Letecké společnosti Letectví

ÚCL: Smartwings přijaly po letu na jeden motor nápravná opatření, kapitánovi úřad nepravomocně zakázal létat

Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Úřad civilního letectví už loni kapitánovi letu na jeden motor chtěl zastavit výkon činnosti. Firma ho přestala nasazovat na lety až nyní.

(aktualizováno 17:17) Úřad civilního letectví (ÚCL) dosáhl podle dnes vydaného prohlášení nápravných opatření ve společnosti Smartwings po bezpečnostním incidentu loni v srpnu, kdy kapitán Pavel Veselý letěl na jeden motor s Boeingem 737-800 přes několik zemí. Podle Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN) tak porušil ve 21 případech bezpečnostní předpisy.

ÚCL dnes na svých stránkách vydal prohlášení, v kterém se k letu QS1125 vyjadřuje. „Musím jednoznačně vyvrátit, že Úřad pro civilní letectví (ÚCL) nekoná, straní, nebo naopak postupuje neadekvátně přísně,“ uvedl ředitel ÚCL David Jágr. Podle něj ÚCL plní roli dozorového orgánu a má jediný cíl – docílení nápravy systému, aby se podobný vážný incident již neopakoval.

V chronologickém přehledu vysvětluje ÚCL, proč nepokračuje ve správním řízení s kapitánem letadla.  „Je zapotřebí vyčkat výsledku trestního řízení,“ vysvětluje ÚCL. Policii let zajímá od října loňského roku. ÚCL předběžným opatřením Veselému zakázal létat. Proti němu se Veselý odvolal pro údajnou podjatost šéfa ÚCL a může dál létat. Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková včera potvrdil, že bývalý šéfpilot aerolinek pracuje nyní jako řadový pilot. Dnes uvedla, že do splnění povinností stanovených ÚZPLN (psychotest) nebude zatím létat.

Podle tiskové zprávy běželo od loňského září audit ve Smartwings. Audit našel čtyři nálezy, jaké konkrétní ale Smartwings i ÚCL tají. V červnu došlo k formálnímu ukončení auditu. „Vyhodnocení vážného incidentu probíhá standardně, ÚCL plní svou roli dozorového orgánu a dle našeho názoru jsme u společnosti dosáhli nápravy systému tak, aby k podobné události nedocházelo. Je zapotřebí ocenit, že obměněné vedení společnosti na řešení vážného incidentu od počátku aktivně spolupracuje,“ uvedl Jágr. O jaká opatření jde ale není jasné.

Seznam hlavních milníků letu QS1125 (zdroj: ÚCL)

22. 08. 2019 Vysazení pohonné jednotky nad Řeckem, letadlo posádka přivedla až do cílové destinace – Prahy. Provozovatel podává hlášení v souladu s pravidly.

23. 08. 2019 ÚCL zahájil sběr dat a podkladů. Provozovatel trvá na stanovisku, že se jednalo o standardní řešení situace. Prvotní vyhodnocení známých skutečností ze strany ÚCL a rozhodnutí, že se nejedná o akutní systémové ohrožení.

26. 08. 2019 Provozovatel stále trvá na svém stanovisku, ÚCL po důkladném vyhodnocení podkladů zastává rozdílné stanovisko a vzhledem k medializaci kauzy považuje za významné vydat prohlášení na svém webu.

27. 08. 2019 Vyžádány konkrétní písemné podklady od provozovatele, doporučení ÚCL postavit velitele letadla mimo službu (eliminace tlaku na jeho osobu při výkonu práce pilota).

29. 08. 2019 Provozovatel staví velitele mimo službu.

30. 08. 2019 Během jednání o nápravných opatřeních se společností ÚCL preventivně očekává odstoupení velitele letadla i z dalších exekutivních funkcí ve společnosti.

04. 09. 2019 Zahájení auditu sekce technické u provozovatele, výsledek bez systémových nedostatků.

