Ústecký kraj objednal vlaky na Kozí dráhu, ty první chce už na podzim
Stanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia Commons
Správa železnic už začala minulý týden řešit, jak z tratě udělat cyklostezku. Tu požaduje i Děčín.
Takže kvůli atrakci na jedno léto se tam nasype hromada peněz ? Jen aby kraj vypadal dobře, jak se stará …
To bude provozovat Ažd s 2x 810?
Nebo kdo a s čím
Kdo jiný, AŽD s ÚK jsou velcí kamarádi, i když tedy Komínek už není radním pro dopravu.
Má to být KŽC.
Ano,KŽC jsou před podpisem smlouvy.
Avlaky, Vaše informace jsou mimo mísu. Doufám, že ne vše co nám chcete sdělit.?
Kam vlastně patřím? Jedni jsou nazýváni šotouši, druzí autíčkáři, třetí cyklisté….
Já se ráno nechal zavézt autem k nádraží, vlakem dal Brno, teď jsem vystoupil z šaliny. Odpoledne dám návrat vlakem a trolejbusem domů a pak se synem na kolo. Neumím sám sebe zařadit. Poraďte prosím…
asi celkem normální člověk…
já jel do práce metrem, z práce s kolegou autem na nádraží, on pak dál domů a já vlakem a z nádraží v cíli jdu pěšky.
stačí nenalepkovat, nevymezovat se, nevytvaret sekty a být tolerantní. coz si ale mnozí zamenuji se slabosti a povinnosti si nechat nakalet na hlavu…
jak se ale chovat k arogantnimu blaznovi jakéhokoliv směru, to je mi záhadou…
Tam nemá centrální komise, složená toliko z politických pašalíků, co rozhodovat!
Jde o běžnou údržbu.
Nevim, kolik z diskutujicich zna mistni realie. Ale tahle akce „zachrana Kozi drahy“ ze strany Usteckeho kraje velmi zavani pouhou snahou o hezky dojem. Ja jsem tedy docela rad, ze predchozi vedeni kraje podporovalo turistickou i pravidelnou vlakovou dopravu v mistech, kde to ma smysl (Svestkova draha, Oparensky express, podpora Zubrnicke drahy) a vytvorilo smysluplny dopravni system. Cimz netvrdim, ze v ostatnich oblastech spravy kraje neselhalo. Ale opravdu nekdo veri tomu, ze turisti nebo rodiny s detmi budou jezdit po paralelni trati rozhrkanou 810, kdyz mohou z Decina dojet celkem novymi vlaky na vylet kamkoli po Krusnohorske magistrale (vcetne te… Číst vice »
Nj, prostě tato část Krušných hor si turistický rozvoj nezaslouží, radši se všichni pohrneme na jedno místo.
To byste zrovna mohl napsat, ať lidi radši sedí doma, že turismus se nevyplatí podporovat.
Pokud jde ciste o turistiku, je otazka, jestli by ji cyklostezka nepomohla vic, celkem na miste, ne?
Já třeba z Prahy do Krušných hor na kole nepojedu.
A co byste řekl na sci-fi svézt se z Prahy pohodlným vlakem i s kolem (na které by v něm bylo dostatek míst) do Děčína a pak na tom kole vyjet do hor?
Na místě být může, ale není to dilema.
Vážený jmenovče. Schází Vám řada informací. Některé můžete získat od lidí, kteří vlaky na této trati vozili. To zatím ještě lze. Mimo to existuje platná legislativa tohoto státu, dle které SŽDC s.o. jednala proti znění zákona. Trať měla být provozu schopná, přestože aktuálně neprovozovaná. Což znamená, že diskuse o následných nákladech je „mimo mísu“. Nebo má proběhnout soudní jednání? Případně se můžeme bavit o mafiánských způsobech a k jednání je přiřadit. Diskuse může být o žhavém tématu „budoucnost veřejné hromadné dopravy“ i v souvislosti s palivo-energetickými zdroji. Pojem „smysluplný dopravní systém“ si můžeme rovněž prodiskutovat a vzájemně se poučit. Bydlím… Číst vice »
Když se řeší rušení- co říct na tohle? Mrhání penězi daňových poplatníků,? : – )
Zahajujeme provoz osobních vlaků po OKR!¨
Díky podpoře úřadu Moravskoslezského kraje jsme pro vás spolu se společností PKP CARGO INTERNATIONAL a. s. připravili na letošní sezónu jízdy speciálních BÁŇSKÝCH SPĚŠNÝCH VLAKŮ PO OKR (a nejen to).
https://slezskyzeleznicnispolek.cz/udalosti/testovaci-udalost/
Normální snaha nabídnout zájemcům možnost dalšího zajímavého vyžití – podobně jako je třeba užitečné zpřístupnění zámku na Hluboké, zřízení půjčoven lodí na Baťově kanálu, nějaký ZOO-koutek při farmě někde na venkově a stovky či tisíce podobných „volnočasových aktivit“ podporovaných různými samosprávami u vědomí užitečnosti vytváření zajímavých cílů cestovního ruchu, které do jejich lokalit přilákají návštěvníky odjinud a přinesou tam peníze i třeba hospodským a krámským.
