Ústecký kraj opět shání 90 autobusů za půl miliardy, oproti původní smlouvě počítá s nižší cenou
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) vypsala znovu soutěž na dodávku 90 nízkopodlažních autobusů, na které přitom už má smlouvu se
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) vypsala znovu soutěž na dodávku 90 nízkopodlažních autobusů, na které přitom už má smlouvu se společností Zliner. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale smlouvy zrušil. DSÚK se domáhá u soudu zrušení platnosti verdiktu antimonopolního úřadu, současně ale vypsal novou soutěž.
„Zvolili jsme opětovné vyhlášení z důvodu, že vozidla opravdu potřebujeme. Z hlediska nákladů je určitě výhodnější provozovat vlastní vozidla než vozidla pronajatá a u některých ještě hradit další náklady spojené s jejich provozem,“ řekl ředitel DSÚK Milan Šlejtr.
Kraj poptává vozidla o délce 9,9–11 metrů, která chce nasadit v původně plánovaných oblastech Litoměřice, Lovosicko-Lounsko a Litvínov-Bílina. Od února 2021 pak v dalších oblastech Podbořansko a Lounsko. Zakázku zveřejnil dopravce na profilu zadavatele.
Může se přitom stát, že krajská firma vysoutěží novou rámcovou smlouvu a mezitím ji dá soud za pravdu, že uzavření smlouvy se společností Zliner na dodávku autobusů Iveco bylo právně v pořádku. „U Krajského soudu v Brně jsou podány dvě žaloby vztahující se k vydaným Rozhodnutím o zákazu plnění Rámcových dohod. Dopravní společnost tedy čeká na výsledek řízení a podle toho se budou odvíjet i další kroky,“ dodal Šlejtr. DSÚK se zavazuje po podpisu rámcové smlouvy objednat nejméně deset autobusů.
ÚOHS smlouvy zrušil, protože podle jeho názoru byly v soutěži nastaveny technické podmínky tak, že diskvalifikovaly jiné uchazeče. V nových podmínkách tendru už kritizované požadavky nejsou.
V nové zakázce by mohly být ale autobusy levnější. Původní smlouva se Zlinerem na 90 autobusů měla hodnotu 538,2 milionu korun bez DPH, nyní je odhadovaná cena jen 477 milionů korun. „Předpokládaná hodnota nyní vyhlášené veřejné zakázky vycházela z průměrů základní ceny samotného vozidla a byla navýšena o dnes známé položky části přídavného vybavení. V technické specifikaci oproti předchozí veřejné zakázce není požadováno přídavné vybavení v takovém rozsahu,“ vysvětlil Šlejtr. Dopravce nepožaduje nově například nosiče kol, skiboxy nebo druhou sadu pneumatik ke každému vozidlu.