Tři roky čekání. O přesunu chomutovského nádraží by mělo ministerstvo rozhodovat v létě

Nádraží Chomutov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Chomutov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Opuštěný prostor po nádraží by město podle primátora mohlo využít jako rozvojovou zónu.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYYY

I tak je 350 m od autobusové stanice daleko … spíše hledat cestu, aby trasa BUS obsluhovala ŽST ….

Apollo17

V současné době je nádraží na konci slepé ulice mezi kolejemi.Několik linek autobusů tam zajíždí, ale je to závlek 500 metrů tam a zpátky, trolejbusy tam nemohou (zatrolejovaný přejezd).

Jan Dušek

Když by se chtělo, tak by tam trolejbusy mohly zajíždět, viz úrovňové křížení trolejbusu a elektrifikované železniční trati dokonce na 2 místech v Prešově. A nebo současné české normy neumožňují úrovňové křížení trolejbusu a elektrifikované železniční tratě?

eLzyx

nechápu, proč nádraží přesouvat, když to stejně nic nevyřeší. Dírov zůstane dírovem. Je to ošklivé průmyslové město. Přesun nádraží jej hezčí neudělá. Mnohem lepší by bylo zrušení toho seřadiště/překladiště pro uhláky(nebo co to je) a revitalizace celého okolí. Místo toho seřadiště vybudování nové obytné čtvrti, propojení Černovické se Spořickou, jak pro pěší, tak pro osobní dopravu. To by vyřešilo i docházkovou vzdálenost do nemocnice, Globusu, zkrátilo dojezdový čas MHD do průmyslových zón atp. Teď je tam největším problémem to, že je nádraží uvnitř kolejišť, které se musí daleko obcházet.

Apollo17

Přesun nádraží vyřeší návrhy, které uvádíte níže. 1.Plánuje se celková obnova nádraží(ne budovy, ale kolejí výhybek, návěstidel,trolejí,nástupišť, nové podchody..) 2.Při té příležitosti město požádalo o výstavbu nástupišť v poloze blíž města,MHD a autobusového nádraží. 3.Bude-li osobní nádraží v nové poloze, přesunou se „uhláky“ na stávající osobní nádraží a „seřadiště“bude zrušeno. 4.Stávající ulice nádražní může být propojena s ulicí Spořickou, bude zrušeno 5 přejezdů (nádražní,parkoviště autobusů,třináctka,kadaňská). 5.Plocha místo seř. nádraží bude volná pro stavební aktivity, podnikání atd.. Nebude-li nová poloha, zůstane vše jako dnes, za 4 miliardy se zakonzervují současné proporce na dalších 100 let.Nádraží uprostřed kolejí na konci slepé ulice… Číst vice »

Jirik

Zrovna zdarile udelana budova, jedno z nejlepsich nadrazi v okoli😊

JirkaJJ

Tak nemusí ji hned bourat, že…

Karl Von Bahnhof

Teprve tři roky? Tak to je úplný začátek. Místní ještě čekají tak 4 referenda a sestrojení asi 10 modelů nového nádraží po dvou milionech jako v Brně.

V. K.

To ani vlastně moc nevadí, protože teď stejně na to několik let nebudou peníze. SŽ musela stopnout (se vší úctou) i důležitější investice. Ono 4 mld. nejsou zrovna málo a umím si představit řadu míst klidně jen na Krušnohorské magistrále, kde by se hodili víc.

Apollo17

A kde by se hodily na Krušnohorské víc, než na nejpomalejším místě (60 km/h), zabezpečovací zařízení se stavědly, absence nástupišť (po dokončení Bohosudova jediná z Ústí západu do Klášterce) atd..?

Šedesátka

K čemu je ti se rozjíždět na závratnou rychlost, když hned brzdíš do Chomutova město?

Qěcy

Třeba těžkému nákladnímu vlaku ta 60 v těch kopečkách vadí dost. A druhá mašina je dosti nákladná, i kdyby byla dálkově řízena.

Jarda Š.

