Komplikace s demolicí mostu na D11. Dálnice nestihli otevřít ani do pondělní ranní špičky

Demolice mostu na D11. Foto: TSKDemolice mostu na D11. Foto: TSK

Kabel vysokého napětí nebyl v žádné dokumentaci, kvůli jeho nalezení se na několik hodin zastavily práce.

129 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jste neumětelové a měli byste z toho vyvodit vlastní odpovědnost

Miroslav Zikmund

Můžete specifikovat toho neumětela …..

babilon

Opět prodlouženo do 20:00 (viz JSDI). Neříkejte mi, že jeden kabel způsobí prodloužení demolice o 40 hodin.

Jméno

kromě kabelu je ještě zaskočil objem sutin k odvozu :-). Není nad precizní přípravu.

Tomas

tak kabel je problem – nez ho ufiknou, musi byt nejak a nekudy nahrazen

Jiří Kocurek

… a tak dal povel přeseknout kabel. Tři minuty poté mu volala žena, že nejde elektrika a že má buchty v troubě a jak si to teda představuje.

Miroslav Zikmund

Jak vidíte, tak ano …
Někdy stačí maličkost – hejno ptáků spáchavších sebevraždu vletem do motorů letadla posadilo letadlo do řeky Hudson …

Dopravní odborník

Už je líp?

Pavel Klicpera

Mnozí pozorovatelé stávajícího stavu dopravy na dálnicích kolem Prahy si jistě povšimli, že se stále jen pracuje na krátkých úsecích mezi bílou značkou HLAVNÍ MĚSTO PRAHA a modrou cedulí KRAJ PRAHA. Ano to je přesně ten Bermudský trojúhelník do kterého „KRAJ PRAHA“, jehož součástí je hlavní město naší republiky velmi sofistikovaným způsobem LEJE peníze. Stamiliony, miliardy, právě v tom zajímavém prstenci kolem hlavního města se již roky a roky dějí věci: neustále se donekonečna opravují povrchy dálnic, opravují svodidla, vyměňují protihlukové stěny – na Hradecké kupř. čtvrtá série za 25 let, stále se předělává dopravní značení a na D0 a… Číst vice »

Vašek bus

Největší bordel je že nikdo se nehlásí k tomu aby dal jasný termín kdy bude D11 zprovozněna na stránkách ŘSD pouze odkaz na TSK a tam pro jistotu ticho. Ale že to dá se napsat zabilo dnešní den v širokém okolí o tom není třeba široce psát. Měl jsem mít jednání v Praze jen přes Nehvizdy jsem se prokousával skoro 45 min než jsem se dostal na Šestajovický kruhák tak uběhlo dalších 30 min. Takže jsem se tam otočil schůzku odvolal a jel zpátky domů.

Miroslav Zikmund

Jasná je pouze SMRT … ŘSD s tím má společného pouze to, že most TSK vedl nad dálnicí …
Demolici prováděla TSK, v systemizaci patrně nemají jasnovidce …. s D11 mají společného to, že „její“ most vedl nad dálnicí …
Nic není tak důležitého, aby TO nemohlo počkat … (leda vyprázdnění vnitřností nepočká …)

IBM

Kdy ten most postavili? (nemohu to najít nebo jsem to přehlédl)

babilon

V diskusi níže zaznělo 1984, spolu s výstavbou D11.

IBM

Děkuji (přehlédl jsem)

Greta

Dnes na D10 slušný Mordor, ale hlavně kvůli bouračkam. V Česku holt řidiči neumí řídit a projektanti projektovat.

Démon

Tak tohle už je vrchol amatérismu

Jméno

Most vzdoroval celkem dlouho, i bourače překvapilo množství výztuže, byl k jeho demolici nějaký jiný důvod, než údajně havarijní stav ? Já jenom, že bourat mosty, které spadnout nechtějí, není ekonomické.

Jiří Kocurek

Po bitvě je každý generál. Vy jste o té výztuži navíc věděl předem?

Leinad

Ta výztuž nebyla v dokumentaci a její stav se nedal zjistit průzkumem?