05. 09. 2019 Provozovatel předal ÚCL první verzi závěrečné zprávy s návrhem nápravných opatření, velitel letadla byl provozovatelem odvolán z exekutivních funkcí.

18. 09. 2019 Zahájení správního řízení s velitelem letadla, jeho součástí je předběžné opatření – zákaz výkonu činnosti jako velitel letadla v obchodní letecké dopravě.

23. 09. 2019 Velitel letadla se odvolal proti předběžnému opatření k Ministerstvu dopravy a vznesl námitku k podjatosti ředitele ÚCL, což vede k faktickému přerušení správního řízení s velitelem letadla do doby rozhodnutí Ministerstva dopravy o podjatosti ředitele ÚCL.

04. 10. 2019 Ministerstvo dopravy ruší předběžné opatření, o podjatosti bude rozhodovat v jiném řízení.

07. 10. 2019 Policie ČR se dotazuje ÚCL na tento vážný incident a vyžádala si od ÚCL dostupné podklady.

18. 10. 2019 Policie oznamuje ÚCL, že byly zahájeny úkony trestního řízení s velitelem letadla, což znamená, že i bez ohledu na rozhodnutí Ministerstva dopravy o podjatosti ředitele ÚCL nelze ve správním řízení s velitelem letadla pokračovat a je zapotřebí vyčkat výsledku trestního řízení.

22. 11. 2019 Protokol z auditu, který shrnuje 4 hlavní nálezy.

06. 12. 2019 Provozovatel podává námitky k protokolu.

19. 12. 2019 Projednání námitek mezi ÚCL a Smartwings.

06. 01. 2020 Vypořádání námitek (částečně vyhověno 2 ze 4).

31. 01. 2020 ÚCL obdržel ze strany společnosti Smartwings plán nápravných opatření.

14. 02. 2020 ÚCL odesílá vyjádření s nesouhlasem s určením kořenové příčiny vážného incidentu.

20. 05. 2020 Po ukončení nouzového stavu proběhlo jednání mezi zástupci ÚCL a Smartwings s cílem objasnit ÚCL dosud provedená nápravná opatření.

26. 05. 2020 Nezávisle na výše uvedeném proběhl pravidelný audit u provozovatele zaměřený na kontrolu systému řízení, konstatováno výrazné zlepšení a bez nálezu v této oblasti.

17. 06. 2020 Audit u společnosti Smartwings formálně ukončen, nálezy odstraněny.

23. 07. 2020 Vydána závěrečná zpráva ÚZPLN s bezpečnostním doporučením směrem k ÚCL, toto doporučení bylo již realizováno a úspěšně dokončeno 17. 6. 2020

(17:17 doplněno o vyjádření Smartwings o nenasazování Pavla Veselého).

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Novák

V manuálu pro B 738 je jasně uvedeno že při výpadku pohonné jednotky má být neprodleně informována věź a využito nejbližší vhodné letiště. Co je na tom nejasného a proč to Veselý okecává?

beija

Prostě oddaluje odebrání licence všemi legálními prostředky.

Milan

Docela by mě zajímalo, kdyby mu vysadil i ten druhý motor. Chtělo by to zanalyzovat, zdali měl v každé fázi letu možnost nouzově doletět na vhodné letště i bez obou motorů při právě nižší letové hladině 240. Měl třeba zaplé APU nebo to celé letadlo držel pouze jeden motor? Letělo se přes Alpy? Tam by pak musela být vyšší minimální výška. Dle mě to byl silný hazard přeletět půlku Evropy na jeden motor v nižší letové hladině. Etops certifikace tam asi nebyla.

B.J

Nechal bych to na orgánech činných v trestním řízení. Že dotyčný kapitán ohrozil životy cestujících tím, že záměrně ignoroval bezpečnostní postupy a riskoval vysazení druhého motoru při letu nad Evropou je evidentní. Nelze k tomu co dodat a veškeré komentáře jsou liché. Každý kdo dobrovolně prožil tento let má možnost žalovat, nebo se smířit se skutečností, že opět poletí na dovolenou za výhodnou cenu 🙂.

