U Rožné se srazil sypač s regionovou, dva zranění
Srážka sypače s Regionovou u Rožné. Foto: Drážní inspekce
Drážní inspekce odhaduje škodu na více než 30 milionů korun.
Drážní inspekce odhaduje škodu na více než 30 milionů korun.
Vždy, když se vracím k tomuto článku si říkám jednu věc. Srazil se sypač s Regionovou a nebo se srazila Regionova se sypačem? Vzhledem k tomu, že šlo nejspíše o boční náraz do sypače mi z toho vychází ta druhá varianta. Ovšem nadpis tak jak je napsán a tedy první varianta by podporovala níže v diskuzi zmíněné o tom, že sypač do vlaku nacouval.
Jestli silničáři nabourali protože to klouzalo 😀 proč tam jezdili, neměli to sypat?
A co takhle? Jestli jel odspoda nahoru, tak to nemuselo jít a mohl se rozhodnout pro variantu , že se pod přejezdem otočí a kopec posype během couvání. Smysl by to také dávalo. Objízdná trasa, aby to mohl objet a vzít to opačně z kopce dolů je opravdu dost zajížďka.
Kuriozita: Podle Blesku to byl kamion. Už to vidím: Zlí kamioňáci, určitě tam neměl co dělat!
Také mám jednu. Jsem netušil, že Chrudim je v Libereckém kraji. Já bych jí hledal jinde.
https://www.pozary.cz/clanek/254600-na-obchvatu-chrudimi-se-stretla-ctyri-vozidla-z-jednoho-z-nich/
Ono se to stalo tak, že se před tím přejezdem otáčel a do toho vlaku nacouval. prostě náhoda jak prase.
pokud je tomu vskutku tak, pak jde o slušnou kuriozitu…
Všechny nehody jsou náhody ale zároveň vždy i něčí i chyby.
A to jako myslíte vážně?
§24 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb.: Řidič nesmí otáčet a couvat e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti.
„A to jako myslíte vážně?“ znamená co? Proč by se to tak nemohlo stát? Protože v zákoně je napsáno, že se to nesmí?
Tak pardon. To byla normální otázka. Jak mám vědět, zda je to fakt a nebo je to žert? Ale jo, klidně to tak být mohlo a mělo by to svou logiku. Jel odspoda, na kopec vyjet nemohl a tak to scouval a rozhodl se otočit pod přejezdem na křižovatce, kde je více místa. Přes oranžové výstražná světla klidně mohl přehlédnout přejezdová a zadek strčil před vlak. Proč ne. Jisté je to, že řidiči sypače jeho situaci nezávidím.
To se mi nezdá, to by měl vlak při couvání před sebou, se strojvedoucím by se viděli navzájem. Ale na místě jsem nebyl, jen mi to přijde velice podivné.
Nejlepší varianta by byla nacouvat do odbočky. Pokud couval až pod ní ,pak čumákem do odbočky a následně couval směrem k přejezdu tak klidně mohl při pohledu do zrcátek vlak přehlédnout. Navíc oranžové majáky také dokáží ledasco překrýt.
A dále se podívejte na poškození vlaku. Ten má primárně poškozenou LEVOU! část. Těžko měl auto před sebou na pravé straně. To by vypadal jinak. Pak už zbývá jen možnost, že sypač už byl při jízdě z kopce za přejezdem a vlak mu svojí levou stranou štrejchl o zadek a a ten odhodil a proto leží tam kde leží a vlak má poškozenou jen oblast nárazníku.
Ten přejezd je zešikma. Vlak ho trefil až za kabinu, primárně levým předním nárazníkem.
To se mi nezdá. Ano, přejezd je v úhlu a pokud by ho trefil až za kabinu, tak by pravděpodobně byla zdeformovaná nádrž a ta na to nevypadá a předek vlaku by myslím vypadal také asi jinak jinak. Těžko říct. Chtělo by to kvalitnější foto a vidět levý bok sypače. Pak by jsme mohli usuzovat více.