Nebo snad myslíte, že ty vlaky budou pro cestující jezdit zdarma? To se teprve budete divit, kolik bude třeba za svezení zaplatit … .
No, a teď si vezměte, že existují i kraje, které podporují nějaké volnočasové aktivity jenom proto, že se to lidem líbí a mají tak lepší život.
A vůbec se do toho nezapočítává nějaká ekonomická výtěžnost akce.
To je totiž hlavní problém se všemi zdejšími „počtáři“. Nejsou schopni ani ochotni uvažovat základní ekonomický faktor – užitek. Ten se opravdu nevyjadřuje primárně penězi.
jo, mnozí zdejší si asi vypocitavaji, jestli nese ekonomický užitek si koupit nové trenky, když tu díru na zadku stejně vidí maximálně manželka…
ale kvalita života, o to tu přece nejde. musim hrabat a hrabat a hrabat protože jen ten kdo nahrabe hodně je velký kluk…
To je fakt dobrý, like
Proč mrháním? Pokud vím tak ta akce byvala x let na podzim a problém koupit lístek….Bly to 2-3 víkendy…
Tuto akci jsem absolvoval asi v r. 2016(karvinska část),jízdné kolem 200 Kč. O rok později akce ke 100 výročí Československa okružní jízda historickým vlakem taženým Rosnickou, prezidentem Masarykem a známými osobnostmi MS kraje. A pak jízda do Nosovickeho pivovaru a zpět.
Oprava: vše v roce 2018 (březen, červen,listopad)
Je tohle opravdu ten stejný kraj, který ještě v lednu hledal, jak ušetřit ve veřejné dopravě 220 milionů? Od té doby asi uzrály peníze na stromech, jinak si to neumím vysvětlit.
Ano, je to ten stejný kraj, ovšem přišla kauza Marschallová a hnutí ANO najednou dostalo strach, že by mohli přijít o hlasy ve volbách na podzim. Škrtat na dopravě ve chvíli, kdy Marschallová podezřele inkasovala statisíce korun od Krajské zdravotní údajně za poradenskou činnost, by nešlo před veřejností vůbec zdůvodnit.
Takže se bude škrtat, jen o něco později. Pokud ale SŽ zprovozní Kozinu, bude tato položka fakticky nezrušitelná. Tak co, už mají zdejší zastánci obnovy vyhlédnuté vlaky na zrušení, aby zbylo na šotohrátky? Nemluvě o tom, kde se bude muset ušetřit na údržbě, protože rozpočet SŽ se taky nijak zázračně nenavýší.
Stačí zastavit rozkrádání skrze nadhodnocené zakázky s 20 % pro eFka.
Zbavit se korupce by bylo samozrejme super a usetrilo by to spoustu penez. Ale neporcoval bych tohoto medveda, dokud beha po lese. Dopredu pocitat s takovymi usporami nikdy k nicemu dobrymu nevedlo. Az se to povede a ty penizevrozpoctech budou, super. Do ty doby je nema smysl rozdelovat.
Dopředu nikdo s ničím nepočítá.
Co bude za rok, neví zatím nikdo. Může se stát naprosto cokoliv. Zase ale bude před volbami, protože příští rok se konají komunální volby, do zastupitelstev obcí.
Jinak vzhledem k tomu, že Komínek ještě ve funkci náměstka pro dopravu zavedl systém, kde kraj je rozdělen na mnoho malých provozních souborů a na každý je smlouva ad hoc, je jakékoliv škrtání velmi obtížné. V každé té smlouvě je definován minimální objem výkonů, které kraj musí objednat.
To je rozdíl od Středočeského kraje, který za Jermanové uzavřel smlouvu s ČD jako jeden balík na celý kraj, a tím pádem je škrtání snazší.
Vážený Kubo. Když dovolíte nebudu se opakovat. Přečtěte si můj vstup o pár pater výše – Reply to Miroslav.
Jděte se už všichni vycpat s těma cyklostezkama,o ničem jiném nedokážete už kecat! Už mi to fakt leze krkem!
A Kolovratníka si s sebou!
Toho budeme velmi rádi postrádat…
A proto je tu dvakrát do týdne, poslední měsíc, článek o Kozině?
Pokud byla investována investice do uvedení kozí Draha do provozu, proč se Szdc dívá na plán, jak tam udělat cyklostezku ?. Město Děčín není na místě požadovat nic, co je podřízeno regionu, který se nyní rozhodl objednat vlaky.
Je jen pochopitelné, že Szdc vytvoří plán, kde je dostatečný prostor pro vybudování cyklostezky podél železnice, aby mohly vlaky pokračovat v provozu.
Nejrozumnější námitkou proti objednávání dopravy krajem na takové trati se zdá být:
„ať si tam někdo jezdí na vlastní komerční riziko, proč to máme platit šotouškům z veřejného?!“
Jenže aby tam mohl nějaký lokálkář pustit svůj orchestrion, musí se trať nejdřív opravit. Ale aby se Správa uráčila pustit chlup na opravu, musí tu dopravu nejdřív někdo objednat.