B.J

… a český turista poletí 🤣

B.J

Protože „money talks“ 😀

amey

Podle Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN) tak porušil ve 21 případech bezpečnostní předpisy. Pavla Veselého zavřít do basy!! 21!! porušení předpisů, vždyt´to je totální kokot!

Tomas

dekujeme za informaci

Filip

ÚCL dělá stále totéž, co po mnoho let existence Smartwings. Pokusí se o korigování bordelu ve Smartwings, narazí na odpor, stáhne ocas a nechá to spát. Metoda úřední šiml se nažral a Smartwings zůstává nedotčen. Je to způsobeno osobními vazbami mnoha pracovníků ÚCL se Smartwings a jakýmsi pocitem nemožnosti komplikovat práci jedinému velkému dopravci v ČR. Tento incident by měl vést i k sebereflexi na ÚCL ve smyslu posouzení, zda jsou skutečně schopni vykonávat dozor, anebo jen asistovat jako doposud.

Ogden

To je Pravda. Jeste potom dobre funguje linka Roman-Jirka-Andrey-MD-UCL a to se spatne danemu urednikovi rozhoduje, kdyz prijde befel.

RHood

A já si myslím, že cpt. Veselý by měl velkou šanci stát se zkušebním pilotem u Boeing-u. Viď při zkušebních letech, se technika „žene“ na hranice skoro nemožných výkonů. Určitě by cpt. Veselý obstál. Je to jako u hacker-u, taky v mnoha případech končí ve velkých SW firmách, myslím tím software-ových.

Axel

chápu-li správně tvrzení zdejších znalců, tak pan V. je velmi zkušený pilot. Akorát si pan V. myslí, že je chytřejší než ostatní. Možná je velmi chytrý a možná je opravdu chytřejší než všichni ostatní. Ale nebyla ta „přemíra“ chytrosti vs. malá dávka „skromnosti“… jednou z příčin osudu Černobylu či Titaniku? Tím se snažím říct, že přece nic nebrání, aby pan V. dál řídil letadla, ale z pozice podřízeného, tj. z pozice druhého pilota … a to doby než si cestující budou 100%-ně jistí, že v kokpitu rozhoduje člověk, který není nadměrně arogantní. Tj. chce-li pan V. riskovat SVŮJ život, tak… Číst vice »

Bob

I pomocník pilota (kopilot) musí být zodpovědný. Leda by mohl být pomocníkem pomocníka (kokopilot), klidně i jedno „t“ bych mu do názvu funkce přidal.

Mike

Ono je to tezky. Prectete si zaverecnou zpravu UZPLN. F/O byl oproti cpt jen velmi malo zkuseny. Navic na danem letu byl pilot flying (takze mel dost starosti s pilotovanim a tim i dost pod tlakem). Kapitana mu delal prakticky jeho nejvyssi nadrizeny a i pres to, ze se o odpor snazil (navrhoval divert, navrhoval PAN PAN), posledni slovo ma kapitan. A ten mu nedaval moc na vybranou… Na me to cele (ta zaverecna zprava) jevilo dojem typu: “Ja jsem tady velitel, ty budes delat co ti reknu a kdybys mi chtel odporovat nezapomen, ze jsem taky tvuj sef!” Proto… Číst vice »

Axel

Pro Mike: Já tedy komentář od Bob pochopil jinak. Bob totiž reagoval na můj názor, že pan kapitán V. je asi velmi dobrý pilot, ale zbytečně riskuje. Tj. já jako cestující budu velmi rád, jestli v pilotní kabině bude pan V., ale nechci, aby byl kapitánem – proto mi přišlo úplně nejlepší, kdyby několik roků létal jako druhý pilot. A jakmile pan V. přijde o kus arogance, tak by byl opět povýšen na kapitána. Mike, chápej = já obdivuji to umění pan V., ale rozhodně nechci, aby o mě rozhodoval hazardér s přerostlým egem. Jakmile pan V. zahodí kus svého… Číst vice »

Prag

A ještě se podařilo „zapomenout“ stahnout CVR, takže víme prd o tom, co se v kabině odehrálo skutečně. Ten mladej chce asi dál lítat .. a jsme v Česku. To mi na celý tý zprávě přišlo nejvtipnější.

