Trolejbusy na Strahov mají stavební povolení, autobusovou linku 176 nahradí trolebusová 53
Autobus u strahovského stadionu. Foto: PID
Na spojení z Karlova náměstí budou nasazeny parciální trolejbusy.
Na spojení z Karlova náměstí budou nasazeny parciální trolejbusy.
A tohle se nemohlo udělat před 30 lety a ušetřit moře nafty a smradu… 🙄
Hlavně se to nemuselo v 70. letech rušit a byl by tam ten trolejbus dodnes.
„Pokud vše půjde podle původních plánů, mělo by jít o třetí trolejbusovou trať na území Prahy.“
Bude hotovo dříve, než trať na Malvazinky?
Z mého laického pohledu těžko říct, nicméně rekonstrukce ulice kudy bude linka 52 jezdit již probíhá.
Já vám nevím. Trolejbusy jsou pomalé. Všimněte si toho kdekoli co jezdí parciály. Na baterky řidič jede svižně, ale se zvednutými sběrači musí do prudších zatáček a křižovatek jet krokem, aby sběrače nevypadly.
Zato řidič jakéhokoliv jiného dopravního prostředku si může dovolit nechat cestující v zatáčce popadat odstředivou silou na zem 🙂
Tak zrovna v Praze je tohle u autobusů zvykem dodnes. S některými řidiči se prostě musíte držet pevně.
jako občas se seberu, jdu za řidičem a bez milosti se ho zeptám, jestli nás ukrad, nebo jestli někam spěchá. vždycky pak zkrotne. jako reálně po praze v normální dobu není kam spěchat, holt se dorazí na místo o 3 minuty později, lepší než aby tam padla nějaká bába a čekalo se na sanitku. o lidském rozměru ani nemluvím…
Tak to pěkně díky. Ty 3 minuty jsou celkem rozhodující pro lidi, co přestupují na jiný bus/tram/vlak 😀
jo no, nebudu tvrdit, že jsem za volantem zrovna stoprocentně následováníhodný, ale občas (neříkám že běžně, fakt je to zhruba jeden případ ročně) je to, co ty řidiči DPP předvádějí fakt přes čáru.
Tak ještě že ho rovnou „bez milosti“ nepopravíte 🙂
S pojmem odstředivá síla bych polemizoval, ale budiž, jsme na dopravním webu 🙂
Já myslím, že v počátku pádu bude hrát největší roli v kombinaci s třením a odlišným pohybem horní a dolní části těla právě ona: https://cs.wikipedia.org/wiki/Odst%C5%99ediv%C3%A1_s%C3%ADla
Pak dohraje svou roli gravitace. Rád se ale nechám vyvézt z omylu.
Jel jste někdy linkou 176? Od okamžiku, kdy uhne z Holečkovy do Zapovy ulice, se nahoru na Strahov drápe serpentinami, ve kterých autobus rychleji než 20-25 km/h stejně jet nemůže, a na rovných úsecích se nemá smysl rozjíždět, protože tam stejně brzdí u zastávek. Směrem na Strahov letí u naftového autobusu spotřeba nahoru a směrem na Smíchov hobluje brzdy. Proč by měl být trolejbus pomalejší? Bude tišší a z kopce dolů aspoň může rekuperovat.
Tak tohle může napsat jen někdo, kdo trolejbus neřídil… Na baterku to naopak nejede, jsou tam omezení. Trolejbus musí brzdit jen tam, kde mu BLBĚ postaví trať. Pokud je trať jak má být, tak i v zatáčce nebude rozdíl a co hůře, v kopci bude rychlejší. Já s trolejbusem totiž jezdím a vyhýbám se těm s baterkou, co to jde…
Trojebus je mnohem svižnější než bus. Sám jsem koukal, jak to ty trolejbusy z letiště se dvěma motory pálí.
Ale není to pravidlo. Na lince 58 je trolejbus pomalejší.
V Prosecké dnes není srovnání a v Tupolevově mi nějak pomalé nepřišly.
Když už tam bude konečně jezdit tichý trolejbus, chtělo by to zakončit průjezdnou smyčkou kolem areálu kolejí s několika zastávkami (autobusy by tam rušily, ale s trolejbusy tento problém odpadá). Ono se to nezdá, ale na konečnou je to z některých budov hodně daleko, že se většinou ani nevyplatí na ten autobus jít a je lepší běžet dolů z kopce na tramvaj (což ale není úplně pohodlné a někdy ani bezpečné). Ona tam dokonce zastávka je/byla, ale jen pro turistické linky – takže je to nesmyslný paradox, že turisté, kteří jsou tam ve volném čase, dojedou přímo ke kolejím, ale… Číst vice »
Aspoň mají trochu pohybu😁
Pohybu jsem měl opravdu hodně. 😀 Když mi třeba někdy večer ujela lanovka i autobus a musel jsem zdolat kopec pěšky, když jsem nestihl dojít na ten autobus a tedy sbíhal klikatými parkovými cestami dolů, abych tam byl aspoň nastejno a stihl tramvaj nebo když byla cesta tak namrzlá, že jsem musel sednout na bobek klouzat jak na saních. A kolik bot jsem tam zničil, rozpadly se tam mnohem rychleji, než při běžném chození po městě.
