. Nejsou a… Číst vice »

Vojta
Host
Vojta

Jihozápadní tangenta (dálnice Ostopovice – Želešice/Modřice) podle aktualizace ZÚR JMK nebude. Naštěstí. Na jih od Brna už jedna hnusná dálnica stačí.

BND30
Host
BND30

Tak postavme hezkou dálnici….

Nekdo
Host
Nekdo

Ostopaci uz nejmene 80 let musi vedet, ze dalnice bude. Pokud se neodstehovali, tak jim to nevadi. A tangenta bude.

M H
Host
M H

Hlavně by to skončilo věčně ucpanou D2…

Asd
Host
Asd

Co tak ji rozšířit? V naší kotlině asi nereálné.