Úleva pro nákladní dopravce. Vlaky se vracejí na spojku přes Labe v Děčíně
"Momentálně je tu objednáno 115 pevných tras pro vlaky denně. To dostatečně ukazuje, jak přínosná stavba to pro nákladní dopravce je."
Nákladní železniční dopravci mají dnes důvod k malé oslavě. Správa železnic po roce ukončí výluku na spojce mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, kterou využívá právě jen nákladní doprava a která je klíčová pro cesty ve směru do a z Německa.
Rekonstrukce jednokolejného úseku o délce přibližně 1,4 kilometru začala v srpnu 2021. Stavbaři provedli kompletní obnovu trati, trakčního vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Díky tomu se rychlost může vrátit z 30 km/h na 50 km/h.
Nejviditelnější součástí stavby byla rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Spočívala ve výměně ocelové nosné konstrukce z roku 1916 za novou tvarově podobnou. Starou konstrukci stavbaři nyní rozebírají, práce potrvají do jara. Rekonstrukcí prošel i téměř 400 metrů dlouhý tunel z roku 1874. Kvůli komplikacím v podloží tunelu nabrala rekonstrukce dva měsíce zpoždění.
Podle výkonného ředitele sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz Oldřicha Sládka jde o mimořádně důležitou stavbu. „Momentálně je tu objednáno 115 pevných tras pro vlaky denně bez ad hoc přeprav. To dostatečně ukazuje, jak přínosná stavba to pro nákladní dopravce je. Zejména v situaci, kdy jde v podstatě o jediný použitelný hraniční přechod do západní Evropy. Jsme rádi, že Správa železnic do tohoto důležitého úseku investovala,“ řekl Sládek.
Zakázku získalo s cenou 1,1 miliardy sdružení firem Strabag Rail a DT Mostárna. Výluka má skončit v 17:00, následně zde projede první vlak.