Y.K.

Na žádné stažení CVR se nezapomnělo. CVR je jen na pár hodin (tuším 120 minut) a přepisuje se furt dokola. Velitel zřejmě úmyslně CVR „nezajistil“, což se dělá vypnutím jeho jističů, díky tomu se nepřepíše. Není na tom nic CZ specific, objevuje se to při podobných mimořádkách pravidelně – což není omluva, ale lidi prostě obecně dělají lecos na svou obranu.

Petr Novák

A právě proto by měl Veselý stanout před soudem a měli by mu odebrat pilotní licenci. Ten člověk je ve své aroganci nebezpečný.

B.J

Milý Bobe, je vidět, že o práci dopravního pilota nemáš páru, proto se drž raději svého kopita a neosočuj FO. Ten kluk udělal maximum a dodnes možná lituje, že na něho vyšel černý Petr co se týče všech okolností. . Kapitán je velitel letadla a tudíž konečné rozhodnutí závisí na něm. Nelze se přetahovat o řízení jak si asi představuješ, protože i z technických důvodů by toto vedlo ke katastrofě. A ubít kapitána klackem asi nebylo možné i když by si to zasloužil. Hoď zpátečku a věř, že ten mladý kluk by si zasloužil spíš metál za snahu být asertivní… Číst vice »

Anonymus

Bude zajimave sledovat, jestli pred letem se budou cestujici ptat, kdo to pikotuje a kdyz se dozvi, ze Vesely, tak jestli budou chtit zmenu…

Kráťa

To mě zajímá. Můžu já jakožto cestující požadovat změnu osádky (za předpokladu, že se jejich jména vůbec dozvím (před startem))? Bude celý letadlo čekat na novou posádku a nebo budu vyveden z letadla a dán napospas sekuriťákům?

Jiri

No jasne, tohle je CR. A stat takove bordelarske firme jeste ruci za uvery. Nezbyva nez bojkot a litat cimkoliv jinym. Kdo chce kam………

Otmar

Úplně stačí ignorovat SmartWings jako dopravce. Já s nimi od jistého incidentu nelétám. A po této události mně to jen utvrzuje že to bylo správné rozhodnutí.

Kráťa

Muzete rozvest? Zajimalo by mne, jak pokrocila doba. Ja si totiz SW pamatuju jen jako Travelu jeste s TUckem. A tehdy zakaznikum pomalu i libali boty. Zel od te doby nebyla zkusenost, nebot SW neleta “me” trasy, snad jen jako CSA, a tam mam dojem, ze se relativne porad “snazi”.

Daniel Novák

Opravdu? Já jsem poprvé zažil Travel Servis v pozdních devadesátkách, kdy nás nechali v Lyonu čekat 14 hodin na letišti bez jakýchkoliv informací. V té době měli wet- leasované Tu-154 Slovak Airlines.

Kráťa

Ted nevim jiste, za sebe bych rekl rok 1998.V dobe, kdy to byla “cerstva” firma. TUcko bylo OK-VCP, ale vic do toho nevidim (myslim ale, ze jiny nemeli?). Destinace charter, tusim snad Tunisko. Na tehdejsi dobu dobry. Od te doby nemam osobni zkusenosti. Proto mne zajima vyvoj od te doby.

Petr Novák

A lítal s tim cpt. Ančička. Docela dobrej chlápek. Právě on dost pomohl ty základy na kterých Ts stál.

