Tři největší osobní dopravci na železnici spojují síly. I kvůli tlaku na Správu železnic
Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Svaz chce tlačit na Správu železnic, aby měly práce na tratích menší dopady na cestující.
Jízda Arrivou za trest staré vagóny,pomalé
Jistě dobrý počin, který může vést ke zlepšení služeb pro cestující.
Jen moc nerozumím tomu, proč MD řízené ČD musí zakládat sdružení proti MD řízené Správě železnic. Neměl by sjednat pořádek ministr?
Super a to se leckdo Žesnadu smál. Jenže nákladní doprava maká.
Tak díky 🙂
Tak to by se mohli domluvit na vzájemném uznávání jízdních dokladů, ne? Že to nešlo o pár let dřív coo … a argument SJT je hezký, až na to, že je tu teprve chvíli, několik let tu nebylo nic …
To je dobre , nejdřív to rozdělíme , vytvoříme konkurenci , a pak budeme uznávat jízdní doklady jeden druhému , neboli :proč sis zákazníků koupil lístek u modrých , když chceš jet žlutým ? Ono ti to jede o něco dřív ? Později ? Nebo jiný důvod ? A jaký ? Protože opravdova konkurence na železnici nejde ! Autobus na dálnici ano , muže vyjet pět autobusů z Florence ze stání číslo 1-5 do Brna a můžou téměř současně vyjet a konkurovat časem dojezdu , cenou , obsluhou nahoře bez , videem , čímkoliv . Ale na koleje se vejde… Číst vice »
Ale jde. Od povolení konkurence (viz šaškárna s vyšachováním railtrans) se podmínky v osobě hodně vylepšily.
I ty autobusy na odjezdu z Florence budou mít nějaký rozestup (přes závoru).
OK , na dálnici se můžou předjíždět jak chtějí , což u dráhy neplatí a poskakující vlak s V max 120/140 muže brzdit Pendolino . Pokud vím, tak ve smyslu priority už tady byli jisté stížnosti, ose jednoho dopravce k druhému a správě železnic (tehdejší DC )
problém je, že tu zatím nemáme žádnou kolejovou dálnici. Všude jen 1-2 koleje. 4 nejsou… A do výstavby VRT nebudou…
Nebo paralelní dráhy , jako v Británii devatenáctého století , nebo oceán a závody o modrou stuhu. Dokonce i do vzduchu se nevejde nekonečně mnoho letadel . Zda se ze modla konkurence je příčinou mnoha negativních věci . Třeba i signál mobilních operátoru . Proste síťové věci se špatně dělají konkurenčními . Pamatujete ještě poplatky za výber z cizího ATM ? bankomaty se tak řešili . Zbytečně plýtvání . Místo rozumného rozvrstvení bankomatu po státu se vedle sebe objevili tři bankomaty tři bank . A jinde zas deset kilometru ani jeden .
Ketchup1970 trpíte nádražácko-centrický viděním světa. Ne, opravdu cestující jako svoji první volbu, jak něco pořešit na vzdáleném místě, nemají nádražácký vláček. A ani autobusek.
Většina národa jako svoji první volbu má autíčko, popř. MHD
Jako svoji druhou volbu mají telefonek, nebo internet
A až jako třetí volbu (zejména na vzdálenost 100 km a výš při cestování do nějakého centram a pro cesty trvající přes hodinu) začínají uvažovat o vláčku, popř. o dálkovém autobusku
Máte pro to i nějaký podklad? Třeba jako průzkum nebo tak něco? Díky
Využiju svého práva a dodržím, že na Vás nebudu reagovat. Neboť já, subjektivně ze svého pohledu, asi několika-set-krát dospěl k subjektivnímu názoru, že diskutér s nickem Výkolejka prostě lže.
Jak mohu lhat v dotazu???
Jinými slovy, opet jste si to vymyslel a protože nemate argument tak mlzite.
Takze neni pochyb o tom kdo lže.
Bude se zřejmě jednat o tzv. „expertní odhad“, asi jako ve většině příspěvků tohoto urputného respondenta.
např. ročenka dopravy Ministerstva Dopravy,
Tak jako Ludvík XIV řekl , že on je stát , tak Axelíček je všechno co si budete přát i průzkum ..:-)
Já bych to přejmenoval na Alexu, ta je taky chytrá, jak rádio…
Vlak/autobus/MHD vážně je v tom takový rozdí?
Znáte někoho, kdo z Kolovrat do centra jezdí MHD a odmítá vlak S9?
