Úleva pro nákladní dopravce. Vlaky se vracejí na spojku přes Labe v Děčíně
Nový železniční most přes Labe v Děčíně. Pramen: Správa železnic
"Momentálně je tu objednáno 115 pevných tras pro vlaky denně. To dostatečně ukazuje, jak přínosná stavba to pro nákladní dopravce je."
Tady se v tichosti a bez zbytečných diskuzí vyměnila o 20 let mladší nýtovaná konstrukce, ale pod Vyšehradem budeme do nekonečna resuscitovat rozpadajícího se sauropoda!
Bo Praha.
Až se mi tomu nechce uvěřit… Jen 2 měsíce zpoždění! (Po původním termínu dokončení 10. prosince)
Vrati se cast preprav objizdejici republiku, nebo je uzkym hrdlem stale nemecka strana?
Na německé straně budou i nadále pokračovat výluky, momentálně je plnohodnotný dvojkolejný provoz, jen jsou noční výluky od 0:00 do 4:30. V dalších měsících se bude zapojovat nové ZZ a potom dělat nové TV, opět údolím Labe bude vládnout jednokolejný provoz. Návrat přeprav se minimálně do roku 2025 nezmění, pokud se nic nezmění tak rok 2024 je ve znamení přestavby Východu => další kapacit pryč…
Diky!
Ještě bych dodal, někdy kolem roku 2027 by mohl být na německé straně konečně klid od výluk. Provoz by se vrátil do normálu. Ale to jsou jen vize z jednáních s německou stranou. Vzhledem k jejich přístupu rekonstrukce v Elbtalu to nebude hotové nikdy.
Že 30 km/h na 50….obrovské zrychlení…
Ano. Zrychlení o 2/3 neboli téměř 66,7 % 🙂
Pro nákladní vlaky jedoucí před mostem přes výhybky (50 km/h) s výhledem jízdy 40-50 km/h přes výhybky půl kilometru za mostem. S něčím takovým nemá smysl zrychlovat, osobní doprava tam pravidleně nejezdí.
Zrychlil bych to na šedesátku, to tam realizovat nejspíš šlo. Od Německa lze vjet šedesátkou z obou traťových kolejí na čtvrtou kolej, která pokračuje na most a tedy směr děčínské východní nádraží. Proč k tomuto řešení nedošlo, je mi záhadou…
Určitě byla prověřovaná i vyšší rychlost, ale ty náklady …
Spis bych se vsadil, ze zadání bylo něco jako “Nutné je opravit most, tak hlavně co nejméně zasahovat do stanice”.
Pravděpodobně tam budou kritický protisměrný oblouky při jízdě z mostu rovnou na spojku na 2.SK.
Tak oni tam je 60 km/h – na horní rychlostníky
„jde v podstatě o jediný použitelný hraniční přechod do západní Evropy“ Toto považuji za velmi smutný fakt dokazující naprostou nekompetenčnost železničních správ na obou stranách hranice. Dokud se takovéhle neschopnosti nezlepší nemůžeme očekávat jakýkoli posun železnice dopředu. Nech žijú kamióny, vivat sláva.
Měl by se obnovit, zelektrifikovat a zdvojkolejnit úsek Aš – Hranice v Čechách – Adorf!
Mohu vidět tu logiku, když máme pomalu zadrátováno do Pomezí, a když se dlouhodobě tlačí na Němce, aby se taky trochu rozhoupali (nejenom) s tímto přechodem?
V případě Německa bych Petře brzdil. Správa železnic je třeba v případě Domažlic o parník vpřed před DB a hlavně a především brzdou je Bundesministerium.
I v případě Elbtalu je správa železnic o parník napřed oproti německé straně. To co tam vyvádějí cca 20 let už není ani k pláči.
