LOT 3a leaderboard

Už ne Sever/Jih. Nástupiště nádraží rozdělí na zóny podle abecedy

V Německu lidé přesně vědí, kde čekat. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářV Německu lidé přesně vědí, kde čekat. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty připravuje zásadní změnu ve značení nástupišť a orientačním systému pro cestující. V první řadě se bude

Správa železniční dopravní cesty připravuje zásadní změnu ve značení nástupišť a orientačním systému pro cestující. V první řadě se bude týkat pražského hlavního nádraží. Místo současného rozdělení peronů na severní (S) a jižní (J) část chtějí železničáři zavést systém více zón, které budou označeny písmeny podle abecedy.

Strojvedoucí pak budou zastavovat v přesně vymezeném sektoru, který se cestujícím zobrazí v informačních systémech a na tabulích. „Cílem je zlepšit orientaci cestujících na nástupištích a zároveň zrušit různé jiné druhy v současnosti užívaných označování. Výsledkem bude nové sektorové značení. Nabídneme sektory seřazené od hlavního přístupu do prostor stanice, značení bude lehce pochopitelné a cestující by se neměl ztrácet,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Nový standard by měl na pražské hlavní nádraží přijít zároveň se zprovozněním nových průchodů na Žižkov. S jejich výstavbou počítá správa železnic v roce 2019, Státní fond dopravní infrastruktury je přitom má v seznamu staveb určených k zahájení už příští rok. Podle Šubové ale nelze rozkopat „hlavák“ dokud trvá výluka na Negrelliho viaduktu. Každopádně na propojení Žižkova s odbavovacími halami nádraží má fond vyčleněno více než 600 milionů korun.

Nový orientační systém by se postupně měl stát běžným na všech velkých nádražích. Nepůjde ale o jemné členění známé například z Německa, kde cestující najde v přesně vymezeném místě přímo svůj vagon.

Tagy nádraží praha SŽDC
5 komentářů