Otmar

Loni v dubnu zpoždění odletu o více než 8 hodin. Mám komerční pojištění u White horse. Požadoval jsem po SW potvrzení o zpoždění letu pro pojišťovnu.Celkem jedna žádost e-mailem a šest po telefonu. Vždy požadovali palubní vstupenku. Jinak potvrzení nevydají. Tu jsem už neměl. Neschovávám si papírky. Potvrzení tedy dodnes nemám. Následně jsem požádal SW o kompenzaci za zpožděný let dle nařízení EU. Ignorace. Případ předán právníkovi. SW nereaguje ani na předzalobní výzvu. Věc následně řešil soud. Dnes po roce a půl od události vyplacena na základě rozsudku kompenzace v plné výši včetně úroku z prodlení. Takto se seriózní aerolinka… Číst vice »

Myšpul

V srpnu 2018 jsem řešil zpoždění 4 hodiny, napsal jsem jim e-mail s maximem informací co jsem měl, příloze fotky palubních vstupenek, informační tabule při odletu i příletu a screenshot z Flightradar24.
Po 4 týdnech odpověď, pošlete číslo účtu kam chcete zaslat peníze, po dalším necelém měsíci peníze na účtu.
Žádného právníka nebo ty firmy co si vezmou 20 % jsem nepotřeboval.

Otmar

To jsi měl velké štěstí neboť znám stovky lidí co jsme podávali žalobu a ke všem se SW zachoval stejně. Spousta lidí nad tím mávne rukou a odmítne se soudit. Na to tento dopravce spoléhá. Obrázek o serióznosti takového postupu nechť si každý udělá sám.

Kráťa

Zajimava hra. Ja si az doted myslel, ze ke kompenzacim a potvrzenim staci cislo letu, datum a jmeno. Na co listek? Ten ja osobne hazu do kose, jakmile opustim terminal. Tak hlavne, ze ve vysledku to meli drazsi o pravni sluzby 😂

Otmar

No vidíš. To asi každý hned zahodí. Samozřejmě že se jedná o obstrukci SW protože je nad slunce jasné že jsi letěl když tě mají na všech seznamech včetně tvých nacionálií.

Tomas

samozřejmě, že stačí.

je to jen obstrukce ze strany smart wings..

Kráťa

Ano ano, to mi bylo jasné, že jde o obstrukce. No, je to jen hra se zákazníkem, 95% to hned vzdá, 3% to vzdají posléze a 2% to dotáhnou do zdárného konce. Je to tak i u autobusů, železnice, prostě všude. Přitom proč bych se měl já, jakožto zákzaník, domáhat povinnosti dopravce kompenzace jízdného (pokud se bavíme o tom, že zpoždění vzniklo jeho chybou)? To by mělo být automatické, max. strávit dvě minuty vyplněním on-line formuláře. Ano, v linkové autobusové dopravě nebo na té železnici chápu, že nacionále nejsou, ale v letectví, kdy jsem pomalu už při vstupu na parkoviště… Číst vice »

FlyBoy Eda

Tím psychotestem myslí, kávičku a přátelský pohovor s paní podnikovou psycholožkou???, Co v případě že bude nezpůsobilý ?Mohl by si třeba mohl doplatit online hodiny přes Skype pouze za 500 Kč / hod aby mu vylepšila psychologický profil tak jako vylepšovala mladým kapitánům? ……a po pár sezeních bude opět CRM guru….jinak fascinující jak to ÚCL vyřešil aby se vlk nažral a koza zůstala celá ….

TomCat

ÚCL nic nevyřešil. ÚCL nyní dostalo podklady od ÚZPLN aby to mohlo vyřešit. A navíc v té zprávě bylo pouze doporučení a nikoliv příkaz. Dokonce to doporučení o vyšetření na ÚLZ a ne soukromou psycholožkou.

Tomáš

U kávičky určitě ne, tím neříkám že psychotesty ULZ podporuji, je to upřímně totálně bezpředmětná sračka, ale náročná. Spousta lidí na ni vyletí. Nicméně tyto psychotesty se nikdy neukázaly jako průkazně užitečné.

