Dopravci Železnice

Obrat v Ústeckém kraji. Do hry se vrátily České dráhy, RegioJet řeší nové vlaky

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Zakázka na provoz elektrických vlaků v Ústeckém kraji nabrala opět nečekaný směr. Několik týdnů poté, co radní schválili jednání o desetileté smlouvě s RegioJetem, se do hry vrátily České dráhy.

České dráhy nám zaslaly nabídku, které se cenově přiblížila té RegioJetu. Teď jsme je jen vyzvali, zda ji mohou aktualizovat, protože její platnost na konci října vypršela,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek. V poptávkovém řízení původně poslední České dráhy se po nové nabídce dostaly rázem na druhé místo. Jejich nabídka ale byla časově omezená. České dráhy podání nabídky potvrdily, více informací ale nechtěly uvést.

Ústečtí radní už dříve schválili, že namísto původní levnější verze RegioJetu chtějí dražší kontrakt s novými elektrickými vozy od polské Pesy.  Levnější verze počítala s nasazením motorových vlaků Stadler GTW, postupně pak přestavěných pro elektrický provoz, dražší verze nabízela vozy Pesa Elf II. RegioJet ale nedávno oznámil kraji, že vozy GTW už nemá k dispozici.

Než ale kraj uzavře s RegioJetem smlouvu, chce mít od dopravce garance, že vše splní, aby nenastala situace, kdy dopravce odstoupí od smlouvy bez toho, že by nové vlaky vyjely. „I proto jsme oslovili České dráhy, zda mají zájem podat ještě aktualizovanou nabídku,“ řekl Komínek.

Původní nabídky byly totiž časově omezené a už neplatily. Čas na uzavření smlouvy se přitom krátí, vlaky podle nové smlouvy mají jezdit od příštího prosince. Nové by měly vyjet do dvou let od zahájení smlouvy. Jde o výkony elektrifikovaných tratích, kde dosud jezdí jen motorové vozy, například po pravobřežní trati z Ústí nad Labem-Střekova do Děčína.

RegioJet zatím garance kraji neposkytl. „RegioJet vede jednání o zajištění vozidel pro provoz na tratích v Ústeckém kraji a v následujících dnech budeme zástupce Ústeckého kraje oficiálně informovat o finálním potvrzení naší nabídky,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Kraj chce o provozovateli vlaků rozhodnout co nejdříve. „Řádově několika dní,“ dodal Komínek.

51
Diskuze

avatar
9 Komentáře
42 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
30 Autoři komentářů
Pavelželezničář v důchoduMirekBeryBratt Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bobo
Host
Bobo

Drive se lide pohybovali pesky v okruhu 20 km od domova… Dnes mi pripada, ze kazdy ma potrebu se neustale premistovat.. Na vesnicich bydli lide patrici do mesta, vsichni neustale nekam dojizdej i tam, kde je prace v miste. A oligarchove z kraju, ktere blbi a tupi obcane zvolili, chtej hodne dopravy temer zadarmo. Ale aspon je o cem psat a diskutovat… A vzdy plati:tezko se dohodnou dva, tri a vice uz ne.

Josef Kubeš
Host

Bydlím na vesnici odjakživa a neměnil bych, ale s tou prací nesouhlasím – buď budu dělat nějakou práci v místě s bídou za 18 K a to kdoví jestli, protože ta nabídka opravdu není kdoví jaká, nebo za 2x tolik odbornou práci ve městě, kde jsem za 35 minut… Za mě je volba jasná…

noerf
Host
noerf

Pak záleží kdo nese náklady na dopravu do práce. Zda-li vy (soukromé vozidlo), nebo zaměstnavatel (služební vozidlo), popřípadě objednatel (MD, kraje).

Josef Kubeš
Host

Využívám kombinaci, tedy do nejbližšího městečka na vlak (cca 8 minut) a pak přestup na vlak. Kdyby existovala návaznost bus/vlak tak bych auto rád úplně vynechal, jenže na to si u nás budeme muset ještě počkat…

Grossák
Host
Grossák

Nejsem si jist, zdali při používání soukromého vozidla nese uživatel všechny náklady s tím spojené.

asdfr
Host
asdfr

No, napriklad spotrebna dan z paliv tvori okolo 10 percent prijmov statneho rozpoctu na Slovensku. V Cechach to bude nejako podobne. To je len spotrebna dan. Dalej tu mame DPH. Podnikatelia platie este cestne dane. Za dialnice sa plati dialnicna znamka pre osobne auta. Samozrejme, nakladne platia myto. Na Slovensku sa dalej z kazdeho povinneho zmluvneho poistenia auta odvadza 8 percent, ze vraj na prevadzku zachrannych zloziek.

