Ukrajinci se vracejí: RegioJet a Ukrajinské dráhy se dohodly na spojení Praha – Kyjev
Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet
V Přemyšlu budou muset cestující přestupovat kvůli rozdílnému rozchodu kolejí.
Zajímavý je, že jsem ten vlak (jakýsi RJ do Přemyšle) viděl na hlaváku v pondělí 23.5. okolo 21.h a nastupovalo se jen do předních vozů. Tak to ještě nebylo ofiko?
Do Přemyšle a zpět pro uprchlíky se jezdí prakticky od začátku ruské invaze.
To je zajimavy: za stejnou cenu maji vuz ke spani i k sezeni.
Ještě by měl někdo poznamenat, že tam neplatí režijka.
Příspěvek zakomplexované xenofoba. Trvale zablokován.
85.207.214.58
Asi se někdo v práci nudil:
https://db-ip.com/85.207.214.58
https://www.atesa.cz/
Ten dvojhodinový prestup v Przemysli je celkom dosť, aj keď možno to zohľadňuje súčasne vysoké meškania z ukrajinskej strany (pomalé jazdy ak je podozrenie na poškodenú infraštruktúru). Inak PKP/UŽ mali aspoň v minulosti prestupy podstatne kratšie.
Nezahrnuje to taky pasovou a celní kontrolu ze strany Polska?
Infrastruktura v západněji části je v klube,tam je aktuálně len jeden úsek okolo Zhytomiru v odklonem( trakční vedení,pár výhybek a násyp) 2 h sú na přechod schengenského hranice…to nikdy nebolo v klude…
„V soupravě budou řazeny lůžkové vozy“
Tím se myslí, že Ukrajinské železnice na tu denní větev nasadí lůžkové vozy, anebo že Regiojet do Przemyslu pošle lůžkové vozy? (Já zatím u RJ viděl jen lehátka, ať tomu v rezervačním systému říkají jakkoliv…)
Takže cestující si má napřed přečíst řadu vozu na skříni, nebo šlo jen o chorobnou touhu kopnout si do RJ, protože se tam platí jízdenka? Servis a služby na úrovni lůžka, tedy připravená postel, snídaně v ceně, káva, atd. tam je. Mmch. ČD cca do roku 2010 provozovali vozy třetí třídy a vydávali je za druhou třídu a kasírovali podle toho jízdné, to je co?
U normálních firem je běžné, že zákazníkovi rovnou popravdě sdělí to, v čem budou cestovat. Zákazník tak nemusí studovat nápisy na voze. Včera jsem například jel na R8. Nečekal jsem, že pod pojmem „Standard“ pojede vágus vagon bez zásuvek s WC typu „koukej po jakých kolejích jedeme“ a strop a stěny byly ve stylu „hádej kolik let jsme neviděly hadr.“ 😉
Přesně tak, ale to rozinky nikdy nepovedou
Ale u R27 jsme se o gravitačních WC dozvěděli, že to jsou moderní vozy.
ode mě určitě ne
Pardon. Mělo být nepoberou
Což samozřejmě RJ normálně dělá, protože má na svých stránkách fotky jak lůžkové kupé vypadá. Já jel včera R11 a bylo to ještě horší, WC otvírací na koleje a smrdělo přes tři kupé.
asi jsi uděl chybu, že jsi tím R11 jel, hele na rovinu, já nemám rád SA+RJ, proto jejich služby nevyužívám, ale nechápu, proč jezdíš s ČD, když Ti tak vaděj….
Nečekal jsem, že pod pojmem „Standard“ pojede vágus vagon bez zásuvek s WC typu „koukej po jakých kolejích jedeme“
Což je standard B249, bohužel.
Nevím, zda jste někdy cestoval/a lůžkovým vozem. Hlavní rozdíl je konstrukční.
Lůžkové vozy jsou lépe odhlučněné, do kupé vám neprosvítá z chodbičky skrze okno ve dveřích světlo, přímo v kupé máte umyvadlo, lůžko samotné je měkčí než lehátko, a navíc jsou umístěna pouze na jedné stěně (v lehátku na obou stěnách).
Prakticky všechny moderní lůžkové vozy nabízí také sprchu, kterou po náročném dni rád využívám.
Jestli si povleču postel sám, nebo mi ji povleče někdo jiný, mi je upřímně jedno. To není definice lůžkového vozu.
To je běžný servis, mít v hotelu/lůžkovém kupé povlečenou postel.
A správně značeným lůžlovým vozem jsem samozřejmě jel elitním WLABem ŽSSK, celé se to třaslo, voda v umyvadlu netekla a sprcha tam pro jistotu nebyla vůbec. Takže díky, nikey více, i když to mělo to správné šoto značení.