Sova

Minimálně na první část otázky máte odpověď v prvním odstavci článku:

„Původně měly práce skončit v neděli ráno, zkomplikovalo je ale velké množství výztuže, která nebyla zanesena v dokumentaci, a dělníci o ní tedy nevěděli.“

Jiří Kocurek

Dal, můžete to například zrentgenovat. A tu práci samozřejmě zaplatit. Následně skočíte s tím, že investujete do mostu, který se rozpadá.

https://stavba.tzb-info.cz/beton-malty-omitky/16245-prukazne-stanoveni-vyztuzeni-zelezobetonove-konstrukce-a-vhodne-ndt-metody

Jméno

rentgen určitě nebude dražší než stání desítek tisíc aut v dvoudenních kolonách

kubisek

Jenže stání desitebtisic lidi v kolonách neplatí ŘSD 🙂

Otakar

To neplatí nikdo, prostě to lidé přijmou jako fakt a nikdo nic nechce. Kdyby to někdo zkusil vymáhat, to by se jinak řešily uzavírky…

Miroslav Zikmund

Jak byste TO chtěl vymáhat … a po kom.
Objektivně je viníkem ten, kdo nepostavil most podle projektu, resp. ten, kdo nezakreslil kabel do dokumentace ….
Osoby plánující demolici byly z hlediska práva uvedeny v omyl dokumantací neodpovídající skutečnosti.

Miroslav Zikmund

Proč byste rentgenoval most, který hodláte zbourat, protože z něj odpadává beton a podle renomovaného posudku je v takovém stavu, že se oprava nevyplatí; zjistíte rentgenem, že výstuž je z oceli vyšší kvalitativní třídy než je v dokumentaci mostu …. rentgenem zjistíte leda to, že místo materiálu průměru 20 mm je tam materiál průměru 30, pokud se to dá vůbec zjistit…
TSK státní v kolonách na D11 nestojí nic, ani ŘSD …

Jméno

vtipkujete, že ano ? 🙂

Jiří Kocurek

Podle článku z něj odpadávaly kusy betonu = pomalu padal sám.
Tolik k práci s podklady…

Jméno

„kusy betonu“, „pomalu padal sám“ to jsou mi věci. Máte nějaký odkaz na situaci, kdy ten „kus betonu“ odpadnul a třeba poškodil někomu auto ? Určitě se to dít muselo často, když to bylo tak vážné ?

Martin Feřtek

Jezdím tam denně a nezaznamenal jsem žádné omezení kvůli nebezpečí padajících částí. Pro mně docela novinka. Asi je ekonomicky výnosnější zbourat most, nechat to rok bez mostu a pak začít stavět nový. Bordel a korupce v této zemi dosáhl maxima. Díky ANO a jejich odborníkům jako je multiministr Havlíček 🙁 Pane Kocourek, takže vy tvrdíte, že se nemá dělat žádný průzkum a rovnou bourat? Zajímavé řešení. Možná by ten průzkum ukázal, že most potřebuje jen běžnou opravu, vnitřní konstrukce jsou ok a dokonce silnější než je v dokumentaci a tohle vše by se nemuselo dít. Ale to by asi nikdo… Číst vice »

Dachs

Linky PID (Újezd, Hor. Počernice…) zpoždění 40-60 minut. Lidi se ani nemohou dostat do práce. To je bilance… Odpovědnost nula.
Ani zatím nikdo nevystoupil s předvolebním slibem o urychlení výstavby přeložky I/12 🙂

Miroslav Zikmund

Odpovědnost má ten, kdo v době výstavby mostu nezajistil zakreslení VN kabelu do mostní dokumentace ….

Jiří Kocurek

Ne. Odpovědnost nese ten, kdo pokládal dotčený kabel a nezajistil doumentaci skutečného stavu. Kabel mohl přijít později než výstavba mostu.

Hugo Křižík

Slyšel jste někdo z vás, že kabely, které sloužili armádě a tím obraně státu nesměli být nikde zakresleny, v žádných mapách a plánech? Že byly také taženy třeba po dně Labe ? Bez jakékoliv dokumentace, věděla o nich pouze armáda ? Není náhodou v okolí nějaký vojenský objekt ? Třeba letiště ? S kabelem na dně Labe jsem se setkal, vytaženým bagrem při čištění koryta Labe.