Existuje i nenádražácký vláček. Nebo je nádražácký vláček pleonasmus?
Ne, je to axelonasmus.
Kdo jakým onemocněním trpí, nechám na laskavém spolučtenářstvu. Myslím, že diagnózu u vás milý A. si už v duchu představil každý . U mne ? Bůh suď. Rozhodně se neklanim modle Klausovo náboženství . Víte pýcha předchází pád . U každého , u Axela i u jiných . Já uznávám , ze čím víc studují a zkoumán tím víc vidím , že vím málo . Ale vás tipuji na ředitele zeměkoule . A přiznávám když odfiltruji některé aspekty vašeho projevu, něco se i dozvím .
Těch víc než 6 milionků autíček holt dokazuje, že žijete ve své „nádražácké galaxii“, když píšete jako „My“ viz Váš názor, který Vám připomenu:
„nejdřív to rozdělíme ,
vytvoříme konkurenci ,
a pak budeme uznávat jízdní doklady jeden druhému“
Tj. cca 90% národa, KTEŘÍ ŽIVÍ PASAŽERSKÉ NÁDRAŽÁKY, je Vaše dilema fuk, neboť vláčkům se vyhýbají… Takže jakési uznávání čehosi je normálnímu obyvateli ČR naprosto nepochopitelné, cože to pasažerští nádražáci řeší za jakýsi svůj další OBROVSKÝ pseudoproblém s jízdenkou která svým názvem odkazuje že je určena pro členy filmové či divadelní režie -:)
Do uznávání dokladů hodily vidle hlavně ČD.
Byly doby, kdy šlo na pokladně ČD koupit jízdenku do stanice, kam jezdila Arriva a naopak. Pak modrogumy přišli s právním výkladem, že je to kartel, a zařízly to.
Anebo se prostě nevyplácel prodej jízdenek Arrivy na pokladnách pasažerské ČD.
Akorát by mě zajímalo, kdy podobný racionální postoj bude zaujat ohledně zlepšení služeb v dálkových vláčcích pasažerské ČD převedením několikaset nadbytečných lidí z pokladen ČD, aby začali sloužit pasažérům ve vagoncích.
https://zdopravy.cz/zeleznicni-odborari-pisi-ministrovimierovi-kvuli-rychlikum-kvuli-balkanskem-zpusobu-i-ohrozeni-1-700-mist-64607/
Nadbytečnost myslím je zřejmá. Stačí začít s pravdou = odstranění zbytečné (umělé) zaměstnanosti. Díky zjednodušení toho ceníku který nyní má název jak kosmická raketa. Zavedení prodejních automatů. Velký tlak jak ušetřit všem a to prodejem ročních šalinkaret na splátky a s pořádnou reklamou
Zjednodušení ceníku se jentak nedočkáme.
Každej komerční vlak, nejvíc Leoexpress, prostě má tarif zjednodušeně řečeno „zadej odkud kam kdy, a stroj něco vypočítá.“
Že ČD mají u vlaků bez místenek nějaký strop (maximálně počet kilometrů*cena za kilometr) je docela v pohodě, s tou informací nemusí cestující pracovat.
Tady je průser spíše marketing. ČD tahají cestující do složitostí výpočtu víc, než by musely.
no, já slyšel to, že by museli prodávat jízdenky všech dopravců…jinak porušení soutěžního práva…a hlavně žluté lístky prodávat fakt nechtěli, tak to zařízli.
jen…žlutý modré lístky taky nenabízí…
Lemmy: Davam vam namet ke zvazeni (a myslik to opravdu) – Obnova jedne ze dvou hlavnich trati na koridoru se da delat take tak, ze pres uzemni plany, EIA, uzemni a stavebni rizeni + majetkove vyporadani prosadite treti kolej koridoru, postavite ji a pak uz obnovujete jen treti kolej ze tri, nikoli druhou ze dvou a omezeni provozu je daleko mensi… Jen pak musite investici pripravovat vice dopredu. A bohuzel takto to SZ (vetsinou) nedela. Cim vice koridoru budete opravovat, jak jsem napsal ja a nikoli, jak jste to vzdycky delali, tim kvalitnejsi zeleznice bude. Zeleznice rezervy potrebuje!!!
No ony jsou také koridorové tratě na nichž je kolej pouze jedna.
Na ty pouzijete to, co jsem napsal, obdobne na nejprve rozsireni koleje z jedne na dve a pak tu puvodni muzete vesele servisovat.
