Trutnov chce městskou železniční linku kvůli obavám z ucpaných ulic
Lokomotiva 754 v čele rychlíku Hradečan v Trutnově. Foto: Michal Chrást
Město se připravuje na otevření polské rychlostní silnice na české hranice.
Město se připravuje na otevření polské rychlostní silnice na české hranice.
Hlavně to celý naráží na kapacitu TU-hl.n. – TU střed a nutnou výstavbu stan. zab. zař. na hlavním a traťovinu do Svobody (2 oddíly). Hlavní se dělat jednou bude, jestli bude i traťovina do Svobody …?
Ono by se hodilo mezi Trutnovem a Svobodou mít také alespoň 1 výhybnu, aby se nepřenášela zpoždění a mohly se zavést právě takové průjezdné linky.
Zajímavý nápad. A těmi technickými důvody se myslí to, že se není možné v Horním Starém Městě otočit?
Na trati Trutnov – Svoboda nelze mít více vlaků současně. Svoboda není železniční stanice, takže když nějaký vlak stojí ve Svobodě, nemůže na trať vyjet jiný, ani kdyby končil třeba v Kalné Vodě.
To je předpisová věc. Na Pacifiku se takhle kdysi křižovalo při výluce na zastávce – přijely dvě reginy, cestující se prohodili, každá odjela fyzicky zpátky, papírově si prohodily čísla vlaků.
A nebylo by řešením z toho udělat D3 a z Kalné Vody dopravnu, byť bez kolejového rozvětvení? Mimochodem tady se ukazuje, jak tyhle řešení á la SŽDC s těmihle tratěmi, které jsou sice řízeny dle D1, ale stylem „maximálně 1 vlak na trati“, jsou v praxi nepoužitelné.
Proč bez kolejového rozvětvení, když tam to kolejové rozvětvení je?
Taky by mi to přišlo fajn, ale obávám se, že novou D3 už dneska nikdo nepovolí.
Určitým řešením by mohlo být převedení Kalné Vody a potažmo i Svobody na nákladiště obsluhované s uvolněním traťové koleje,.
Provozovatel dráhy je na trati do Svobody nad Úpou PDW Railway, takže to zkuste u nich.
Oprava – „PDV Railway“
Díky za vysvětlení.
Otáčet vlak na zastávce, která je v obvodu přejezdu, bez investic do infrastruktury nelze. Bylo by třeba výrazně upravit zabezpečovací zařízení a to nebude za pár kaček.
To je dobře, že v Dačicích nevěděli, že to nelze, tak to udělali. Nejdek-Tisová dtto.
Koukám na to. Přejezd mají krytý přejezdníkem. To v Trutnově v Horním Starém městě není. Takže úprava ZZ, jak jsem psal výše je nutná. Samozřejmě, že to jde, ale stojí to peníze.
Jak tedy strojvedoucí ví, že přejezd není v poruše? A jak to změní, když bude za tím přejezdem obracet?
No tak to tady opravdu vysvětlovat nebudu. To je na přednášku jedné vyučovací hodiny. Pokud nevíte jak fungují logicķé obvody PZZ, tak nemá smysl tu s Vámi diskutovat. Dostudujte si problematiku, a pak se o tom můžeme bavit.
Posunout zastávku v Libeči o 350m severně, udělat pořádné přístupové chodníky (schody + rampa), je to přecijen 16m převýšení, odstranit úvrať v Poříčí a nasadit něco nízkopodlažního, spojit s ramenem do Sobotky a pak si dovedu představit, že to bude mít úspěch.
*Svobody
To co popisujete, by stálo minimálně pěkných pár desítek milionů. Myšlenka asi pěkná, ale přínos by těžko ospravedlnil takové náklady.
A to stoupání na takové spojce by byla asi lahůdka.
Myslím že to je dobrý nápad,ale chtělo by to zřídit i další zastávky v Trutnově a do budoucna zmodernizovat trať do Svobody nad Úpou.
