U Berouna se bude na kolejích pracovat pouze v noci, přijede unikátní podbíječka
Třetí koridor čeká oprava. Na noční práce nasadí stavební firma speciální stroje.
Téměř 57 kilometrů dlouhý úsek na 3. koridoru mezi Berounem a Kařízkem čeká od zítřka osmidenní výluka. Mnozí cestující ji ale zřejmě vůbec nezaregistrují, neboť oprava trati bude probíhat pouze v noci od půl osmé večer do půl osmé ráno. Své stroje zde nasadí společnost Swietelsky Rail.
„Na mimořádně dlouhý úsek nasadíme špičkové technologie, které umí výlukové časy zkrátit o desítky procent proti běžně dostupným strojním linkám na českém trhu,“ uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý.
Správa železnic zahrnula do zakázky za bezmála 50 milionů korun nezvykle dlouhý úsek a stanovila počet nočních výluk. Swietelsky Rail CZ proto na stavbu nasadí dvě strojní linky. „Jde o nejvýkonnější kolejovou mechanizaci v Evropě pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace a úpravy štěrkového lože,“ dodal Vostrý.
V traťových úsecích Králův Dvůr – Zdice, Zdice – Hořovice a Hořovice – Zbiroh firma využije traťovou podbíječku Stopfexpress 09 – 4X Dynamic a štěrkový pluh BDS 2000. Ve stanicích Zdice a Hořovice pak nasadí strojní linku s výhybkovou podbíječkou (Unimat 09-475/4S + SSP 121-D + DGS 62 N).
ASP Stopfexpress 09 – 4X Dynamic je první kontinuální čtyřpražcová podbíječka na světě s integrovaným dynamickým stabilizátorem. Má výkon až 2.000 metrů za hodinu. V Česku se objevuje jen zřídka, neboť ji její vlastník Swietelsky AG využívá na kolejových stavbách po celé Evropě.