Úleva pro nákladní dopravce. Vlaky se vracejí na spojku přes Labe v Děčíně

Nový železniční most přes Labe v Děčíně. Pramen: Správa železnicNový železniční most přes Labe v Děčíně. Pramen: Správa železnic

"Momentálně je tu objednáno 115 pevných tras pro vlaky denně. To dostatečně ukazuje, jak přínosná stavba to pro nákladní dopravce je."

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

Tady se v tichosti a bez zbytečných diskuzí vyměnila o 20 let mladší nýtovaná konstrukce, ale pod Vyšehradem budeme do nekonečna resuscitovat rozpadajícího se sauropoda!

Joe

Bo Praha.

Košičan

Až se mi tomu nechce uvěřit… Jen 2 měsíce zpoždění! (Po původním termínu dokončení 10. prosince)

Error

Vrati se cast preprav objizdejici republiku, nebo je uzkym hrdlem stale nemecka strana?

Cargo

Na německé straně budou i nadále pokračovat výluky, momentálně je plnohodnotný dvojkolejný provoz, jen jsou noční výluky od 0:00 do 4:30. V dalších měsících se bude zapojovat nové ZZ a potom dělat nové TV, opět údolím Labe bude vládnout jednokolejný provoz. Návrat přeprav se minimálně do roku 2025 nezmění, pokud se nic nezmění tak rok 2024 je ve znamení přestavby Východu => další kapacit pryč…

Error

Diky!

Petr Frýdlant

Ještě bych dodal, někdy kolem roku 2027 by mohl být na německé straně konečně klid od výluk. Provoz by se vrátil do normálu. Ale to jsou jen vize z jednáních s německou stranou. Vzhledem k jejich přístupu rekonstrukce v Elbtalu to nebude hotové nikdy.

Zdeněk

Že 30 km/h na 50….obrovské zrychlení…

Guldys

Ano. Zrychlení o 2/3 neboli téměř 66,7 % 🙂

Jiří Kocurek

Pro nákladní vlaky jedoucí před mostem přes výhybky (50 km/h) s výhledem jízdy 40-50 km/h přes výhybky půl kilometru za mostem. S něčím takovým nemá smysl zrychlovat, osobní doprava tam pravidleně nejezdí.

Bram

Zrychlil bych to na šedesátku, to tam realizovat nejspíš šlo. Od Německa lze vjet šedesátkou z obou traťových kolejí na čtvrtou kolej, která pokračuje na most a tedy směr děčínské východní nádraží. Proč k tomuto řešení nedošlo, je mi záhadou…

Jakub

Určitě byla prověřovaná i vyšší rychlost, ale ty náklady …

Tomáš Záruba

Spis bych se vsadil, ze zadání bylo něco jako “Nutné je opravit most, tak hlavně co nejméně zasahovat do stanice”.

Alibaba

Pravděpodobně tam budou kritický protisměrný oblouky při jízdě z mostu rovnou na spojku na 2.SK.

Ex ČD

Tak oni tam je 60 km/h – na horní rychlostníky

Petr Herbrik

„jde v podstatě o jediný použitelný hraniční přechod do západní Evropy“ Toto považuji za velmi smutný fakt dokazující naprostou nekompetenčnost železničních správ na obou stranách hranice. Dokud se takovéhle neschopnosti nezlepší nemůžeme očekávat jakýkoli posun železnice dopředu. Nech žijú kamióny, vivat sláva.

Amsa

Měl by se obnovit, zelektrifikovat a zdvojkolejnit úsek Aš – Hranice v Čechách – Adorf!

Daniel

Mohu vidět tu logiku, když máme pomalu zadrátováno do Pomezí, a když se dlouhodobě tlačí na Němce, aby se taky trochu rozhoupali (nejenom) s tímto přechodem?

Oldřich Sládek

V případě Německa bych Petře brzdil. Správa železnic je třeba v případě Domažlic o parník vpřed před DB a hlavně a především brzdou je Bundesministerium.

Petr Frýdlant

I v případě Elbtalu je správa železnic o parník napřed oproti německé straně. To co tam vyvádějí cca 20 let už není ani k pláči.