Pokud by měl jet z kopce dolů, tak by snad musel stát na tom přejezdu přímo proti vlaku. Pak by mohl být odhozen doleva zadkem napřed a logicky ven z oblouku.
https://mapy.cz/letecka?x=16.2383753&y=49.4792586&z=20&pano=1&q=ro%C5%BEn%C3%A1&source=muni&id=5241&pid=52993970&yaw=3.171&fov=1.126&pitch=0.011&ds=2
A vysvětlení si nepřečtu. Je jen pro předplatitele.
Víte co mi nejde do hlavy? Proč leží sypač tam kde leží. Pokud by jel z kopce dolů, tak by pravděpodobně neležel na levé straně vlaku s nabouranou pravou částí kabiny (měl by jí nabořenou na straně řidiče a řidič by tak utrpěl vážná zranění)! Tohle vypadá, že jel do kopce. Dostal ránu zprava a byl odhozen pod mez vlevo (kabina je lehčí než zadek) a vlak logicky vykolejil na pravou stranu kolejí. A do kopce obvykle auto samo nejede tak snadno.
Dotaz na znalce aut – když koukám na fotku sypače, opravdu vám to přijde jako spolehlivé zimní obutí takového stroje, které bych tam nějak z podstaty čekal…? Mi to přijde jako nějaký silničky bez pořádného vzorku…..zejména na předpoklad provozu v zimě…
Ano, vypadá to jako zimní pneu. Jen to na té břečce klouže a klouže a klouže a nedá se zastavit, ikdyby šofér 1000x chtěl, klouže a klouže.
Komu na ledě nepodjely nohy, ať hodí kamenem.
Kamenem neházím neboť vím, že led je neřád. Na ledě je nějaký vzorek zcela fuk. Jediné co pomůže je měkká směs a větší styčná plocha. V hlubokém sněhu pneu úzká s hrubým vzorkem a v břečce někdy pomůže vzorek, ale pokud je břečky opravdu hodně, tak nepomůže ani svěcená voda.
Když ono se to na té silnici střídá, břečka támhle, led zas tuhle. Měl to z kopce…
Jestli to měl z kopce tak mu podle mého zbývalo pár cm a nehoda by nebyla. A k té břečce. Proto je udeální, když se protahuje a sype jen pískem. Ujeta vrstva sněhu posypaná pískem je pro jízdu ideální a když se rozjezdí, tak v ledu zůstanou zrnka písku .
Ideální je to ve chvíli, kdy sněží. Z dlouhodbého hlediska ale vznika vrstva uježděného sněhu, která se změní na vrstvu ledu. Při tání se pak v ledu vyjezdí koleje, auta škrtají břichem o led uprostřed, hrozí uvíznutí.
Tak v tomto případě souhlas, ale ještě jsem takovou situaci a tak moc vyjeté koleje nezažil.
A to já zase jo, na Vysočině. Mezi vesnicema vyjeté 3 koleje (hluboké) a měl jsem se vyhnout s protijedoucím autem.
Sůl oproti písku funguje jen do určitého mrazu a tedy co zprvu rozpustí, to následně zmrzne a vytvoří led.
Znáte to: „Silničáři překvapeni jsou velice, že sníh zasypal jim silnice“.
Ale teď vážně. Mám pocit, že na tato vozidla lze těžko sehnat nějaké „špunty“ a pokud ano, cena bude vysoká. Jisté je ale to, že na fotkách ten dezén pneumatik na přední nápravě nevypadá na to, že by byl nějak extra hluboký. Nemá ale smysl řešit pneumatiky, když nebyly příčinou nehody (nebuďme jako pojišťovny co hledají mouchy za každou cenu). Nebo je snad v článku jako příčina uvedena nezabrzdění vlivem smyku před přejezdem?
https://www.pozary.cz/clanek/254509-na-zeleznicnim-prejezdu-v-rozne-na-zdarsku-se-ve-stredu-rano-stretl-nakladni-vuz-s-vlakem-dva-lide-byli-zraneni/
A nelze to srovnávat s jinými auty. Tohle má 3 nápravy a na dvou z nich tupláky . Zatížení zadních náprav je značné a myslet si, že auto brzdí jen přední náprava je hloupost. Navíc si připočtěte, že to auto má hnanou jak přední, tak zadní nápravy a pro brždění může použít více než jen brzdový pedál. A kde nevyjede nahodí řetězy. Navíc nikde na fotkách nevidím pluh, takže asi jen sypač bez něj. Ten také jezdí v jiných podmínkách než pluh, který za sebou často nechává hladkou vrstvu ujetého sněhu a sype až vzadu.
