Ústecký kraj přidá na autobusy ze Šluknovského výběžku do Prahy, má jich jezdit 8 denně
Autobusové nádraží v Novém Boru. Foto: IDOL
Počty spojů se mají zvýšit na 8 párů denně. Kraj dříve za spojení nic platit nemusel.
Počty spojů se mají zvýšit na 8 párů denně. Kraj dříve za spojení nic platit nemusel.
Já bych to řekl celkem jednoduše – kraj to bude mít víc podle svých představ, s větší jistotou proti výpadku, ale citelně dráž… stálo jim to za to? Oni si to evidentně myslí, jiná otázka už ovšem je co si myslí uživatelé… a ještě jiná co si myslí poplatníci (daňoví)…
Tady je něco špatně!!Kraj zakáže něco co fungovalo bez toho aby něco dotoval(quick bus)??Jemu vezmou licenci proto aby pak musel dotovat provoz linky?? Kdopak si tam hrabe vy šmejdi??
Odkdy by k posílení došlo, jsem nějak z článku nepochopil.
Od 1. ledna.
Mohly by nahradit pomalé vlaky s přestupy. Které navíc mají dost velké jízdné.
Rychlost má vlakové spojení přes Děčín do Prahy podobnou, zkusmo mi na internetu bylo nabídnuto Rumjburk – Praha vázaná jízdenka za 169 …. a teď pro porovnání záleží na tom, jestli má člověk různé průkazky a časové jízdenky různých integrovaných systémů …. podle toho srovnání vyjde tak, či onak.
Podnikatel přišel o byznys, cestující zaplatí víc a kraje to musí dotovat. A takhle my si tady žijeme.
A ještě jeden parametr: nová linka je méně quick. I to místním, kteří jezdí dálkové vazby, na těchto novotách vadí. Mimochodem, řada spojů linky 400 jela v minulých dnech s „neobyčejným“ zpožděním.
Geogre Orwell to nemyslel jako návod 🙁
Mě by zajímalo jak je tady vlastně zajištěná rovnováha zájmů. Kraj tedy přiděluje licence, ale zároveň může v dopravě sám podnikat, konkurenci zařízne a nazdar…. A… To je celé jednostrané, kraj může cokoliv a nezodpovídá se nikomu?
Dopravce se muze maximalne odvolat na MinDop, ze ta licence nebyla vydana spravne… Ale tu regulaci, ze kraj zaroven omezuje soukromniky a zaroven jim defacto konkuruje skrz neregulovanou ZDO, nikdo nedela.
A jak jinak by měla být zajištěna koordinace dopravy, aniž by byli omezováni soukromníci ve svobodě jezdit nesystematicky odkudkoliv kamkoliv a kdy se to hodí jim?
Proč to koordinovat, soukromý spoj navíc systému neuškodí.
Soukromý spoj v nevhodné trase a časové poloze systému ublíží:
1) odebere tržby, ze kterých by bylo možné financovat posílení spojení v okrajových oblastech a časech
2) nezajistí potřebné závleky, takže může navýšit potřebu vozidel a personálu
3) kvůli nevhodné časové poloze koordinaci přípojů
Nekoordinovaná doprava je neefektivní a neatraktivní.
3) kvůli nevhodné časové poloze znemožní koordinaci přípojů
1) Vážně odebere tržby? Jedu s přestupem objednaný-soukromý nebo jedu celou cestu autem. Či jedu na výlet jinam.
2) Jak navýší potřebu vozidel či personálu? Pokud by nejel soukromníkův rychlík, tak stejně musí jet krajský pomalík se závleky. A navíc musí jet i krajský rychlík (jinak viz jedná)
3) To je soukromníkova věc, jestli ho baví vozit vzduch tak, že ujíždí od přestupů. IDS spoje na sebe navazují a mezi nimi se motá cosi navíc, jako IAD.
On ten soukromník ale jezdí tehdy, kdy se to hodí cestujícím.
Přesně tak, to spíše velký dopravce, který musí provázat velké množství oběhů, musí zvolit časovou polohu „která se hodí jim“.
Kraj zodpovídá za zajištění plošné dopravní obsluhy kraje. „Podniká“ tak, že dopravu ze svého rozpočtu doplácí, protože zajištění plošné dopravní obsluhy (aby se lidé dostali do každé vesnice a mohli cestovat i bez auta) je vždy ztrátové.
A ano, přiděluje licence a může klást podmínky pro přidělení licence, aby mohl zajistit přestupy mezi linkami.
Jedině tak se dá dosáhnout kvalitní systémové dopravní nabídky, která vede ke zvýšení atraktivity dopravy a tím k růstu počtu cestujících.
V mnoha ohledech s přístupem organizátorů a objednatelů dopravy nesouhlasím, ale zrovna v tomhle případě jednal KORID LK Liberecký kraj podle všeho správně.
Ano, kraj by měl zajišťovat plošnou dopravní obsluhu (aby se lidé dostali do každé vesnice a mohli cestovat i bez auta) , a ne takovéto dálkové linky.
Jak by udělení licence na soukromou linku C ovlivnilo přestupy mezi krajskými linkami A-B? Pokud by se všechny tři nemohly vejít na autobusák/terminál, na to snad jsou podmínky a zpoplatnění vjezdu, ne licence.
Takže ve zkratce. Kraj Liberecký vyvolá svým závazným stanoviskem do licence jednoho dopravce krizí. Tím že mu zakáže vozit lidi, které mu ukradne v části trasy. Na zbytek se vykašle a po obrovské nevoli veřejnosti přispěchá s řešením, které je opět za veřejné peníze. Do doby, než si kraj začal hrát na dopravce zde státní kasa ročně ušetřila desítky milionů korun. Liberecký kraje a celé vedení by mělo být za toto tunelování veřejných financí skrz dotovanou dopravu jež si upravují ohýbáním zákona ve prospěch kraje veřejně souzeni. Měli by dostat prostor svůj nesmysl po ekonomické stránce obhájit a pak ze… Číst vice »
A kolik to stálo cestující dříve a nyní? To je taky faktor…
Nahrazení těch komerčních párů spojů spoji v ZVS znamená, že předtím kraj platil 0 Kč a odhad dotovaných slev znamenal státní příspěvek cca. 4,5 Kč/km. Integrace od 12.12.21 stojí cca. 25 Kč/km z krajského rozpočtu viz kalkulace na konci vyjádření https://pro-bus.cz/quick-bus-konci-expresy-sluknov-praha-aneb-komu-se-vyplati-krajska-integrace-linek/ A to do výnosů počítame jak jízdné, tak kompenzace za slevy, které si kraj skrz dopravce nárokuje.
V kalkulaci chybí zohlednění snížení ztrátovosti případných souběžných linek pro kraj a dlouhodobé zlepšení dopravy v oblasti díky zlepšení koordinace linek. Na vyhodnocení kvality organizace dopravy nestačí trojčlenka.
Jaké snížení ztrátovosti?
Jedu s přestupem objednaný – soukromý, když mi soukromého zakážou pojedu celou cestu autem a jízdenek prodaných do objednaného bude méně.
Petr Pansky) Vzdyt tam ten odhad trzeb je… samozrejme naivnim zpusobem “vsichni z Quick Busu prejdou na IDOS, nikdo nema auto”.
Případné souběžné linky jsou argument jak noha. Existují vůbec nějaké? Aby to nedopadlo tak, že nastalý problém neexistuje.
Na té lince už skoro neexistují žádné spoje, natož souběžné.
No vzhledem k tomu, že Quick bus byl levnější, tak asi méně než dneska.
desítky miliónů?? zdroj?? maximálně jednotky milionů