Jan Matoušek

Podle mne je opomíjeno zodpovězení otázky, zda je kabel „jen“ pod napětím, nebo je z něj i odběr. Pokud je z něj i odběr, tak by o něm DS měla vědět. Pakliže je „jen“ pod napětím, tak se nejspíše jedná o neodpojené provizorium (a místo jeho napojení i samotná existence se pak hledá dost těžko). Shodou okolností mám něco podobného vylézající ze základové desky – není to ve výkresech, první majitel o tom nemá ani tušení a našel jsem to náhodou).

Rudolf Tuček

Podle informací od kolegy z práce který poblíž bydlí tak jsou domy v okolí bez napětí a tím pádem i bez proudu, v sobotu večer byl i pěkný ohňostroj když ten kabel cvakli.

Jméno

V tom případě to je docela záhada, správce sítě v té oblasti napájí nějaké domy, ale neví, že kabel vede mostem, resp. si myslel, že tam žádný kabel není. Takže si asi nepoložil otázku, kudy že vede ten kabel, kterým napájí ty domy ?

Jan Matoušek

Ještě je tam možnost zpětného proudu. Ale nevědět o zakruhování je snad ještě větší průšvih.

Jan Matoušek

To že jsou v okolí domy bez napětí, ještě nic neznamená. Střižením vodiče bez odběru může dojít k „vytvoření odběru“ zkratem a potom je otázka, kam až vypadají ochrany.

Jmeno

strihat kabel pod proudem je zoufalstvi.

Pája

To je drsňárna a není to pro každého 🙂 Ani pro mně už ne. Ale jde to.

Jméno

Ne že by to nešlo, zoufalství je to, že zjevně nikdo nevěděl, odkud kabel jde a nikdo jej nebyl schopen odpojit ?

Ondra

Předpokládám, že před takovou akcí si zhotovitel vyžádal vyjádření k existenci sítí, takže tady má máslo na hlavě provozovatel DS, tj. PRE. Bohužel kabel VN nezanesený v mapě není až tak vzácná situace.

Démon

Když připravuji most k demolici, tak snad v té přípravě vidím, že tam něco vstupuje. Amatérismus, nic jiného

Jiří Kocurek

Pro začátek byste si mohl přešíst článek.
Ametérismus je nepřečíst si poklady a pracovat s jinými informacemi, než které jsou v podkladech.

Jmeno

spravce siti nevi ze tam ma kabel, ackoliv je kabel pod proudem ? Takto klicove demolici nepredchazel stavebne technicky pruzkum ? Byl problem vyhrabnout v predpoli mostu sondu, co skrz most vede ? Bylo by to drazsi, nez dvoudenni kolony desetitisicu aut ? Kdy bude mit nekdo uctu k casu lidi, cas jsou penize a to cekani v kolone stoji desitky milionu, i stat prijde o penize na nevyprodukovanych hodnotach.

JiP

Vite, bylo i nebylo. Spolecensky je to velmi drahe, ale problem je ze to selhani nejde z kapsy RSD ale kazdeho jednotlivce co v te kolone stoji, tudiz to RSD nepali. Kdyby u sjedu na D11 mel stat manik, a kazdemu ridici + vsem spolucestujicim strcit do okenka jako odskodne za zmareny cas dvoustovku, tak by najednou bylo levnejsi udelat poradny pruzkum. Jenze takto(ne)funguje cela statni sprava, ktera je brzdou rozvoje tohoto statu. Dela jednu botu za druhou, ale dusledky a skody platime my ridici, cestujici…..

Jakub P

A budou ti ridici, co svymi auty zpusobuji dlouhy kolony ve mestech kazdy den, takto davat penize za zmareny cas lidem v MHD a pesim/cyklistum, ktere temi svymi kolonami casto taky zdrzuji?