Takze pokial by do ciest malo ist vsetko, co so vyberie od majitelov aut, tak tie cesty su pomaly zo zlata.

Bery
Host
Bery

Spotrebni dane z paliv maji slouzit k omezeni spotreby a ne k jeji podpore. Nebo snad spotrebni dan z alkoholu a tabaku ma jit do lihovaru a tabakovych plantazi ? To asi ne, ze… Jsou sice prijem statniho rozpoctu, ale primarne maji byt urceny vyhradne na reseni nasledku automobilismu.
Zapocitatelne jsou tak akorat myto, dalnicni znamky a silnicni dan… jenze to neda ani na udrzbu silnic, natoz na opravy. Tedy naklady na dopravu u soukr. vozidla hradi z mensi casti vlastnik a vetsinu plati MD + kraj + obec.

Pavel
Host
Pavel

Ty Bobo… mě se třeba práce přestěhovala cca o 40 km. Tak si tam mám lehnout pod most. A to jsem u stejného podniku od r. 1986.

noerf
Host
noerf

Pro redakci: Nemáte informace, co zpusobilo zkraty na těch dvou persingach Regiojetu a kdy v příštím roce obdrží tato firma další čtyři traxxy? Děkuji

Bratt
Host
Bratt

Vyhladovělý a unavený strojvedoucí si ohříval alobalovou misku v prostorách UNIPULSU.Jídlo bylo úplně znehodnoceno….

petr.r
Host
petr.r

co kecáš, mají tam mikrovlnky a jídlo mu donese stevardka.

Bratt
Host
Bratt

Ale Radime,proč se vztekáš?To byl jen vtip😀

venkov4ever
Host
venkov4ever

…nebo, že by snad…České dráhy dostaly rozum, pochopily, jak to u komárů chodí a zaslaly Jarynovi úplně jinou „nabídku“, značně převyšující nabídku od žlutého klauna?

Indian
Host
Indian

Aby ty vysoké požadavky krajů společně s podsekáváním cenových nabídek nedopadlo nakonec tak, jak dopadl autobusový dopravce Nobina v Tromsu. Kdo nezná, nechť se pobaví zde:
https://www.dailymale.sk/articles/ako-uz–zase-vozim-norov-i-setup_3998
🙂

R.F.
Host
R.F.

pobavil… :))

Jardo
Host
Jardo

Pekne napísané.. 🙂

Kirschner
Host
Kirschner

Už jsem si u Jéži objednal knížku. Jo a pěkná ukázka toho, jak se umí kaštani chovat i v tak „civilizované“ zemi.

Zbyněk
Host
Zbyněk

RegioJet zatím garance kraji neposkytl.

Vážený pane Sůro, co se tedy schvalovalo od strany 704 v odkazovaném dokumentu za smlouvy? Nebo je to jen příprava těch smluv? Na straně 710 je i dohoda o ručení…..

https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1729232

Petr.R
Host
Petr.R

Možná je to mimo téma, ale zeptám se co jezdí místo žabotlamů?

Milan
Host
Milan

Pokud jde o linku S41, tak 814 – regionova

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Zatím – do 7. prosince t.r. (protože o víkendech jezdí na „tangentě“ jen „šukafóny“) …
Pak přijede ARRIVA a mámy s kočárky je budou muset tahat do a ze schodů – než zase přesedlají z „ML“ jinam: za to zejména ty, které teď jezdí do / z Prahy-Libně bez potřeby přesunů přes město s použitím MHD, ROPIDu (a ni ČD, které to neschopností a neochotou svého vedení ve skutečnosti způsobily), rozhodně chválit nebudou …

T.H.
Host
T.H.

České dráhy nastoupily svou tradiční cestu podrážení dříve „nedosažitelných“ cen. Však on to někdo dosype prodejem bezcenného majetku 🙂

noerf
Host
noerf

T.H.: Zajímavé je, že zatimco CD Cargo, zkušební okruh i Telematika fungují, stát stále dotuje evidentně nefunkčního osobního dopravce. Viz. hospodaření ČD a jeho zadlužení včetně prodejů majetku.

Dan L.
Host
Dan L.

Bohužel realita je taková, že ČD odebírají služby od dceřinných společností ČD Telematika a ČD Informační systémy, které jsou předražené oproti otevřenému trhu a nedosahují požadovaných standardů aktuální doby.

