Ústecký kraj přidá na autobusy ze Šluknovského výběžku do Prahy, má jich jezdit 8 denně

Autobusové nádraží v Novém Boru. Foto: IDOLAutobusové nádraží v Novém Boru. Foto: IDOL

Počty spojů se mají zvýšit na 8 párů denně. Kraj dříve za spojení nic platit nemusel.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Já bych to řekl celkem jednoduše – kraj to bude mít víc podle svých představ, s větší jistotou proti výpadku, ale citelně dráž… stálo jim to za to? Oni si to evidentně myslí, jiná otázka už ovšem je co si myslí uživatelé… a ještě jiná co si myslí poplatníci (daňoví)…

Honzik

Tady je něco špatně!!Kraj zakáže něco co fungovalo bez toho aby něco dotoval(quick bus)??Jemu vezmou licenci proto aby pak musel dotovat provoz linky?? Kdopak si tam hrabe vy šmejdi??

Josef J.

Odkdy by k posílení došlo, jsem nějak z článku nepochopil.

Rozšíření S welcome

Mohly by nahradit pomalé vlaky s přestupy. Které navíc mají dost velké jízdné.

Vít Jůza

Rychlost má vlakové spojení přes Děčín do Prahy podobnou, zkusmo mi na internetu bylo nabídnuto Rumjburk – Praha vázaná jízdenka za 169 …. a teď pro porovnání záleží na tom, jestli má člověk různé průkazky a časové jízdenky různých integrovaných systémů …. podle toho srovnání vyjde tak, či onak.

babilon

Podnikatel přišel o byznys, cestující zaplatí víc a kraje to musí dotovat. A takhle my si tady žijeme.

Dachs

A ještě jeden parametr: nová linka je méně quick. I to místním, kteří jezdí dálkové vazby, na těchto novotách vadí. Mimochodem, řada spojů linky 400 jela v minulých dnech s „neobyčejným“ zpožděním.

Jiří Kocurek

Geogre Orwell to nemyslel jako návod 🙁

J.K.

Mě by zajímalo jak je tady vlastně zajištěná rovnováha zájmů. Kraj tedy přiděluje licence, ale zároveň může v dopravě sám podnikat, konkurenci zařízne a nazdar…. A… To je celé jednostrané, kraj může cokoliv a nezodpovídá se nikomu?

Josef Petrák

Dopravce se muze maximalne odvolat na MinDop, ze ta licence nebyla vydana spravne… Ale tu regulaci, ze kraj zaroven omezuje soukromniky a zaroven jim defacto konkuruje skrz neregulovanou ZDO, nikdo nedela.

Petr Panský

A jak jinak by měla být zajištěna koordinace dopravy, aniž by byli omezováni soukromníci ve svobodě jezdit nesystematicky odkudkoliv kamkoliv a kdy se to hodí jim?

Leinad

Proč to koordinovat, soukromý spoj navíc systému neuškodí.

Petr Panský

Soukromý spoj v nevhodné trase a časové poloze systému ublíží:
1) odebere tržby, ze kterých by bylo možné financovat posílení spojení v okrajových oblastech a časech
2) nezajistí potřebné závleky, takže může navýšit potřebu vozidel a personálu
3) kvůli nevhodné časové poloze koordinaci přípojů

Nekoordinovaná doprava je neefektivní a neatraktivní.

Petr Panský

3) kvůli nevhodné časové poloze znemožní koordinaci přípojů

Leinad

1) Vážně odebere tržby? Jedu s přestupem objednaný-soukromý nebo jedu celou cestu autem. Či jedu na výlet jinam.
2) Jak navýší potřebu vozidel či personálu? Pokud by nejel soukromníkův rychlík, tak stejně musí jet krajský pomalík se závleky. A navíc musí jet i krajský rychlík (jinak viz jedná)
3) To je soukromníkova věc, jestli ho baví vozit vzduch tak, že ujíždí od přestupů. IDS spoje na sebe navazují a mezi nimi se motá cosi navíc, jako IAD.

Jiří Kocurek

On ten soukromník ale jezdí tehdy, kdy se to hodí cestujícím.