Jo, nepovedlo se to, je to blbe, ale takovy veci se proste obcas stanou. A kdo svuj beznej rezim/praci/podnikani zalozil na kazdodennim dojizdeni z vetsi dalky, musi s necim takovym obcas pocitat.

JiP

Normalne jezdim vlakem, jenze trat Praha-Kolin je taky rozkopana a vlakove linky S1 jsou nahrazeny autobusy. I s tou hodinou stani v kolone jsem byl v praci porad driv, nez kdybych jel ted verejnou dorpavou. A proc by meli neco platit ridici. Jak jsem psal, tu 200 by od statu meli dostat vsichni co tam jedou, takze i cestujici v autobuse. nebo snad myslite ze tu automobilovou dopravu by MHD pobrala, navic chybi stale prazsky okruh, takze spousta ridicu se octne v Praze, protoze jaksi neni kudy jinudy a verte radost z toho nemaji.

Jakub P

Vsak pisu o tech kolonach, ktery ridici aut v Praze zpusobujou (a zdrzujou tak ostatni) prakticky kazdej pracovni den. Ne o tyhle zalezitosti na par dni.

Jakub P

PS. Nahradu za cas v techto kolonach jste si vybrali v nizsich cenach srovnatelnyho bydleni za mestem. Tohle je holt cast splatky za to, co jste tim usetrili. Je to jedna z veci, se kterou by mel clovek pocitat, kdyz se rozhoduje, jestli bude bydlet daleko od prace nebo da prednost drazsimu bydleni v miste prace nebo treba trochu hur placeny praci, ktera ale umozni castecne delat z domova… Taky jsem za mestem bydlel a cestama kamkoli travil o dost vic casu nez ted zpatky v Praze. Je to naprosto legitimni volba. Mozna to casem zvolim zas. Ale je treba… Číst vice »

Jméno

Řidiči způsobují kolony běžným provozem, tam žádnou odpovědnost za zmařený čas nehledejte. Jiná věc je nehoda, tam se viník za kolony najde, ale to by se nedoplatil on nebo pojišťovna. Spíš je na místě otázka, jestli nehoda bez zranění se škodou v desítkách tisíc je důvodem blokovat provoz třeba i na hodiny pro tisíce řidičů.

Jakub P

Proc by tam odpovednost nebyla. Rada z tech ridicu by klidne mohla jet prostorove mnohonasobne uspornejsim dopravnim prostredkem a kdyby to udelali, kolona by nebyla. Tedy jsou za ni ocividne odpovedni a meli by si to uvedomovat.

Jiří Kocurek

A budete hledat odpovědnost za zmařený čast i u fronty před dveřmi výtahu?

Jméno

Používají silnici k tomu, k čemu je určena, takže opravdu tam máte ve své úvaze logický omyl.

Jakub P

Zkuste si přečíst něco o problému obecní pastviny. Samozřejmě, že ji používají k tomu, k čemu je určena. To nic nemění na tom, že když ji začnou používat v míře výrazně větší, než na jakou je stavěná, výsledek bude špatnej pro všechny a největší odpovědnost za to budou mít ti, kdo ji tolik používali, i když alternativu měli. Tolik silnic, aby všichni mohli kdykoli autem, se prostě postavit nedá, rozhodně ne ve velkým městě a jeho okolí. Takže tenhle problém tu bude vždycky. Teda dokud se nenajde vůle zpoplatnit ježdění autem tak, aby to opravdu pokrylo cenu všech externalit, který… Číst vice »

Jméno

Takto to ale nefunguje. Občan se chová podle legislativy a pokud není zakázáno vjíždět na ucpanou silnici, nejde tam hledat odpovědnost.

bkv

ŘSD to opravdu nepálí. To se demolice účastní jen z důvodu , že jsou správci dálnice pod mostem. Nic víc s demolicí společného nemá.

Miroslav Zikmund

Most je ve správě TSK Praha ….

Démon

Most není RSD, to je v tom nevině. Jsou to amatéři z TSK

Bohouš

Ač na ŘSD můžeme nadávat za všelicos, v tomto případě bourala a vše připravovala TSK. Samozřejmě, stojí se na dálnici, tak všichni proklínají ŘSD.