Zastávka Chomutova město se snad má zrušit. Nemělo by smysl, aby vlak zastavoval po kilometru.

Petr

Nene, zastávka zůstane, má projít také rekonstrukcí…

Bert

Chomutov město se má opravit v rámci akce Kyjice – Chomutov, takže se nejspíš rušit nebude. Ale předpokládám, že tam po přesunu přestanou zastavovat rychlíky.

Tomáš Záruba

„Pro město jsou podle Hrabáče prioritou zájmy lidí, kteří na území, kde by nové hlavní nádraží mohlo stát, podnikají.“

Nic ve zlém, ale neměla by pro „město“ být priorita hlavně v zájmech jeho obyvatel, kteří pak to nádraží budou používat…?

Qěcy

Rozumné vedení města těmto podnikatelům, ale i jiným „stěhováním nádraží postiženým“ lidem zajistí rozumnou podporu a odškodnění kvůli přesunům a náhradám jejich nemovitostí.

Tomáš Záruba

Copak to jo, ale ten text vyzněl jako by to bylo to jediné, co řeší, a že je celá věc vlastně spíš otravuje…

Apollo17

Město bylo iniciátor přesunu nádraží, změnilo územní plán.Investor musí zajistit a zaplatit výkup pozemků od současných vlastníků, aby mohla být stavba realizována.Město už jen může čekat.

Gwann

Za 4 mld je minimálně jedna F35. Aktuálně potrebnejsi investice

Gwann

Mozná i 2

J.K.

Oboje má oddělené rozpočty, a když už, tak v efektivitě asi nic nepřebije Bayraktary…

Jiří Kocurek

Jedna F35 a když bude muset dotankovat a dozbrojit, tak vyhlásíme přestávku. Asterix v Británii, čaj o páté.

Pája

Tiše doufám, že ten malý pobóchanec s jaderným kufříkem nezmáčkne tlačítko. Bohužel to nemám jak ovlivnit.

Apollo17

A když v létě ministerstvo o přesunu nerozhodne, zůstane stanice bez nástupišť, s pěti výpravčími ve službě stavědly atd…?

Jiří Kocurek

Správa Železnic přesouvá nádraží blíž centru?

Pája

Někde to Správě Železnic dává smysl blíž centru a jinde zase dál. Nechci jmenovat, Brno mám rád 😉

Jiří Kocurek

A jinde zase ukázat na nádraží v sousedním městě a prohlásit, že pro krajské město je luxusní nádraží tady a že vlak není MHD.

Karel

Ale vždyť oni to myslí dobře – nechtějí strašit cestující, kteří by byť jen zvažovali přijet do toho krajského města vlakem😉

Jiří 3

Aby to nádraží mělo SZZ ESA11

Pája

Jj, my ze Zlína přece podle Sebevraždy Železnic jezdíme rádi na nádraží 15 km a klidně bysme jezdili i víc 😃 (oboje je samozřejmě ironie)

Sinthera

Doufám, že tam to ještě dlouho nebude. Současná poloha v centru (nejen) mě vyhovuje… Navíc se o jeho přesunu kecá xy let… Snad to za mě ještě nebude 🤣

Qěcy

Správu železnic vrcholově řídí vláda. A kromě toho, pokud město nepřipustí variantu v centru, tak se může správa zeleznic stavět na hlavu. Toť pravidla v tomto státě. Pokud chcete v Brně nádraží v centru a průtah nákladní dopravy oddělený, tak to musí řešit ministerstvo dopravy.

Tomáš Záruba

Jistá míra konzistence je v tom, že se obojí posouvá směrem na východ. 😉

Jindra CV

O zbudování nového nádraží se mluví již zhruba od 80.let minulého století. Co si pamatuji mělo stát zhruba mezi dnešní odstavnou plochou pro autobusy a servisem BMW. Tam kde je dnes prodejna Lidl mělo být autobusové nádraží. Měla tam také zajíždět projektovaná tramvaj.

zdydy

na co čekat , když je to zapotřebí, to je vždycky dohadování, takhle se nic neudělá