A tak se nám circulus vitiosus uzavřel. Teď ještě tu o slepičce a kohoutkovi.
začít argumentaci…proč bych měl sotouskum platit jejich hračku…vyvolává reakci…“proč bych měl autickarum, mnohdy navíc neprazskym, platit Blanku 2″…u jiných…proč bych měl platit sociální dávky neprizpusobivym, další…nač dotovat muzea a divadla…a tak se pokračuje až do rvačky každý s každým.
vše společně je kompromis.
tak si proboha přestanme hrát na to, že jen já mám pravdu a nárok na svoji hračku. jinak se navzajem brzo pozabijime
Uznávám, že jsem to dostatečně nezdůraznil, nicméně osobně tento pohled „placení zábavy šotouškům“ nezastávám (!)
Jen jsem chtěl poukázat na paradox, že i kdyby tam někdo chtěl jezdit komerčně, musel by nejdřív odkoupit celou trať, jinak by ji v tomhle státě nešlo opravit. Jediné jiné řešení, než taková blbost, je právě objednání dopravy krajem, které tudíž vítám.
ono to nešlo ani tak proti Vám, jen to byl poukaz na nebezpečí podobné argumentace.
protože, když se začne takto, tak nastane zatmění v hlavě a končí jakákoliv rozumná diskuze.
tak s tím že všichni mají nárok na všechno se v některých socialismech pozabíjeli doopravdy.
všichni na vse nárok nemají. jen je velmi těžké jim bez šíleného řevu sebrat, to co už mají. proto musím dávat velmi opatrně. a vyvazovat „zájmy“ . každý musí „něco“ dostat. jinak je řev a něco ve stylu hospodska rvačka ale v celé společnosti. zvedly se důchody, platy učitelů etc na vysi, na kterou rozhodně nemáme. a vylepšilo se to nesmyslným snížením daní. počkejte na řev po volbach, až bude nutno voličům říct, že party is over. ale pokud to šetření, co bude nezbytné, se bude oduvodnovat tím, kdo je jaká pijavice, tak už se z toho vzniklého rozklizeni jako… Číst vice »
No vidíte. Takže s placením dalších (šoto)hraček prostě nezačínat. Stejně na ně nebude.
takže tady jste se jasne identifikoval. dohoda s lidma jako Vy je principiálně nemožná.
nulovy smysl pro proporce, hlavně někoho naštvat a urazit. bravo
Jasně, všichni nemohou mít všechno ale šoutoušci své hračky mít musí. A já chci a chci a chci.
už tím výrazem…sotohracky…
když se budu někomu vysmívat, dosahnu jen a jen obdobné reakce zpět…
krátce řečeno – prestante šlapat pro zábavu v cizích babovickach a zaměřte svoji energii produktivnejsim směrem.
v oblasti dopravy (i té železniční) je spousta mnohonásobně dražších věcí…a výrazně silenejsich než nějaká blbá kozina.
Takže nevadí, že se budou miliony vyhazovat na podobný nesmysly ? Radši trať, která bude mít využití po celej rok a ne jen pár víkendů přes léto.
Rev neni indikace, ze je neco spatne. Muze byt a nemusi. Lidi obecne rvou proti jakekoli zmene, i proti takovym, ktere kdyz se prosadi, brzy si na ne zvyknou a za par let si zas nebudou umet predstavit, ze by to bylo jinak. Nerikam nezkoumat a nebrat v potaz, je rada pripadu, kdy ten rev dava smysl a dalo by se navrhovane vyresit lip, ale taky rada pripadu, kdy je to jen obecna nechut menit status quo,i kdyby ty zmeny mely byt k lepsimu…
Delat dulezita rozhodnuti podle hlasitosti revu jednotlivych skupin je zadelavani si na obri prusvih.
ano, náladám davů se nemá úplně podléhat. ale jak v čem. on je velký problém to zobecnit, idioti se najdou jak na straně různých veřejných či státních institucí tak na straně různých podivinu nebo nátlakových skupin. ale válcovat vše, hlava nehlava, kvůli nejake ideologii…to je zaručený recept na průšvih. a např. když chci šetřit, začnu od velkých položek a jdu k těm malým. protože kdy má být řev, tak alespoň kvůli něčemu poradnemu. ne abych ušetřil 5 mio a nasral při tom úplně vsechny. kozí dráha je smrduté téma, vyhrát se to nedá, vždy někdo bude zurit. osobně bych ji… Číst vice »
Též nákladní doprava by mohla něco získat. Pokud už nechceme jen řev po dalších a dalších silnicích pro ty „otravné“ kamiony, kupříkladu.