Petr

Ideální by bylo zbořit most nanecisto, pak ho vratit zpátky a zbourat ho podle dokonale projektové dokumebtace. Nic by nas uz neprekvapilo…

Jiří Kocurek

Trefa do černého!

Miroslav Zikmund

Správce sítí nepochybně ví, že kabel spojující dvě „zařízení“ TAM vede, ale NEMÁ tušení, že kabel zakreslený v poloze mostu nevede pod dálnici, jak by se dalo „logicky předpokládat“, ale soudruzi patrně na něco podobného zapomněli a místo rozkopání dálnice zvolili mostní konstrukci, ale nějak zase zapomněli kabeláž do dokumentace zakreslit …
PROSTĚ STAVEBNÍ FIRMA (???) operativně vyřešila problém a aby z toho nebyl průšvih, tak to prostě nikomu neřekla ….

Jiřík

Demolici mostu můžete udělat tak, že vypracujete projektovou dokumentaci a v ní se vypořádáte s technickým stavem objektu zjištěným z dokumentace (každý vlastník objektu je podle Stavebního zákona povinný vést o stavbě (objektu) dokumentaci SKUTEČNÉHO PROVEDENÍ – samozřejmě pravdivou – po celou dobu užívání), vyjádření o existenci sítí a dalších podkladů. V takovém případě může být uzavírka (omezení provozu) relativně krátká. Nebo se taky můžete vydat cestou průzkumu prováděného postupným rozebíráním stavby a kopáním sond „naslepo“, ,kterými budete zjišťovat co se nachází pod zemí. Samozřejmě taky budete provádět sondy do konstrukce. Pak ale musí být omezení provozu několikanásobně delší. Nebo… Číst vice »

Jaaa

„Každý vlastník objektu je podle Stavebního zákona povinný vést o stavbě (objektu) dokumentaci SKUTEČNÉHO PROVEDENÍ – samozřejmě pravdivou – po celou dobu užívání),“

Krásná pohádka. Například u SŽ se to zvětšiny (u staveb před rokem cca 2004) prostě neví, protože prostorová dokumentace jednoduše neexistuje.

Jsou jen kabelové knihy, odkud se průběh kabelu terénem opravdu nedozvíte.

Zdendik

A navíc kladení kabelu probíhalo stylem , „Je to váš pozemek? Máte smůlu a co je vám vlastně do toho?“

Jmeno

jak by omezilo provoz na dalnici rucni kopani pricne sondy v predpoli mostu nahore na komunikaci, ktera pres nej vede ? Vubec nijak, pouze by to o nejaky den drive uzavrelo tu komunikaci na moste, ktera je nyni stejne na delsi dobu demolici mostu uzavrena.

Jaaa

Vydáte k tomu závaznou metodiku a budete to akceptovat jako povinnou součást zadávací dokumentace?

Jméno

můj ty bože, to je to tu nějaký spolek byrokratů ? Pár baráků jsem postavil a pár starých zrekonstruoval. Rekonstrukci jsem nikdy neplánoval od stolu, ale šlo se hrabat v podlahách, ve zdech, v základech atd.

Andrej

Vzhladom na to ako im to nejde zdemolovat, mozno ten most nebol az v tak zlom stave, aby sa musel demolovat 🙂

Tomáš V.

Tak jistě. Ještě 10 let by třeba dal. Ale kdo by se za něj zaručil a nesl odpovědnost? Vy? To je jako jezdit s autem s vyvařenými prahy. Jde to, ale je to přinejmenším pitomé.

lakes

Podle dosavadních informací nebyl stav mostu zdaleka tak špatný, jak se prezentuje. Jeví se to jako zanedbaná údržba. Proč máme platit z daní nový most, jehož realizace bude určitě dražší, než „ušetřené“ peníze za neúdržbu? Proč to nešlo sanovat? Jak je most starý? 40 let? Asi jsme bohatá společnost.

