Trolejbusy chtěla dodat do Budějovic i turecká Bozankaya. Byla levnější, nesplnila ale podmínky
Turci dle písemné zprávy zadavatele nesplnili zadávací podmínky hned v devíti bodech.
České Budějovice zažily pokus o turecký průlom na český trh s trolejbusy. Zakázku na 35 kloubových vozidel nedávno získala Škoda Electric, nebyla ale jediným účastníkem tendru. S výrazně levnější nabídkou přišla turecká firma Bozankaya, pro nesplnění podmínek byla ale vyřazena. Vyplývá to z písemné zprávy zadavatele, kterou Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) zveřejnil na svém profilu. Šlo o dosud vůbec největší zakázku v budějovické MHD.
Škoda zvítězila s cenou 686 milionů korun bez DPH, což vychází na 19,6 milionu na jeden trolejbus. Předpokládaná hodnota zakázky byla 665 milionů korun bez DPH. Turci přišli s nabídkou 563 milionů korun bez DPH, tedy 16 milionů za jedno vozidlo. Nabídli navíc rychlejší dodání.
Jenže dle písemné zprávy zadavatele hned v devíti bodech nesplnili zadávací podmínky (administrativní i technické). Turecký výrobce například neprokázal ekonomickou kvalifikaci nebo překročil právními předpisy povolenou hmotnost na vlečné nápravě. Podrobnosti jsou ve zmíněné zprávě. Byl proto z tendru vyřazen a zakázku získala Škoda Group. Do Budějovic dodá trolejbusy 33Tr. Poprvé se tak v jihočeské metropoli objeví trolejbusy s karosérií od společnosti SOR Libchavy, dosud jsou zde k vidění především tvary Solarisu.
DPMCB přitom kupuje trolejbusy až na třetí pokus, první dva tendry byly zrušeny s podobným odůvodněním: rozšíření předmětu zakázky a úprava podmínek tak, aby se mohlo přihlásit více zájemců. V prvním tendru dopravce poptával deset vozidel, ve druhém čtrnáct, až se nakonec při třetím pokusu rozhodl pro 35.
Předpokládaná cena trolejbusů přitom rostla. Zatímco v prvním tendru byl odhad za deset vozidel 170 milionů (17 mil. za jeden trolejbus), u druhé soutěže činil předpoklad za 14 vozidel 263 milionů (18,8 mil. za jedno vozidlo). Reálná cena při nákupu 35 vozidel nyní činí zmíněných 19,6 milionu.