Útok lokálkářů: KPT Rail a JHMD chtějí jezdit v Královéhradeckém kraji
V zadávacím řízení Královéhradeckého kraje na zajištění vlakových spojů na příštích deset let se rýsuje zajímavý souboj. Kraj už dříve
V zadávacím řízení Královéhradeckého kraje na zajištění vlakových spojů na příštích deset let se rýsuje zajímavý souboj. Kraj už dříve bez podrobností zveřejnil, že zájem o pět souborů projevilo celkem šest firem. O každou oblast minimálně tři dopravci.
Podle informací deníku Zdopravy.cz zájem projevili i dva netradiční účastníci soutěží, známí z lokálkového provozu. Jedním je společnost KPT Rail, kterou loni založili nadšenci z Klubu přátel Transverzálky s cílem obnovy provozu na vltavotýnské lokálce.
Firma mimo jiné usiluje o obnovu provozu i na severočeské Kozí dráze. Na Slovensku si pořídila tři motoráky řady 811. Zájem o zakázku od Královéhradeckého kraje potvrdil vedoucí provozu železniční dopravy KPT Rail Jaroslav Kugler. O jaké soubory se firma hlásí, neupřesnil.
Účast deníku Zdopravy.cz potvrdil i šéf Jindřichohradeckých místních drah Boris Čajánek, ani on ale nechtěl mluvit o podrobnostech. „Čekáme na podklady k soutěži,“ řekl. Dalšími účastníky jsou podle informací Zdopravy.cz České dráhy, Arriva, Leo Express a GW Train Regio.
Kraj už dříve uvedl, že počítá s takzvaným přímým zadáním, tedy nebude soutěžit podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Královéhradecký kraj objednává v železniční osobní dopravě 5,7 milionu vlakokilometrů ročně. Vybraní uchazeči vyjedou podle nové desetileté smlouvy v prosinci 2021.
Soubory, na které je rozdělen Královéhradecký kraj:
Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 026 Teplice nad Metují – Meziměstí – státní hranice CZ/PL,
č. 043 Trutnov – Královec – státní hranice CZ/PL,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 047 Trutnov – Teplice nad Metují.
Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň,
č. 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad, Častolovice – Solnice,
č. 023 Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách,
č. 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř.
Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 020 Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové,
č. 030 Jaroměř – Stará Paka,
č. 031 Hradec Králové – Jaroměř,
č. 040 Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov,
č. 042 Martinice v Krkonoších – Jilemnice,
č. 044 Kunčice nad Labem – Vrchlabí,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 046 Lomnice nad Popelkou – Stará Paka,
č. 062 Chlumec nad Cidlinou – Městec Králové,
č. 231 Velký Osek – Kolín.
Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 020 Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň,
č. 026 Týniště nad Orlicí – Broumov, Starkoč – Václavice, Meziměstí – státní hranice CZ/PL,
č. 028 Opočno pod Orlickými horami – Dobruška,
č. 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř,
č. 032 Jaroměř – Trutnov,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 047 Trutnov – Teplice nad Metují.
Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 041 Hradec Králové – Jičín – Turnov,
č. 046 Lomnice nad Popelkou – Stará Paka,
č. 061 Nymburk – Jičín,
č. 064 Mladá Boleslav – Libuň – Lomnice nad Popelkou.