Ústí nad Labem začne díky nákupu trolejbusů z Brna vyřazovat vozidla 15Tr

Trolejbus Škoda 25Tr v Ústí nad Labem. Foto: DPmÚLTrolejbus Škoda 25Tr v Ústí nad Labem. Foto: DPmÚL

Nákup čtrnáct let starých trolejbusů má překlenout dobu do pořízení nových.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladki

Tak průměrný věk trolejbusů se sníží v obou městech. Win-win

Mechovák

My v mechově, pro neznalé v Hradci Králové, jsme na tom suprově. Už několik roků máme jen nízkopodlažní vozidla.

svojsin

Že vy v tom HK se musíte pořád chlubit 🙂

Mechovák

Narozdíl od ostatních se máme čím chlubit.

Nikola

Tr25 jsou v Ústí díky poruchovosti většinou nasazovány na šejdry. V podstatě se nestane, že by byli v jeden den vypraveny všechny. Brněnské Tr asi také nebudou ve stavu zázračné spolehlivosti. Tak bych to s tím vyřazováním Tr15, neviděl tak růžově. Spíš je vyřadí technický stav, než Tr25.

Anonym ze severu

A nevyřadí se (na papíře) místo těch 25Tr spíš ty 15Tr, ze kterých jsou už vytěženy náhradní díly?

martin

sice nechápu proč je jedno město vyřadí a druhé koupí
a v Praze jsou sice staré tramvaje ale v dobrém stavu a přesto je chtějí poslat asi na ukrajinu

PvvS

Hmm a třebas ta vysoká podlaha u tramvaí trochu vadí. A proč by Brno mělo udržovat 9 atypickejch poruchovejch vozidel, kór s vyhlídkou dojetých km a nutnosti nákladné GO ? Když kloubáků teď přijde vcelku dost.

Honza

Ze kterých let jsou nejstarší nyní provozované ústecké patnáctky? Já je pamatuju ještě z počátku 90. let, ale ty první – pokud vím – už jsou dávno vyřazené.

Kernteriér

Nejstarší provozní (545) je z roku 1992. První byl o 4 roky dříve vůz 501.

Jiří Kocurek

Ale tak jo, původně plánovaná životnost jednotek 451/452 byla také jenom 15 roků.

Jirka P.

Nejstarší provozní je z roku 1991 a je to vůz 567 (ex Hradec Králové). Opomněl jste dokupované „patnáctky“ z let 2010-2013. Dokonce je v Ústí i 568 také z Hradce, ta je RV 1990 ale je odstavena. Na druhou stranu jsou tu ale i „patnáctky“ s RV 2001-2003

Kernteriér

Jo, díky za doplnění. Zapomněl jsem na ně.

Libcha

Jo, nejstarší oustecké patnáctky dojezdily snad už v roce 2015.
Jedna poněkud nekvalitní vzpomínka: https://www.youtube.com/watch?v=Eyja0k5fOA0

Pája

Ty sedáky měli ze všech 9Tr, 14Tr a 15Tr použít pro dnešní vozy. Skokově by se zvýšilo pohodlí.

czhunter

Ty sedáky se vyráběly v době, kdy mělo nadváhu 10 % populace, ne 60 % jako dnes (což neznamená, že ty nové jsou dobré, ale že ty staré se _nemůžou_ vrátit, protože se objektivně změnil svět. ve kterém působí).

M H

Spíš to bude jezdit po jejich boku a ušetří to pár větších oprav, než se povede pořídit nové.

liposh

Jsem z Brna a když si představím, že jsou v ČR města, která jsou v tom potravinovém řetězci ještě za náma , tak je mi ouzko. Protože už samotné DPMB je taková hyena mezi dopravními podniky. Který zvířátko žere po hyeně?

Jan

Zrovna Brno je dost podobný skanzen. 14Tr v běžném provozu, po městě vesele jezdí ojeté, 25 let staré T6 z Prahy, které jinak chodí hlavně na Ukrajinu.

Cuba

Zrovna Praha se svým arzenálem T3 a T3R.PLF taky docela slušnej skanzen. T6 byl od Brna dobrej tah!

Bmo

Zrovna Ústí je svým vozidlovým parkem taky slušnej skanzen, hotová Ukrajina 🙁

czhunter

T3 už přestárna z kategorie „starých prohnilých verglů“ do „hodnotné historické paměti města“.

Jenda

Nemrmlejte a dorazte do Liberce, tady je takový nekončící sjezd T3 z celé republiky 😀

Pája

Jů 😃 👏

frantam

Hele Brno nechte být. To je takové fajnové muzeum městské dopravy, protože tolik různých typů a modelů dopravních prostředků v denním provozu se nikde jinde nevidí.

Pája

Brno má v MHD trojčata. Uznávám, že takové soupravy by se lépe vyjímaly v Lipsku v dobách DDR (Tatragroßzug), přesto je mám rád.

Gwann

Tatra K2 forever

Jiří Kocurek

Brr, s výškou nad 180 cm se tam člověk mlátí do hlavy.

