Bude někdy konec této agresi státu resp. úředníků? Tolik bych si přál přísné tresty pro ně. Bohužel už přestávám věřit..
Nikolas Martínek
2 let
Podnikatelé rádi vykřikují jak je stát šikanuje, jak jim kraje kladou nepřiměřené podmínky, stát určuje nepřiměřeně vysokou mzdu pro řidiče, nemohou jezdit minutu před krajským spojem a dávat řidiči 10k měsíčně. Vrchol je pak snaha odmítat krajské tarify. Prostě logika ať to mají lidé dražší, ale podnikatel chce zisky. Další skvělé je utkvělá představa že potřebujeme soutěžit malé provozní celky, aby každý malý dopravce zůstal. Co na to že cestujícím je to k ničemu. Tyhle spory by si měl podnikatel řešit s krajem, a netahat do toho veřejnost.
To závisí na důležitosti úředníka, pokud dotované spoje nepotřebujete, nepotřebujete ani úředníky.
Obecně je to chápaní o systému řízení dopravy, pokud budou jezdit pouze dotované spoje, půjde sto procent tržeb regionu. Pokud budou jezdit i nedotované spoje, půjde regionu jen třeba 90 % tržeb. Jenže reálně těch 90 % může být větší příjem než 100 % u čistě dotované dopravy, protože se najdou cestující, kteří díky nedotovaným spojům přejdou z auta na autobus, protože to pro ně bude časově přijatelné a zvýší se počet spojů.
Pokud budou místo dotovaných spojů nedotované, nebude víc spojů. Budou akorát nekoncepční, problémy s uznáváním dokladů IDS, problémy se zneužíváním slev (na které se mnohokrát upozorňovalo – tisk dokladů pro neexistují pasažéry), atd. Kňourající buržoa ve veřejném prostoru není nikdo s nestrannými argumenty
Mimochodem jediným „šikanujícím“ je v případě linky Dačice – Brno Kraj Vysočina, nikoliv český stát.
Ironií je, že ta linka obsluhuje i obce (některé z nich nejsou úplně nejmenší), které jinak o víkendu skoro žádnou obsluhu veřejnou dopravu nemají.
Kofolytik
2 let
No, slušná obsazenost. Jednou jsem tím spojem jel v neděli večer z Týna do Budějc a kromě toho, že je na této trase suverénně nejdražší (při koupi lístku u řidiče), tak nás tam jelo asi 10. Docela pravidelně vídám i páteční spoj, který projíždí kolem železniční stanice v Bechyni a obsazenost je tak do 15 lidí.
Spíš mi přijde, že díky těmto „víkendovým posilám“ (nejen od United Buses) přestaly jezdit přímé spoje Č.B. – Týn – Bechyně – Praha ve všední dny, protože je už nešlo dotovat z plných víkendových spojů.
Spoje Arrivy byly zrušeny z důvodu nízké vytíženosti a spoje linky GW Busu byly zrušeny, protože COVID. Na jaře 2020 zákaz vycházení udělalo své a postupný návrat cestujících se nekonal. Linka byla pak zkrácená do trasy Týn nad Vltavou – Praha s garantovaným přestupem v Týn n. Vlt., aut. nádr. na spoje linky 320720 z/do Českých Budějovic. Následně byla zrušena linka celá. Spoje z této linky byly pak společností JIKORD převzaty pod regionální linku 320720 a jsou nyní tak pod dopravní obslužností kraje.
Díky za informaci. Myslíte tedy, že i když by nejezdily „víkendové posily“, tak by spoje ve všední den skončily? Rozumím tomu, že COVID s tím dost zamíchal, ale přijde mi, že úbytek cestujících ve víkendových spojích Arrivy a GW Busu přispěl k rozhodnutí ukončit celou linku, protože už ani víkend nezalepil ztrátu z všedních dní.
Alespoň se mi potvrdila domněnka, že ten přestup/nepřestup v Táboře je kvůli přechodu linky pod kraj.
Kernteriér
2 let
Asi tomu úplně nerozumím, ale proč se ruší linka 320921, když v úseku Jemnice-Mor. Budějovice momentálně jezdí jen v PD jeden pár spojů v pondělí, čtvrtek a pátek (plus jeden spoj v pátek navíc)? Ostatní spoje na této lince jezdí přes Telč coby 340900.
Současný JŘ linky 320921 je veden jako výlukový s omezenými spoji právě mezi Brnem a Dačicemi, z čehož mi spíš plyne, že cestujících je málo. Koresponduje to i s nevelkou obsazeností, kterou v Brně vídám.
