Dopravci Železnice

Ústecký kraj vybírá další dopravce, ve hře jsou tři. Stačí i regionovy

Regionova v Chomutově. Foto: Jan Sůra
Regionova v Chomutově. Foto: Jan Sůra

Mezi nabídkami Českých drah, GW Train Regio a Die Länderbahn bude vybírat Ústecký kraj provozovatele části motorových vlaků zejména na Lounsku po roce 2019. Jde o třetí balíček smluv, který chce kraj uzavřít s dopravci. O prvních dvou zatím není rozhodnuto.

Jména přihlášených firem získala redakce z vyjádření jednotlivých dopravců, kteří byli osloveni s možností podat nabídku. Čtvrtým uchazečem může být ještě Arriva, ta požádala kraj o odklad pro podání nabídky. Zda ji kraj vyhoví nebo ne není v tuto chvíli jasné.

Ve hře je desetiletá smlouva na provoz zhruba 1,2 milionů vlakokilometrů ročně, při běžných cenách za železniční dopravu tak jde o kontrakt za zhruba 150 – 200 milionů korun ročně. Zakázka se týká provozu na linkách, které kromě Ústeckého kraje obsluhují i Středočeský kraj. Jde o spoje linky U12 z Oseka přes Most a Louny do Rakovníka, linky U14 z Jirkova přes Chomutov a Žatec do Lužné u Rakovníka a víkendový provoz na trati z Chomutova do Vejprt. Počty spojů, které kraj objednává na těchto tratích pro dalších deset let, jsou stejné, jako dosud.

Na tratích, kde kraj hledá dopravce, dosud jezdí České dráhy, ve většině případů s Regionovami. Podle požadavků kraje není potřeba začít jezdit s novými soupravami. Regionovy by podle požadavků kraje měly podmínky bez problémů splňovat, podmínkou je rychlost nejméně 80 kilometrů v hodině, ve vlaku musí být nejméně 80 míst k sezení.

Smlouva s Českými drahami končí Ústeckému kraji příští rok v prosinci, pro velkou část tratí vypsal kraj takzvané tržní konzultace, kdy oslovuje více dopravců s nabídkami. V případě části elektrických vlaků chce rozhodnout v nejbližších dnech o zadání pro RegioJet nebo České dráhy, u motorových vlaků zejména ve východní části kraje s prodloužením až do Libereckého kraje je zatím nejblíže zakázce Die Länderbahn.

Do konce letošního roku chceme mít jasno,“ řekl radní pro dopravu Jaroslav Komínek. Oslovení více dopravců má kraji ušetřit, současně se vyhýbá složitější veřejné soutěži a jejímu možnému napadání. Přímé zadání je u železniční dopravy do roku 2023 zcela legálním postupem.

8
Diskuze

avatar
2 Komentáře
6 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
7 Autoři komentářů
železničář v důchodupetr.rJANToMichal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
H
Host
H

Takže dalších 10 let regionovy. Na trati Rakovník-Louny-Most (zejména Louny-Most) jezdí dost lidí. Ta linka je vyrovnaná lince U11 Postoloprty-Louny-Lovosice-Č.Lípa. Mohli zrychlit ji. Nebo alespoň požadovat něco více než regionovy. Co má vůbec Die Länderbahn za vlaky na tyto tratě?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Mohli zrychlit ji.“
Jak si představujete provedení toho zrychlení, aby nestálo miliardy, když frekvence na té trati nikdy nijak extra velká nebude? Nebylo by užitečnější věnovat pozornost spíše „zrychlení“ trati xxx – Žatec – Plzeň?

To
Host
To

Na titulní fotce je bohužel regionova to nejlepší, co tam je…

xyz
Host
xyz

Ta fotka je především zastaralá. I koleje blíže budově jsou v žst. Chomutov již cca od roku 2013 vybaveny zvýšenými nástupištními hranami (a ne nástup téměř z úrovně temena kolejnice, jak je zdokumentováno na této fotce).

Michal
Host
Michal

Myslíte pražce sražené na sebe do ohrádky a vysypáno štěrkem? No, to jsou nástupiště panečku.

To
Host
To

Tak pořád lepší než uplácaná hlína v úrovni kolejí)))

JAN
Host
JAN

Na tato nástupiště, jsem si jako strojvedoucí ČD stěžoval. I proto, že nám cestující zanášejí kamínky do vlaků a dělá to bordel. Bylo mi sděleno, že nástupiště splňuje normy a basta. Jó, neuděláte s tím bohužel nic.

petr.r
Host
petr.r

takový nástupště jsou i na krajským nádraží ve Zlíně.

Newsletter

Výběr editora