Jestli tam bude nasazen šukafon, tak to jsou vyhozené peníze, protože to každý (mimo chlastenecko-flasteneckých šotoušků) raději strpí zácpu. Lépe se někam dostat za hodinu jako člověk než za půl hodiny jako dobytek
ale vzhledem k tomu, že hradecký kraj je, stejně jako sousední pardubický a nyní i středočeský, protišukafonní, nemuselo by to být úplně beznadějné (i když je v tom převážně nejspíš populismus via ČSSD a KSČM)
Typická filozofie plundrující kobylky.
Již z letmého pohledu do návrhu JŘ je jasné, že 810 to nebude…
Mohli by pár spojů protáhnout o zastávku dál do Křenova, jezdil bych tím na chalupu 😀 Ale teď vážně – v Libči je poblíž nádraží pár baraků (plus je ta zastávka celkem vysoko ve svahu) a všechny ostatní stanice už mají spojů celkem dost. Úplně nevidím význam té linky. Popravdě bych byl radši, kdyby na té trati rozšířili aktuální letní sezónní provoz, který vyjezdí GWTR s 810. Možná i objednat tam něco trochu důstojnějšího, připadá mi, že lidi už si celkem zvykli tím jezdit a bývá to slušně zaplněné. O polské části trasy, která má okolo osídlení podstatně víc, ani… Číst vice »
S 810 spolehlivě nikoho nenalákáte, byť to bude jezdit často i suprově navazovat
Taky jsem silný odpůrce M152 a jejich reinkarnací, ale pořád jsou o 100% komfortnější než busy a na velmi krátké vzdálenosti to v nich vydržím i já.
přesně tak těch 10 až 15 minut se v tom vydržet dá, klasická 810 je problém, protože není nízkopodlažní (už jsem ve vlaku je i se šesti kočárky), ale regína na tuhle vzdálenost bohatě stačí
Nevidíte význam linky? Vy nevíte, že jsou za měsíc volby? To je ten hlavní význam.
Rozumíte tomu, že má linka sloužit místním, a ne chalupářům?
A rozumíte vy ironii?? 🤔
Tak ono technicky by možné jezdit až na Horní Staré Město bylo, v Kalné Vodě je kolejí na obrat dost. Bez tohoto prodloužení to trochu postrádá smysl – v Libči je dohromady asi 5 domů a prodloužení spojů od Svobody na Střed by udělalo podobnou službu o poznání levněji. Otázka je, jak je to papírově – lze obsluhovat nákladiště Kalná Voda s uvolněním traťové koleje? A pokud ne, dalo by se to zařídit? Kromě toho nechápu, proč když už to má sloužit výhradně místní obsluze, proč to nemůže oficiálně stavět i v Poříčí, když tam stejně bude zastavovat z dopravních… Číst vice »
Nákladiště Kalná Voda nelze obsluhovat s uvolněním traťové koleje, v celém traťovém úseku Trutnov hl.n – Svoboda n/Ú se může nacházet pouze jeden vlak (PMD). Staniční zabezpečovací zařízení v Trutnově na hl.n. s ručně přestavovanými výhybkami také není žádná výhra. Za současného stavu polohy zastávek má linka význam nikoliv do Libče, ale max na Trutnov střed, popř Trutnov zast. (v okolí je pár průmyslových podniků).
Už chápu.
a netušíte, jak dospěli k té 1000 osob v docházkové vzdálenosti 500 m? přijde mi to jako úlet, nehledě na to, pokud tam jsou počítáni malé děti a důchodci, tak ty moc cestujících nevygenerují
Svýho času Viamont (možná už GWTR) měl několik spojů Svoboda n/Ú – Trutnov zastávka.
Který gvd?
