Obrat v Ústeckém kraji. Do hry se vrátily České dráhy, RegioJet řeší nové vlaky

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJetJednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Zakázka na provoz elektrických vlaků v Ústeckém kraji nabrala opět nečekaný směr. Několik týdnů poté, co radní schválili jednání o

Zakázka na provoz elektrických vlaků v Ústeckém kraji nabrala opět nečekaný směr. Několik týdnů poté, co radní schválili jednání o desetileté smlouvě s RegioJetem, se do hry vrátily České dráhy.

České dráhy nám zaslaly nabídku, které se cenově přiblížila té RegioJetu. Teď jsme je jen vyzvali, zda ji mohou aktualizovat, protože její platnost na konci října vypršela,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek. V poptávkovém řízení původně poslední České dráhy se po nové nabídce dostaly rázem na druhé místo. Jejich nabídka ale byla časově omezená. České dráhy podání nabídky potvrdily, více informací ale nechtěly uvést.

Ústečtí radní už dříve schválili, že namísto původní levnější verze RegioJetu chtějí dražší kontrakt s novými elektrickými vozy od polské Pesy.  Levnější verze počítala s nasazením motorových vlaků Stadler GTW, postupně pak přestavěných pro elektrický provoz, dražší verze nabízela vozy Pesa Elf II. RegioJet ale nedávno oznámil kraji, že vozy GTW už nemá k dispozici.

Než ale kraj uzavře s RegioJetem smlouvu, chce mít od dopravce garance, že vše splní, aby nenastala situace, kdy dopravce odstoupí od smlouvy bez toho, že by nové vlaky vyjely. „I proto jsme oslovili České dráhy, zda mají zájem podat ještě aktualizovanou nabídku,“ řekl Komínek.

Původní nabídky byly totiž časově omezené a už neplatily. Čas na uzavření smlouvy se přitom krátí, vlaky podle nové smlouvy mají jezdit od příštího prosince. Nové by měly vyjet do dvou let od zahájení smlouvy. Jde o výkony elektrifikovaných tratích, kde dosud jezdí jen motorové vozy, například po pravobřežní trati z Ústí nad Labem-Střekova do Děčína.

RegioJet zatím garance kraji neposkytl. „RegioJet vede jednání o zajištění vozidel pro provoz na tratích v Ústeckém kraji a v následujících dnech budeme zástupce Ústeckého kraje oficiálně informovat o finálním potvrzení naší nabídky,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Kraj chce o provozovateli vlaků rozhodnout co nejdříve. „Řádově několika dní,“ dodal Komínek.

Tagy České dráhy RegioJet Ústecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
51 komentářů