Už to takto dělají na schodech v metru. Jedny nahoru, druhé dolů, třetí dolů.
To se umí na Ervěnickém koridoru a u Stonavy vedle Karviné.
No co třeba kdyby kolem výluk na koridoru byl nějaký lepší plot a pomalá 80 (jako při “výluce” na dálnici) a ne 50?
Jančura nemusí nic zakládat a ani organizovat na lince U7 už nepotřebuje ani výluku aby jezdili autobusy.
tak po přečtení diskuze a příspěvků pánů CDP a Dominik…je naprosto jasné…proč se v roce 2022 jezdí Brno-Praha za hezkych 3:08. a s tím, že bude hůř…jistě se podaří zase nějaká výluka.
hoši, pokračujte v tomto stylu dál, pořídit si auto mne nakonec donutite.
jen když to prezenete, tak půjdete se všemi kamarády podobného druhu na úřad práce…a s podobným přístupem se budete fakt blbě uplatnovat
Tak pořád se tu nadává, že v síti nejsou odklonové trasy – a když nějaká náhodou existuje a reálně se i využije, tak jízdní dobu odklonové trasy začnou demagogická hovada jako Gwann používat jako důkaz všeobecného úpadku… To mi opravdu hlava nebere…
Trochu silná argumentace, ne?
hele, vy jedna lamo, ony i ty 2:35 jako nejrychlejší stav v optimálním stavu je dost průšvih…na prvni/druhe nejdůležitější relaci v zemi…o délce 255km.
představte si…že vstanu v Brně…v 4:30…a to bydlím v centru…a v Praze u stolu jsem (pokud stihnu na FJBahnhof přestup) 9:20 (Jinonice)
to je poměrně dost šílené…
prostě zkurvenych 200km po dálnici…nebo 3hod ve vlaku…fakt nevidíte ten problém?????
Blbečku jeden sprostej takhle ty argumenruješ? Nemáš právo ty lidi kritizovat, když si ještě horší než oni!
Oprava, má tam být argumentuješ, rozčiluju se kvůli tobě a tak dělám chyby.
ja tu lidem do hovad či blbecku nenadavam.
PS: napište panu surovi, který s CDP dole diskutuje (a bezúspěšně), že je blbeček a můžeme tu být bez Vás. jako pozitivum bych uvedl, že se nerozcilite a tudíž nebudete riskovat zhoršení zdravotního stavu.
I když rozumím vašemu naštvání, tak prosím o mírnění slovníku.
omlouvám se za slovo nasr*ni i zkur….
jen teda nevím, zda nazvani někoho hovadem je lepší. asi ano, protože hovado je jen jiný název pro dobytek…
Není ani jedno lepší, prostě diskutujte prosím slušně.
Vám takhle ve 3 ráno ujíždějí nervy pravidelně nebo se vám to stává jenom jednou za 10 let?
Což takhle situaci vyřešit nějakým jiným způsobem?
a) se přestěhovat blíže k práci
b) najít si práci nedaleko bydliště
Myslím si, že pravidelný intenzivní pendl mezi Prahou a Brnem by asi poznamenal psychiku každého z nás. Možná, že za 10 let, pokud se zadaří s VRT, bude líp, jen nevím, jestli její použití pro vás bude ještě aktuální.
ja nejezdím rozhodně každý den. jen mne neskutečně točí neustále výmluvy, co vše nejde…A proč to děláme nejlépe a kam mají jítti kterým se to nelibi
Chápu vás, a mám pro vás něco na odlehčení situace:
Jízdní Řád 1981-82, trať 22, vlak R533,
Praha, odjezd: 13:00
Č.Budějovice, příjezd: 16:32
Vzdálenost:169 km
Cestovní rychlost ca. 48,3 km/h. Takovým fofrem se před 30 lety z jihu do hlavního města jezdilo, s rychlíkovým příplatkem!
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_448-453.pdf
a co teprve jízdní řád z doby císaře pana…kdy se wien-eger jezdilo snad 24 hodín 🙂
smutné je…že i normální jízdní čas rychlíku Vysocina…je 3:36 na 255km…což je taky síla. v roce 2022.
dřív jsem býval např. z prahy v tísňové s přestupem v Brně…rychleji než přímým vlakem…
Ovšem byly tam delší pobyty v některých stanicích (Benešov 11 minut z důvodu přepřahu, Tábor 8 minut kvůli přestupním vazbám).