Petr.R
Host
Petr.R

sníží zaměstnancům výplaty, zdraží režijky a čd na to budou mět. Akorát se bojím, jestli nekoupí ty červené stadlery, jak to bude s penalama, jestli to budou strhávat zaměstnancům z výplaty nebo natáhnou ruku a nebudou to platit všichni.

Zapa
Host
Zapa

Z Vás zase padají moudra. Pokud snížíte platy, tak kdo asi tak na té dráze bude dělat?

Znalý
Host
Znalý

Tak tak, samá moudra.
Režijky nejsou v kompetenci ČD ale MD.
A to Petr.R asi netuší, že zaměstnanci dostávají od ČD jako benefit jízdné zdarma v komerčních spojích (bez místenky) a přepravu spoluzavazadel :).

Petr.R
Host
Petr.R

půjdou k soukromníkům. Když čd jezdí za tolik km a chce to snížit, tak kde sebere peníze na to snížení? Pracovník je nejdražší skupina, nebo vy si myslíte, že si sníží plat manažéři a vzdají se benefitů?

Bery
Host
Bery

Je mozne, ze pujdou do soukroma… jednoho znam a otevrel si nedavno hospodu.

Ajemgut
Host
Ajemgut

Pokud se nepletu, tak se ČD vyjádřily, že Stadlery se jim hodí pro provozní koncept v Olomouckém kraji

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Mět? Ale moraváčku, copak tam máš ještě za moudra? Kravám už jsi vykydal?

Martin K.
Host
Martin K.

Petra R. neznám, ale Vaší reakcí jste se dostal na jeho úroveň, ale spíše ještě nižší. Takto reagujte v hospodě, ale ne tady. Děkuji

Petr.R
Host
Petr.R

jjá jsem věděl, že se někdo ozve kdo má o 30% větší výplatu, jiný kraj, jiný mrav. Františku, u nás na nádražích, zastávkách a okolí je zakázáno pít alkohol a kořit.

Kirschner
Host
Kirschner

Šmarjá tohle je ale materiál. Pane Sůro když už zasahujete a mažete, tak tady jste nějak zaspal. Nebo má snad pisatel Petr. R imunitu?

Sledující
Host
Sledující

Z článku:
Ústečtí radní už dříve schválili, že namísto původní levnější verze RegioJetu chtějí dražší kontrakt s novými elektrickými vozy od polské Pesy. Levnější verze počítala s nasazením motorových vlaků Stadler GTW, postupně pak přestavěných pro elektrický provoz, dražší verze nabízela vozy Pesa Elf II. RegioJet ale nedávno oznámil kraji, že vozy GTW už nemá k dispozici.

Nechtěli náhodou tu levnější verzi?

noerf
Host
noerf

Tak jsem zvědavý na výsledek. Predpokladam, že polská Pesa jednotky do dvou let dodá, otázka je nákup motorovych jednotek po přechodné období.

Gogo
Host
Gogo

Nedávno zde byl článek jak ČD budou kupovat Stadlery po DB takže motoráky by byly, a až přijdou Pesy tak se Stadlery posunou někam jinam, je smutné že jakákoli ojetina ze západu je furt lepší než to co tady teď jezdí.

Petr.R
Host
Petr.R

v diskuzi se probralo, že ty stadlery ex db nejsou vhodné pro naše nástupiště.

Zapa
Host
Zapa

U RJ to nevadilo?

Petr.R
Host
Petr.R

RJ by to snížil, psal jsem o tym.

Zapa
Host
Zapa

Dal by menší kolečka, nebo jak by se to snížilo?

Bery
Host
Bery

Vypustil by z kol trochu vzduchu. 😀

X 1
Host
X 1

🙂

petr.r
Host
petr.r

my tomu říkáme vlnovec.

petr.r
Host
petr.r

vy jste nikdy neviděl regulovat výšku vzduchovýho pérování?

Mirek
Host
Mirek

21 cm? 🙂

MichalT
Host
MichalT

Přechodné období přeci vyjezdí České dráhy. Viz https://zdopravy.cz/dan-tok-reci-o-rozprodeji-ceskych-drah-jsou-naprosta-ptakovina-takovy-plan-neni-18208/ – …si myslím, že by měly být připravené na situaci, když někdo takový selže a nevyjede, aby trať převzaly, aby byly jakýmsi dodavatelem poslední záchrany…

noerf
Host
noerf

MichalT: Regiojet mám nakoupit motorové jednotky, pro provizorní provoz, ale MD a kraje řeší to, co se mělo řešit před dvěma roky.