Kráťa

Zajimalo by mne, zda to sefpilot delal s vedomim, ze se to taky nemusi povest a muze s sebou vzit krom sebe taky dalsich xxx lidi, a nebo zda si to nepripoustel, protoze “to je v cajku, vsak mam nalitano vic nez jini, a jeste k tomu jsem kapitan”. Rad bych se nekdy dozvedel psychologickej rozbor, coz bohuzel i v tomto pripade bude lekarske tajemstvi…

Kráťa

*dozvedel vysledek narizenych psychotesu

Nebot pokud konal zcela beze studu, je to jeste vetsi problem, nez kdyby citil alespon trochu zodpovednosti za ty lidi

Bob

Létat bych mu dovolil (až si odsedí trest), stačilo by mu zakázat pilotování.

Filip

Bezzubost ÚCL je tady jako na dlani. Tak on se Veselý odvolal proti podjatosti ředitele ÚCL a to stačilo na zrušení jeho zákazu létání? Na co si to tady hrajeme? Ani včerejší závěry vyšetřování nejsou pro ÚCL ničím důležitým, že by konečně dělali ta, za co je stát platí?

TomCat

Tak zase tu máme nějaký právní stát a každý má právo obrany. Zase nejde upalovat lidi na ulici, nežijeme ve středověku. Předpokládám že má právního zástupce, který se snaží co se snaží a tohle je logická obrana proti úřednímu rozhodnutí. Předpokládám že odvolací orgán bude Min. Dopravy a Havlíček dostane v 5 ráno přes Whasapp od šéfa noty co s tím. 😀

Otmar

Právní stát má předně chránit cestující.

Tomas

ne. právní stát chrání práva všech.

Petr Novák

V liberální demokracii jsme si stále všichni rovni, nicméně někteří jsou si rovnější.

mgr.pavel

Pokud někdo spáchá trestný čin a je důvodné podezření, že by v činnosti pokračoval, je na dotyčného uvalena sazba. Proti níž se nelze odvolat.

Analogicky mi pak přijde v pořádku, že jestliže ten namyšlenej kapitán zjevně porušil předpisy, tak do doby vyšetření incidentu by preventivně neměl létat – protože hrozí, že by ve své nebezpečné činnosti pokračoval.

Neznám konkrétní legislativu, ale tak jak to píšu by to mělo fungovat. By mělo..

Filip

U normálních leteckých společností v zahraničí to takhle funguje, pokud jde o jasné porušení pravidel, je dotyčný vyhozen. Smartwings nejsou normální společností a nic u nich nefunguje normálně. Ale všeho dočasu.

JanM

Protože cpt. Veselý je/byl osobní pilot p. Vika. Vždy když někam letěl, automaticky letěl i cpt. Veselý. To byla jak rosnička. Vždycky když jsem viděl letět Veselého na Tenerife, bylo mi jasné, že je tam Vik s Michalem Davidem 😀 😀 a bedna růžového Moeta, telecí řízky a plastové kelímky, protože ze skleniček biť jsou umyté už někdo pil.. Jen by mě teď zajímalo, jestli by se Vik s ním teď bál letět, když se pan generální bojí létat 😀 😀

Petr Novák

Vik je pěkná postkomunistickí svi.ně. Též jsem tu Entitu zažil.

Petr Novák

Měl by podstoupit Rorschachův test:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rorschach%C5%AFv_test

Apoštol

Ryba smrdí od hlavy. Vedení tohohle podniku zamrzlo v divokých 90. letech. Vyhazují tam teď chudáky, co mají statisícové dluhy u aerolinky za typovky, a takovýhle charakter si tam nechají. Ale karma je zdarma. Na každého dříve či později dojde.

Petr Novák

Přesně.

amey

Nebýt Vás, pánové zdopravy.cz, tak se to mezi ÚCL a SW tutlá vše dál a dál. A nejen tyto, ale i další info by bylo drženo kdesi v pozadí. Díky za poskytování investigativních informací.