Na 320921 jsou prevedene spoje CB-Brno z 320920, protoze ta linka skoncila 15.3. a nova licence neni kvuli odvolani proti Vysocine vydana. 320921 skonci 31.5., protoze opet odvolani a tam jsou lhuty 60 dni na vyjadreni Ministerstva dopravy, pak 30 dni na opravu krajem, pak vydani licence, pak az 14 dni na schvaleni Jr podle nove licence. Do vydani licence se jezdi nesmi.
Linka se nerusi, ale prijde o povoleni provozu, protoze bylo vydane jen do 31.5.22 a urednici natahli svymi kroky spravni rizeni, ktere by se povolilo pokracovani od 1.6.22 dal. A vzdat se odvolani znamena, ze bude sice jezdit, ale velka cast lidi ji nebude smet pouzit, takze odvolani je jedina moznost.
Já se ptám, v čem by byl při zákazu přepravy v uvedených relacích rozdíl oproti dnešku, když tam v PD jezdí jen těch 7 spojů týdně, přičemž mezi Hrotovicemi a Dukovany (jestli je tento úsek pro linku klíčový, tak pánbůh s ní) nejede snad v PD vůbec nic, jestli si to dobře pamatuji. Stahovat soubor do telefonu se mi teď fakt nechce.
Kernteriér: v tom, že třeba 1/3-1/2 cestujících můžou být úsekoví, které bude muset dopravce nově odmítnout a ekonomika linky bude v háji úplně. Výlukový ten JŘ je kvůli nějaké uzavírce na trase.
Bude někdy konec této agresi státu resp. úředníků? Tolik bych si přál přísné tresty pro ně. Bohužel už přestávám věřit..
Podnikatelé rádi vykřikují jak je stát šikanuje, jak jim kraje kladou nepřiměřené podmínky, stát určuje nepřiměřeně vysokou mzdu pro řidiče, nemohou jezdit minutu před krajským spojem a dávat řidiči 10k měsíčně. Vrchol je pak snaha odmítat krajské tarify. Prostě logika ať to mají lidé dražší, ale podnikatel chce zisky. Další skvělé je utkvělá představa že potřebujeme soutěžit malé provozní celky, aby každý malý dopravce zůstal. Co na to že cestujícím je to k ničemu. Tyhle spory by si měl podnikatel řešit s krajem, a netahat do toho veřejnost.
To závisí na důležitosti úředníka, pokud dotované spoje nepotřebujete, nepotřebujete ani úředníky.
Obecně je to chápaní o systému řízení dopravy, pokud budou jezdit pouze dotované spoje, půjde sto procent tržeb regionu. Pokud budou jezdit i nedotované spoje, půjde regionu jen třeba 90 % tržeb. Jenže reálně těch 90 % může být větší příjem než 100 % u čistě dotované dopravy, protože se najdou cestující, kteří díky nedotovaným spojům přejdou z auta na autobus, protože to pro ně bude časově přijatelné a zvýší se počet spojů.
Pokud budou místo dotovaných spojů nedotované, nebude víc spojů. Budou akorát nekoncepční, problémy s uznáváním dokladů IDS, problémy se zneužíváním slev (na které se mnohokrát upozorňovalo – tisk dokladů pro neexistují pasažéry), atd. Kňourající buržoa ve veřejném prostoru není nikdo s nestrannými argumenty
Nevím jestli je dobré říkat dotované a nedotované spoje, ale spíš objednané a neobjednané.
“Vrchol je pak snaha odmítat krajské tarify.” v 99,99 % pripadu kraj odmita linky/dopravce integrovat, kdyz maji zajem, ne naopak.
Což chápu pokud jsou to pro kraj jen náklady. Cílovka jsou cestující, ne dotovat buržuje z veřejných rozpočtů.
S krajem, který mu na provoz nedává ani korunu. 🙂
Mimochodem jediným „šikanujícím“ je v případě linky Dačice – Brno Kraj Vysočina, nikoliv český stát.
Ironií je, že ta linka obsluhuje i obce (některé z nich nejsou úplně nejmenší), které jinak o víkendu skoro žádnou obsluhu veřejnou dopravu nemají.
No, slušná obsazenost. Jednou jsem tím spojem jel v neděli večer z Týna do Budějc a kromě toho, že je na této trase suverénně nejdražší (při koupi lístku u řidiče), tak nás tam jelo asi 10. Docela pravidelně vídám i páteční spoj, který projíždí kolem železniční stanice v Bechyni a obsazenost je tak do 15 lidí.