Pátrání se povedlo, trochu jsem tomu přidal, 2 páry na střed a 1 pár na zastávku
http://jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2004-2005/2004-2005_045
pdf
Oprava
http://jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rady/2004-2005/2004-2005_045.pdf
objekt nenalezen
Všimněte si prosím té poznámky „jede ode dne vyhlášení“. Reálně to nikdy nevyjelo, pokud je mi známo. Městskou linku by samozřejmě bylo logické vést právě do Trutnova zastávky místo do Libče, ale bohužel zde sedí žába na prameni (Správa železnic), která neumožňuje ukončovat vlaky v Trutnově zastávce kvůli přejezdu.
Jezdily, na ten zastávky jsem čekal, když jsem přijel Sp z Jaroměře, navíc na středu to byl od Sp přípoj na zastávku a hned se vracel, ale dlouho to nejezdilo. To ještě taky měli 704 s řídícím vozem z Btax, a zahlíd jsem i zapnutej modrej majáček na Lv.
Tak jestli zastávka nebo Poříčí už není takový rozdíl.
Přejezd se dá řešit tak, že se vlak otočí až za ním – dodnes běžné v Dačicích městě nebo v Nejdku-Tisové.
Napad hezky, ale pak by to pro tuhle linku chtělo dodělat aspon 2 zastávky mezi Trutnov HBF a Trutnov střed.
Souhlas, Pragovka a Polská
a kdo to zaplatí? Vy? Nebo předáci koblihářů či Svazáci Primitivních Dementů ?
Kryštofe, běžte laskavě oslňovat svými názory na jiný web. Tady vám lidé jasně ukazují, že o takové rozumbrady jako vy nestojí. Za sebe děkuji.
Lehce off-topic: nezná někdo genezi názvu stanice Trutnov-střed? Proč tomu říkají střed, když je to úplně mimo, zatímco hlavní nádraží je tam de facto v centru? K orientaci pro neznalé místních poměrů to fakt není ideální.
Poříčí u Trutnova měla 2 nádraží: 1.Poříčí u Trutnova a 2.Poříčí u Trutnova město. Po připojení k Trutnovu je z 1. je Trutnov-Poříčí a z 2.Trutnov střed, prostřední od HK, navíc Tu-Po je na trati Jaroměř – Královec, střed na trati V.Osek – Chlumec – S.Paka – Trutnov.
OK, díky za vysvětlení.
A není Trutnov střed na obou tratích? A co Trutnov zast., jaká je historie? Dík
Staničení TU-PO 47,0 od Jaroměře, TU st 127,9 od VO. O historii je lepší si vygooglit, o zastávce vím jen, že je na trati do Teplic n/M, a to je málo.
Trutnov střed je na třech tratích = 032, 043 a 047.
Trutnov Poříčí „je“ taky na těchto třech tratích, ale už je to v podstatě jen výhybna a místo pro úvrať.
Takže tam budou jezdit Regíny?
To je těžká otázka. Podle návrhu JŘ 2023 myslím že první tři spoje budou 854, ostatní asi 814. Oba vozy patří ale ČD, které na této trati nejezdí. V návrhu JŘ není uvedeno, že budou jezdit ČD. Jinak GWTR nemá jiné vozy než 810 na Trutnovsku. 810, 628, 650, 817 jsou na Šumavě, v Karlovarském kraji atd….tak ty spoje budou asi jezdit ČD, do Královce/PL i nadále jen GWTR.
V tom návrhu je u těch tří ranních párů „inverzní vozíčkář“, tzn. vůz s plošinou, a tu mají 843, 854 nikoliv. Taky si myslím, že to budou jezdit ČD, i když poznámka v JŘ není.
Ranní páry budou 843, odpolední 814. Vše ČD.
Proč ta změna? Nějaký obrat z jiné linky?
GWTR je takový skanzen mezi soukromníky.
