Autobusy

Ústecký kraj soutěží provoz autobusů na Teplicku, jeho dopravce shání pronájem dalších vozů

Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje

Ústecký kraj po šesti letech znovu vybírá v otevřené soutěži dopravce pro oblast Teplicka. I když si kraj založil vlastního dopravce, část výkonů v kraji budou i nadále zajišťovat jiné firmy.

Na Teplicku jezdí dosud Arriva City. Podle zadávací dokumentace na profilu zadavatele bude mít vítěz smlouvu na deset let, odhadovaná cena je 241 milionů korun. Maximální rozsah je 1,56 milionu kilometrů za rok. Kraj nepožaduje nové autobusy, kromě plnění kvalitativních standardů mu stačí průměrné stáří 9 let, maximem je 15 let.

Podle mluvčího Ústeckého kraje chystá kraj i další soutěže. Vlastního dopravce – Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) nasadí na zhruba 60 % výkonů. „Oblasti Teplicka a oblasti na západě kraje tak budou postupně soutěženy,“ řekl Volf.

DSÚK stále bojuje s nedostatkem vlastních autobusů. Dopravce si musí velkou část vozidel pronajímat, minulý týden vypsal další soutěž na pronájem vozidel pro Litoměřicko. Dosud zde jezdí pronajaté autobusy od společností OverLine a ČSAD Slaný. Proč si kraj vozy pouze pronajme?

„Kraj i DSÚK pouze řeší situaci spojenou s výběrovými řízeními, neboť termíny dodávek autobusů se pohybují na hranici 10 měsíců od podpisu smlouvy. Vzhledem k tomu, že ještě nejsou zadávací řízení uzavřena, DSÚK tedy nezbývá nic jiného, než řešit na nezbytně nutnou dobu další pronájem autobusů, a to i s ohledem na další oblasti, ve kterých bude zajišťovat dopravní obslužnost,“ uvedl Volf.

První soutěž na autobusy zrušil antimonopolní úřad, druhá aktuálně stále běží.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M19

Pro redakci (Jan Sůra): V textu máte překlep. Ve druhém odstavci je údaj o maximálním ročním km nájezdu. Věta z ní: „Maximální rozsah je 156 tisíc kilometrů za rok.“ Dle druhého odstavce bodu 5.4 Zadávací dokumentace na kterou vede odkaz v článku výše je to 1 560 tisíc km za rok, tedy 1,56 milionu km ročně.

Zbyněk

Námět na článek pro pana Sůru. Bylo by zajímavé napsat něco také o ščítacích rámech, které tato společnost má nainstalované v autobusech Scania, vzhledem k tomu, že je to příspěvková organizace, tak by to měli poskytnout. Určitě nejsou jediní v republice….., nebo alespoň získat nějaká reprezentativní data o využitelnosti linek, kde Scanie pravidelně jezdí a co případně jim to přineslo.

55p

Nevysoutěžila Arriva Teplicko na 10 let při zavádění DÚK v roce 2014?

Robert

Kde dělám ve výpočtu chybu, když mi vychází 154 Kč/km?

Jiří Kocurek

Dělíte desetiletou smlouvu ročním nájezdem. Navíc ještě maximální možnou objednávku a nikoliv ohdadované odjeté kilometry, které mohou být klidně o 1/3 menší než maximum.

Robert

Ne, dělil jsem pak ještě deseti. Ale jak vidím výše, bylo tam špatně uvedené číslo.

Anonym ze severu

Na Teplicku taky jezdí DSÚK, akorát má pronajaté vozy Arrivy.

Moza14

To není pravda. Na teplicku jezdí DSÚK, Arriva Teplice je subdodavatel. Tedy nejen autobusy, ale i řidiči jsou její.

PetrB

V souvislosti s DÚK:
Integrovaný systém Dopravy Ústeckého kraje letos slaví pět let od svého vzniku.
Výstavu 5 let DÚK můžete zhlédnout v Nákupním centru Fontána v Teplicích.

http://m.kr-ustecky.cz/doprava-usteckeho-kraje-odstartovala-vernisazi-vystavu-k-peti-letum-fungovani-v-teplicich/d-1747673/p1=206489

Jindra

Volby se blíží,je třeba prezentace ,,úspěchů,,.

kubisek

Zrovna DÚK je docela úspěšný projekt, byť nějaká bolestivá místa se (jako všude) najdou. A pokud bude odbavovacím systémem provázán s PID, třeba se dočkám i toho, že z práce budu moci jet na jednu „dvojkrajskou“ jízdenku 🙂

-TR-

Spolupráce mezi DÚK a PID funguje celkem obstojně už nyní, v některých oblastech je kromě železnice společně koordinovaná i autobusová doprava.