Ústecký kraj soutěží provoz autobusů na Teplicku, jeho dopravce shání pronájem dalších vozů
Ústecký kraj po šesti letech znovu vybírá v otevřené soutěži dopravce pro oblast Teplicka. I když si kraj založil vlastního
Ústecký kraj po šesti letech znovu vybírá v otevřené soutěži dopravce pro oblast Teplicka. I když si kraj založil vlastního dopravce, část výkonů v kraji budou i nadále zajišťovat jiné firmy.
Na Teplicku jezdí dosud Arriva City. Podle zadávací dokumentace na profilu zadavatele bude mít vítěz smlouvu na deset let, odhadovaná cena je 241 milionů korun. Maximální rozsah je 1,56 milionu kilometrů za rok. Kraj nepožaduje nové autobusy, kromě plnění kvalitativních standardů mu stačí průměrné stáří 9 let, maximem je 15 let.
Podle mluvčího Ústeckého kraje chystá kraj i další soutěže. Vlastního dopravce – Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) nasadí na zhruba 60 % výkonů. „Oblasti Teplicka a oblasti na západě kraje tak budou postupně soutěženy,“ řekl Volf.
DSÚK stále bojuje s nedostatkem vlastních autobusů. Dopravce si musí velkou část vozidel pronajímat, minulý týden vypsal další soutěž na pronájem vozidel pro Litoměřicko. Dosud zde jezdí pronajaté autobusy od společností OverLine a ČSAD Slaný. Proč si kraj vozy pouze pronajme?
„Kraj i DSÚK pouze řeší situaci spojenou s výběrovými řízeními, neboť termíny dodávek autobusů se pohybují na hranici 10 měsíců od podpisu smlouvy. Vzhledem k tomu, že ještě nejsou zadávací řízení uzavřena, DSÚK tedy nezbývá nic jiného, než řešit na nezbytně nutnou dobu další pronájem autobusů, a to i s ohledem na další oblasti, ve kterých bude zajišťovat dopravní obslužnost,“ uvedl Volf.
První soutěž na autobusy zrušil antimonopolní úřad, druhá aktuálně stále běží.