Chápu, ale není podobně smrduté téma prakticky jakákoliv trať, která ztratila svůj někdejší význam? Máme jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě, možná i na světě, přesto nám v některých směrech tratě dost zoufale chybí, v jiných sice jsou, ale nutně potřebují rozšířit, protože kapacitně nestačí. Případně silně vylepšit a zrychlit, aby byly konkurenceschopné dnešní silniční dopravě. Za téhle situace mi přijde v podstatě vyloučené, aby některé tratě v té síti nebyly v podstatě zbytečné a zralé na zrušení. Ale křiklounů ať se zeptáte na kteroukoliv jednotlivou z těch minimálně vytížených tratí, nikdy to nebude ona. Vždycky si najdou důvody,… Číst vice »
„Za téhle situace mi přijde v podstatě vyloučené, aby některé tratě v té síti nebyly v podstatě zbytečné a zralé na zrušení.“ – Cíleně si vyrábíte falešné dilema. Šálíte tím jenom sám sebe. „Já to chápu, pro nadšence a fanoušky to je těžký dilema“ – Nejsem ani nadšenec, ani fanoušek. Jen mám nějaké základní teoretické i praktické znalosti z dopravy. “ a celou tu dobu roste na té trati obří technologický dluh,“ – Ne, ten dluh na těch tratích už dávno je. Ovšem nejsou nutné nadměrné stavební investice – z velké části stačí legislativní. „když se začala pro auta stavět… Číst vice »
jednoho dne se samozřejmě může stát, že se nějaká šílená darda za nějakou katastrofu typu spadly most, tunel, ujetý svah stát může a pak asi pa pa milá lokalko . ale tohle zde neplatí. dokonce i materiálů na komplet opravu má dobrá správa v podobě vyzisku z oprav koridoru jistě dost, jde „jen“ o tu práci. ony vyčíslené náklady 50 mio jsou jasné určující, že nejde o nic velkého – jen blbý pod nebo nadjezd ve studence je za 750 mio…a most přes orlík 534 mio… prachy na kozinu nejsou důvod toho že není něco hotové jinde. v tom je… Číst vice »
PS: myslím, že pripadne ukončení objednávky na trati do bousova, zlonic aj. ve všední dny projde celkem v klidu. u mochovky i komplet ukončení. ale trať v pěkných kopcích prostě…vadí víc. protože tam je víc co vidět.
PPS: třeba rozmitalka pokud by šel propojit oběh s provozním souborem do breznice tuším od pisku může zůstat v provozu s malými náklady pri této úpravě… jen se to vše musí řešit promyšlené, aby to opravdu něco usporilo a nevytvorilo to někde nějakou díru v dopravní obslužnosti.
PPPS: největší úsporu by přinesla úprava dražních norem a ukončení některých „monopolu“
Chápu, jen nevidím jako pravděpodobné, že to u těch 50 milionů zůstane. Spíš čekám, že se tam v případě rozježdění brzy objeví něco v těch vyšších řádech. Co se týče té pověsti, ono to může být z obou stran – mnohým to auto k zadku přirostlo aspoň částečně právě proto, že železnice je kvalitou silně zklamala. Často jsou to i lidi z měst, kteří když jde o volbu auto versus MHD najednou to auto úplně klidně nechaj doma. Ale pokud jde o cestu mimo město, volej auto téměř automaticky, vlak je ani nenapadne. Případně ještě uvažujou dálkový busy, ale vlak… Číst vice »
vnimani české železnice je vcelku dost priserne. což nechápu, narozdíl od busu je zcela jasně odkud to jede, je pár dopravců, vlaky narozdíl od busu na sebe většinou počkají, lístky jde koupit dopředu a jak na netu tak v pokladně, pokud ještě existuje, nebývá problém s kapacitou spojů, existuje taktovy jízdní rád (coz mnohdy u busu na méně častých linkách nebyvalo), osobně fakt nevím, co bych dělal v busu…vyjma tak zeleznicne zakopanych der jako Liberec či Jablonec, kam vlakem z Prahy jezdí jen úplný silenec. jednou jsem sice vlakem absolvoval Turnov-Zlin a taky to stalo za to, ale busem taky… Číst vice »
Problémy s kapacitou právě pamatuju obří – ze vzpomínek mám pocit, že jsme v těch devadesátkách častěji stáli nebo různě posedávali na batozích dlouhý hodiny v narvaný chodbičce, než seděli na sedačkách. Když jsem pak začal jezdit sám a ne s oddílem, byl zase často problém, že vlakem se člověk nedostal až na místo a kvůli častým zpožděním se nedalo spolehnout na „návazné“ busy. Přešli jsme tedy z narvanejch vlaků do narvanejch busů – sice taky člověk stál celou cestu na jedný noze a ještě ne na svý, ale aspoň celou cestu v jednom dopravním prostředku bez rizika, že mu… Číst vice »
Jinými slovy je tu myslím spousta lidí jako já, který maj železnici spojenou s jejím devadesátkovým stavem, kterej bohužel na vlastní kůži zažili. A od té doby se jí vyhýbaj – což dneska není nijak složitý. Jsou trasy, který jsou vlakem jednoznačně lepší (když člověk zná aktuální situaci, ví co hledat, co chtít, atd.), ale prakticky žádná, která by jinak jet nešla, zejména pokud má člověk auto. Takový lidi třeba víc jak deset let do vlaku nesedli. A když se něco semele tak, že vlakem někam jedou, hrozně záleží, co si „vylosujou“ protože takoví lidi samozřejmě nevěděj, jakej vlak je… Číst vice »
Naprosto souhlasím.