Za to Vy jste skanzen mezi mysliteli 🤷♂️
„S krajským úřadem jednáme o akceptaci předplacených kuponů městské hromadné dopravy. Díky tomu bude ve vlaku i v autobusu platit jedna jízdenka“.
Njn, kdyby byla plně integrována MHD do IDS IREDO, nemuseli by to řešit. Tak jako tam není Hradec nebo Pardubice…
Tarif MHD nejspíš bude levnější.
MHD je o 2,- levnější než IREDO.
O časovém jízdném nemluvě.
https://www.arriva.cz/file/edee/avc/kde-jezdime/regionalni-bus-a-mhd/kralovehradecky-kraj/trutnov/tarif-a-cenik-mhd-trutnov.pdf
https://www.oredo.cz/data/prilohy/1/867fa77cb6f74a13611dabeb13a70cb0.pdf
V první řadě krajský integrovaný systém IREDO, který vůbec nezahrnuje MHD krajských a dalších významných měst, je v tomto směru nedotažený paskvil a ne integrovaný systém.
Protože MHD je základní kámen každé integrace dopravy.
Jako chápu, že je třeba úspěšná domluva vice subjektů, tedy krajů, měst a organizátorů dopravy..
Ale proběhl vůbec někdy nějaký pokus o jednání?
Proběhl. Jenže to skončilo hned na úvod tím, že Hradec a Pardubice měly identický odbavovací systém (takže se na pardubickou kartu dalo jezdit v HK a opačně), zatímco Iredo si pořídilo systém nekompatibilní. A ani jeden DP samozřejmě nechtěl vyhazovat odbavovák, který byl funkční a mohl být provozován ještě pěkných pár ler, ostatně v Hradci ho úspěšně používají dodnes. Pardubice už mají nový odbavovák, ale i ten umí z Iredo karty načíst pouze elektronickou peněženku, se kterou se tak dá platit jednotlivé jízdné. A nepochybuji o tom, že bude problém i s přerozdělováním příjmů, oba DP by potřebovaly víc peněz,… Číst vice »
No linka Svoboda n/Ú -Trutnov střed by dávala smysl.Spojit Zelenou louku s Poříčím , se zastávkou mezi přejezdem u Melichara a sila
Nechápu zdejší diskutující, proč si před napsáním příspěvku neotevřou návrh jízdního řádu. Spousta dotazů je pak zbytečných.
a ten najdu kde?
Nechce se mi věřit, že zrovna vy nevíte. Třeba zde. https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=1983710
Trať 043.
děkuji, jen mě to nějak nenapadlo, pač jsem z článku měl dojem, že je to teprv v začátcích a v návrhu SŽ to ještě nebude 😉
Ale no tak, neberte lidem možnost si popovídat.
Jestli linka vyjede, tak to bude 810 buď modrá nebo zelenooranžová. To moc lidí nenaláká. A s polohou zastávky v Libči to bude zkrátka propadák…
a nejen to, plus úvrať v poříčí
Raději budou stát v zácpě?
Ona to zas taková hrůza není. Zelená louka – centrum je v pohodě, největší problém je centrum – Lidl. Podle mě kdyby v Trutnově byly světelné křižovatky, část problémů by odpadla. Nemyslím si že na tak hustý provoz je tolik kruhových objezdů vhodných a spíš dopravu zpomalují.
A bude i po dokončení polské rychlostní silnice? Protože, kvůli tomu se to má zavádět, ne kvůli tomu, co je teď. Ale bylo by fajn si ten článek aspoň přečíst, že?
Podle sebe soudím tebe?
Prostě si nemyslím že tak moc nepřibudou auta, dokud nebude hotová D11. A neříkalo že dokud nebude hotová D11 státní hranice – exit Trutnov Bojiště, tak by měl být zákaz nákladní dopravy nad x tun přes státní hranici v Královci?