Citoval bych vám ze Saturnina , že život by člověku udělal službu, kdyby jej vyhodil na mráz , pak by si vzpomněl , že ta kamna uvnitř sice sakra čoudila, ale taky hřála. Ale napadá mne něco o biblickém házení perel před jistá zvířata .
ja si raději zanadávám než abych se uziral křivdou uvnitř. dost to vylepšuje traveni.
ale pokud člověka diskvalifikuje už to, kdyz se mu neco nelíbí…tak je asi opravdu zbytečně doufat v to, že kamna kouřit do místnosti nutné nemusí.
jenže pak se taky může stát, že místo kamen bude jednoho dne úplně jiný zdroj tepla či alespoň jiná obsluha kamen. popirani negativně zpětně vazby k tomu může taky vést…
jakožto dobytek zde nazvaný si nemůžu pomoct a zopakuju…opravdu mi nepřijde normální spáchat v relaci Brno-Praha, to co spáchala SZ. letní jízdní čas 3:20-3:30 je uz opravdu na změnu dopravního prostředku
PS: a to pomíjím to, že až do podzimu to jezdilo přes Nymburk, takže 3:20 až 3:30.
pokud vám nasrani na tyhle dopravní časy přijde jako že jsem hovado, tak pro vás konkrétně chybí jakékoliv sklovo
posluzte si
Divím se, že jste ještě nedostal BAN.
Nechce se mi věřit, že jsem se toho dočkal. Dosud to vypadalo, že nepřetržitá výluka, kvůli dvoumetrovému propustku, je běžné a nikomu to nevadí.
jakože tam chcete udělat skokánek?
Jakože když se dělá propustek, tak u toho vyřešit vegetaci, opravit přilehlý „bláťák“, opravit přejezd a vyhrabat zanesené odvodňovací příkopy a vyměnit shnilé pražce nebo sjetou koeljnici v oblouku, aby nemusela být výluka 2 měsíce na propustek, 2 týdny na přejezd, 2 dny na „bláťák“ a 5 dní na přořez vegetace.
ne, váš pomnik
Úsměvné je že chce tlačit AŽD firma která výhradně dodává pro SŽ a taky to montuje tak to by měli začít u sebe.
Že by si AŽD samo stanovilo termíny výluk pro vlastní montáž s ohledem na ostatní práce, které SŽ plánuje?
Tak ať jim to spojenectví vydrží alespoň jedno volební období…uvidíme kam se přikloní pan Ministr – jeslti bude dál tiše trávit tu aroganci infrastruktury nebo mu půjde spíše o bezpečný a ekonomický provoz na kolejích
Každopádně… to už se v těch hlavách muselo odehrát něco velkýho, když se daly dohromady…
A s těmi režijkami… SŽ už dávno – snad kromě dispečerů a výpravčích měla být tohoto bonusu zbavena – ne protože stát, ale proto jak se k dopravcům AROGANTNĚ a NECITLIVĚ vytvořenými výlukami chovají.
No vono když děláte těžkou obnovu jedné ze dvou kolejí na hlavním tahu, tak nic zásadně lepšího nevymyslíte.
Jinak samozřejmě jak diskuse, tak jistě i samotné zdopravy.cz je otevřeno nadaným dopravním technologům, kteří přinesou nové pohledy. Zatím jsou tu jen dědkovské hospodské kecy.
Nevymyslíme nic lepšího, než souběh výluk na objízdných tratích (Lysá nad Labem a Poříčany), výluky při kterých se nepracuje na celém vyloučeném úseku (jednou dělat jen propustek, jindy jen kácet křoví).
Spíše než dopravci si nemohli přijít na jméno někteří jejich představitelé – počínaje ostudou ČD > Žaludou, za jehož trapné, urážlivé chování vůči panu Jančurovi v TV debatách se zaměstnanci ČD styděli …
Víš kulové .Žaluda jeden z nejlepších ředitelů ČD.
To nevím…
Nicméně chápu-li správně, tak v 2008 odhadoval nezbytné investice do vagonků ve výši 400 miliard kaček.
https://www.denik.cz/ekonomika/zaluda20080225.html
Tož ten současnhý investiční plán pasažerské ČD ve čtvrtinové výši, tj. 120 miliard kaček, znamená, že současné vedení pasažerské ČD odhaduje, že neperspektivní je 3/4 současné pasažerské ČD?
Cože…to je česky, už si ty pasazerske ptákoviny strčte za klobouk. Žaluda je ekonom a rozumí vedení firmy ..když se v 90 letech neinvestovalo do nákupu nových vozů..tak sme tam kde jsme. Soucasne vedení ..má nějaký rozpočet na investice.