Všichni kdo mají všech 5 pohromadě ví co by nastalo kdyby se nevyplácely dávky a příspěvky na bydlení nepřizpůsobivým.
To by se lidé báli chodit i k bankomatu, aby neměli nůž v zádech.
Až tam jste to dopracoval? Vy jste nebyl na vojně, že? (aby bylo jasno, nemluvím o ničem než o hájení svobody a bezpečí)
vy nemáte děti, zenu, staré rodiče? nebo jste z rodů gargantui, tudíž ani na dítě si průměrný poberta nepřijde? dávky jsou mimo jiné úplatek společnosti, aby byla kriminalita nižší. a méně „zoufalá“. vyjma toho – v tak bohaté společnosti jako je ta naše, maji právo jíst a mít střechu nad hlavou i ti, co štěstí neměli, a ti kteří něco důkladně zvrzali, respektive se jim nechce. ano, oslabuje to princip osobní odpovědnosti, ale furt lepší než osobní odpovědnost ve stylu brazilská favela. PS: nejhorší je samozřejmě souběh dávek a černých příjmů…ale to je přestupek až trestný čin, který by měl… Číst vice »
to tvrdili i svého času na Slovensku. nakonec se to tam zklidnilo celkem rychle 🙂
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/na-vyplatu-snizenych-davek-romum-v-sr-casto-dohlizi-policie-282823
jestli berete slovenské romské osady za vzor hodný následování, vč.toho jak se tam oni romové pak živí jinak, tak máme asi dost problém v naprosto odlišném vnímání reality…
10 miliónů za 1 km cyklostesky. To je zatím nejméně, co se kdy postavilo v drážním tělese a to v tom není započítána likvidace štěrku, který tam zůstat nesmí. Obnova trati do funkčního stavu, je proti tomu slabá káva.
A proč nesmí zůstat po cyklostezkou železniční štěrk ? To se jako „odtěží“ a do podloží naveze něco jiného štěrkového, co se uválcuje a finišer na TO položí asfaltovou vrstvu, která se uválcuje ?
Není snad z hlediska nákladů i stavebního řešení na léty udusaný „železniční“ štěrk položit to asfaltovou vrstvu ?
Mám obavy, že je železniční štěrk jako podklad cyklostezky příliš hrubý. Asfalt by zatékal hluboko a byla by vysoká spotřeba.
PS nejsem expert, jenom odhaduji
Ano, četl jsem odborný názor v tom smyslu. No, a pak se to začne rozpadat. Průběžná údržba se výrazně prodraží, a i ta stezka pak bude na zrušení, pokud nepotečou dotace. Prakticky stejné schéma jako dnes s kolejemi. Hlavně, že přeplněné a věčně rozbité silnice nikoho nepobuřují…
asi tak, ušetříme 50 mio na zprovoznění tratí (dost možná i daleko méně) a uvidíme 100-300 mio za cyklostezku. a to se VYPLATI…
Na jedné straně zde máme využívané regionální tratě, které se sotva udržují a traťová rychlost je neustále omezována na misto, aby se zvyšovala, takže souběžně jedoucí autobus je stejně rychlý. A přitom se řeší, zda-li na nějaké lokálce obnovíme za x milionů provoz pro reklamu kraje a uspokojení sotoušů. Železnice má především sloužit cestujícím a reálně jich za třicet let objednatelé, správce infrastruktury a dopravce ČD třetinu vyhnali z vlaků. Pojďme prosím řešit tratě, které jsou efektivní, pravidelně využívané cestujícímy a řešíme jejich rozvoj a vykašleme se na obnovu deset let nesjizdných tratí retrostroji, které reálně nic neřeší. A pouze… Číst vice »
Tak s tímhle názorem tady neuspějete
Přesně tak.
Nic vám nebrání v tom, abyste šel řešit tratě, které jsou efektivní. Ale co kdybyste začal řešit náklady na neefektivní silnice, které musí zákonitě existovat…
No…a právě proto zrušíme souběžně jedoucí autobus… 😀 😀 😀
Máte pravdu, že stav mnohých tratí je neuspokojivý. Zrušení nějaké trati však nutně neznamená, že se zlepší stav ostatních. Je to o přidělování prostředků – jestli zůstanou přidělené prostředky na kilometr stejné, nezávisle na celkové délce sítě, nic se nezlepší. Druhá věc je efektivní využití prostředků, což by vyžadovalo zefektivnit fungování Správy železnic.
Jsou případy, kdy může mít zrušení trati smysl, to nepopírám. Ale rušit trať, kde už teď jezdí souběžně autobus ve 30 min. taktu, takže poptávka zaručeně existuje, navíc s potenciálem přitáhnout turisty, nepovažuji za dobrý nápad.
Souběh železniční tratě a autobusu v údolí Jílovského potoka je pouze zdánlivý.
