Úspěšné partnerství Lufthansy a DB. Poptávka po kombinaci vlaku a letadla vzrostla o 25 %
Vlak ICE Deutsche Bahn a letadlo Star Alliance. Foto: DB
Nyní se mají Deutsche Bahn zaměřit na rozvoj nabídky vlaků na letiště v Mnichově.
Co přesně znamená, že maj zavazadla přednost?
Tak ono hlavně se na mnichovském letišti buduje prodloužení tratě východním směrem k Erdingu, což má v budoucnu (po 2025) umožnit přímé vedení vlaků z východu Bavorska a Salzburgu a průjezd S-bahnu místo úvrati. Jestli ví někdo víc, ať to sem klidně hodí.
Jak to potom funguje při přestupu z vlaku na letadlo? Mají cestující s letenkou na vlak nějakou prioritu při odbavení, nebo check in a kontroly probíhají standardně, jako bych na letiště přijel autem nebo utobusem?
Check in si uděláte přes mobil, na letišti se odhodí kufr a jde se na bezpečnostní.
Z vlaku na letadlo to funguje uplne stejne, jako kdyz tam jedete autem. Pokid mate bagaz, tak checkin na letisti, jinak online checkin.
co je super je to, ze treba ve frankfurtu (na zeleznicni stanici na letisti) má lufthansa checkin prepazky primo na vlakovem nadrazi, kde muzete odbavit sebe i bagaz.
Ve FRA slouží na check-in automat na letišti a ne mobil. To je bez čekání. Rovněž podání kufru v tunelu mezi železniční stanicí a letištním terminálem je také bez čekání. Ale úzkým místem je bezpečnostní kontrola, kde trávíte desítky minut. Když jsem letěl minulý týden, tak byl dokonce Fast track zavřený. A to bylo poledne, nikoliv třeba v okrajových hodinách dne. Nakonec od zařazení do fronty po výstup z kontroly uplynulo 38 minut. Tohle se prostě musí řešit. Provozovatel letiště (potažmo místní municipalita) musí provozní zaměstance letišť zaplatit, jinak tam nebude chtít nikdo pracovat a tyto problémy budou eskalovat. Mají… Číst vice »
Tak příkladem je i ČR, kde se také už neprovozují vnitrostátní lety
A jeste spojeni Airport expres z hlavniho nadrazi…
Můj názor je, že služba LH Express Rail by měla být poskytována pouze na takových trasách, kde je vysoká spolehlivost dojetí na čas (tzn. tam, kde vlak jede téměř výhradně po VRT a kde neprojíždí problematický železniční uzel). To je důležité při přestupu na letadlo. Do většiny destinací letadlo letí 1x nebo 2x za den a tak cestující nemůže skončit v situaci, kdy mu letadlo uletí a do cíle se nedostane. Pokud cestuji vlakem, tak i když je to nepříjemné, sekyru např. 90 minut nemusím řešit, protože zpravidla po Evropě jezdí všechno na hlavních trasách ve 2h taktu. Ale takové… Číst vice »
Pointa LH Express Rail je ta, že dopravce vám garantuje to, že vás dopraví do cílové destinace i kdyby měl vlak zpoždění. Riziko zpoždění si tak na svá bedra bere dopravce a nikoli zákazník.
To je moc hezké, ale k čemu je garance, když nestihnete být tam, kde potřebujete být? 🙂
Že se dopravci dost snaží, aby to „nestihnutí“ nenastalo, protože jinak na tom finančně celkem tratí?
A tedy že se ten přestup téměř vždy stíhá?
Ne, očividně nechápete o čem je život. Je sice fajn, že mě LH ubytuje na letišti v hotelu a pošle mě druhý den dalším letem na vlastní náklady, ale to je mi k ničemu, když jsem schůzku nestihnul a další den mám být zase někde jinde. Toto může akceptovat jen volnočasový cestující, kterému se tak zkrátí o den dovolená a možná ještě jako bonus k tomu dostane nějakou kompenzaci. Ale jako služební cestující potřebuji být garantovaně v daný čas na daném místě. Takže do té doby než to bude fungovat spolehlivě, znamená to vyšší časovou zálohu pro dostavení se k… Číst vice »
Ona je ta spolehlivost taková, že se dost blíží te letecké. Let vám taky může uletět kvůli zpozdenemu příletu letadla z výchozí destinace. Takže je to zhruba nastejno.
Výhoda LH je, že na spoustu destinací léta vcelku často.
„Lítám“ takto se Swiss AirTrain a dokonce myslím, že můžu s klidem říct, že spolehlivost vlaku je vyšší než toho letadla 😉
Jenže Německo není Švýcarsko. Zpoždění spousty klíčových ICE linek jen za poslední týden dosahuje desítek minut. Někdy vlak ani nedojel do cíle.
jako by vám nemohl uletět přípoj když první sektor letíte. Že by to bylo nějak přesnější než vlak bych ani neřekl.
Benefit je ale tam, kde nákupem letenky převezmou DB/Lufthansa záruku za realizaci cesty. Pak si riziko musí vyhodnotit oni, pro cestujícího je to stejné jako koupit si letenku s garantovaným přestupem.
Linky, které jedou téměř výhradně po VRT, v Německu prakticky neexistují. Které jste měl třeba na mysli? Všechno jede aspoň z poloviny po konvenční trati a nevím jestli to představuje nějaký rozdíl ve spolehlivosti.
Tech destinace kam LH z MUC nebo FRA leta 1-2x denne je naproste minimum z poctu destinaci kam letaji. A v pripade, ze by vam to uletelo a zadny dalsi LH let ten den neni, tak Vas dopravce presmeruje pres jine spolecnosti, aby vas tam dostal.