Uzavírka hlavního tahu na Vídeň je tu, začíná oprava mostu přes Nové Mlýny
Most na silnici I/52 přes vodní dílo Nové Mlýny. Foto: Google
Už dnes těžce zkoušení řidiči na hlavním tahu I/52 z Brna na Vídeň se budou muset smířit s další dopravní
Neumíme postavit dálnici na hlavním mezinárodním tahu-neschopnost vlády!! Budou rok kutat most, aby se dál mohlo jezdit přes vesnice do Rakouska…
Poslední vesnicí přes kterou se jezdí je Mikulov.
Tak kdo by teď jezdil na jih, kde zuří Covid–19, Vídeň už je taky dost silně zasažena 🙂
Tvl…trošku pouzivat to kulatý co máte na krku..
Někteří prostě myslí v přítomnosti. Dneska pivo je, tak proč by ho měl pivovar vařit.
Je věčná škoda, že se tam rovnou nepostaví dálniční most. Snad ho nebudou muset hned opravovat. Jak se to už některých dopravních staveb stalo.
Tak nějak jsem si myslel, že tenhle most se opraví v rámci (nebo i trochu dopředu) stavby D52. Napřed se hráz rozšíří o nové dva pruhy včetně nových mostů (na ty se převede provoz), a pak se snesou staré mosty a postaví nové.
Jenže na to je potřeba celé kolečko od EIA, které u nás trvá 10 let. Tady ještě déle kvůli ekologům. A most se musí opravit.
A co by se stalo kdyby nebyla EIA?
No coby. Černá stavba.
No tak stát sám sobě dá pokutu. Stavba se zlegalizuje a život jde dál. Pořád lepší černá stavba dalnice než žádná.
No, mám pocit, že právě cca těch 10 let se ví, že ten most je třeba předělat. Zase na druhou stranu by to byla salámová metoda (byl by postaven úsek přes Nové Mlýny a „musel“ by se napojit) stavění D52 a to by se někomu nemuselo líbit hlavně „ekologům“.
Chtějí to udělat tak, aby se konstrukce dala rozšířit na dálniční profil bez bourání té opravené, pokud mám správné informace.
Aktivisté naštěstí nemůžou kecat do pevnostních výpočtů. Že by opravu napadli v tom smyslu, že je mostovka příliš předimentozavné a požadovali použití 16 mm tlustých plechů namísto 20mm a ktomu adekváně oslabit ložiska. Teda požadovat můžou, ale aspoň tady by s nima někdo rychle vyběhl.
Na obrázku vidím jenom nějakou okresku, kterou zajisté nebude problém objet po již dávno dokončené dálnici D52.
Já teda vidím jedničku v dezolátním stavu. Okreska je tohle: https://mapy.cz/s/hefogokavo
A to je na okresku ještě velkoryse široká.
Dalsi ukazka absolutni neschopnosti ceskeho statu postavit dulezitou, extremne chybejici dopravni infrastrukturu. Nekonecny serial na pokracovani, kdy se jeste do roku 2050 bude neustale opravovat to, co ze za minuleho rezimu postavilo a k tomu mluvit a placat a malovat budouci dalnici sit, jak bude skvela.
Kez by se po vecnem recneni politiku a slibech dalo jezdit.. Delat & Makat je jako chtit, mluvit, placat a slibovat, jen presvedcivejsi.
no dokud tady v Cesku bude lez vydavana za pravdu, tak rok 2050 je jeste optimismus. Staci vytahnout nedavnou historii a vetsina cechu omluvi kdejakou spatnost
Tak pozor na to. Postavit něco s vizí, že údržba a opravy nebudou navěky potřeba je poněkud hloupé. Ono totiž musí být obojí.
Bez údržby toho, co je, to pak dopadne jako s mnoha památkově chráněnými budovami. Ta střecha se propadla už někdy v 80. letech. https://www.hrady.cz/data_g/3081/86870.jpg
https://mapy.cz/zakladni?x=17.9691420&y=49.4713252&z=18&pano=1&pid=57430925&yaw=4.851&fov=1.257&pitch=-0.019
Ale nakonec se to dá opravit 😀
Sudeťáci byli Němci, co mluvili německy, mysleli německy a logicky chtěli být součástí Německa.
Mimochodem naprosto stejný problém je dnes na Ukrajině s ukrajinskými Rusy v Donbasu a na Krymu. A ačkoli to bude znít hnusně, jediná věc která by to vyřešila by bylo rozdělení Ukrajiny.
Stejně jako u nás problém vyřešilo odtržení sudet, že?
Jen s tim rozdilem, ze Donbas byl uzemim Ruska, kdezto Sudety byly az na vyjimky uzemim ceskeho statu.
Nesmysl.
