Kupka: Celá D11 až na hranici s Polskem by mohla být hotová v roce 2027

Stav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiAStav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiA

Poláci dostavují poslední část své rychlostní silnice S3, v úseku u české hranice už mají položený asfalt.

Poslední dva úseky dálnice D11 z Jaroměře přes Trutnov na hranici s Polskem by mohly být hotové v roce 2027. Poláci by svou navazující čtyřproudou rychlostní silnici S3 měli pro provoz otevřít už v roce 2024. Novinářům to dnes na konci stavby polské S3 na česko-polských hranicích řekli český ministr dopravy Martin Kupka a polský ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Česká strana se podle Kupky snaží přípravu stavby posledních dvou úseků dálnice D11 co nejvíce urychlit. „U klíčového úseku D11 z Trutnova na státní hranici bychom chtěli v roce 2023 začít stavět a v roce 2026 mít úsek hotový,“ uvedl Kupka. Stavba úseku D11 mezi Jaroměří a Trutnovem by podle něj měla začít v roce 2024 a do provozu by mohla jít v roce 2027.

Dálnice D11 začíná v Praze a po loňském otevření úseku Hradec Králové – Jaroměř nyní končí na 113. kilometru u Hořenic severně od Jaroměře. Na hraniční přechod v Královci chybí dostavět posledních 41 kilometrů. Navazující polská rychlostní silnice S3 vede až na sever Polska do Štětína a Poláci na ní dostavují poslední část k české hranici. V úseku u české hranice na silnici už mají položený asfalt.

Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) u úseku Trutnov – státní hranice požádalo 1. července o vydání stavebního povolení. V úseku, který je dlouhý 21,2 kilometru, už má stát podepsáno 82 procent smluv na výkup pozemků. Náklady na stavbu ŘSD odhaduje na více než 13 miliard korun.

Na úsek mezi Jaroměří a Trutnovem o délce 19,6 kilometru ŘSD zatím získalo nepravomocné územní rozhodnutí. Proti územnímu rozhodnutí se loni v prosinci odvolal jeden majitel pozemků v Hajnici.

Tagy D11 Martin Kupka S3
91 komentářů