Trolejbusy na Strahov mají stavební povolení, autobusovou linku 176 nahradí trolebusová 53

Autobus u strahovského stadionu. Foto: PIDAutobus u strahovského stadionu. Foto: PID

Na spojení z Karlova náměstí budou nasazeny parciální trolejbusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zubozrout

„Pokud vše půjde podle původních plánů, mělo by jít o třetí trolejbusovou trať na území Prahy.“

Bude hotovo dříve, než trať na Malvazinky?

Tuňák

Já vám nevím. Trolejbusy jsou pomalé. Všimněte si toho kdekoli co jezdí parciály. Na baterky řidič jede svižně, ale se zvednutými sběrači musí do prudších zatáček a křižovatek jet krokem, aby sběrače nevypadly.

zubozrout

Zato řidič jakéhokoliv jiného dopravního prostředku si může dovolit nechat cestující v zatáčce popadat odstředivou silou na zem 🙂

Jihočeský velkoměšťan

Tak zrovna v Praze je tohle u autobusů zvykem dodnes. S některými řidiči se prostě musíte držet pevně.

Dejf

jako občas se seberu, jdu za řidičem a bez milosti se ho zeptám, jestli nás ukrad, nebo jestli někam spěchá. vždycky pak zkrotne. jako reálně po praze v normální dobu není kam spěchat, holt se dorazí na místo o 3 minuty později, lepší než aby tam padla nějaká bába a čekalo se na sanitku. o lidském rozměru ani nemluvím…

vojtech.horacek

Jel jste někdy linkou 176? Od okamžiku, kdy uhne z Holečkovy do Zapovy ulice, se nahoru na Strahov drápe serpentinami, ve kterých autobus rychleji než 20-25 km/h stejně jet nemůže, a na rovných úsecích se nemá smysl rozjíždět, protože tam stejně brzdí u zastávek. Směrem na Strahov letí u naftového autobusu spotřeba nahoru a směrem na Smíchov hobluje brzdy. Proč by měl být trolejbus pomalejší? Bude tišší a z kopce dolů aspoň může rekuperovat.

Martin Votava

Když už tam bude konečně jezdit tichý trolejbus, chtělo by to zakončit průjezdnou smyčkou kolem areálu kolejí s několika zastávkami (autobusy by tam rušily, ale s trolejbusy tento problém odpadá). Ono se to nezdá, ale na konečnou je to z některých budov hodně daleko, že se většinou ani nevyplatí na ten autobus jít a je lepší běžet dolů z kopce na tramvaj (což ale není úplně pohodlné a někdy ani bezpečné). Ona tam dokonce zastávka je/byla, ale jen pro turistické linky – takže je to nesmyslný paradox, že turisté, kteří jsou tam ve volném čase, dojedou přímo ke kolejím, ale… Číst vice »

UGL

Aspoň mají trochu pohybu😁

bkv

A nebude rychlejší dojít na tramvajovou zastávku Koleje Strahov?

Jihočeský velkoměšťan

Není mi jasné, kudy byste trasu vedl. Nemůžete koleje obkroužit kolem dokola, protože se nedá projet mezi bloky 10 a 11.

Leda jet přes zastávku „Koleje Strahov“, následně kolem bývalé pošty Olympijskou ulicí na buzerák, kde by se musela vyznačit smyčka a autobusy by se tam točili.

Marťák

A je stále v plánu to, že se po zadrátování linka 176 rovnou propojí se 134? Protože z tohohle to vypadá, že se stále počítá s provozem jen na Karlovo náměstí.

Kubrt

Neznám oficiální plány, ale nezdá se mi takové spojení účelné – z hlediska stability jízdního řádu.

Bobek

https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media/tiskove-zpravy/detail/278_2379-autobusova-linka-c-134-podolska-vodarna-dvorce-se-zmeni-na-trolejbusovou
Tam budou zajímavé spíš až detaily provedení, kde se to ne/povede nacpat na koleje apod.

Marek Kubík

Ano, nicméně elektrifikace 134 proběhne později než u stávající linky 176.

Clovek

2.4 km pěšky.. Tolik studenti nedokážou ujít a zjevně jsou jich tak plné autobusy, že se jim musí stavět troleje

Pražec

Ták, ulevilo se nám?

314d

Tesne vedle, tohle je bus na druhou stranu nez jezdi 90% studentu z koleji…

Bobek

Což o to, ČVUT má barák i na Karláku, ale tady mudrlanta bych to teda nechal nahoru chodit pěšky.

Twix

Ano má, ale studenti netvoří většinu osazenstva linky 176.

Dejf

a strojárna a dopravka mají ještě barák dole na albertově v horský. to jsou stále všechno místa s docela „masovou“ výukou, ono se to nezdá, ale ta linka má v semestru dost zájemců.

frank

Přesně 🙂 na zastávkách Kobrova , Holečkova , U Palaty a na Hřebence je to určitě samý mohovitý student 🙂

Vojtěch C

Nová měnírna na Strahově, předpokládám, bude v budoucnu sloužit také pro napájení tramvajové trati od Malovanky. Doplní tak stávající měnírny na Vypichu (Břevnov) a u Střešovické vozovny.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007082501

Vesper

Možná bude sloužit ve smyslu že obě technologie budou v jedné budově. Tramvajová a trolejbusová měnírna jsou nekompatibilní technologie (trolejbus není uzemněn).

Pražec

Obecně může mít trolejbus jeden pól na potenciálu země.

Neví někdo, jaký systém se začal používat v Praze?