Nevíte někdo kdy a popřípadě proč se rozhodl, že hlavní tah na Vídeň bude obsloužen dálnicí D52 (přes Mikulov) a nikoli D55 (přes Břeclav). Především po dokončení D55 (Otrokovice – Břeclav) by se mi zdála tato varianta výrazně logičtější. Chápu však, že nyní je třeba D52 dokončit, neb Rakušané již svou část na Mikulov téměř postavili.
Tak tohle by mne také zajímalo. Zásadní překážkou je existence lužního lesa, který by se těžko překonával (ne že by překonat nešel, ale újma na přírodě a náklady s kompenzacemi s tím spojené…) a možná obava ze zahlcení D2 mezi Brnem a Břeclaví, ale tu D2 zahltí po připojení D55 také…
Mně by to zas přišlo nejlogičtější vést kolem Hevlína, Lávy a jihozápadně od Poysdorfu se připojit na stávající trasu. Žádné CHKO nebo lužní lesy, navíc od Hrušovany by mohla být výpadovky na Znojmo použitelná pro rychlejší cestu Znojmo-Brno i Znojmo-Vídeň. Ale Rakousko hold trvalo na trase k Mikulově.
Omlouvám se za překlepy z mobilu (od Hrušovan, výpadovka, k Mikulovu). Myšleno bylo zhruba toto: https://mapy.cz/s/rebufazusa V 90. letech něco takového myslím byla jedna z variant. Ale teď už to bude přes Nové mlýny, to je jasné. Ještě aspoň obchvat Mikulova a nepůjde to přes žádnou obec.
Mezistátní smlouvám AT o dálničním připojení v Mikulově je z 2009, někdy v letech 2007-2008 probíhalo hodnocení obou variant tzn “I/52 vs D2+I/55 kolem Breclavi”. S D55 po Břeclav se počítá. Na reintal to Rakousko už nikdy nepostaví. V roce 2011 dostala dálnice ránu v ZUR JMK které jsou opět platné od 11/2016. Faktem je ze Brno Vídeň po D2 by bylo o kus kratší ale když vidím jaké kino je s Naturou 2000 a dvoupruhem kolem Breclavi tak je to spíš rádoby varianta zelených jako že je i jiná než 52. A dnešní intenzity na D2, to už by… Číst vice »
Ano. Zelení prosazovali přehodnocení (tedy zrušení) plánů na D52. Protože správně očekávali, že pokud trasa povede po D2 a okolo Břeclavi, najdou 1000 důvodů, proč se odbočka z D2 do Rakouska nebude moci nikdy postavit (lužní lesy, Lednicko Valtický areál…….). A tím pádem zvítězí – nadobro zablokují možnost dálničního spojení Brna s Vídní.
Na to byla uzavřena nevím ve kterém roce mezistátní dohoda mezi CZ a AT. Hlavní nevýhodou trasování přes BV by bylo překonání Dyje, železnice, zničení lužního lesa a průchod dálnice lednicko-valtickým areálem. Z tohoto pohledu vychází trasa přes Mikulov daleko výhodněji, zejména když se postavila dálnice až do Pohořelic a pokračování vede až za Ivaň ve stopě stávající I/52 a všechno je nachystáno na rozšíření. Jedinou složitost představuje přechod Novomlýnských nádrží. Kdo bude chtít v budoucnu pokračovat z D55 do AT včetně letiště, tak to bude mít výhodnější vzít přes SK a napojit se na rakouskou A4.
D55 má ještě ptačí oblast – Bzenec – Rohatec. Tam bude taky problém. Nicméně do budoucna asi nějaká slušná silnice první třídy okolo Břeclavi povede a rakušáci udělají její pokračování.
Ono se nejezdí jenom Brno – Vídeň. Pokud je cíl/start na západ od Velké Bíteše, tak by to přes Břeclav byla zajížďka a byla by dostatečně dlouhá na to, aby se jezdilo přes Znojmo a Hollabrun. Zakázat kamiony na E59 znamená porušit mezinárodní dohody. Zatímco D52 v současné trase bude stahovat dopravu až z Velkého Meziříčí, potažmo většinu provozu z D1 směrem na Vídeň. Není to až o tolik delší. Obzvlášť, když se vezme v potaz jižní tangenta, po které se vyhnete ucpané D1 od Starého lískovce až po odbočení E50 u Hlobic. Ikdyby tam byly 3+3 pruhy. Nejsou a… Číst vice »
Jihozápadní tangenta (dálnice Ostopovice – Želešice/Modřice) podle aktualizace ZÚR JMK nebude. Naštěstí. Na jih od Brna už jedna hnusná dálnica stačí.
Tak postavme hezkou dálnici….
Ostopaci uz nejmene 80 let musi vedet, ze dalnice bude. Pokud se neodstehovali, tak jim to nevadi. A tangenta bude.
Hlavně by to skončilo věčně ucpanou D2…
Co tak ji rozšířit? V naší kotlině asi nereálné.