Více než jen brzdový pedál je naprosto k ničemu. Brzda má síly dost na zablokování kol i na suchém asfaltu, natož na sněhu. Co nepřenese pneumatika, to už se ukecat nedá. A věřim tomu, že řidič se snažil, co to šlo.
Také věřím tomu, že se řidič snažil. O srážku s vlakem nikdo nestojí. Nemyslím si ale, že řidič, který to tam zná nepojede zvlášť opatrně. A brzdit na sněhu či ledu je špatné. Pořád lepší je brzdit motorem a vyvarovat se prudkých změn (brždění, podřazování, rychlé změny směru). Tady si ještě říkám, jestli to natočení kol přední nápravy bylo způsobeno vlivem nárazu nebo dopadu a nebo zda řidič nějaký smyk kontroval. Pokud by kontroval smyk natočením kol doleva a jel by z kopce, tak by ten smyk musel být pravotočivý a tedy kabinou do vlaku. Pak by ani poškození sypače,… Číst vice »
to by předpokládalo, že řidič i po nárazu držel volant a přední kola se nanatočila, když vlak hrnul nákladní auto před sebou. Což je vysoce nepravděpodobné, z natočení předních kol bych závěry nedělal.
No, je dost lidí, co se chová, jako by o srážku s vlakem vysloveně stáli.
Na přední nápravu se u nákladních aut vždy dávají vodící pneumatiky s podélnými drážkami ( pokud není náprava hnaná), na zadní nápravy se dávají špalky a sypač na obrázku je má – podle mého názoru je obutý dobřě
Z pěti trojdílných maloměřických Regionov byly toho času odstaveny dvě, tímto přibývá třetí.
To už je hodně.
Nedozírné ztráty, jedna Regína za druhou. Za chvilku je budou muset dát kvůli záchraně do zoo…. Přitom to stálo jak národní poklad….
Maloměřické a Havlíčkobrodské 810 to jistí 🙂
Jeden cestující 😀 Tohle je fakt už výsměch jak tady se hází veřejnými financemi. Jeden cestující zaplatil řidiče, průvodčího , naftu, dopravní cestu a jízdenka stala tedy v řádech tisíců. Ale zase je to ekologie pokud jeden člověk jede něčím co žere padesát litrů nafty na sto než aby sednul do auta se spotřebou pět na sto.
Čekal jsem tento příspěvek o chloupek dříve
Podle jednoho spoje víte kolik tam jezdí cestujících .. gratulace … zase jeden jasnovědec.
Takže co? Dokud se na nástupišti nesejde aspoň 100 platících cestujících, tak vlak nevypravíme? Maršrutka-style!
A bude se to počítat na všech zastávkách na trase – na každé zastávce bude drážní zaměstnanec a telegrafem bude hlásit počet čekajících, aby se vědělo, kdy se může vlak konečně vypravit.
Nebo se možná stačí chytnout za nos a znovu si přečíst, že se jednalo o spoj v 5.42 v období mezi svátky, a to ještě uprostřed trasy, kde bude vždy frekvence logicky nejnižší, avšak nic nevypovídá o koncových úsecích.
Dutým hlavám to nedochází …
Je mezi svátky a směr je proti špičce…
V jeden konkrétní den, mezi vánočními svátky a novým rokem, kde je frekvence cestujících obvykle menší – například necestují žáci a studenti do škol (což chápe každý průměrně vzdělaný jedinec) -, se dělá závěr o zbytečnosti toho vlaku a nahrazení jedním autem. A jak to vypadá v ostatních dnech – vlak 14901 > přestup na 4605 – to vás nezajímá …
Co kdyby vaše – zjevně dutá hlava – sdělila zdejšímu obecenstvu – čím budou vezeny vlaky 14944 / 14945 pokud bude vlak 14901 nahrazen autem ….
Diesele ty jsi pako. U nás ráno také vyjíždí vlak a je také třeba prázdný, ale pak se přiblíží škola a školáci ho třeba úplně naplní a pak si jede vláček na konečnou už ne tak vytížen. Ale ty tvý kebuli to nedojde.