Jakože jsem to nečetl, takže vím co v něm je? Trošku zvláštní použití… nu což… Ne, protože řešíte co je dnes, bez souvislostí. A osobní a busy jezdit nebudou? Myslíte, že jen kamiony jsou ty co dělají ty zácpy? Město (jakekoliv) či obec má myslet dopředu a vážitrizika, ne si něco myslet a bohorově kašlat na občany.
Nevím, co je horší…jestli být M19, nebo M152…
Na takhle krátkou trasu je cestujícím skutečně úplně jedno, čím pojedou. Pořád lepší 810, než stát v koloně.
Zrovna u vlakové MHD vidím trochu problém v bariérovosti 810.
Soutouškům, pro které je to určeno, to nevadí, ostatní kaštanstvo je póvl
🤜
No tak si holt lidi ty dva schody vylezou, co už se dá dělat. A nebo se dá nasadit 814 a bude to vyřešeno.
Opravdu? Jinde je záchod bezpodmínečně nutný i na spoji jedoucím jednu zastávku.
To sou ale moudra.
To tu někdy někdo říkal?
Co když je to zrovna na úseku, kde je zvýšená pravděpodobnost, že se někomu zrovna chce položit pár metrů kabelu? 😀
dle čeho soudíte ? Dle ,,argumentů,, chlasteneckých šotoušků smrdících levným pivem a potem ?
Věřte tomu, že 99% cestujícím je úplně ukradené, čím jedou, zvláště když je to cesta na 10 minut. Vaše domněnka, jak lidi prchají ze železnice jenom kvůli osmsetdesítkám a kvůli ničemu jinému, je úplně mimo.
Máte malé M?
Tak tady si myslím, že by plno lidí radši stálo v koloně
chlastenecké šoutoušky ano
Podívejte se do návrhu JŘ. Ranní vlaky budou 843, odpolední 814.
Tak v Trutnově funguje železniční spoj Trutnov hl.n.-Libeč-Sedzislaw a provozovatel GW Train Regio. Možná se nějak domluví a budou provozovat celoročně jen v určitém úseku.
Jinak klasika. Dálnice D11 není, neslavné vlakové spojení směr HK, vlakové spojení směr Polsko pro železniční nadšence, kteří se rádi kochají krajinou v Sudetech.
Ještě by to chtělo obnovit železniční zastávku Bohuslavice nad Metují, jenž také leží na území města Trutnov i když na jiné trati, jednalo se také o vnitroměstskou dopravu po území města. Zrušení této zastávky bylo nepochopitelné, minimálně o víkendu byla velice využívána turisty.
Oprava: myslel jsem zrušenou zastávku „Bohuslavice nad Úpou“,
Klidně by ale mohla nést nový název Trutnov – Bohuslavice.
A co Kalná Voda? Ta je také na území Trutnova a je zrušená.
ta by měla mít jaký smysl?
Úplně stejný jako Bohuslavice. Ale těžko vysvětlovat někomu, kdo nedokáže najít návrh jízdního řádu, ale už tuší jak ke to špatně, pomalé… protože uvrať.
dle mapy to tam vypadá jako nějaký „průmysl“ plus pár domků, tj žádné zástupy lidí, takže jsem chtěl vědět, zda třeba je tam něco, co by ty lidi přitáhlo cestovat do tohodle koutu Trutnova, neznám místní poměry, proto si radši nechám poradit od někoho, kdo to tam zná
A proč se neptáte i na Bohuslavice? Tam to podle mapy také není až tolik lidí… A do průmyslové zony se lidi nepotřebují dostat do práce?
já se zeptám na rovinu, znáte to tam? dokážete o tom dát věcně řeč? já bych si fakt rád doplnil svoje poznatky, ale lepší by to bylo bez těch narážek a s předložením nějakých postřehů,
rozhodně se tam totiž nejedná o průmyslovou zónu, kam by dojížděli tisíce lidí
No stress…neberte to osobně, M19 má prostě potřebu být na potkání pasivně-agresivní…nechte ho, pupek se mu z toho stejnak nezmenší…
„kdo nedokáže najít návrh jízdního řádu, ale už tuší jak ke to špatně, pomalé… protože uvrať“
každý má někdy slabý den 😀
úvrať je snad něco, co prospívá plynulosti a rychlosti žel. dopravy?