Jak dlouho ještě bude platit výmluva na 20-30 let staré období?
Z té doby možná jsou pomníky jako sedm Pendolin, ale obávám se že hlavně neschopnost napočítat do víc (sedm RailJetů aby byl vozový park co nejroztříštěnější)
Railjetu se mnelo koupit víc ( využít Obce). To není výmluva ale fakt , že se neinvestovalo do nových vozidel.nastesti se to obrátilo a teď už vypadá že se zbavíme největších šrotu (vozy bdt , jednotky 460 a 560) ještě objednat nové osobní vozy .zbavit se béček a je vyhráno.
definujte prosím „a je vyhráno“
Neboť to, co jste popsal (zejména to, co jste vynechal) je recept jak pasažerské ČD urychleně dostat do insolvence.
To je fakt, ale 30 let starý. Od té doby měl management víc možností.
Přirozeně po životnost těch vozidel, co se tehdy nekoupily. Takže celkem asi 40-45 let.
Když nevíš, tak se zeptej.
To byl, ale komunikaci na téma nástup Regiojetu totálně nezvládnul.
Aroganci jsem zažil od pana Jančura taky, pánové si v případě naschvalu nemají co vyčítat , a nějaký whistebkower z Regijetu by vám mohl říct, jakým slovníkem vzhledem k zaměstnancům vládne pan majitel. A obecné myslím , že i obchodni partneři si spolupráci “nemohou vynachválit “ doslova , nemohou . A zaměstnavatelem roku taky asi nebude.
Jedině Dobrá správa dokáže rozkopat jednokolejnou trať na 2 měsíce a pracovat v režimu 5 dní v týdnu, 8 hodin denně a zbytek nechat prostoje 😂👏… A cestující, že máte zpoždění, ujíždí vám připojte a musíte jezdit o hodinu zbytečně dříve? Nevadí, my jsme totiž dobrá správa, a zasloužíme si odměny a rezijky a běda vám, když nám to z vašich daní nebudete chtít proplacet, beee… 🤦♀️…
A pravda cesta, jakýkoli pokus o nápravu této otřesné organizace se cení.
SŽ by se měla zrušit, ještě z toho nikdy nic dobrého nevylezlo. Neumí ani spojit 2 největší česká města nějakou přijatelnou tratí – kdyby jen to – od nového GVD zvládají nejrychlejší vlaky Praha – Brno 257 km za 3:08, tedy průměr něco přes 80 km/h, to je výsměch, to i na Ukraině se jezdí rychleji. A to už ani nemluvím o západní Evropě… Když si vezmu, že ve Španělsku třeba zvládají vlaky 621 km mezi Madridem a Barcelonou za 2:30, což je průměr 250 km/h…
Ale všimněte si že tam pracují ne zaměstnanci SŽ ale AŽD, Ch a T apod.
Jenomže SŽ je zadavatel a má si určit podmínky. A po té stavební firmě je pod hrozbou až likvidačních pokut donutit makat.
S tou likvidační pokutou bacha. Ono by se mohlo stát, že takovou práci nikdo nevezme.
Smlouva s pokutou za nedodání v kvalitě a včas samozřejmě stojí víc než smlouva „udělej co chceš, jak chceš, kdy chceš.“
Nicméně rozumné nastavení pokut je pro objednatele výhodnější, než výpadky vyplývající ze zbytečně dlouhé uzávěry.
S rozumnou sankcí bych souhlasil. Ale likvidační pokuta může znamenat, že tu příští opravu nebude mít kdo dělat, neboť se podařilo zlikvidovat prováděcí frimy drastickou sankcí za drobné pochybení.
Nikdo asi nechce aby se tam pracovala 24/7, ale stačilo by aspoň od 6h do 20h celý týden.
Tak jestli hledate nekoho, kdo to chce, tak treba ja.
No asi by tam měli nahnat na brigádu všechny studenty co mají distančního výuku a každý z nich dopracovat týden zdarma, jako muj strejda v CSM , za modrou košili postavili mládežnici trať mládeže a pak ještě přehradu . Ruku na srdce , komu z vás tady v teple u kompulzivní chce jít ve vaťaku do zimy ke kolejím ? A za ty prachy ?
Snad nikde nic neridis 😉
Asi nebylo jasné , ze jde o ironii , ze ?
Všichni tady mluví o VRT atd. Já bych raději změnil znělky na nádraží a logo, ty už se dlouho neměnily.