Ondra

Ona je taky otázka kolik takových kovbojských akcí se ani neprošetřuje, protože se o tom nikdo nedozví. Tady měli smůlu v tom, že před Prahou kvůli prioritě vyhlásili pan pan a to už se předpokládám hlásit musí. Samotné zhasnutí motoru a let jen na jeden se dá utajit – navenek prosákne akorát požadavek na nižší FL kvůli technical problem, ale to je běžná situace třeba kvůli výpadku jednoho PACKu, nemusí to hned znamenat, že zhasnul motor.

TomCat

No to byl asi taky původní plán. Přistát a jenom to zatlačit do hangáru. Předpokládám že v Rakousku vzrůstala nervozita ohledně paliva a bylo třeba dostat nějaký direct přímo na finále a tím se plán posral.

Apoštol

Spíš bych se na to podíval takto: Veřejnost má to štěstí, že media typu AVHerald a zDopravy o tom informovaly, jinak by se tento VÁŽNÝ INCIDENT nikdy nedostal na světlo světa. A pokud po dosažení letové hladiny vysadí jeden PACK, není nutné zklesat níže. Limit na maximální hladinu je pouze v případě, kdy letoun je již plánován s touto závadou.

Roman

No ja bych to s hrdinstvím novinářů až tak nepřeháněl. UCL začalo s prošetřováním 23. První článek se objevil na serveru Avherald taktéž 23. (Simon má v ČR dobré zdroje). Zdopravy a TN.cz o tom vyšli články přibližně ve stejné době 24. Mezi lidi to dostal ale spíše bulvární TN.cz který ma rozhodně větší čtenost nez Zdopravy. Navíc že se něco podobného tady utají (tady, kde se řeší řeší v médiích každé zpoždění SW) je asi naivní si myslet.

PetrSc

Možná kdyby víc než polovina všech cestujících s QS neproseděla pokaždé na letišti 3 a více hodin bez informace a kompenzace, tak by se to tak neřešilo. Jenže pana Vika kromě cestovek a ACMI zákazníků nikdo nezajímá a nejmíň „kaštani“ vzadu v letadle…

PetrSc

Já mám dokonce takový dojem, že měl jen „smůlu“. Myslím, že při PAN PAN hned při přeladění z rakouského na české ŘLP se oblastní řídící rozhodl vynadat Vídni, proč mu pilnost nekoordinoval. Ten to poslal dál na Maďara. Takže pan Veselý nejspíš doufal, že české ŘLP pořeší. Ale když už to běhalo ve Vídni a Budapešti,tak se to ututlat nedalo…
Druhá věc je, že trvá na tom, že let provedl správně…to je skutečně na psychiatra…

Tomas

velice naivni si myslet, ze to nekdo zacal prosetrovat diky avheraldu a zdopravy …

Tomas

Tohle asi bude dostatečná odpověd jedincům, kteří tu volali po trestním oznámení na pilota. Zcela zjevně bylo podáno.

mgr.pavel

Tedy tito „volající jedinci“ měli pravdu. What’s your point?

Tomas

ne. jenom hloupe zvanili.

amey

Pavel Veselý coby naprostý ignorant bezpečnosti a stachanovec v rekordu přeletu s jedním motorem napříč Evropou v jednom si létal a létá dál a jiný piloti, co jim jde o bezpečnost pasažérů na palubě, jsou propouštěni. Tomu se říká SW cirkus. To je jeden z dokladů, co to je za firmu. Hlavě nám ale státe za naše systémové chyby a ztráty zaplat´, bo ne jiní, ale my, poločíňani, jsme strategičtí – běžte se vycpatt celý SW s Vikem a Šimáněm!.

Pepa

Nazdar Mácha dlouho jsem tě neviděl 🙂

Petr Novák

Stříkej nebo si odpal s kolegou v cocpitu jointa. Nebyl bys první…páč tvoji kolegové mongoli z QS 1054/55 ze šrotu EK-GSK to běžně dělali. Holt pudeš za kasu.

