ÚOHS definitivně zamítl protesty Českých drah proti soutěži na pošumavské lokálky
Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy
Spor se týká nacenění zabezpečovače ETCS ve vlacích, podle Plzeňského kraje chybí od státu jasné informace o jeho zavádění
Súťažiť po dvoch tratiach? To už blbšie nešlo urobiť, že rovno po jednej trati? Je cieľom mať na každej trati snáď iného dopravcu a iné vozidlá aby tá železnica vyzerala ako pojazdný cirkus hrajúci všetkými farbami? Nerozumiem, že ako moc musí byť niekto v štáte tak hlúpy aby si potápal vlastného štátneho dopravcu a kŕmil súkromníkov, najlepšie systémom, čo trať to iná kvalita, iný dopravca a ako vidím podľa srania na ETCS zo strany kraja objednávať niečo amatérsky, čomu sami nerozumieme …
Plzeňský kraj požaduje své zbarvení, takže bez ohledu na dopravce budou vlaky jezdit tak, jak si určí kraj. Kraj je zákazníkem, kraj určuje pravidla.
Tohle rozhodnutí UHOS je v některých věcech precedentní. Především říká, že NIP/národní plán výstavbyETCS/ není právně závazným dokumentem. To znamená, že SŽ musí najít s kraji a i nakonec s dopravci shodu na postupu jeho implementace a nelze jim na tratě zakázat jen tak přístup. Je další otázkou, zda tak drahý a technicky náročný systém je vhodné instalovat na regionální tratě- tohle totiž také kraj a i UHOS tímto postupem signalizuje. Bude zajímavé jak se teď bude tvářit SŽ a MD neboť ať se to nezdá, tak jim toto rozhodnutí bourá koncepci jako domeček z karet.
Takže 842 a 810 skončí na těchto tratích?
pokud bude výběrko dotaženo do úspěšného konce, tak ať už bude dopravce jakýkoliv, 842 i 810 končí.
Škoda 810 chápu ty už zkrátka zastaralé jsou nicméně 842 jsou podle mě až na tu nízkopodlažnost v pohodě. A myslím že mají dostat ETCS.
842 nemají klimatizaci, což je také jeden z požadavků.
Klimatizace podle modrogumí logiky musí být v 811(které možná někdy dosáhnou 80), ale ne třeba v Honeckrech(ani když vážně jezdí 160.)
V Sušici ted pracuji. Za mě by si zaslouzila natahnout dráty, ale údajně obce byly tehdy proti. Jinak na trat Horazdovice-Klatovy bych si uměl predstavit i regiosprintera a nejlépe Desiro…. Sharka sem asi nikdo dávat neplanuje 🙁
RS1 je teď asi rozumné maximum, na 844 kraj po rozpočtové vraždě v prosinci prostě nemá a mít nebude.
K čemu je do Sušice podtřeba maximaální rychlosti 100km/h?? Reginy jsou plně dostačující na tuto trať.
Reginy jsou předražený zastaralý popelnice, který na kolejích nemají co dělat.
A třeba řada 845 je co? Zázrak techniky
To je zlevněná modernizovaná popelnice a na kolejích musí vozit R i Os.
Zase vyhrála hloupost a česká železniční síť bude zase o něco rozbitější…
Nebude, v IDPK je dopravce pro cestujícího neviditelný. Plzeňský kraj může nařídit uznávaní mezikrajského TR10 i v neČD vlacích.
K čemu by to bylo, když má kraj vlastní IDPK tarif a ten se tam bude prodávat.
Pořád bude o něco méně „rozbitá“ než německá železniční síť.
Je to relativní. 🙂
A ono už to vyberko nějak dopadlo?
Ale mohlo by!
Je to spiknutí iluminátů!
většina soutěží znamená konec čd a zhoršení komfortu už tak prachbídné urovně …
To je fuk, pár let se to holt ještě bude z eráru živit, než přijde definitivní shutdown na většinu lokálek. Snad po volbách se proces urychlí, pan Fiala/ODS s paní Adamovou/TOP09 už mají asi nějaké optimalizace připravené;)
ODS + top = konec státu
Rozklad státu realizovaný momentálně vládou AB už netrumfnou.
