ÚOHS zrušil soutěž za 890 milionů na monitoring nového metra. Kvůli družici
Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha
ÚOHS soutěž zrušil i kvůli konkrétní specifikaci družicového systému. DPP může podat rozklad nebo soutěž vypsat znovu.
Rozlišení té družice je podle wiki až 1 metr, obíhá na polární dráze na rozhraní den/noc, tedy 1x denně nad Prahou. Tady bych se pozastavil nad potřebností takových smímků. Pro projekční podklady je chyba až jeden metr k zahození. Má-li se podle toho měřit pokles povrchu nad raženým tunelem, tak by mě opravdu zajímalo, proč družice a ne geodetické práce. Geodeti dokážou pracovat na milimetr přesně. Ostatně, když se kutaly Královopolské tunely, tak byla použita síť geodetických bodů na ulici i na fasádách domů a měřilo se kontinuálně. Takže bych se rád zeptal, k čemu bude takový snímek potřeba. Hrubý… Číst vice »
Geodetická a další měření v rámci geotechnického monitoringu budou probíhat samozřejmě také. Družicové snímky mají tu výhodu, že obsáhnou daleko větší oblast i mimo očekávanou zónu ovlivnění a to i hluboko do minulosti. Bude tedy znám vývoj sedání oblasti v minulosti, v průběhu razících prací a po nich. Pokud by došlo během výstavby k poškození objektů, které již neměly být v zóně ovlivnění a tudíž nebyly sledovány standardními nástroji geotechnického monitoringu, tak na základě výsledků mapování z družic lze přesně učit, zda poškození objektu došlo výstavbou metra či nikoliv. Nebo se může již při provádění razících prací rozšířit sledování standardními… Číst vice »
Pozor, ale u radarovych snimku se v tomto případě používá metoda vyhodnocení diferenční interferometrie. Ta dá výsledky i s přesností na 1 cm. To rozlišení 1 metr co jste našel je prostorové rozlišení. Tzn. že z těchto dat budete mít každý den pro každý čtverec území o velikosti 1×1 metr hodnotu poklesu toho čtverce s přesností na 1cm. To geodeticky neuděláte. Metoda je spolehlivá a používa se už dlouho (můj kolega v laboratoři ji používal před 20 lety na vyhodnocení poklesů rekultivovaných území v severních Čechách). To vám píšu jako inženýr geodézie a kartografie s doktorátem z dálkového průzkumu Země.… Číst vice »
Takže podle družice se mají řídit vlaky v díře… no to vypadá na parádní tunel!
Když si příště kromě nadpisu přečtete i text článku, nebudete v diskuzi vypadat jako trubka.
Nebo někdo nepochopil vtip.
Zřejmě již 34 lidí, co vám dali minusko. A jen jeden pochopil.
Problém zřejmě nebude v našich přijímačích.
V prvním odstavci zmiňujete, že byla již dříve zrušena soutěž na výstavbu prvního úseku metra D. O tom nikde zatím nebyla žádná zmínka (kromě pozastavení možnosti uzavřít smlouvu ze strany ÚOHS)…z jakého zdroje tato informace vychází? Díky.
To byla špatná informace, už je to opraveno.
Chjo… Takže ne 2040, ale 2060 (nebo i později)…
A přitom Déčko je údajně dobrá prevence proti covidu.