Frantík

Přesně tak, to spíše velký dopravce, který musí provázat velké množství oběhů, musí zvolit časovou polohu „která se hodí jim“.

Petr Panský

Kraj zodpovídá za zajištění plošné dopravní obsluhy kraje. „Podniká“ tak, že dopravu ze svého rozpočtu doplácí, protože zajištění plošné dopravní obsluhy (aby se lidé dostali do každé vesnice a mohli cestovat i bez auta) je vždy ztrátové.

A ano, přiděluje licence a může klást podmínky pro přidělení licence, aby mohl zajistit přestupy mezi linkami.

Jedině tak se dá dosáhnout kvalitní systémové dopravní nabídky, která vede ke zvýšení atraktivity dopravy a tím k růstu počtu cestujících.

V mnoha ohledech s přístupem organizátorů a objednatelů dopravy nesouhlasím, ale zrovna v tomhle případě jednal KORID LK Liberecký kraj podle všeho správně.

Vít Jůza

Ano, kraj by měl zajišťovat plošnou dopravní obsluhu (aby se lidé dostali do každé vesnice a mohli cestovat i bez auta) , a ne takovéto dálkové linky.

Leinad

Jak by udělení licence na soukromou linku C ovlivnilo přestupy mezi krajskými linkami A-B? Pokud by se všechny tři nemohly vejít na autobusák/terminál, na to snad jsou podmínky a zpoplatnění vjezdu, ne licence.

Dominik Mašek

Takže ve zkratce. Kraj Liberecký vyvolá svým závazným stanoviskem do licence jednoho dopravce krizí. Tím že mu zakáže vozit lidi, které mu ukradne v části trasy. Na zbytek se vykašle a po obrovské nevoli veřejnosti přispěchá s řešením, které je opět za veřejné peníze. Do doby, než si kraj začal hrát na dopravce zde státní kasa ročně ušetřila desítky milionů korun. Liberecký kraje a celé vedení by mělo být za toto tunelování veřejných financí skrz dotovanou dopravu jež si upravují ohýbáním zákona ve prospěch kraje veřejně souzeni. Měli by dostat prostor svůj nesmysl po ekonomické stránce obhájit a pak ze… Číst vice »

Radek

A kolik to stálo cestující dříve a nyní? To je taky faktor…

Josef Petrák

Nahrazení těch komerčních párů spojů spoji v ZVS znamená, že předtím kraj platil 0 Kč a odhad dotovaných slev znamenal státní příspěvek cca. 4,5 Kč/km. Integrace od 12.12.21 stojí cca. 25 Kč/km z krajského rozpočtu viz kalkulace na konci vyjádření https://pro-bus.cz/quick-bus-konci-expresy-sluknov-praha-aneb-komu-se-vyplati-krajska-integrace-linek/ A to do výnosů počítame jak jízdné, tak kompenzace za slevy, které si kraj skrz dopravce nárokuje.

Petr Panský

V kalkulaci chybí zohlednění snížení ztrátovosti případných souběžných linek pro kraj a dlouhodobé zlepšení dopravy v oblasti díky zlepšení koordinace linek. Na vyhodnocení kvality organizace dopravy nestačí trojčlenka.

Leinad

Jaké snížení ztrátovosti?
Jedu s přestupem objednaný – soukromý, když mi soukromého zakážou pojedu celou cestu autem a jízdenek prodaných do objednaného bude méně.

Josef Petrák

Petr Pansky) Vzdyt tam ten odhad trzeb je… samozrejme naivnim zpusobem “vsichni z Quick Busu prejdou na IDOS, nikdo nema auto”.

Jiří Kocurek

Případné souběžné linky jsou argument jak noha. Existují vůbec nějaké? Aby to nedopadlo tak, že nastalý problém neexistuje.

Luboš

Na té lince už skoro neexistují žádné spoje, natož souběžné.

Luboš

No vzhledem k tomu, že Quick bus byl levnější, tak asi méně než dneska.

kakov

desítky miliónů?? zdroj?? maximálně jednotky milionů