Jistě, a proto bylo zajištěno, aby i lidé z vlaků přešli do souběžných autobusů. 🙂
Kozí štreka není šotouškovská dráha s rychlostí 60 km/h.
Je to efektivní trať, kdyby se chtělo.
Proto se řeší.
No vida, a přitom i tahle trať byla původně mezi těmi, které popisujete… Zásadní problém je chybějící vůle státních správ vůbec reálně podpořit přechod většího podílu zátěže na kolejovou dopravu.
Po pravdě, bez Bohosudova (vazby na lanovku) to nemá ani poloviční smysl… 🙁
Poloviční ano. Úplný by to mohlo mít při dojezdu až do Duchcova (nemyslím vzdálenou stejnojmennou zastávku s přestupem na autobus do města), alespoň pro turisty.
Žijeme v ČR, takže pravděpodobný scénář: Ústecký kraj objedná vlaky s nějakou cenou za km, SŽ oznámí výluku tratě, takže dopravce to odjezdí v režimu náhradní dopravy autobusy za podstatně nižší cenu za km a možná i s nějakými kompenzacemi od SŽ. Turisti se tedy dostanou, kam chtějí, dopravce si možná něco přivydělá, ale vlaky stejně nevyjedou. Jestli to bude jinak, budu jenom příjemně překvapen. Z daného regionu pocházím a po Kozí dráze jsem příležitostně jezdil – párkrát i celou trasu z konečné na konečnou. Doba sice pokročila a s ní i automobilismus, ale stále mi přijde, že tam vlaky… Číst vice »
Určitě lze očekávat, že SŽ bude stále dělat obstrukce. Možná proto je letos plánovaná pouze jednorázová akce na podzim.
Pak je na UKL – dobrá práce odboru dopravy – aby vymyslel právní cestu > například žalobu na SŽ za neplnění povinnosti, uvalení exekuce … což není jen finanční sankce.
Pán to má drobet pomatené. Rekonstrukce trati 130 je něco jiného než novostavba trati v úseku Teplice Lesní brána – Řetenice … územní řízení, EIA, výkup pozemků …. to je tak na jednu pětiletku ….
Tak tak, spíše na 2 pětiletky.
Nicméně trať je od Krupky určitě sjízdná a měli by v turistickém režimu i smysl zajet až na novou zastávku Jeníkov k Barboře a pak to otočit do Teplic.
Provoz by tedy měl začít o víkendech od 2.října (4 páry vlaků) a jak si to asi představuje kraj pro následující měsíce, že by vlaky jezdily i přes Vánoční svátky a Silvestra? Dopravce už mají, jen vyjet.
Já jsem to pochopil tak, že letos bude jen jednorázová akce a příští rok se bude jezdit po celou sezónu.
I to je možné.
Jo!!!
Urá!!!
Telnice? ono to dál nepokračuje? Podle staré mapy je to jen do poloviny.
Momentálně od Děčína dál nelze, protože SŽDC tam před skoro 10 roky demontovala několik kolejnic a odložila je vedle koleje, kde ležely i v dalšíh letech – jak to tam vypadá teď, nevím, protože už jsem tam několik roků nebyl.
Snad od Telnice, ne?
Trať je sjízdná až do Oldřichova u Duchcova, ale tamčást od Telnice je v havarijním stavu, protože se do ní nic neinvestovalo, větší část dřevěných pražců. Od loňska to prořezala drezína…
Řečí se namluvilo už mnoho, nastala doba na činy, bez ohledu na názory úředníků SŽ, MD i statutárního města Děčín. Rozhodnout musí obce na Kozí dráze, podpoří-li je Kraj, jedině dobře. Silným prvkem regionu je město Krupka https://www.krupka-mesto.cz/, ležící na Kozí dráze. Ono i okolí města, bylo 6. července 2019 zapsáno do Seznamu světového dědictví UNESCO, jako součást Hornického regionu Erzgebirge/Krušnohoří. Řešením na Kozí dráze je postup po vzoru Svazku obcí Údolí Desné a Železnice Desná, tj. – převzít trať do majetku např. nově vzniklého DSO Kozí dráha – nebo ji koupit za cenu podobnou Švestkové dráze, viz prodej SŽDC,… Číst vice »
Město Krupka nepodesalo ani otevřený dopis ministrovi ve věci kozí dráhy, jak reportoval jeden z předchozích článků na toto téma.
Starosta Krupky Zdeněk Matouš (dříve ČSSD), který je nechvalně známý svými kontroverzními transakcemi s pozemky a dalšími aférami, loni kandidoval do krajského zastupitelstva za hnutí Lepší Sever, které jako jediné se otevřeně postavilo proti návratu vlaků na Kozí dráhu. Matouš do zastupitelstva zvolen nebyl.
Za toto stejné hnutí kandidoval do zastupitelstva také Vladislav Raška (dříve ODS), který ještě ve funkci primátora Děčína usiloval o zrušení tratě. Zvolen rovněž nebyl.
