Tři roky čekání. O přesunu chomutovského nádraží by mělo ministerstvo rozhodovat v létě
Opuštěný prostor po nádraží by město podle primátora mohlo využít jako rozvojovou zónu.
Třetím rokem čeká Chomutov na rozhodnutí vlády ohledně přesunu hlavního vlakového nádraží blíže do centra. Správa železnic (SŽ) svůj záměr oznámila městu v roce 2019 a požádala o rychlou podporu. Náklady na stavbu nového objektu a rekonstrukci železniční trati se odhadují na čtyři miliardy korun, uvedl chomutovský primátor Marek Hrabáč (ANO). V nejistotě podle něj žijí hlavně lidé, kteří v sousedství nynějšího nádraží podnikají.
„Každých čtrnáct dní volám, jestli se rozhodlo. My jsme hned byli tlačeni, aby zastupitelstvo tomu dalo zelenou. Záměr jsme schválili a od té doby se nic neděje,“ uvedl Hrabáč. Nyní je vlakové nádraží zhruba 800 metrů od autobusového mimo obytnou zástavbu. Lidé chodí na nádraží pěšky nebo jezdí auty. Pokud by nádraží bylo v místě, kde jsou nyní uhelné sklady, vzdálenost by se zkrátila zhruba na 350 metrů.
„Správa železnic momentálně zapracovává připomínky k záměru projektu rekonstrukce stanice v Chomutově. Předložení na centrální komisi ministerstva dopravy ke schválení očekáváme během letošního léta,“ řekla ČTK mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Pro město jsou podle Hrabáče prioritou zájmy lidí, kteří na území, kde by nové hlavní nádraží mohlo stát, podnikají. „Bohužel teď oni neví, zda se záměr zrealizuje, či nikoliv,“ uvedl Hrabáč. S majiteli pozemků se musí vypořádat investor. Dokud se tak nestane, nemůže požádat o stavební povolení a nemůže stavět,
Opuštěný prostor po nádraží by město podle Hrabáče mohlo využít jako rozvojovou zónu a jednu z opuštěných tratí i jako cyklostezku. Přesun nádraží se zvažuje z hlediska územního plánu už od roku 1996. Původní varianta byla přestěhovat nádraží na místo bývalého zimního stadionu, což ale nebylo možné, protože to byl prostor v povodňovém pásmu Chomutovky