Víte, v kolik hodin to bylo, víte, že jsou prázdniny, víte, že jsou dovolené? Ale pravdou je, že by stačil jeden motor 810. A navíc, pokud by víc lidí z aut v tu dobu přešlo na vlak, byl by vlak plnější a my bychom nemuseli doplácet na ježdění autíčky a na celý systém drahé silniční dopravy.
Kolikrát by se asi muselo zvětšit Vaše auto, aby vyprodukovalo tolik emisí, jako tento vláček. Kolik teda tato linka přepravila cestujícíh za rok, ať si uděláme správný závěr? A 30 mega na cca 40 let starým motoráku mi přijde taky trochu moc.
Auto by se muselo zvětšit zhruba na kloubový autobus.
Ovšem soudit podle jednoho spoje je kravina.
Celkem “ vyhullený názor“.
Kdyby jste raději nic nepsal, udělal bych jste hlavně pro sebe jen dobře. Takto jste se ztrapnil.
Vskutku debilní příspěvek, jak to souvisí s touto nehodou?
Asi stejně jako ten váš, Broňku 😉
Máte pravdu. Je to děs, jak se mrhá financemi. Mám podobný příklad. Včera jsem byl lyžovat a považte- všechny sedačky v protisměru prázdné. Okamžitě bych je zrušil a dole pod nimi udělat cyklostezku.
Kolik na ty prázdný sedačky přispívá kraj z veřejných prostředků???
Jako chápu,co tím chcete naznačit,ale příště zvolte vhodnější příměr. Takto děláte věci medvědí službu.
To se zeptejte vrchního experta na dotace, pana Axel.
Stalo se to za prázdninového rána mezi svátky. Já bydlím nedaleko této trati a opravdu není tak nevitížená jak se může z článku zdát. Zajeďte se tam někdy podívat v pracovní den a nedělejte tady predčasné závěry.
Máte spoustu mínusů, což se dalo čekat, ale mám podobný názor. Totiž, u hodně podobných nehod čtu: ,,Naštěstí cestovalo vlakem jen pár osob“. Např. minulé to auto se štěrkem, tuším 8 cestujících. Zase budou někteří argumentovat časem mimo špičku, kousek od cíle, kde frekvence klesá, nebo je na vině Covid. Marná sláva, těmito vlaky jezdí hrstka lidí.
PS: Ten jediný cestující byl možná nádražák jedoucí na/ ze šichty.
Argument s časem, směrem a polohou na trati vám přiide jako irelevantní?? Takže zrušíme tramvajovou trať na Barrandov, protože v 5 hodin ráno směrem nahoru jezdí minimum lidí, které by bylo levnější odvést taxíkem?
Prostě se smiřte s tím, nikdy nikde nebudou vytížené všechny spoje v obou směrech ve všech mezizastávkových úsecích. Taková linka VHD snad ani nemůže existovat.
Až se tam stane nějaká nehoda s prázdnou tramvají.
Ne když se bude systémově rozebírat linkové vedení v Praze, řešit obsazenost.
Výsměchem je obsah dutiny lebeční . Že by místo mozku diesel ? Hodně lidí má touto dobou dovolenou ,tím pádem méně cestujících .
„řidiče“ 😄😂
Ve vlaku cestoval jen jeden cestující…
Bych tam tu osobku zrušil jako nerentabilní a už by se tyhle situace nestávali 😉
Situace nestávaly.
A cestující by se Brna dostali jak ? Další dutá hlava.
Pánové, chápejte to jako ironii. Takhle nějak totiž uvažují náměstci hejtmanů.
A právě teď cestuji ve vlaku, na části trati kde od grafikonu skončil provoz osobních vlaků
Však od 12/2019 už tam k omezení došlo – zrušení posilových spojů ve špičce, kde výsledkem je, že i ve špičce tam jezdí vlaky v jen 2h taktu (přičemž se dá polemizovat, že tím pádem tam vlaky tím více ztratily na použitelnosti co do denního dojíždění).
Dvouhodinový takt rychlíků najdete i v relaci Brno-Olomouc. Jezdívá to narvané.
