Trolejbusová trať na letiště je už pod proudem. Svá tykadla tam poprvé testují i megatrolejbusy
Začaly zkušební jízdy s trolejovým sběračem.
Na budoucí pražské trolejbusové lince 59 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla pokračují testy trolejí i nových trolejbusů. Pokud vše dopadne dobře, vyjedou na ni první vozy s cestujícími od letošního března.
Parciální megatrolejbusy Škoda Solaris 24m s přídavným bateriovým pohonem se na trase budoucí linky objevily poprvé už minulý týden. Tehdy však zdolávaly devítikilometrovou vzdálenost pouze na baterie. Hlavním cílem bylo ověření průjezdnosti celé trasy.
Obrazem: Tři články, téměř 25 metrů a nezvyklý zvuk. Škoda ukázala obří trolejbus pro Prahu
Ve středu pak začaly testy samotného trolejového vedení, které vede z Veleslavína k terminálu 3 na starém ruzyňském letišti. Dopravní podnik (DPP) pro zkušební jízdy využil svůj starší „krátký“ testovací trolejbus Škoda 24Tr. Ten před několika lety zakoupil pro zkušební a školicí jízdy z Plzně, dosud ho využíval na první novodobé pražské trolejbusové trati z Palmovky do Letňan. Na ní byl oficiální provoz linky 58 zahájen právě dnes.
Ve čtvrtek pak na letištní trasu pod trolejovým napájením poprvé přisál svá „tykadla“ i nový tříčlánkový 24metrový megatrolejbus Škoda Solaris 24m. Zkušební jízdy s trolejovým sběračem vedou na zmíněný starý ruzyňský terminál, odtud pokračují trolejbusy už jen na bateriový pohon k novým terminálům 1 a 2. Tam se opět mohou připojit k dobíjecí troleji.
Trolejbusy linky 59 v březnu nahradí současnou autobusovou linku 119, díky své délce kapacita dopravy prudce stoupne. Celkem po ní bude jezdit 20 vozů, které Škoda Group postupně do Prahy dodává.
Megatrolejbus začal v Praze vozit cestující. Dvojité zalomení je zážitek