Úspěšné partnerství Lufthansy a DB. Poptávka po kombinaci vlaku a letadla vzrostla o 25 %

Vlak ICE Deutsche Bahn a letadlo Star Alliance. Foto: DBVlak ICE Deutsche Bahn a letadlo Star Alliance. Foto: DB

Nyní se mají Deutsche Bahn zaměřit na rozvoj nabídky vlaků na letiště v Mnichově.

Spolupráce německých Deutsche Bahn (DB) s Lufthansou přinesla za dva roky existence nárůst  počtu cestujících o 25 %  v kombinované železniční a letecké dopravě. DB to uvedly v tiskové zprávě. Projekt začali dopravci nabízet v roce 2021 na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem pod označením Lufthansa Express Rail. Cílem bylo nabídnout cestujícím prioritně dopravu z center velkých měst na letiště ve Frankfurtu a přesunout tak část cestujících z vnitrostátních letů do vlaků.

Deutsche Bahn přitom s Lufthansou spolupracují již od 80. let. Nedávno se železniční dopravce připojil jako první neletecký partner k alianci leteckých dopravců Star Alliance. Nabídka Lufthansa Express Rail se od začátku služby rozšířila na 24 destinací. Počet všech spojů se během dvou let téměř zdvojnásobil ze 135 na 250 jízd denně. Jedním ze sedmi nových a úspěšně zapojených měst, na které se nabídka vztahuje, je například německý Münster.

Nyní se mají Deutsche Bahn zaměřit na rozvoj nabídky kombinované dopravy na letišti v Mnichově. Železniční dopravce dokonce označil projekt napojení mnichovského letištního uzlu na síť rychlovlaků ICE za naléhavou záležitost. Cestující by navíc měli v následujících letech začít těžit z druhé linky mnichovské S-Bahn až na letiště. Úspěch v podobě 45 % nárůstu poptávky zaznamenala v loňském roce také služba rychlých spojů Sprinter, přičemž cesta mezi Mnichovem a Kolínem nad Rýnem se zkrátila na méně než čtyři hodiny.

Celý projekt má významný přínos také v ekologii a udržitelnosti. Přesun cestujících z krátkých vnitrostátních letů na železnici nese značný podíl na zlepšování životního prostředí. Aby mohly být tzv. feedovací linky plně nahrazeny vlaky, musí být přestup z vlaku do letadla co nejsnazší. Po přistání ve Frankfurtu mají kupříkladu přednost zavazadla právě zákazníků služby Express Rail. Ve Francii lety na krátké vzdálenosti vysloveně zakázali. V Polsku má podobnou službu snadného přestupu z vlaku do letadla řešit připravované megaletiště CPK u Varšavy.

Tagy DB Deutsche Bahn FRA letiště Frankfurt Letiště Frankfurt nad Mohanem Letiště Mnichov Lufthansa Lufthansa Express Rail Lufthansa Group MUC
20 komentářů