Petr Herbrik

To máš Oldo možná pravdu, ale já pamatuju doby, kdy to s tímto přechodem bylo přesně obráceně a Němci ho zavrhli proto, že my jsme byli totálně laxní a neměli jsme o ten přechod zájem. A navíc, jak se ten přechod otevře, ukáže se v plné parádě ta totální blbost likvidace staré tratě přes Chrást okolo chlumského tunelu.

Petr Herbrik

A navíc to úzké hrdlo Beroun – Praha podél Berounky, to bude taky zásadní problém v propustnosti koridoru Čechy – Německo přes Domažlice. A toto není v řešení ani na prvním stupni.

Geralt

Tak Rakousko je taktéž (politicky) Západní Evropa a kapacitní přechody jsou. S Německem je potíž že je to hodně asymetrické. Pro nás je spojení do Německa vysoce prioritní, ale pro Němce je spojení do Česka na žebříčku priorit mnohem níže.

Georg

s rakouskem prechody jsou jen proto, ze to zadne prechody nebyly.

Jiří Kocurek

Tak, v době stavby tratí to byla vnitrozemská hranice, asi jako mezi Čechy a Moravou.

Bram

Přičemž těch použitelných přechodů je tam stejně tolik, jako je do Německa. Dva jednokolejné mají ale výhodu, že jsou pod dráty na obou stranách.

VTT

To spojení je výhodné oboustranně. Spíš na DB, ač to pro nás zní neuvěřitelně, je docela bordel a nevědí, který problém hasit dřív.

Geralt

No právě. Ale logicky budou prioritně řešit problémy uvnitř své sítě, než řešit spojení do nějakého Česka.

Frantisek

No, jsou… Jeden kapacitní u Břeclavi, jeden odříznutý u Znojma a jeden na poměrně málo kapacitní klikatější trati u Horního Dvořiště. Stejně bych mohl počítat i Cheb nebo Domažlice, případně Železnou Rudu. Rozvíjíme dálkové silnice, železnice je dlouhodobě odsunuta stranou. Ne, že by se nedělo vůbec nic, ale nepoměr je ve výsledku zřejmý.

Geralt

Ještě Velenice/Gmünd. Ale hlavně víc tratí do Rakouska od nás nevede. Do Německa jich vede spousta, ale většina jsou zandebané lokálky.

Geralt

EDIT: a hlavě, do Rakouska je všechno kromě Znojma elektrizováno.

M H

Elektrizováno je i Znojmo, akorát pouze z Rakouska.

Jiří Kocurek

Jaký odříznutý u Znojma? Vždyť tam jezdí přímé vlaky z/do Vídně v elektrické trakci.

Adam BV

To jezdí, ale do Znojma žádná elektrifikovaná trať v rámci ČR není.

Kandelábr

To jo, ale přístavy v Severním moři jsou významnější než na Jadranu

Honzík

Tak honem ten starý rozřezat, než Scheinherra napadne ho přivézt do Prahy a udělat z něj 3.kolej pod Vyšehradem 😉

Jiří Kocurek

To nepude, by se ukázalo, že příhradový most pod Vyšhradem není žádný příhradový unikát a že podobných příhradovin je po republice víc.

Když má být vítězný návrh pouhou kopí Trojského mostu, tak s se stejným rozlišením je v Otravě třetinová kopie Vyšehradského https://mapy.cz/s/luvazubuto

Jiří Kocurek

pardon, v Ostravě … naražená ruka, hůř se mi píše.

Rylie Dougherty

Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

Rosolozub

Tak už se těším, bez bimbajicich závor to tam nebylo ono. Akorát se bojím, abych nevlezl pod vlak, za ten rok a půl jsem odvykl jakkoliv dávat pozor. Doufejme, že ta rekonstrukce vydrží dlouho, když už to stálo takové peníze.

PS. Teď ráno už tam svítil trpaslík pro posun. Dlouho nesvítil.

David

Přijde mi škoda, že se při takovýchto rekonstrukcích neodstraňují přejezdy. Zvlášť v Česku, kde jsou přejezdy snad nejhlasitější v Evropě a ruší tak město víc jak projíždějící vlak.
Tady by úplně stačil nadchod, místo na něj tam je. Auta mají mnoho jiných míst, kde mohou přejet na druhou stranu (Riegrova, Kamenická U Střelnice).