Kleist

To je prostě nekoncepční nakupování podle DPMB. Například v roce 2019 se nakupovaly autobusy urbanway 12m aby si DPMB uvědomil o rok později že potřebuje další krátké autobusy a v roce 2020 nakoupil v novém výběrovém řízení autobusy sor ns 12m

frantam

Vy říkáte nekoncepční nakupování, ale třeba jen odpovědné osoby v DPMB mají rády rozmanitost, dnes by se řeklo diverzitu.
Je možné, že v Brně předběhli dobu. V jiných městech se trapně snaží standardizovat vozový park a omezit se na pár modelů, ale v Brně jsou dál.

Jiří Kocurek

Nikoliv.
4x RT6 odprodány
4x VV60LF vyřazeny
K2 všech verzí mizí ve prospěch Draků.

Teď jdou pryč i tyhle trolejbusy. Poslední provozní 15Tr míří do muzea, stejně tak 14Tr

Luděk

Trochu vás opravím DPMB i TMB už mají svoji „historickou“ 15Tr mají (3501 a 3502). Poslední dvě 15Tr v běžném provozu jsou 3504 a 3505 s tím že druhý jmenovaný skončil na poruchu nápravy a oba mají budoucnost asi v hutích

Kleist

Tak nejodpovědnější osoba má spíše radši auta nežli MHD a tím že máte hodně tipů je velmi neekonomické nakupování nahradních dílů, údržba, školení a další

Kleist

Leda že by byli ve vedení šotouši a nebo se to ještě může vyplatit pokud nějakej výrobce dodá špatný autobus, že tím nebude zamořeno celý město ale bude jich jen třeba těch 15 kusů

PvvS

Mno třebas v tom tak trochu hrála roli nespokojenost a problémy s Urbanama všech délek..

Kleist

To výběrko mělo opci nebo byla část dodávky zrušena všech 12m urbanů? Protože jinak by o tom přece vědět museli že těch 12m busů nebude dost při vypisování toho výběrka co pak vyhrálo Iveco

PvvS

Po dešifrování alespoň části vašeho příspěvku. U urbanů bylo výběrko na 15 kousků a to navíc nafťáků, kvůli dodržení smlouvy s HZS JMK na evakuační vozidla. Tam se CNG vozy nepočítají. Na SOR je další nezávislá smlouva .

Kleist

Já zas nerozumím vám, to že to výběrko které vyhrál Zliner kde přišli cng sorky a CNG urbani je něco jiného chápu, ale to že ty 3 výběrka na cng a ty 2 na naftové autobusy nešli napsat jako 3 místo 5 (nebo 6 nevím jak to bylo s tím cng citelisem) výběrek mi jasné není. Když se na to takto podíváme tak v roce 2013 nebo 2014 přišla první várka cng busů NB od soru a citelis od iveca, aby už další rok 2015 přišel iveco urbanway a sor NB od Zlineru. To nešlo udělat 1 výběrko? Poté v… Číst vice »

Paolo

Nespolehat se na jednoho dodavatele v zajmu bezpecnosti provozu je OK(2-3 TYPY), no ne na Brnensky zpusob multitipologie… vozu

liposh

A to si vemte, že včera se ČSAD Tišnov, co zaštiťuje linku „41“ do Kuřimi asi porouchal autobus a nebylo moc čím to v rychlosti nahradit, takže jsem včera na „jednačtyřicítce“ viděl jet normálně zájezdní vysokej Neoplán. To jsem čuměl, to se přiznám. 😀

frantam

nj, když je nouze, tak je i Neoplan dobrej

Jiří Kocurek

Mohlo být hůř, neroztláčeli jste Karosu 🙂

Pája

Lepší se svézt Neoplanem, který talové lince tak nějak nevyhovuje, než venku mrznout.

Zdrasa

Tak Ústí má dlouhodobě nejstarší vozový park trolejbusů. Před pár lety to vypadalo nadějně, vcelku rychle se nakoupilo dost nových, jenže mezitím řada měst stihla právě 15Tr, co tu jsou furt běžné, vyřadit úplně.
Na druhou stranu, co se týká autobusů, nemůžu si v Ústí stěžovat.

Pája

Jsou města, kde sice jsou nízkopodlažní trolejbusy standart už dlouhá léta, ale koupit si jízdenku kartou přímo ve voze je třeba ve Zlíně sci fi. Pořád je automat na několika zastávkách a papírové listky musí člověk nosit v peněžence (nebo předplacenou kartičku). V Ústí je to řešeno jak?

Zdrasa

Tak to uznávám, že z těhle hledisek je Ústí skvělé, terminály na karty uvnitř už umí i zlevněné jízdenky a další pásma (resp. ten 1 u řidiče). Ono ani ty nejstarší trolejbusy kromě vysokopodlažnosti a hlučnosti nejsou špatné.

Pája

Vidíte, DSZO má vozový park komplet nízkopodlažní, autobusy, trolejbusy, hybridní trolejbusy, parciální trolejbusy, elektrobus – ale pokud nemám měsíční jízdenku, musím si ji nějak obstarat a v předprodeji si jedna prodavačka přesedává do dvou podle toho, zda platí člověk kartou, nebo hotově. Jinak na jednotlivou jízdu klasický papírový lístek. SMS jízdenka jde taky ale dokud nepřijde, nesmíte nastoupit. Asi by se vedení obou podniků mělo občas navštívit a inspirovat.

Georg

mravenci?

Michal

Liberec a nehynoucí T3 :D:D:D