Že to rychlík za nějakých okolností zvládne, neznamená že je to dobrý nápad i pro osobák. Interval delší, než dojdu pěšky ze zastávky na zastávku.
Ždár n Sázavou – Nové město na Moravě a Tišnov – Nedvědice jezdí co hodinu, jen v méně využívaném úseku Nedvědice – Nové město na Moravě se jezdí co 2 hodiny. Z Brna do Nového města je ro rychleší přes Žďár nad Sázavou.
Bohužel to tam opravdu tak jezdí😔😔😔.
Na základě jednoho vlaku brzo ráno mezi svátky a v prostředním, tj. nejméně vytíženém úseku trati hned dělat závěry o zrušení osobky…inu, tak se pozná pravý antiželezniční fanatik. To, že vlaky ve špičce mezi Tišnovem a Nedvědicemi kolikrát jezdí narvané, to už je jedno, prostě v určitý čas na jednom místě jel jeden vlak s jedním cestujícím, takže vše zrušit. A nejlépe i vytrhat koleje, to by přece srážce zabránilo nejlépe, že?
„Ve vlaku, který mířil právě do Bystřice, cestoval pouze jeden člověk. A ten se při střetu zranil. Péči zdravotníků potřeboval i řidič nákladního auta. „Oba byli převezeni zdravotnickou záchrannou službou do nemocnice v Novém Městě na Moravě,“ sdělila policejní mluvčí Stanislava Rázlová.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vlak-rozna-nehoda-zdarsko-vykolejil-srazka-auto-zraneni.A211229_070716_brno-zpravy_cun
Ten zdroj je nějaký zvláštní – jestliže šlo o Os 14901, tak ten by v tu chvíli nemířil „do Bystřice“, ale opačným směrem.
Docela zajímavý pešek třídílných Regionov…. To už je nějaký ten náklaďak co se ji pltel do cesty. Vnorovy (traktor), Dobříš (kamion), Rožná (sypač)….
Karma. Vyrábět Trio byla zvrácenost sama o sobě.
Na stránkách Drážní inspekce vidím za loňský rok 146 střetnutí na přejezdech, za rok 2019 181. Takže spíš asi vliv Covidu a pozvolný návrat k normálu…
Škoda na autě – 2 miliony a je to totálka na šrot.
Škoda na vlaku – 30 milionů a totálka to není.
Fakt nejsou ty vlaky nějak předražené?
Nazývat regionovu vlakem :D. Na rok své přestavby je to spíš vrak, než-li vlak
Každá, byť nicotná, nahrávka na toto zde obvyklé téma dobrá. Nemám čas.
Regionova je kultovní historické vozidlo byť po přestavbě spjaté s kulturou cestování vlastně nevyčíslitelné hodnoty 😀. Třicet milionů za toto je pomalu pokus o pojistný podvod 🤣. Spíš bych napsal drazní kolejova přepravní jednotka , ikdyz to je nepěkné , stále lepší než to nazývat vlakem
814.2 nikdo nenazývá vlakem … jedná se o drážní kolejové vozidlo, nikoli vlak … Máte to v hlavičce drobet pomatené …
30 milionů je nastřelená škoda, jak vyžaduje předpis SŽDC D 17, račte si jej přečíst …. + doplnění D 17-1 ….
A koho zajímá, že podle jednoho předpisu to vlak není, kdežto podle jiného i lokomotivní vlak je vlak, hlavně když to jede „jako vlak“?
A co to bylo, posun? 😀
Říkejte si regíně jak chcete ale oproti 810ce je to ú plný pendolino.
To je odhad „od oka“. Porovnejte si pořizovací ceny obou vozidel …
O když je to „od oka“, zní to dost směšně. Cena předražené rekonstrukce byla nějakých 37 mio, předpokládaná životnost před nejméně 10 lety byla 15-20 let. I za totálku s kompletní destrukcí znemožňující použití na náhradní díly by 20 mio bylo až až i s rezervou…
„Škoda na drážním vozidle odhadována na 30 mil. Kč. …“ :-).
To by se ta Regionova musela snad srazit s vysokou pecí.
