Turisté by se měli dočkat přestupu na muzejní vlak v Zastávce u Brna v roce 2024
Parní lokomotiva na trati ze Zastávky u Brna do Zbýšova. Foto:reuz.cz
Zatím jezdí turisté do Zbýšova obvykle autem, kde zaparkují u muzea a u stanice, odkud vláčky v létě vyjíždějí.
Jsem taky zvědav, jestli průběh udělení stavebního povolení bude bez námitek či jestli s námitkou přijde např. spolek Voda z Tetčic.
O to zajímavější pro mě je, že se tento proces stavebního povolení neděje s patřičným předstihem.
Aby pak někteří nenadávali, že tu realizaci zase „někdo zdržel“.
Hm, takže 2 – 3 roky skluz oproti tomu, pokud by se modernizovala zaráz celá trať Brno-Horní Heršpice – Střelice.
Zvláštní – toto si odložila sama Dobrá správa. Žádné „kvůli tetčickému spolku“ či „kvůli vlastníkům troubské Vechtrovny“ zde neobstojí.
Víte, ona Zastávka u Brna je až za úsekem Brno -Horní Heršpice – Střelice.
To samozřejmě vím.
Nicméně nic to nemění na nelogičnosti provádět modernizační práce takto na dvě etapy namísto celé trasy Brno-HH – Zastávka najednou.
Výluková opatření „nadvakrát“. A skluz o zmiňované 2 – 3 roky.
Nechtělo mít střelické Čepro sklad přístupný po kolejích? Přecijen jsou to také státní hmotné rezervy, kritická infra.
???
Čepro tento sklad mělo přístupný i při této výluce, vyjma cca tří týdnů v červenci 2021, kdy jeho vlečka byla, kvůli rekonstrukci příslušného zhlaví, zcela odříznuta.
Další dva měsíce mělo vlečku plně přístupnou, a to ve směru od Brna (odkud byly sjízdné obě traťové koleje). Naopak ve směru od Zastávky/Moravských Bránic se ani po ty dva měsíce (cca 20. 7. – 20. 9. 2021) do Střelic přijet nedalo (čímž pádem by bylo jedno, pokud by v té době probíhaly stavební práce i v úseku Střelice – Zastávka).
** Resp. jestli to není dostatečně jasné – neměl jsem na mysli, že se měl po dobu rekonstrukce zavést nickolejný provoz Brno-HH – Střelice (tam bylo O. K., že se to dělalo po jedné koleji, totiž nejprve 1. TK a pak 2. TK), ale že souběžně s touto etapovitou modernizací tohoto úseku měla proběhnout i modernizace Brno – Zastávka (včetně té 7měsíční non-stop výluky, která tam takto má proběhnout v roce 2023). Přesně by to do sebe zapadalo i co do volné kapacity, kdy po té jedné koleji mezi Brnem-HH a Střelicemi se procpaly jen Os-244 a rychlíky, tzn. za… Číst vice »
Když vidím ten nadpis, nemůžu si odpustit jízlivou poznámku, že v roce 2024 se patrně dočkají přestupu v Zastávce nejenom návštěvníci MPŽ, ale taky všichni cestující v osobních vlacích mezi Brnem a Náměšťskem / Třebíčskem. Snad jenom dočasně.
Proč přestup pro všechny? Rychlíky budou jezdit bez přestupu.
https://content.idsjmk.cz/jrady22/R11.pdf
Však p. Vojta píše o osobních vlacích.
Tzn. např. časně ráno z Třebíče/Náměště do Brna jedině s přestupem v Zastávce.
a jizlivou poznamkou chcete rict co? ze to pro tech par lidi, co jede za zastavku melo zustat v dieselu?
mně teda přišlo, že do Náměšti těch pár je celkem dost…
Jestliže za Zastávkou jezdí v Os vlacích jen pár lidí, jaktože vyšlo ekonomické hodnocení pro revitalizaci toho úseku (provedenou v roce 2017) + pročpak asi objednatelé nepřistoupili k roztržení vozby v Zastávce už dávno? 🙂
To to mají nechat neopravený? Je jen škoda, že to nebylo už dávno, podle původního návrhu. Už se do Zastávky mohlo leta jezdit elektricky.
Ano, už tam mohly po mnoho let jezdit panťáky či 242 + Bdmtee.
Takto to nakonec vyjde tak, že tam rovnou začnou jezdit krajské „Moravie“. 🙂
tak ale fotka jak vedle sebe stojí 560 a ta úzká pára…to je dost dobrá představa. ještě někde tam namotat Pendolino a máte sotofoto roku
Škoda, že ta trať nevede ve Zbýšově blíž k osídlení, mohla by tam být regulérní osobní doprava 😉
Zavést uhelnou povinnost a máte to i s obnovením težebních jam.
ty byly ale také poměrně unikátní…nějhlubsi u nas
Ano, kolem 1400 metrů. Však byl provoz nepěkně drahý, proto to zavřeli a uhlí tam zůstalo.
dokonce už bolševikovi to vadilo a to je co říct….
Ale prosímvás, vždyť je to lokálka, to se přece musí zrušit, ne?