Spíš mi přijde, že díky těmto „víkendovým posilám“ (nejen od United Buses) přestaly jezdit přímé spoje Č.B. – Týn – Bechyně – Praha ve všední dny, protože je už nešlo dotovat z plných víkendových spojů.
Pravda tady málokoho zajímá, bohužel….
Spoje Arrivy byly zrušeny z důvodu nízké vytíženosti a spoje linky GW Busu byly zrušeny, protože COVID. Na jaře 2020 zákaz vycházení udělalo své a postupný návrat cestujících se nekonal. Linka byla pak zkrácená do trasy Týn nad Vltavou – Praha s garantovaným přestupem v Týn n. Vlt., aut. nádr. na spoje linky 320720 z/do Českých Budějovic. Následně byla zrušena linka celá. Spoje z této linky byly pak společností JIKORD převzaty pod regionální linku 320720 a jsou nyní tak pod dopravní obslužností kraje.
Díky za informaci. Myslíte tedy, že i když by nejezdily „víkendové posily“, tak by spoje ve všední den skončily? Rozumím tomu, že COVID s tím dost zamíchal, ale přijde mi, že úbytek cestujících ve víkendových spojích Arrivy a GW Busu přispěl k rozhodnutí ukončit celou linku, protože už ani víkend nezalepil ztrátu z všedních dní.
Alespoň se mi potvrdila domněnka, že ten přestup/nepřestup v Táboře je kvůli přechodu linky pod kraj.
Asi tomu úplně nerozumím, ale proč se ruší linka 320921, když v úseku Jemnice-Mor. Budějovice momentálně jezdí jen v PD jeden pár spojů v pondělí, čtvrtek a pátek (plus jeden spoj v pátek navíc)? Ostatní spoje na této lince jezdí přes Telč coby 340900.
Současný JŘ linky 320921 je veden jako výlukový s omezenými spoji právě mezi Brnem a Dačicemi, z čehož mi spíš plyne, že cestujících je málo. Koresponduje to i s nevelkou obsazeností, kterou v Brně vídám.
Protože „Kraj Vysočina“. Kraj Vysočina a kvalitní veřejná doprava, to nejde dohromady.
Obce nechtějí navýšit dotaci této „komerční“ lince? Nebo už neplatí vůbec?
Netuším, vycházím jen z toho, co vidím v JŘ. Plus co mám odpozorováno naživo.
Nějaký ten podklad. https://zdopravy.cz/united-buses-poprve-dosahly-na-penize-od-obci-mikroregiony-prispely-na-spojeni-s-brnem-80333/
Na 320921 jsou prevedene spoje CB-Brno z 320920, protoze ta linka skoncila 15.3. a nova licence neni kvuli odvolani proti Vysocine vydana. 320921 skonci 31.5., protoze opet odvolani a tam jsou lhuty 60 dni na vyjadreni Ministerstva dopravy, pak 30 dni na opravu krajem, pak vydani licence, pak az 14 dni na schvaleni Jr podle nove licence. Do vydani licence se jezdi nesmi.
Tomu všemu rozumím, ale odpověď na to, co jsem psal, to není.
Pak asi nechapu otazku.
Linka se nerusi, ale prijde o povoleni provozu, protoze bylo vydane jen do 31.5.22 a urednici natahli svymi kroky spravni rizeni, ktere by se povolilo pokracovani od 1.6.22 dal. A vzdat se odvolani znamena, ze bude sice jezdit, ale velka cast lidi ji nebude smet pouzit, takze odvolani je jedina moznost.
Já se ptám, v čem by byl při zákazu přepravy v uvedených relacích rozdíl oproti dnešku, když tam v PD jezdí jen těch 7 spojů týdně, přičemž mezi Hrotovicemi a Dukovany (jestli je tento úsek pro linku klíčový, tak pánbůh s ní) nejede snad v PD vůbec nic, jestli si to dobře pamatuji. Stahovat soubor do telefonu se mi teď fakt nechce.
Kernteriér: v tom, že třeba 1/3-1/2 cestujících můžou být úsekoví, které bude muset dopravce nově odmítnout a ekonomika linky bude v háji úplně. Výlukový ten JŘ je kvůli nějaké uzavírce na trase.
Tou uzavírkou je nepříjemná uzavírka silnice II/394 na okraji Tetčic.
To bych se dost divil. Výlukový JŘ je od 14. 4., most je zavřený od 6. 5.