A namluvit to novým hlasem, který bude slyšet ještě hůř.
Zapomněl jste ještě nové uniformy 😉
Příkladem, jak zcela záměrně levá ruka neví, co dělá pravá, je jen namátkou ROV 15003.
Chybí největší vláčko-autobuskový dopravce v ČR = ÖBB
https://media.tenor.com/images/9fa404024f161722cf8d97f4ef662621/tenor.gif
např. v jižních čechách ÖBB už má možná víc než půl trhu
https://zdopravy.cz/na-jihu-je-hotovo-kraj-uzavrel-smlouvy-se-tremi-autobusovymi-dopravci-83012/
Takže pár autobusových linek na jihu Čech dělá z obb „největšího dopravce“, jak píšete? 🤔.. Velmi zajímavá úvaha
To jsem nepsal.
Je spousta dalších velkých dopravců v ČR, ale jsou buďto vláčkoví nebo autobuskovo-vláčkoví
RŽD
Transdev
Trenitalia
Nebo zatím neví
RENFE
Flix
Nebo se vyhýbají části dopravy
viz např DPP, ¨DPMB kteří např provozují vláčky, ale jen v jednom regionu = šalinky a metro. Tj nedělají dálkovou dopravu
Ve vašem původním komentáři slovo „největší“ vidím zcela zřetelně 🙂
Působí ÖBB v ČR?
jo
Je ÖBB vláčko-autobuskový dopravce
jo
Působí v ČR nějaký větší vláčko-autobuskový dopravce než ÖBB?
O žádném větším nevím
Kolik že má ** těch **? Asi čtyři stovky?
To neni pravda.
třeba Deutsche Bahn? vulgo Arriva.
Velmi, velmi dobrá připomínka. Akorát s ní možná nesouhlasím, ale pouze spekuluji = nemám data proč s Vámi nesouhasíj Co víme: Autobusky v rámci DB jsou výrazně menšinové = mluvím o a) regionání autobusky v rámci DB Regio, b) dálkové IC Bus i c) autobusky v rámci Arrivy Přičemž význam autobusků v DB neroste, nýbrž spíše klesá. DB je výrazně zadluženo a dlouhodobě se objevují varianty že kvůli splácení dluhů se zbaví Arrivy Víme, že DB pro regionální dopravu krom DB Regio mají taky další regionální firmu DB Start, která se mnohem častěji než DB Regio snaží s vláčky působit… Číst vice »
Co třeba Arriva?? 🤷🏼♂️ Nehul
již jsem zareagoval výše pani Gwann
tak ty RZD….to jste hodně přemýšlel, že?
nezapomeňte v seznamu ještě Slezské zemské dráhy, Klub železničních cestovatelů a Gepard Express
Ne, já tím jel. Proto to vím.
Vám chybí pobyt v některé s množiny psychiatrických léčeben …
Vycházím z faktů.
Tj. už nejsem víceméně neinformovaný naivní optimista
Jste spíš demagog bez špetky sebereflexe, ale fajn. 😀
Vidíte. A já bych spíš čekal, že budou lákat aby se zapojila např. Trenitalia (Die Lämdernbahn), s ohledem na výrazný nárůst vlakových kilometrů pasažerských vláčků v Itálii = poučit se z toho co fungovalo / co nefungovalo v Itálii, když tamní pasažérští nádražáči mají víc a víc práce.
Myslím že vím o novém ministrovi dopravy , je to Axel , Škoda ze se nevěnuje stejně intezivne zdravotnictví , nebyl by kolotoč Vojtěch/Prymula/Blatný / Arrenberger/ Vojtěch Atd. Prý Havlíček je jen jeden , chá, tady je hned druhej.
Tož to abych změnil nick = Sony, který nedlužil
a je zajímavé že do většiny se dá dojet drahou…, tedy ne do areálu, ale poblíž…
Neboť byly zřizovány na pokraji větších měst. V pohraniční vesničce bude problém sehnat kvalifikovaný personál.
Jsou tam ČD, takže špatný..
ČD si taky furt nesou leccos ze zátěže minulosti, o tom není sporu. A pokračování jejich demolochizace bude nutné, pokud mají přežít. Ale ve srovnání s dobrou správou je to moderní, efektivní a výkonná organizace.
Se svým postavením dominantního dopravce nemají zapotřebí se sdružovat a jít „proti“ SŽ.
O efektivitě a výkonu v případě ČD pochybuji. V provozu se pohybuji a stojí to za pendrek.