Radši bych se vozil MHD (když jsem si ji platil) a pak se šel projít v klidu bez chvátání.
A nebude rychlejší dojít na tramvajovou zastávku Koleje Strahov?
To by bylo, jenže takové štěstí část studentů nemá. Byl jsem rád, když jsem měl občas cestou do Dejvic/na tramvaj z Malovanky, že jsem si mohl užít toho luxusu bližší zastávky, ale to se běžně nestávalo. Ne všechny fakulty sídlí v Dejvicích, mnoho z nás dojíždělo do školy do centra lanovkou (na kterou se ale musí také oklikou, není spolehlivá (výluky, přeplněnost) a za našich časů nejezdila na 8. hodinu) nebo autobusem l. 176 nebo 191 na tramvaj.
Myslíte, když se poštěstí a zrovna přijede autobus 143 nebo 149 ?
Myslím tím, že plno fakult nesídlí v Dejvicích, ale v centru, kam se jezdí lanovkou nebo autobusem.
Není mi jasné, kudy byste trasu vedl. Nemůžete koleje obkroužit kolem dokola, protože se nedá projet mezi bloky 10 a 11.
Leda jet přes zastávku „Koleje Strahov“, následně kolem bývalé pošty Olympijskou ulicí na buzerák, kde by se musela vyznačit smyčka a autobusy by se tam točili.
Trasa by se nějak vymyslela – koleje jsou místo s obrovským počtem obyvatel a stavba trolejbusové trati je velká akce, ke které by se mohla přidružit nějaká ta rekonstrukce a zvelebení veřejného prostoru s doplněním komunikací. A nebo jezdit Jezdeckou ulicí a udělat smyčku s konečnou mezi bloky 10 a 12, kde už se otáčí(otáčely) ty turistické autobusy.
Šlo by to, ale nikoho to nenapadlo…
Ne, šlo by to z buzeráku spojkou mezi bloky 4 a 8 k menze v Šermířské. A i mezi bloky 10 a 11+12 by se projet dalo. Dodávky to umí.
Pardon, ne do Šermířské, ale do Jezdecké.
Ještě bych tam udělal rampy, aby to líného studentíka dovezlo až před okno pokoje…
A je stále v plánu to, že se po zadrátování linka 176 rovnou propojí se 134? Protože z tohohle to vypadá, že se stále počítá s provozem jen na Karlovo náměstí.
Neznám oficiální plány, ale nezdá se mi takové spojení účelné – z hlediska stability jízdního řádu.
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media/tiskove-zpravy/detail/278_2379-autobusova-linka-c-134-podolska-vodarna-dvorce-se-zmeni-na-trolejbusovou
Tam budou zajímavé spíš až detaily provedení, kde se to ne/povede nacpat na koleje apod.
Nebo třeba jak bude ve směru na Strahov obsluhovat Karlovo náměstí. Bude zastávka v ulici Na Moráni?
To by nedávalo moc smysl. Nejspíš by bylo zachované jednosměrné vedení jako na lince 176, tj. zastávka Karlovo náměstí bude pouze ve směru od Strahova v místě, kde nyní 176 končí (před NC Atrium). Linky ve směru na Strahov vůbec na Karlovo náměstí zajíždět nebudou, z Vyšehradské přes jeho roh zahnou doleva dolů Na Moráni a budou stavět na Palackého náměstí stejně jako nyní 176. Přestupní vazby na metro a tram zůstanou zachované, další bus zastávka by znamenala jen ještě větší chaos, kdy na jednu stanici metra se dvěma vestibuly jsou aktuálně navázány čtyři různě pojmenované bus/tram zastávky (Karlovo náměstí,… Číst vice »
A navíc to „propojení“ jsou více než dva kilometry, které jsou hustě pokryté tramvajovou dopravou. Ty dvě nové trolejbusové linky propojovat nedává moc smysl. A proč to v níže uvedeném prohlášení vůbec proklamovali, to je mi záhadou. Každá z těch linek má svoji obsluhovanou lokalitu a je otázkou, kolik lidí by jezdilo ze Strahova na Pankrác a obráceně. Protože směr Podolí stačí hupnout na tramvaj. Spíše by měli konečně udělat tramvaj z Pankráce dolů Jeremenkovou a na tu už by dalo úplně normálně přestoupit na Karláku.
Trolejbusy z Karlova náměstí na nábřeží budou pravděpodobně jezdit ulicemi kde v současné době žádná MHD nejezdí. 😉 Navíc tramvajová trať Jeremenkovou ulicí je úplně jiný projekt a za její blokaci poděkujte MČ Praha 4…..
A obousměrně? To už by dávalo spíše smysl protáhnout 134 nahoru na Větrov a někam tím směrem, jako jezdila kdysi 148, než jen spojit zastávky tramvají Botanická zahrada a Výtoň. (jenže tam teď máme naftový „trendsetter“). A raději z toho drátování vynechat stávající klikatici nahoře na pláni.