Srovnej s pořizovací cenou 2 ks ojetých Stadler RS1 (2x 700 tis. EUR = 35 mil. Kč).
https://zdopravy.cz/motoraky-z-nemecka-koupily-cd-pres-svycarskou-firmu-vetsina-je-uz-v-cesku-69599/
Nejsou tam zavory, se zavorami mohlo byt teto nehode zabraneno.
Pokud se nezapnula nebo přehlédla světla nebo nepodařilo zastavit před světly, ani běžné závory by ten sypač nezastavily.
Přehlédnutá světla závory řeší, proto se taky na PZZ dávají. Řidič nekouká „na značky“ ale všimne si závory přímo před čelem.
všimnout si může, ale když se veze na ledě…. o to víc ho to nas…..
Spíš než na chybějící závory bych to viděl na chybějící mozek.
Díval jste se na ty fotky podrobně ? Zejména na fotku číslo 3 a značku 2 na vozovce … ledovice jako vyšitá.. Podle fotek by se mělo jednat o přejezd 7054 a když se na to místa podíváte podrobně, tak s největší pravděpodobností jel sypač „dole kopcom“ > na spádu a na namrzlé vozovce začal i při opatrné jízdě po zabrzdění klouzat (kola netočila) – signalizace byla v činnosti, tudíž chtěl zastavit – a klouzání na spádu nezabráníte ani jako sypač, protože posypovou hmotu sypete nikoli před sebe, ale za sebe …. A smůla byla, že při tom klouzání doklouzal… Číst vice »
Ne na přejezd. Ten vlak nemá rozbité celé čelo. Spíše až za přejezd.
„Pokud bude mít na kotoučku nulovou rychlost, tak silniční „vozidlo“ nebylo v úmyslně vyvolaném pohybu “
A co když tam nule nebude? Jestli byl „doklouzaný “ až za přejezdem, tak není logické stát v tu dobu stále na brzdách.
Ať tam nula bude nebo ne, nedá se situace dost určit bez dalších spolehlivých údajů.
A nebo závada na brzdách. A na ledě… vzpomeňte si na toho fíru, který to neubrzdil na trávě.
Jenže je zima. Nebo tyhle vlaky nemají možnost pískování?
a co vysouvajici betonová zeď ovesena granáty, ta by mohla být ještě lepší, co vy na to?
PS: křižovatky nemají sranky nikdy…jakkoliv chápu rozdíl….
Stačila by pořádná matrace na každé 810 (v jakémkoli stádiu modernizace/úpravy).
A nebo kulometná rota. Jé….. my vystříleli celý autobus, promiňte, chtěli jsme jenom zastřelit toho řidiče, tak nás přece musí soud osvobodit, těch 20 mrtvejch dětí je přece omyl… hájí se psychopat před soudem.
rovnou protitankova. rpg zastaví každý náklaďák. dost možná i sukafon
Pan zřejmě ráčí dělat šéfa silničářů, že tak ví jak zabránit nehodě. Pokud ne doporučuji si za ten sypač někdy sednout a zkusit na fleku ten rozjetý kolos co před sebou hrne další hmotu materiálu zastavit.
Jaké na fleku? Ten přejezd začíná blikat současně s vjezdem vlaku?
No a poroto je mi záhadou, že byl sypač až za přejezdem a vlak mu s největší pravděpodobností nabral až zadek.
On ale nic nehrnul, jen sypal.
Opravdu jste si jist že sypal? A víme čím sypal? Pískem? Jestli ne pískem, tak nesypal, protože přes přejezdy se nesolí.
A sypal a jel jakou rychlostí? 20km/h???
Disele ty pako, před každým přejezdem jsou 3 dopravní značky. A je-li přejezd po tmě , musíš se chovat na přejezdu jako by byl v poruše. Ty bys do auta vůbec lézt neměl. Tvé IQ zřejmě nedosahuje hodnot chodit po chodníku.
Ty už znáš příčinu nehody?
A to jako jak? Nebo si myslíte, že závora nákladní automobil zastaví?
Nezastavila ani cyklistu, jel a trefil klesající závoru čelem. Ani nezastavil, šlapal dál, závora ohnutá do pravého úhlu. Pravda, nebyla to přejezdová závora.
To byla závora někde u Lidlu plastová ne ??