Trolejbusy na Strahov mají stavební povolení, autobusovou linku 176 nahradí trolebusová 53
Na spojení z Karlova náměstí budou nasazeny parciální trolejbusy.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dosáhl zásadního posunu s přípravou stavby trolejbusové trati mezi Karlovým náměstím a Strahovem. Necelý rok po podání žádosti vydal Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) stavební povolení, které je zatím nepravomocné.
Rozhodnutí o stavebním povolení bylo zveřejněno na úřední desce DESÚ. Jde o projekt takzvané elektrifikace linky 176. Místo autobusové linky DPP plánuje na trase přes Vltavu nasadit postupně parciální trolejbusy. Linka pak bude označena číslem 53. Zakázku na projekt získal Pragoprojekt.
Z rozhodnutí vyplývá, že proti stavbě bylo několik majitelů nemovitostí po trase, úřad ale jejich námitky odmítl nebo vypořádal stanovením podmínek pro stavbu a provoz.
Trolejbusový levý břeh Vltavy. DPP žádá o povolení pro další elektrizaci autobusové linky
Trolejové vedení bude vybudováno v úseku Stadion Strahov – Janáčkovo nábřeží, což je méně než 4 km. Celkově je pojížděno zhruba 72% trasy pod trolejí. Zbytek pojede trolejbus na baterie.
Trať má být napájena ze dvou měníren. Nová měnírna vznikne na Strahově, dále bude využita stávající tramvajová měnírna Hřebenka, která bude rozšířena o trolejbusovou část. Podle dokumentace EIA jsou předpokládané náklady 320 milionů korun.
Pokud vše půjde podle původních plánů, mělo by jít o čtvrtou trolejbusovou trať na území Prahy. Trolejbusy aktuálně jezdí z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla a z Palmovky do Miškovic.
V plánech města jsou i další „elektrifikace autobusových linek“, konkrétně 131, 137, 112, 191, 201 a 375.