ÚOHS zrušil soutěž za 890 milionů na monitoring nového metra. Kvůli družici

Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha

ÚOHS soutěž zrušil i kvůli konkrétní specifikaci družicového systému. DPP může podat rozklad nebo soutěž vypsat znovu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) musí řešit další problém se soutěží na stavbu nového metra D. Po zdržení tendru na stavbu prvního úseku zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) i zakázku na komplexní geotechnický monitoring a pasportizace pro stavbu metra I.D. Odhadovaná cena zakázky byla 890 milionů korun.

Vyplývá to z rozhodnutí, která má redakce Zdopravy.cz k dispozici. Podle vedoucího oddělení komunikace DPP Daniela Šabíka aktuálně rozhodnutí zkoumají a rozhodnou o dalším postupu.

Rozhodnutí zkoumá i externí advokátní kancelář, která tuto veřejnou zakázku po právní a procesní stránce pro DPP připravovala a za její formální správnost a soulad s legislativou ČR nese plnou odpovědnost,“ řekl Šabík. V zakázce hledal DPP firmu, která bude provádět geotechnický monitoring při ražbě a následnou passportizaci staveb.

ÚOHS vydal rozhodnutí na základě návrhu brněnské firmy Infraprojekt. Antimonopolní úřad zakázku zrušil například na základě toho, že DPP v dokumentaci odkazoval na konkrétní výrobek: radarový snímek TerraSAR-X.

Jiná družice by parametry nesplnila, vysvětluje DPP

Verdikt je značně formalistický: podle úřadu takový požadavek nebyl dostatečně zdůvodněn. DPP ve svém vyjádření během správního řízení uvedl, že ostatní systémy mají horší interpretační výstupy, nebo je nebude možné použít vůbec. Nepředpokládal navíc, že by se do soutěže hlásili provozovatelé družicových systémům. „Požadované parametry by zjevně splnil pouze systém TerraSAR-X a proto byl projektantem tento systém rovnou předepsán,“ uvedl DPP během správního řízení. Pořízení snímků z družice tvoří v rozpočtu zhruba procento celkových nákladů.

DPP může podat rozklad nebo vypsat zakázka znovu. Šabík současně upozornil, že aktuální rozhodnutí ÚOHS nemá v tuto chvíli žádný vliv na probíhající proces stavebního řízení na stavbu metra D v úseku Pankrác D – Nové Dvory. „Předpokládáme, že nepravomocné stavební povolení bychom mohli získat na přelomu prosince a ledna, pravomocné pak na jaře nebo na začátku léta příštího roku,“ dodal Šabík.

Stavba první části metra D má trvat 7,5 roku. Soutěž na stavební firmu není ukončena, ÚOHS zakázal DPP uzavřít smlouvu s vítězem.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Metro D ÚOHS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
11 komentářů