To máš Oldo možná pravdu, ale já pamatuju doby, kdy to s tímto přechodem bylo přesně obráceně a Němci ho zavrhli proto, že my jsme byli totálně laxní a neměli jsme o ten přechod zájem. A navíc, jak se ten přechod otevře, ukáže se v plné parádě ta totální blbost likvidace staré tratě přes Chrást okolo chlumského tunelu.
A navíc to úzké hrdlo Beroun – Praha podél Berounky, to bude taky zásadní problém v propustnosti koridoru Čechy – Německo přes Domažlice. A toto není v řešení ani na prvním stupni.
Tak Rakousko je taktéž (politicky) Západní Evropa a kapacitní přechody jsou. S Německem je potíž že je to hodně asymetrické. Pro nás je spojení do Německa vysoce prioritní, ale pro Němce je spojení do Česka na žebříčku priorit mnohem níže.
s rakouskem prechody jsou jen proto, ze to zadne prechody nebyly.
Tak, v době stavby tratí to byla vnitrozemská hranice, asi jako mezi Čechy a Moravou.
Přičemž těch použitelných přechodů je tam stejně tolik, jako je do Německa. Dva jednokolejné mají ale výhodu, že jsou pod dráty na obou stranách.
To spojení je výhodné oboustranně. Spíš na DB, ač to pro nás zní neuvěřitelně, je docela bordel a nevědí, který problém hasit dřív.
No právě. Ale logicky budou prioritně řešit problémy uvnitř své sítě, než řešit spojení do nějakého Česka.
No, jsou… Jeden kapacitní u Břeclavi, jeden odříznutý u Znojma a jeden na poměrně málo kapacitní klikatější trati u Horního Dvořiště. Stejně bych mohl počítat i Cheb nebo Domažlice, případně Železnou Rudu. Rozvíjíme dálkové silnice, železnice je dlouhodobě odsunuta stranou. Ne, že by se nedělo vůbec nic, ale nepoměr je ve výsledku zřejmý.
Ještě Velenice/Gmünd. Ale hlavně víc tratí do Rakouska od nás nevede. Do Německa jich vede spousta, ale většina jsou zandebané lokálky.
EDIT: a hlavě, do Rakouska je všechno kromě Znojma elektrizováno.
Elektrizováno je i Znojmo, akorát pouze z Rakouska.
Jaký odříznutý u Znojma? Vždyť tam jezdí přímé vlaky z/do Vídně v elektrické trakci.
To jezdí, ale do Znojma žádná elektrifikovaná trať v rámci ČR není.
To jo, ale přístavy v Severním moři jsou významnější než na Jadranu
Tak honem ten starý rozřezat, než Scheinherra napadne ho přivézt do Prahy a udělat z něj 3.kolej pod Vyšehradem 😉
To nepude, by se ukázalo, že příhradový most pod Vyšhradem není žádný příhradový unikát a že podobných příhradovin je po republice víc.
Když má být vítězný návrh pouhou kopí Trojského mostu, tak s se stejným rozlišením je v Otravě třetinová kopie Vyšehradského https://mapy.cz/s/luvazubuto
pardon, v Ostravě … naražená ruka, hůř se mi píše.
Nice post. I learn something totally new and challenging on websites
Tak už se těším, bez bimbajicich závor to tam nebylo ono. Akorát se bojím, abych nevlezl pod vlak, za ten rok a půl jsem odvykl jakkoliv dávat pozor. Doufejme, že ta rekonstrukce vydrží dlouho, když už to stálo takové peníze.
PS. Teď ráno už tam svítil trpaslík pro posun. Dlouho nesvítil.
Přijde mi škoda, že se při takovýchto rekonstrukcích neodstraňují přejezdy. Zvlášť v Česku, kde jsou přejezdy snad nejhlasitější v Evropě a ruší tak město víc jak projíždějící vlak.
Tady by úplně stačil nadchod, místo na něj tam je. Auta mají mnoho jiných míst, kde mohou přejet na druhou stranu (Riegrova, Kamenická U Střelnice).