Krásné teorie, ale pouhé teorie: není po povodních, „na pobřeží“ už neškodí ODS v podobě Řebíčka a jeho kulhajícího náměstka Tošovského (který byl tehdy tím hlavním, kdo bránil obnově povodní zničené dráhy pod Jeseníky státem), ale někdo další v pořadí, ale hlavně celá společnost je v úplně jiné situaci než tenkrát: teď je jedinou rozumnou možností obnova trati státem na základěm toho, že k odpovědnosti za současnou situaci budou tvrdě brány ty KONKRÉTNÍ OSOBY ve vedení SŽ jak v pražském centru, tak zejména na OŘ v Ústí nad Labem roky, které roky neplnily své povinnosti a podléhaly tlakům různých zlotřilých… Číst vice »
Pletete si Řebíčka a Římana. Jestli něko kulhá opravdu není významné.
Aha, to sice máte možná pravdu, ale v principu to podstatné není, protože k ODS měli vztah oba, takže „jeden za 18 a druhý bez dvou za 20“, a rozhodující slovo při snahách o zrušení trati do Koutů nad Desnou v době po povodních měl stejně právě zmíněný Tošovský (rovněž „modrý pták“). Ale jinak děkuji za upozornění.
Oba byli ministři za ODS. Pokud chcete operovat jménama, měla by to být jména správná, když už se podepisujete jako „realista“.
Tehdejší „olomoucká“ infrastruktura ČD byla připravená obnovit trať do Koutů nad Desnou, ale soudruh Říman výslovně nařídil – v rámci úspor – tehdejšímu generálnímu řediteli ČD ing. Vladimíru Sosnovi, aby se divize infrastruktury pustila do opravy …. V květnu 1998 byla trať ve stavu jako po opadnutí vody, byli jsme tam se západoevropskými železničáři, kteří byli zděšeni přístupem státu obnově trati ….
Západoevropští železničáři mají podobných příkladů ve svých zemích dostatek.
no nechci nic říkat, ale vrazit 16 mil kč za rok na údržbu, aby se zde proháněli 2 páry vlaků denně, to není úplně ideální. Prostě to chce plnohodnotny 2h-takt, jinak bude za ty peníze fakt asi lepší cyklostezka (a to jsem velký odpůrce tohohle řešení).
Na kozině nebude pravidelný provoz pokud se nevyreší jeden zasádní próblem, a to že ta trať vede do prdelákova „Oldřichov“ když jen se zatáčkou/odboučkou u teplické Lesní brány by mohla doslava jezdit na hlavní nádraží v Teplicích, nevím proč by někdo např z Krupky radši jel do Oldřichov a pak do Teplic když muzou jet hned bysem kterou obsluhuje více lokací
Mohla, ale to je tak na pětiletku …
Oldřichov již neexistuje. Už tam žádné nástupiště není. Je pouze zastávka Jeníkov. Oldřichov je pouze nákladní nádraží, ale vlaky se tam nakládat nesmí. Na to se jaksi při rekonstrukci pozapomnělo. Ta rampa tam je pouze pro potřeby Správy cyklostezek.
Jeníkov není zastávka.Jsou to nástupiště na staničních kolejích 1a a 2a.
Na vyfocení červeného Šukafonu,nebo Dvěstědvaašedesátky 2 páry denně stačí.
Na to číslo jste přišel kde? A v čem ta údržba spočívá, že stojí tolik?
To je to, co jsem psal už minule, tratě pro čistě turistický provoz odprodat, krajům (spolkům, obcím), když o ně tak stojí, ať si je spravují.
A proč tedy jen tratě pro turistický provoz? Proč ne všechny regionálky???
Protože regionální tratě slouží VHD, a zároveň na nich kolikrát bývá provozována i nákladní doprava, tyto tedy ponechat ve správě státu (prostřednictvím Správy Železnic), narozdíl od tratí určených k turistickému ruchu, ty většinou slouží k propagaci daného kraje, tak proto.
Protože by to muselo mít legislativní oporu. Tedy zákonitost. Podobně jako mají třeba Německé NE Bahnen, Museum Bahn nebo i Stillgelegte Bahn. A jestli si pane Šimral myslíte, že převedením lokálek na kraje či spolky zbyde více financí na hlavní tratě, tak jste na omylu. Budeme-li vycházet z Německé premisy, tak všichni zúčastnění budou mít nárok na odpovídající procentuální díl celku. Jestliže Bundestág přiklepl na letošek nějakých 15 miliard Euro na investice do železnice, tak Hafenbahn Hamburg, Infra Leuna nebo úzkorozchodná v Harzu, si mohou urvat svůj díl. Pokud tedy mají zpracovány projekty modernizace. Dále všem státním, městským i privátním… Číst vice »
Co se mi to snažíte vsunout do úst??!??
Já tím právě hledám možnost spojit objednatele a majitele infrastruktury tak, aby to mohlo mít alespoň nějaký ekonomický smysl.
Zkuste mi vysvětlit, co by mělo mít za smysl pro kraj převzetí tratí bez VHD, kterou ale ze zákona musí objednávat a platit?