Asi bude načase nezaměňovat zrušení dráhy a neobjednání dopravy. Ostatně na jeřábové dráze kraj dopravu také neobjednává.
Ne, proč? A navíc, je to vlečka.
A spadá to vůbec pod Drážní úřad, nespadá to pod Báňský úřad, protože to má rozchod 600 mm?
a az na hlavu teda zdravi slouzi?
Mohl by jste to vysvětlit?
Spadá tato dráha pod zákon o drahách (a pak je to třeba vlečka nebo místní dráha) nebo pod báňský zákon (pak je to nevím co)?
Třeba v Mladějově mě bylo řečeno, že spadají pod Báňský úřad, protože mají rozchod 600 mm.
Nevím, jak je to teď legislativně, ale původně to byla normálněrozchodná trať ČSD, později vlečka, a teprve relativně nedávno byla přestavěna na úzký rozchod.
presne tak…pamatuju si ji hezky zarostlou z doby po roce 2000
Spíš bych řekl že je to bývalá vlečka s turistickou dopravou. Přijde mi že lidé vašeho typu postrádají určitou rozlišovací schopnost.
Jestli to měla byt ironie, tak trapná.
Jak „lidé vašeho typu“? Lidé s jiným názorem na železniční dopravu jsou snad lidé jiného typu?
Ano, teď je to vlečka, ale kdyby na ní měla být pravidelná doprava, pravděpodobně by se do kategorie regionálních tratí přeřadila.
A ironie, ano, mělo to tak být. Dost mě překvapilo, že někdo, kdo je zarytý antiželezničář (alespoň tedy v oblasti regionálních tratí) navrhuje pravidelnou dopravu na trati, kde by zcela jistě jezdilo méně lidí, než jich jezdilo ještě minulý rok do Mšena.
Jaký antiželeznicář, právě jedu vlakem do práce, tak jako téměř každý den. Dokonce první třídou v elefantu, a dokonce tu nejsem sám, jak někteří říkají.
Příspěvek s osobní dopravou do Zbýšova byl nadsázka, nikoliv návrh. Ta trať v současném stavu a trasování je nevhodná, ale – KDYBY – vedla do města (ideálně většího než Zbýšov), dalo se po ní jezdit rychleji a až bude hotovo z Brna do Zastávky, mohla by nabízet fajn spojení Zbýšova s Brnem.
Ale po koridoru. Proč nejedeš na sever a pak přes Hostivici a Žvahov, abys podpořil lokálky?
jezdím občas z/do jinonic…a celkem mne překvapil nacpaný šukafon běžnými cestujícími ve všední den v 1445. klub turistů-důchodců na výletě nepočítám.
No evidentně jste (pa)rohatý zvíře 🙂
ideálně s přestupem na lanovku do oslavan. kde by byla následně obnovena doprava po lokálce z Ivancic. a měli bychom krásné sotokolecko.
Podle výhledových plánů by MPŽ rádo prodloužilo trať blíž k zástavbě: http://www.mpz.cz/propagacni-materialy-mpz
To je vtip? Nebo to myslíte vážně. V druhém případě: byl jste tam někdy, víte jak trať vede, jaká by byla jízdní doba?
Jízdní doba není důležitá. Hlavní je, že lidé pojedou vlakem! Tedy nepojedou, ale měli by.
Přesně, když už tam vedou koleje, tak by lidi měli jezdit tam, kam ty koleje vedou. A ne že si nějaký autíčkář pojede ze Zbýšova do Ivančic… autobusem.
a taky neni dulezite kam jedou, nebo ze chteji do brna a jedou pres zastavku. jedou vlakem a to je hlavni.
Eh. Jednak jsem napsal „kdyby vedla do města“ a druhak jsem tam dal smajlíka. Nadsázka.
😁😉👍
Mmch, kdysi koleje vedly až do středu města.
asi k dalšímu dolů, že?
Modernizace ze Střelic letos? Nebylo náhodou přesunuto na příští rok? Alespoň co mám informace od výpravčích, kterých se to přímo týká.
Každopádně letos bez výluk, aspoň dle oficiálního plánu výluk pro rok 2022.
Letos to taky nevidím. Nicméně přípravné práce pokračují, např. nedávno šel po kolejích pracovník a vypadalo to, že si zakresluje vyšlapané přechody přes trať. Taky jsou označené a očíslované stromy, které pravděpodobně padnou ve jménu pokroku.
Těch je tam poměrně dost.. Jezdím tam šichtu každý den několikrát a někdy jsou ty lidi jak praštění kudy vlezou
„na nástupiště zdejší stanice je to stále poměrně daleko a hlavně špatně přístupným terénem, navíc přes koleje.“
Tedy po lávce nad kolejištěm, že.
Nicméně i poté co bude mimoúrovňově, i když v tomto případě podchodem pod kolejištěm.
Kdo zvládne schody do Bdmtee, zvládne bez nejmenších problémů i schody do podchodu a z něj, nejsou tak prudké.
chtěl jste říct…žebřík do bdmtee 🙂
zbysovaci jsou neuveritelni borci, co tam prakticky z nuly dokazali… tohle vypada az neuveritelne 🙂
http://www.mpz.cz/gallery/thumbnails.php?album=7