Myslíte?…👺
Pane Jerryno, jste na dopravním serveru. Své politické preference si běžte řešit prosím jinam.
Zrovna Vy pane Sůra, který neopomenete jedinou příležitost kopnout do ANO a Babiše? ale noták 😀 P.S. jsem volič ODS (i když se mi její poslední vývoj nelíbí) žádnej Babišák…
ANO je vládnoucí stranou a logicky píšu o tom, co vláda dělá.
A co příspěvek výše?politika s dopravou souvisí.
Jak souvisí s politikou vyjádření vaší nenávisti k vybraným stranám?
Provoz na lokálkách je objednáván krajskými úřady, tzn. nikoliv úřady, do kterých by mohli přijít Fiala či Adamová.
Údržbu infrastruktury, ale patrně krajské úřady neplatí, že. Co takhle mírně valorizovat dosud naprosto symbolické poplatky za dopravní cestu? Hned uvidíme, jak je provoz motoráčků životaschopný;)
A co platby za silnice, aby to bylo férové?
A platby za chodníky!
A hlavně cyklostezky. A podle názoru některých zdejších diskutujících rovnou promítnout do poplatku i náklady na vybudování, ať je to fér.
Do systému elektronického mýtného bylo ke konci února zaregistrováno 559 tisíc vozidel. V roce 2020 stát od dopravců vybral rekordních 11,5 miliardy korun, meziročně o pět procent více. K nárůstu došlo díky rozšíření sítě zpoplatněných silnic I. třídy o 900 kilometrů. https://zdopravy.cz/unor-se-stal-druhym-nejvynosnejsim-mesicem-za-dobu-vybirani-myta-76064/
Ano, měli by platit za ujetý kilometr všichni a na všech silnicích. Bylo by to spravedlivější.
Zejména by se ta trať stala „životaschopnout“ poté, co by po „mírném“ (ve skutečnosti máte na mysli razantní, že) zvýšení takových poplatků došlo k zastavení pravidelné osobní dopravy, takže by Dobrá správa v celkovém součtu vybrala peněz méně než dosud. 🙂
Děláte, jako kdyby lokálky byly ten největší problém světa a který je nutný bezodkladně odstranit. Ještě že se to vámi řídit nebude, to by železniční síť dopadla…
Co takhle Schengen, utíkání lékařů do SRN (upřímně se jim zas tak moc nedivím), řešení neexistujících problémů (globální oteplování)…
Pane Kalino, jste na dopravním serveru. Své politické preference si běžte řešit prosím jinam.
A to je takový problém dávat více nabídek, jednu s naceněným ETCS a druhou bez?
Tak jednoduché to nebude
A pokud by v ceně s ETCS by byl nejlevnější dopravce X, zato v ceně bez ETCS by nabídl nejnižší cenu dopravce Y, tak vybrán by byl který z nich?
Podívejte se na R14.
Mno souhlasím s tím, že se to nacenit nedá, když nejsou známy parametry mašin. Doufám že všichni mají kalkulaci s tím, že ETCS mobilku budou mít.
Ale to není vina kraje, je to vina SŽ, že není schopna závazně říct, kdy co udělá.
Požadavky na vozidla známá jsou.
Ale ty nevyhovují provozu na celou dobu plnění smlouvy….
To není věcí dopravce, ale objednavatele.
Objednavateli je to jedno. Chci bus linku, u které předpokládám, že pojede po veřejných silnicích, takže se hodí homologovaná vozidla a STK.
Ale jestli se za pár let změní podmínky homologace, to je mi jedno – a dopravce si může pořídit vozidla před tím.
Když si ten výrok ÚOHS přečtete, kraj s tímhle počítá – a řešilo by se to dodatkem ke smlouvě.
Takže až bude povinné (a vysoké) mýto i pro autobusy, tak bude dopravce v pr***i a objednatel nakonec taky…👺
Prohráli spor a ještě dle toho dokumentu budou cálovat až 28 mega. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. 🙂
A platí stále že ČD jsou státu, čili tak nějak nás všech, takže to zaplatíme tak nějak my všichni?
Jo, budou chodit po domech a vybírat od každého 5 korun na zaplacení pokuty.
A kolik bude platit Leošek?
Od každého 10 korun.
Za co?