Uvažuje se nad vedením linky v trase Vyšehradská – Vratislavova – Libušina – Rašínovo nábřeží.
Tramvajové koleje do Jeremenkovy bohužel haprují na soustavném odporu Prahy 4 a místních obyvatel, protože by se muselo sáhnout na parkovací místa a v několika lokalitách kácet vzrostlé stromy. Obdobná situace jako prodloužení trati od Pankráce do Budějovické ulice ke stanici metra, resp. až nad Kačerov do Jihlavské ulice.
Nebo postavit tramvaj na silnici…
Ve špičkách by se tam auta a tramvaje beznadějně zasekávaly. Jak takový souběh vypadá, je pravidelně vidět na Smetanově nábřeží nebo na Újezdě.
Ano, nicméně elektrifikace 134 proběhne později než u stávající linky 176.
2.4 km pěšky.. Tolik studenti nedokážou ujít a zjevně jsou jich tak plné autobusy, že se jim musí stavět troleje
Ták, ulevilo se nám?
Tesne vedle, tohle je bus na druhou stranu nez jezdi 90% studentu z koleji…
Což o to, ČVUT má barák i na Karláku, ale tady mudrlanta bych to teda nechal nahoru chodit pěšky.
Ano má, ale studenti netvoří většinu osazenstva linky 176.
a strojárna a dopravka mají ještě barák dole na albertově v horský. to jsou stále všechno místa s docela „masovou“ výukou, ono se to nezdá, ale ta linka má v semestru dost zájemců.
Tak vám nevím. Buď tam teda vůbec nejezdí a přesto má pocit, že mu studenti zabírají místo, nebo tam jezdí a … chtěl nám říct, že nenávidí studenty.
Ono to spojení se 134 dává určitou logiku i kvůli tomu, že ČVUT má další koleje v Podolí za Děkankou.
Přesně 🙂 na zastávkách Kobrova , Holečkova , U Palaty a na Hřebence je to určitě samý mohovitý student 🙂
Bohačí z těch vil určitě jezdí busem.. společně s Íránským konzulem
Kvůli studentům má vzniknout tramvajová trať Malovanka – Strahov. A ne, asi to takový nesmysl není, když tam mají jezdit 2 tramvajové linky (13 a nová 28). Linka 176 obsluhuje úplně jiné území
Na druhou stranu se taky podívejte na tu četnost provozu 143+149 mimo špičku, tam 1 tramvaj stačit bude.
Studenti ano. Ale někteří autíčkáři jsou líní, že musí ke každému vchodu dojet autem a požadují před ním minimálně trojnásobek parkovacích míst. 😉
No jo, to jsou ti studenti zlí, že si nedejbože chtějí o 20 minut přispat, aby v té škole možná měli větší šanci neusnout po tom, co den před tím do půlnoci sepisovali tu či onu důležitou práci… Já tam teda nestuduju, ale neříkejte mi, že by se vám chtělo právě těch 2,4Km, podle map od kolejí např k FELu 3,7km, ráno jít do práce… Neříkal bych, kdyby to byla 3,7 Km přímá cyklostezka, ale 3,7Km cesta ranní Prahou je za trest… Co chvíli člověk narazí do auta nebo h*vna zaprkovaného na chodníku a co 5min čeká 3 minuty na… Číst vice »
„Za měsíc měsíčně….“
Bych na tom gymplu asi měl víc dávat pozor…
A Bernard se nelahvuje do plastu, asi jste spíš měl na mysli Braník. Ale na podstatě veřejné dopravní obslužnosti, jak píšete, to nic nemění.
Sorry, chtěl jsem schválně uvést něco jiného než Braníka a sám sem se nachytal…
Přemýšlel jsem o jiných pivech ve dvojlitru plastu, v hlavě jsem měl obrázek Březňáka ve velkym plastu stjícího na zahradě na parapetu, ale mysl mi tam dosadila místo B – řezňáka B – ernarda…
Vona většina těch (levných) piv v PETu začíná na B…
PS: Pivo nepiju, nesmim, a ani po dosažení věku potřebného k požívání národní drogu požívat nechci…
To jak plnost autobusů sovisí s trolejemi? Snad kolik jich jezdí?
Nová měnírna na Strahově, předpokládám, bude v budoucnu sloužit také pro napájení tramvajové trati od Malovanky. Doplní tak stávající měnírny na Vypichu (Břevnov) a u Střešovické vozovny.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007082501
Možná bude sloužit ve smyslu že obě technologie budou v jedné budově. Tramvajová a trolejbusová měnírna jsou nekompatibilní technologie (trolejbus není uzemněn).
Obecně může mít trolejbus jeden pól na potenciálu země.
Neví někdo, jaký systém se začal používat v Praze?
Podle dnešních norem to musí být izolované.
A pokud probíjí, tak v zimě vyskakovat snožmo.
však mnohem horší při nástupu, ale záleží i na měnírně která by to měla sledovat…
Asi 30 let již společné napájení s tramvají být nemůže. Současné trolejbusy mají v každém z vodičů teoreticky poloviční napětí vůči zemi, než je nominální. Žádná z částí není uzemněná a vše je od země izolované.