Jakub P

Že tam bylo o dost víc výztuže, než v projektu, takže samotný těleso bylo o dost náročnější rozebrat, než se počítalo, fakt nemusí znamenat, že tam nebyly žádný neopravitelný slabý místa, který hrozily průšvihem. Ať už pády kusů betonu na dálnici pod ním (což by nebylo to nejhorší, to se sanovat asi celkem dá), nebo místa, kde byla armatura zatékající vodou zkorodovaná a nosnost narušená, i když jí celkově bylo víc.

Navíc jak už tu někdo psal, ta výztuž navíc nemusela jít nedestruktivně zjistit, takže rozhodování o opravě/nahrazení s ní počítat nemohlo.

Ketchup1970

Andrej , pobratim, až ti spadne kus betonu na strechu či kapotu auta, budeš revidovat svoj názor?

Andrej

Samozrejme to bolo myslené v nadsádzke v návaznosti na jeho odolnosť a vystuženosť odhalenú až pri búraní.

FenyAMG

Doporučuji se otázat ŘSD, proč na objízdné trase není značena objížďka, ani není změna dopravního značení. Ledacos by to vyřešilo. Včera v neděli jsme jeli po objízdné trase do Prahy dvě hodiny a značky objížďky začínají v Horních Počernicích…

Ketchup1970

Oni se neobtěžoval ani nalepit žlutý pruh na dálnici pod mostem v době před uzavirkou kdy chtěli mít dva pruhy . Lidé mylně zipovali a přehlédli návěst světelnou o dopravním řazení ….

bkv

Proč ŘSD? To se demolice účastní pouze jako správce dálnice pod mostem…

FenyAMG

Máte pravdu, TSK.

Leinad

Proč by měla být objížďka značená? Ať si každý najde svou cestu (Praha – Olomouc přes Brno, místní něco kreativního když sjedu o dva sjezdy dřív nemusím se vracet)…
Jo pruhy atd. na místě se sluší označit.

Bohouš

Ne ŘSD, ale TSK.

None

Stavět neumíme, bourat neumíme…

Nyvlt

Kvalitní příprava demolice!?

Jiří Kocurek

Ten kabel nebyl zakreslený nikde. Ani sebelepší projektová příprava by jej nenašla. To máte jak s nevybuchlou bombou z druhé světové. Ty taky nebývají zdokumentované.

Jmeno

projektova priprava mozna ne, ale ctyri kopaci by sondu v predpoli mostu udelali za par hodin.

Jiřík

Součástí projektové přípravy je zajištění „vyjádření o existenci (podzemních) inženýrských sítí“. Každý vlastník takové sítě musí o ní vést dokumentaci (viz Stavební zákon). Pochybuju, že tohle projektant demolice mostu neudělal. Toto není nějaký alibismus, dělá se to proto, aby se takový problém nemusel řešit až na stavbě, ale aby už před stavbou bylo připraveno technické řešení včetně potřebných pomůcek, strojů, lidí a materiálů.

Jaaa

Vy si to fakt představujete jak Hurvínek válku.

Tohle předpokládat nešlo.

A hrabat sondu, jakože rozhrabat celý předpolí?

Jiří Kocurek

Fajn, tak až budete na zahradě sázet strom, tak si pozvětě 4 kopáče, aby vám to tam prošli, jestli vám tam neleží nějaký neznámý kabel. Nebo potrubí neznámého účelu.

Jiří Kocurek

Stalo se v Hranicích, když se stavěl Philips. Bagrista překopl kabel, který nebyl nikde zakreslený. Po 10 letech tahání stavbyvedoucího po soudech se přišlo na to, že ten kabel si nejspíš načerno položili vojáci. Půl města bez elektriky.

bohyn

Ano vojaci to delali (nevim jak dneska) bezne. Nejen napajeci kabely, ale i komunikacni. Utajeni musi byt!

Jiří Kocurek

To se dělá následovně: Předá se výkres se zakreslením vojenských kabelů, projektant podepíše mlčenlivost.

