Trolejbusy do Ostravy dodá sdružení Ganz – Škoda. Cena v soutěži spadla o pětinu
Parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: Ekova
Nové trolejbusy díky bateriím částečně nahradí autobusy, první dorazí v únoru roku 2023.
Hlavně ne ty SOR
Možná plácnu laický nesmysl, ale Škoda to dělá chytře. Jde s cenou dolů, vyhrává zakázky, a konkurence postupně skončí/přesune zájem mimo ČR. A pak bude zase diktovat ceny.
Je to ochcavani VŘ, ale právně asi v pořádku. Možná ukázali cestu jiným, jak na to. Budoucnost ukáže.
Škoda Electric koupila od Ekovy licenci na výrobu karoserií elektrobusů a trolejbusů Ekova? Pokud ano, tak jsem si myslel, že trolejbus Škoda 36 Tr bude mít karoserii, která by se vyrobila v bývalé Ekově.
Škoda Electric koupila celou Ekovu, nemusela se namáhat s nákupem licence extra.
Nicméně – podle toho co se proslýchá – není zájem malosériovou výrobu karoserií v Ekově dále rozvíjet.
To by mě zajímalo, kdyby vyhrála Ekova, zda by byl výsledný produkt stejný ( turecká kastle a výzbroj Škoda).
Docela pobaví, že článek, který zde napsal pan Sůra je v totožném znění k mání v Moravskoslezském deníku od autora Jana Šindeláře. Jediný rozdíl je v tom, že v tady po úpravě textu spadla cena o pětinu, zato v MS deníku o čtvrtinu. 🙂
https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/trolejbusy-do-ostrava-doda-ganz-skoda-cena-v-soutezi-spadla-o-ctvrtinu-20211222.html
Pokud vím, tak Deník a Zdopravy spolupracují a články přebírají běžně.
To jsem nevěděl, já jsem náhodou našel „Z dopravy.cz“ na Seznam.cz.
Pak by mohly používat stejně funkční kalkulačku
S využitím stávající infrastruktury by se parciálními trolejbusy daly obsluhovat Petřkovice, Lhotka, Ludgeřovice, Antošovice, Heřmanice, Rychvald, Petřvald, Šenov, Radvanice, Bartovice………. v těchto i dalších lokalitách by mohly nahradit autobusy bez natahování dalších drátů, ale to by jich museli koupit více než osmnáct.
Bodejť by to neproběhlo hladce i u ÚOHS, když vyhrála Škoda…
Záleží, co betrete jako základ. Zdražit o čtvrtinu, pak slevit pětinu, a jste na původní částce 🙂
Prej to bude mít tureckou kastli
To budou mít tureckou kastli?
A jak se bude angažovat Ganz?
Nijak 🙂
Byl tam jenom proto, aby Škoda dodržela dohodu, kterou měla se Soláriem (že tam s nikým jiným nepůjde)
Vítězem je maďarská firma GANZ – SKODA ELECTRIC PLC., H-1136 Budapest, Pannónia str 11. Tato firma je rovněž součástí skupiny Škoda Transportation.
Nejedná se tedy o českou Škoda Electric.
https://www.cs-dopravak.cz/ostrava-obdrzi-trolejbusy-36-tr-s-tureckou-karoserii-temsa/
Nicméně se to stejně bude vyrábět v Česku 😉
A ano bude to mít tureckou kastli, i další vybavení.
Chcete naznačit, že přesto, že ŠT podala nabídku pod hlavičkou maďarské filiálky Ganz-SE, bude se provádět instalace do tureckých karoserií v Česku?
V odkazovaném článku se píše, že karoserie pro prototypovou stavbu už byla dodána do Plzně. Takže asi ano. Ostatně… celkem by to dávalo smysl, ne?
Jistě, proč ne? GANZ-ŠE si to objedná u normální ŠE jako montáž výzbroje do kastle, kterou oni dodají a nazdar.
Záruky a vše ostatní bude samozřejmě zajišťovat GANZ-ŠE, ale to je jen technikálie.
A třeba se to bude montovat v Ekově, ale ono je to jedno, stejně je to všechno ŠE 😀
Může být, Petr nebo Pavel.
Můžete v tom případě odpovědět na otázku: proč se tradiční český dodavatel tentokrát záměrně skrýval za svojí maďarskou filiálkou?
Pokud by se jednalo o trolejbusy pro Budapešť, tak bych to chápal.
To už se na veřejné fórum nehodí psát, ale důvod to samozřejmě má.
Proč by se to nehodilo? 🙂 Dominantní výrobce evidentně potřeboval do VŘ podat dvě nabídky. Proč to potřeboval to nevím, můžu jen spekulovat, což nebudu. Zpět k věci: dvě nabídky ale podat nemohl, protože to vylučovalo zadání soutěže. Takže potřeboval najít dvě spřízněné firmy, které ty nabídky podají, ale zároveň firmy dostatečně „daleko od sebe“, aby to někdo nemohl napadnout, že jsou majetkově propojeny. Ekova a Ganz tomuto požadavku v momentu podání nabídek perfektně vyhovovaly. Ekova ještě byla v majetku DPO (byť existovala smlouva o tom, že v budoucnu nebude), a Ganz není v majetku Škody Transportation, ale nějakého PPF… Číst vice »
Mně se hlavně nelíbí to, že ta nejmenovaná firma je známá jako největší sudič a to nejen v Česku, (v Bulharsku tím byl blokováno pořízení 25 tramvají od Pesy) a sama ještě postupuje, tak jako v případě Ostravy. Podle toho, co jste mi napsal výše to vypadá, že česká ŠE bude subdodavatelem pro maďarský G-SE, který trolejbusy do Ostravy prodá. Ano, i toto je řešení.
https://www.cs-dopravak.cz/pesa-doda-definitivne-25-tramvaji-do-sofie/
Ale já to neřekl 🙂