Ústecký kraj nabídl bývalému BusLinu převzetí části řidičů a autobusů, nejspíš se dohodnou
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Ústecký kraj schválil koncem týdne plán na řešení autobusové krize na severu Čech. V oficiálním prohlášení uvedl, že nabídl společnosti
Ne že bych měl Busline v oblibě, ale tohle je svým způsobem druh vyvlastnění.
Navíc, pokud nejsou schopni Busline dostát svému závazku, tak v tehdejším výběrovém řízení byla nějaká společnost na druhém místě. Neměla by náhodou být oslovena? To je čistě otázka do pranice…
Pronajmutí vozidel přece není vyvlastnění. Rozhodně to není nic horšího, než různé předchozí přeprodávání bez řádného smluvního ošetření. Zájmem je zajištění veřejné dopravy. To mají ti lidé chodit pěšky nebo nedobrovolně přesednout do aut (včetně dětí)? Krajští zástupci byli možná krátkozrací, ale tenhle problém bohužel není akademický.
Tak to pardón. Že se bude platit nájem jsem si ráno při psaní komentáře nevšiml (anebo tam tato část textu ještě nebyla).
Článek od svého zveřejnění nedoznal žádných úprav.
Děkuji za upozornění. Ne vždy tu to totiž bývá pravidlem.
Pokud si dobře vzpomínám, bylo sjednání smluv s BusLine atakem Ústeckého kraje proti DPÚK – ta firma (minimálně jako značka) sice evidentně stále existuje (a jezdí i nějaké spoje do Prahy – odkud, po tom jsem nepátral), ale zda by to, co chce „kraj“, dokázala zajistit, to netuším – a hlavně by to asi ani nechtěl „kraj“.