Jenže být dominantní hráč v oboru, kterýmu reálně hrozí totální marginalizace vlivem neschopnosti správce infrastruktury není úplně pozice, o kterou by se dalo stát. Navíc i o tu dominanci mohou rychle přijít. Co se týče super-lowcostu, mají oproti malým firmičkám spíš nevýhody. A pokud Spržel dotlačí infrastrukturu do stavu, kdy až na výjimky nic jinýho než super-lowcost provozovat nepůjde, můžou se ČD se současným významem rychle rozloučit. Pokud maj mít šanci, potřebujou naopak infra co nejlepší, aby se vůbec poznal rozdíl mezi Rail- Inter- a jakýmkoli jiným -jetem a šukafonem (pardon, regio-zombie) x-té generace, kterej dokážou opravovat nadšenci kladivem málem… Číst vice »
Tak to mi zkuste vysvětlit, proč je tedy ČD Cargo v ŽESNADu?
Existence množiny dopravců, za předpokladu, že jezdí podle jednotných pravidel, není na závadu … kolik dopravců jezdí v rámci PID podle pravidel ROPIDu, kolik jich jezdí ve Švýcarsku / Německu / Nizozemí / Dánsku / Švédsku – podle jednotných pravidel (přepravní podmínky, tarif).
No, …sledujíce tuto rozpravu bych si dovolil nejen těm nejlepším z nejlepších, nepochybujíce že jich je na SŽDC většina, malý motivační letáček pro inspiraci. Byť jde o nepřímé vazbu k probíranému, přesto by si to mohli zkouknout:
https://vysehradskej.cz/vymena-zeleznicniho-mostu/
https://vysehradskej.cz/vymena-zeleznicniho-mostu-2/
Sledujíce a nepochybujíce? Jste víc osobností v jednom těle? Nebo to má být plural maiestaticus? 😁
Samozřejmě doba tomu moc nesvědčí, ale oslovením „Pane vikomte“ určitě se nic nedá zkazit. Jinak přechodníky a jiné jemnosti, často archaické, češtiny střílím tak nějak od boku… 🙂 . V případě. že to trhá uši moc, omlouvám se…
Trhá. Kdo chce užívat přechodníky, měl by se je nejdřív naučit, jinak působí směšně. Berte to jako drobné pošťouchnutí 😀
Dnes jsme o 120 let dál a už víme, že to takhle rychle zkrátka nejde.
No konečně. Uvidíme jak to sdružení bude fungovat a jakou si vybuduje pozici vůči SŽ, která si poslední dobou dovolí téměř cokoliv.
SŽ si bohužel může vynucovat svůj názor: Nechceš? Nepojedeš, nezájem…
S novým ministrem už jim to tak lehce nepůjde, Faltýnek tam ztrácí svůj vliv. Jestli si SŽ bude něco vynucovat tak si koleduje o vyhazov lidí z ředitelství.
Už aby ten panák Svoboda, co pořád prahne nesmyslně po nesmyslech… letěl… a nejlépe zavřeným oknem
Souhlas
Bylo by dobré kdyby se nejdřív dohodli co chtějí aby se u výluk neřešilo že jeden dopravce ji chce o půl hodiny později aby mu projel jeho vlak a druhý zase o půl hodiny dřív aby po ní projel jeho vlak. Vlastně už řekli co chtějí žádné výluky, žádné omezení.
Zas tak jednoduché to asi nebude. Spíš aby se během jednoho měsíce trať 3* nevylučovala, protože jednou prořezávání křovin a stromů, podruhé oprava GPK a potřetí třeba výměna kolejnic, pražců, atd.
Pak třeba nechat aspoň jednu trať průjezdnou a ne že zavřeme všechny tratě do Prahy nebo do Brna a takhle bych mohl pokračovat.
Myslím Lukáši, že jste ho zahltil (error data overflow), tolik smysluplných a jednoduchých požadavků najednou, to oni nedávají. Pak ještě MTV zkontroluje izolátory a natře dva sloupy…
Jj těžké přetížení, holt někdo je líný a v noci spí a jiní v noci pracují aby jste mohl v pracovní době surfovat na internetu. Nejlepší nápad, podbíjet, svařovat, vyřezávat křoví a udělat drobnou údržbu na TV současně, vůbec nikoho to nepadlo. Bohužel génius co to navrhl zatím nedokázal najít řešení jak se všichni vyhnou na jedné koleji.
Některé akce jdou a měli by se dělat současně ale né vždy to jde.