Aleš

Ted jsem tudyma jel, spise stal v kolone. Na objizdne trase taky opravy, takze „krasne“stravene Nedelni odpoledne. O 3 hodiny navic jizda (poposkakovani), nez obvykle… „Parada“

On:

Aktuálně dálnice uzavřená již od Km 25 Sadská, pro ty co stojí v koloně to po včerejších zkušenostech znamená minimálně 4 a spíš více hodin čekání v koloně.

Matoušek

Tak to budou stát kamiony až do Hradce!!takže to normálně pojede až v úterý odpoledne…ostatně není se čemu divit ,jsme přece v ČR…

Jiří Kocurek

Je otázka, kdo může za neznámý kabel. Dokonce ho nemuseli pokládat češi, ale kdysi dávno „bratrská“ „pomoc“ ze 68. roku.

Miroslav Zikmund

Ten nadjezd = Božanovská ulice pochází patrně z doby stavby D11 – podle toho, co se dá dohledat patrně rok 1984.
VN kabel odněkud někam vede … z logiky věci by měl být zakreslen v územní dokumentaci, když už není v samostatné dokumentaci mostu …
VN kabel patrně 22 kV …

Jiří Kocurek

Černé stavby většinou nebývají zdokumentovány. O kabelu položeném načerno správce neví.

Petr

To je hodně naivní předpoklad. Divím se, že to sem potřebujete psát. Jenom z toho mála, co jste napsal, je vidět, že vůbec netušíte, jak to v praxi probíhá. Projekt je plán a stavební firma musí vyřešit všechny problémy, které ji potkají, aby plán naplnila a v tomto případě je kabel jeden z nich.

Jmeno

a naplnila ten plan ? Bylo v planu zavrit dalnici na tri dny ? Pochopitelne, ze slo predem zjistit, co mostem vede. Ale v 9z10 pripadu tam nic navic nepovede a prece nebudeme plytvat penezi na dukladny pruzkum, to to radeji risknem, jsme v Cesku, ne ?

Olda

Bohužel… Taky to tak vidím. Problém je právě v tom, že některé reálné stavby (tedy snad všechny, včetně té doma, co jí říkáme střecha nad hlavou) jsou odchýlené od dokumentace. Odhlédneme-li od toho kabelu, kde bude asi podstatné, zda je z něj odběr, nebo jen zůstal připojen k síti bez zátěže. V prvním případě to snad bude i někde chybět. Možná by to chtělo i rozepsat, jak se s tím popasovali a jestli nezačal někdo „pištět“, že je bez elektriky. K tomu s tím armovacím železem… V 80-desátkách jsem byl na brigádě vozit písek. No přestože jsem byl cucák na… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Žil jste v socialistické realitě …. což byla „dobrá“ škola života … to mnoha „později“ narozeným chybí …
Já jsem taky měsíc jako študák brigádničil na stavbě a betonovalo se podle toho, co za typ betonu mix dovezl, ne to co bylo v denním „plánu“ … nebo podle toho, jak „železáří“ stíhali dělat armatury …

Jakub P

No nevím, jestli bych školu způsobování všemožných problémů kolem označil za „dobrou“ jen proto, že člověka i naučila, jak některé z nich řešit (nebo častěji přesunovat na někoho jiného)… Buďme rádi, za každého, kdo to zažil a dokázal se z toho vymanit a dělat práci pořádně…

Miroslav Zikmund

Podle územní dokumentace i dokumentace správce sítí, dokumentace vlastníka kabelu bude kabel nepochybně NĚKDE zakreslen, ale JINDE. Tipuji, že podle dokumentace „vede“ nějakým průchodem pod dálnicí – shodou okolností v ose mostu nebo poblíž. Tudíž „všichni“ předpokládají, že skutečnost odpovídá dokumentaci … Jenže když se TO stavělo, tak se buď „zapomnělo“ udělat nějaký kabelový tunel podcházející těleso dálnice, tudíž by se muselo znovu rozkopat za velké peníze, anebo někdo ze stavební firmy podal ZLEPŠOVACÍ NÁVRH, aby se místo „drahého“ kabelového tunelu – možná i v časové tísni – kabel prostě se vedl přes most … A nějak se „zapomnělo“ tyhle… Číst vice »

Jaaa

Kabel nemusí být „zakreslen“ nikde. Může být prostě veden v nějaké neprostorové dokumentaci.