Naprosto souhlasím, taky bych takovým vlakem už asi nejel. Ale to, co popisujete, není vlastnost typu vozu, nýbrž jeho stáří a podúdržby.
Pokud tedy budeme srovnávat vozidla stejné generace v perfektním stavu, dospějeme k rozdílům, které jsem popsal výše. Abych byl dostatečně jasný: I kdyby dopravce přepsal písmenka Bcmz na WLABmz, pořád to nebude lůžkový vůz.
jenom pozor, to snidani take neni samozrejme, hlavne kdyz cestujete kratsi vzdalenost tak se casto stava ze stevard(ka) na vas ‚zapomene‘ a dostanete jen vodu. Teple napoje na lince do Premysli taky budou omezene na caj a kavu.
Hotel nebo Hostel , hlavně ze je v tom postel . Kdo by se trápil nějakým pismenkem , Jahodovy džem nebo džem “Jahůdka” s 40 % jablek místo jahod …
Na Ukrajine sú vozne na ležanie v podstate štandard, s výnimkou IC+ a regionálnych vlakov („električiek“). Konvenčné súpravy sú vždy konvertibilné sedenie/ležanie aj v najnižšej triede (platskartny).
Právě že to navazuje na rychlé meziměstské vlaky řady 7xx IC+, které jsou jen na sezení. Na ležení by byly, kdyby to jelo do Kyjeva přes noc.
Polsko, dle dnešního Práva taky „likviduje“ bezplatnou dopravu válečných uprchlíků … následně snižuje finanční podporu …
Skvělé ceny v eshopu. Ostrava – Přemyšl 14 Kč, z Bohumína dokonce jen za 2 Kč. :A ne, neuklikl jsem se. 🙂
No fakt to tam je 🙂 tak to je asi zavadeci cena pro nalakani lidi – zatim je tam volnych mist dost. Jen skoda, ze prazaci se to nedozvedi 🙂
Ano, potvrzuji, dokonce mě to nechalo koupit lístek za 2 Kč na lůžko (lehátko) z Bohumína do Krakova. Za stejnou cenu je lístek až do Přemyšlu. Vysvětlení je v textu, který přijde s jízdenkou do mailu – platí se jen za úsek v ČR, v Polsku to jede jako humanitární vlak bezplatně. Otázkou, zda bezplatná přeprava není jen pro UA státní příslušníky. Ale při nákupu jsem si žádného omezení nevšimnul.
Tady taaaady
Krakov, Řešov, Přemyšl a Lviv, Hlavní nádraží? Když překládat tak všechno…
Pán ráčí být flastenec?
Netrojci
Rozumné časy nástupu i výstupu, to je fajn. Problém dosavadních spojení přes Košice byl, že ve Lvově to stavělo uprostřed noci. Doufám, že se situace do konce roku uklidní natolik, abych s rodinou mohl navštívit příbuzné na Ukrajině a k tomu určitě takový vlak využiju.
Pro šotouše je zajímavé obsloužení Ternopilu s trolejbusy 14Tr a Vinnycje se švýcarskými tramvajemi a celkem pěkně opravenou sítí.
Přemyšl chápu, ale co se bude dít tak dlouho v Bohumíně?
Je to noční vlak, to je vata sem, vata tam. Takhle je to jakžtakž využitelné i pro výlet do Krakova.
No predsa sa bude súprava spájať a rozpojovať s dennou časťou vlaku 1019/1000, reálne tak pojde vozov z Prahy 12. 1019 normalny spoj a 1019 4 lozkove vozy+jeden vozen 2. triedy pokracujuci s lozkovymi voznami do Polska. Aspon podla rezervacneho systemu.
Díky za info. 👍
By to mohl vozit zdarma jako jini zeleznicni dopravci, aby je podporil
Kupte jim jízdenky, aby jste je podpořil.
Aneb nepřišli s tím ČD a protože to teď nemůžou modré gumy zkritizovat otevřeně, tak aspoň hejtují.
A ty jsi žlutá guma?
Jen guma.
Jízdné zdarma je časově omezené. Ti, kteří se vracejí, na něj povětšinou již nemají nárok.
https://zdopravy.cz/stat-sesktral-bezplatne-cestovani-ukrajincu-pravidla-meni-i-kraje-a-mesta-109755/
Do Přemyšle vozil, Ukrajinské železnice donedávna taky. Ale sponzorovat to ze svého nejde donekonečna. Za autobusy se stále platí a platilo.
Těch 280,- už je tak výsměch, ve srovnání s plnou cenou!
…🚂🇨🇿🇺🇦👍…