To máte. Ovšem plyne z úvratě automaticky, že to bude tak pomalé, že to prostě je celé špatně? Znáte lepší řešení? Tak to nepřevracejte ano?
ale já nepsal, že to bude kvůli tomu k nepoužití, jen, že je to mínusový faktor, hold není vše ideální
Lepší řešení zná každé malé dítě, co si týden hrálo s legem…říká se mu přímá kolej.
Smysl by mohla mít například místo, nebo jako doplnění autobusové zastávky
Trutnov, žel.st.Kalná Voda ????
Ale netuším kolik lidí tam do toho autobusu nastupuje/ vystupuje ?
Aby ji mohli využívat lidí, přes silnici je poměrně hodně rodinných domů. Ani nevím já jakém základu je tam zastavování vlaků zrušené. Davy tam nebyly, ale skoro na každý vlak někdo byl, a vlaky stavěly na znamení.
děkuji
Přesně naproti u těch rodinných domů je zastávka autobusu Kalná Voda STK, a přecházet v tomto místě I/14 je super zážitek.
On ten vlak taky nebude extra rychlej, když pojede s úvratí v Poříčí🙂A docházková vzdálenost do zastávky taky nic moc, jako linka z hlaváku do Libče stavící jen ve Trutnově středu asi ztrácí význam bohužel
Máte lepší řešení?
Pro dálkovou dopravu dát do kupy trať Hradec – Trutnov – Polsko (dvě koleje, elektrika, vyšší rychlost – klidně lze vložit „obchvaty obcí“, jak se na silnicích říká dlouhým přeložkám při ponechání stávajících obslužných tras), tím přetáhnout hlavní přepravní proud na koleje, a místo dálnice opravit silnice nižších tříd k obsluze obcí mimo koleje.
Jelikož to děláme přesně opačně a ještě přidáváme příliš kapacity, docházíme k paradoxu, kdy „prospěšná dálnice“ hrozí zahlcením místních silnic auty, zatímco zanedbaná železnice má „řešit“ plynulou dopravu místních po městě.
Příležitost pro plonkové 854?
https://zdopravy.cz/rozhovor-ztrata-linky-r14-zrejme-posle-do-duchodu-motoraky-rady-854-rika-jeseta-64210/
Na použitelnou městskou linku musí být vozidlo alespoň 60-70% low floor, jinak tím nikdo nepojede. To splňuje z našich vozidel akorát RS1.
(a RegioSprinter, ale návrat GW do Trutnova bych neočekával)
Ale GW v Trutnově furt je.
postačí regína
Kapacita 810, vysoká podlaha, nalítaný kilometry. S tim nikoho neoslověj. Ty už pojedou maximálně do šmelcu.
Důchodce o berlích a děcko v kočárku? Těm jsou nalítané kilometry nějakého vozidla úplně jedno. Ale to lezení 3/4 metru vysoko ze štěrku je dost nanic. Jestli tak fakt tu Regionovu, kde to je max 40 cm i z toho štěrku, 15 cm vysoký bývá.
A když to šlo v Brně na Dolním, tak u Trutnova se jistě najde dostatek řeziva na zbouchání provizorního nástupiště 55 cm nad t.k.
takové řešení po ruSSpéďácku
Zajímalo by mě, jestli jste se s tak vidláckou povahou narodil, nebo jestli jste v ní vyrostl.
Vidláky do toho netahejte, on je jen blb 🙂
Hezký den
Tak ty km jsou spíš otázka pro provozovatele, jestli se mu to vyplatí do nich ještě investovat, nebo se budou i nadále odstavovat.