Jaaa

Tam žádnej silnoproud nevidim. 🙂

Martin

To na severovýchodě?

Radek

Aktuálně se odhad zprovoznění posouvá až na pondělní ráno…

Ketchup1970

Pondělní odpoledne – aktualizováno

Ketchup1970

Pondělí večer – uograde aktualizace ..:-) já už nevím zda brecet nebo se smát .

On:

Ono i plánovaná uzavírka byla včera masakr chvílemi i kolona skoro 10 km před sjezdem, holt objízdné komunikace nemají ani desetinovou kapacitu.

Pražec

Hnidopišská poznámka:
Kabel pod proudem znamená zatížený kabel. Jenže kabel taky může být pod napětím, ale nikoli pod proudem: např. zrovna nevyužívaná prodlužka zapojená do zásuvky.
A pojem vysoké napětí by měl znamenat napětí nad 1000 V mezi fázemi (nikoli proti zemi).

kakov

ano, kabel připojený na zdroj proudu = hovorově kabel pod proudem, nebo taky živý kabel…….

zatížený kabel by řada čtenářů nepochopila a přeci jen nejsme na elektrowebu 😉

Tomáš V.

Zatížený kabel by snadno mohl být i přívod k lednici, na kterém stojí jedna z nožiček! 😀😀

Jiří Kocurek

Taky na něm může viset sebevrah a zatěžovat ho tahem.

Kuba

Když už teda rejpem, tak těch zdrojů proudu se přirozeně taky moc nevyskytuje…

Sch

Na stavbách kterou prochází vrchní vedení, se běžně dává upozornění, „dráty jsou pod proudem“. Ono je důležitější, že tomu sdělení adresát porozumí než, že je technicky správně „vodiče pod napětím“ je pro průměrného bagristu nesrozumitelné.

Miroslav Zikmund

A kde se napětí 1 000 V v praxi používá – mimo železnici, kde může být průběžným kabelem napájena napětím 1 000 V 16,7 Hz vlaková souprava souprava ?

Jan Matoušek

Vy asi nebudete člověk s elektrovzděláním a asi ani s jakýmkoliv jiným technického směru. Nebo se pletu?

MHD
Kalanis

Pokud je pod napětím, tak stačí obyčejná drátová virgule. Mnohokráte odzkoušeno. V upravené variantě to kupodivu funguje i na různé vodovodní a kanalizační roury a pukliny v horninovém masivu. Nefunguje to akorát na optiku, která nevydává dostatečné elektromagnetické pole.

Zdendik

Tak zkuste napsat do pracovního příkazu, že ten kabel můžete střihnout, že je to ověřeno virgulí.

None

Žádný kabel není. Nebo je k tomu nějaká dokumentace? 😉

Kalanis

Ustřihnout, zajistit a počkat až se někdo ozve a napálit mu černou stavbu.

Zdendik

Dělá se to tak, že po potvrzeném vypnutí a zajištění z obou stran se do kabelu zarazí hřebík. V elektromagnetickém smogu, co je tady všude okolo, by průzkum hledačkou nic neřekl, i kdyby tam něco tušili. A ti, co to tam protáhli, jsou někde…

Jiří Kocurek

Optika nevydává žádné elektromagnetické pole a to proto, že fotony nenesou leketrický náboj.

Kalanis

Občas jdou najít, když je trochu náboje v opletu kabelu. Ale to se stává málokdy.

Kuba

Co jste měl na základce z fyziky? Světlo samozřejmě je z podstaty věci elektromagnetická vlna, to že v určitých případech je vhodné jej popsat jako proud částic, na tom vůbec nic nemění. Potíž s hledáním optiky je v tom, že ta vlna je tak dobře vedená v tom vlákně (a i kdyby nebyla, tak to vlákno je ještě zabalené v neprůhledném plastu), že nic ven prostě nesvítí. Kdyby silová elektrika byla tahaná koaxiálem, tak ji taky budete hledat dost blbě.