To fakt si myslíte, že kraje tu jsou bez peněz z rozpočtového určení daní jako v pohádce: Oslíčku, otřes se… Co vydělává, to nesmíš, co je k hovnu, to si musíš koupit za své.
Petře, na tématu Kozí dráhy se vedou pouze iracionální debaty. Varuju Tě, netahej sem ekonomiku, dostaneš na budku, jako já minule 😉
Vy vycházíte jen z toho, co se na trati projede. Širší ekonomické dopady nepočítáte no a pak vám to nevychází. 😉
??? Byl jsem smeten se standardní CBA analýzou, takže se nic nepočítá. To jednak a jednak mě ještě nikdo nebyl schopen sdelit, CO nebo alespoň KDO a ODKUD by tam chtěl jezdit v nákladní dopravě 🙂 Případně alespoň záměry. NIC. Nula informací. Tož tak.
Protože CBA jde použít v byznysu. Ale nejde použít třeba na zdravotnictví. Natož na wellbeing. Zkuste vytvořit CBA na park.
Jet u všeho tvrdě přes CBA je opačný extrém, jako jet u všeho přes socialistické plánování.
To je pořád dokola. Já po silnici k vašemu domu taky nejezdím a dotovat ji musím.
Hmm, že by těch 80 miliard ze spotřební daně nestačilo na údržbu silnic, která spolkne sotva polovic a ani s investicemi těch 80 miliard nepropálí. Nebo zase ta lež, že spotřební daň z paliva nemá nic společného se silničním provozem? Přičemž lze požádat od vrácení daňě z nafty do pracovního stroje.
Pro trochu přesnější obraz. Odvedená SpD z minerálních olejů (zde je třeba vidět především veškeré PHM, ale i některé ostatní uhlovodíkové produkty, které nejsou ze zákona osvobozeny, jako např. letecké benzíny do mezinárodních letů) činila v roce 2019 cca 94 mld. Kč. Od tohoto mínus – 15 mil. cizí armády, 1 mld. zemědělci, 1/2 mld. vytápění (třeba chov kuřat, lakovny…), 10 mil. ostatní benzíny (př. pucování tiskařských válců, rozpouštědla do některých laků…), 20 mil. na mineralogii a metalurgii (vysokonárokové výrobní postupy na energii jako některé tavení, drcení atd.) a 7 mil. pro cizí darebáky. A samozřejmě někde v úvod daňového… Číst vice »
To je úplně jedno, jak jsou ty daně rozpočtově určeny. Jednou byly vybrány z paliva do automobilu.
Taky můžeme napsat, že DPFO není příjem státu ze zaměstnaneckého poměru, protože DPFO nejsou rozpočtově určeny a plátce DPFO nemůže určit k čemu budou tyto daně použity. Podobně zvrácená logika.
A nebo ještě jinak: Příjem z jízdného nesouvící s placením za lístky, protože platící cestující nemůže určit, k čemu ten příjem dopravce použije.
Už z toho ta blbost leze? Měl by snad komerční dopravce stále stejné příjmy, ikdyby lidi přestali kupovat jízdenky? A to proto, že nerozhodují, k ten dopravce použije zaplacené jízdné.
Byly-li vybrány z paliva, měly by kompensovat škody ze spalování paliva, z výfukových emisí, pokud to není prostě daň. Dopravní cesta by měla být financována jinak.
Ona to je „prostě daň“. Jedna z cest, jak naplnit státní rozpočet. Ale má smysl si povídat o výši jejího výběru, aby člověk získal nějakou představu, kolik z čeho stát získává a za co a kolik utrácí.
A tohle je argument pro obnovu všemožných kusů kolejnic?
Nejsem si zcela jistý právním rámcem s ohledem na zásady veřejné správy. Nevím, zda SŽ(DC) může něco odprodávat jiné státní správě nebo samosprávě, spíše bych to viděl na nějaký převod. Pak by nastala další otázka a to jak se SŽ(DC) chovala ke svěřenému majetku, tedy zda tím, že nekonala (neudržovala alespoň nějak od roku 2007 jmenované nemovitosti) nezanedbala povinnosti řádného hospodáře, neb legrácky o konverzi drah jsou až nedávného data a na Kozí dráhu a její stav by dopadala legislativa platné v rozhodné době. Dovozeno napravit stav na úroveň roku 2007 a předat, …a světe uvidí se. Buď to bude… Číst vice »
Máte pravdu, nejsem právníků, takže nevím zda prodej nebo převod, ať tak či onak, tak je pravda, že mě při odprodeji tratí, které jsou kolikrát už x let nesjízdné, zaráží podmínka, že po 5 let je nový vlastník musí udržet sjízdné.
Zde bych si možná dokázal představit model, buďto dát do provozuschopného stavu (byť to bude sjízdné třeba jen rychlostí 20 km/h) a pak převod (za peníze) s podmínkou 5 let udržet sjízdnost, nebo to předat za symbolickou korunu, a ať si s tím nový vlastník dělá co chce.
Tak hlavně aby ten vlak vyjel opravdově, ne jen papírově…
Aby aspoň do té Telnice dojel…