Radek

26.05.2020 konstatováno výrazné zlepšení a bez nálezu v této oblasti.
Nebylo to tím, že se nelétalo?

Bilbo

@redakce, detail, šlo o Boeing 737-800, ne -700

Jiří 24

Přesně, OK-TVO.

XX

Nedávno jsem na ulici zaslechl moc zajímavé přísloví, znělo takto: Se Smartwings už nikdy více, radši ránu do palice.

Daniel Novák

Nic nevypovídá o tristním stavu firemní kultury ve Smartwings než fakt, že Veselý u firmy létá i nadále.

Roman

Je zaměstnán ne léta. Viz článek

Jan

Dnes už nelétá, ale dosud je zaměstnám jako řadový pilot. Co jiného pilot může dělat než létat a přitom letadlo řídit?

TomCat

Tak je to vrcholový manažer firmy. Může dělat a nejspíš dělá administrativní činnost a třeba může stále cvičit a přezkušovat na simulátorech, což je ted spíš otázka etická než legislativní.

Jiří Kocurek

Q: U koho jste absolvoval akademii?
A: U plukovníka Kadlece.
Q: Plukovníka Karla Kadlece?
A: Ano.
Q: Toho, který v opliosti naboural 51 aut?
A: …

Petr Novák

Tak to je príma!

Apoštol

Do teď v pohodě létal. Mimo jiné i repatriační lety placené z našich daní. I nadále je držitel instruktorské a examinátorské licence a provádí výcviky ve společnosti. Spolupodílí se na výběru zaměstnanců, kteří budou a nebudou vyhozeni. A to, že oficiálně jeho bývalou funkci převzal jeho dlouholetý zástupce neznamená v reálném životě bohužel vůbec nic!

Pepa

Můžu vas ujistit že výcviky ani examinace nedělal

Petr Novák

Já nic ja musikant

Roman

Víte, on existuje něco jako právní stát. Jestli je to dobře nebo špatně jak je to nastavené o tom třeba můžeme debatovat. Fakt ke ale ten že se všechny strany zákona držely. A dokud probíhalo vyšetřování tak diky presumci nevinny ten člověk vlastně nic neprovedl a vy jako zaměstnavatel nemáte moc možností co s nim udělat. Jistě je pravda že i po zrušení rozhodnutí UCL ho měli nechat na zemi, ale jestli máte na mysli vyhazov tak to bohužel (z pohledu zaměstnavatele) není tak lehké.

Apoštol

Typické praktiky z dob socialismu a 90. let. Když se něco nechce udělat, tak se hledají důvody, proč to vlastně nejde. Zajímavé, že po jiných incidentech se například instruktorské kvalifikace rušili některým jedincům téměř okamžitě.

Jiří Kocurek

Z pohlednu trestního práva je stále obžalovaný, nikoliv odsouzený. Jenže kromě trestního práva jsou tady ještě další předpisy, jak jistě víte. Zda zaměsnanec porušil důležité předpisy o bezpečnosti práce, o tom nemusí vždy rozhodovat soud. A ikdyby, tak soud může vydat předběžné opatření. Například delikventovi zabavit pistoli.

Roman

Ale v tomto případě o tom rozhodoval úřad. Podle me ho měli do doby rozhodnutí UZPLN poslat k zemi a teď by ho měli propustit.

Petr Novák

Tak Babiš, i když nejsem jeho voličem byl také jen obviněn a ČT lejnovi.ze o něm před časem odvysílala reportáž jako o bývalém premiérovi.

Petr Novák

SW si svým stále zhoršujícím se přístupem k zákazníkům CK, tak jako tak se stárnoucí generací co umí jen trochu rusky sama pod sebou podřezává větev.

Petr Novák

Nevole je taky sebestředný polobůh nad kterého není.