Chceš říct, že dneska když je někde výluka, tak se fakticky nějak pracuje na celém zavřeném úseku?
Tak jako za čtyři roky co jezdím ČB – Praha byla výluka autobusama mezi ČB a Veselím kvůli prořezávání křovin několikrát za ty roky. Nejspíš jednou ročně. To je, myslím, výsměch cestujícím, když si to ještě dovolej napsat na stránky, že ta týdenní výluka je kvůli prořezávání trati 😀
Konečně to někoho napadlo. Výluky zrušíme a tratě časem prostě zavřeme pro nesjízdnost. A bude to win win žádné výluky, žádné zpoždění. Ještě to chce povolit kácení stromů a výřez křovin kolem tratí v létě kdy se dá současně svářet a samozdrejmě jen v noci kdy osobní vlaky nejezdí a úplně zrušit rekonstrukce koridorů, to co opravilo před dvaceti lety prostě vydrží padesát let s minimem údržby a když ne tak je to špatně postaveno Ale vážně, opravdu to chce výluky omezit a zkrátit a nejefektivnější výluka proběhne při úplném zastavení provozu, protože bude kratší a levnější když se nebude… Číst vice »
S dovolením se podělím o svoji zkušenost. Při cestě Německem vidím, jak tamní „traťovka“ během týdne různě rozsévá nové výhybkové srdcovky po nádraží během týdne. Na víkend je v La (plán omezení) naplánováno zastavení provozu během dvou dní vždy 23-05 hod.
Během noci vymění srdcovky na jednom zhlaví, za víkend hotovo v celé stanici. Téměř bez vlivu na cestující…
Tam to jde. Proč ne u nás? ❓🤷
Ano, myslí se tím opravdu neúměrné „roztahování“ prací. Viz. třeba traťový úsek na trati 301 v úseku Bedihošť – Prostějov. Trať se skládá z oblouku za Bedihoštěm, přímého úseku a následně oblouku před Prostějovem. Jeden rok se v rámci dvouměsíční výluky udělal oblouk před Prostějovem. Další rok byla opět dva měsíce výluka, kdy se udělal nový svršek v oblouku u Bedihoště. No a vloni byl za dvouměsíční výluky se udělal i ten přímý úsek. Za tři roky a tři dlouhé výluky bylo konečně hotovo! Přitom v těch dvou měsících by se technologicky dal jistě zvládnout celý úsek. Vlaky vždy byly… Číst vice »
Ano toto je prasárna,ale narazíte na problém finance, na každou akci se schválili samostatně v jiné roce. A těch případů podobného látání po kouscích je mraky, zpravidla to ještě chvíli vydrží ale tohle se sype. Velká akce je drahá a těžko se vysvětluje proč najednou tolik do jednoho úseku když to není koridorova stavba.
Problém finance na SŽ neexistuje. Existuje pouze problém vyhazování peněz.
Přesně zbytečné vyhazování peněz na žádost ministra dopravy na další studii na trať do Liberce, která nikdy nemůže vyjít.
Jj, to bude ta zásadní položka. Důležitější je opravit budovu Pardubice hl.n. dráž než Národní muzeum. Tenhle trolling děláte v pracovní době nebo je to váš koníček?
Jasně, to jsou přesně ty položky kvuli kterym pak SZ nemuze pracovat efektivně : – D
Myslíte vyhazování peněz za opravy Kozí dráhy a dalších lokálek kde za pár let kraj dopravu zastaví pardón neobjedná?
Na tuto trať přeci váš zaměstnavatele bere x let peníze za údržbu, tak jaká oprava? Trať je přeci ve skvělém stavu, když se o ni SŽ vzorně stará.
Hlavně, že nejdřív propustili zahradníka, pak sháněli hajného a teď prý dřevorubce…
SŽDC musí udržovat tratě .že se na to u kozí dráhy vybídla je v pořádku? Byl tam zájem i o nákladni dopravu.
SZ je sprava zeleznic a tudiz je to sprava a sprava spravuje majetek … Do toho co pozaduje majitel toho majetku ji vubec nic neni ikdyby tu Kozí drahu chtel majitel ze zlata.
Má Správa Železnic – Nikdy a Za Žádnou Cenu Nezkracovat pravomoc rozhodnout o zavření tratě? Nemá a bylo by velmi nebezpečné, kdyby ji dostala. Jasně, může vidět, že některé trati jsou v podstatě zbytečné a jen železnici jako celek brzdí. Ale to neznamená, že je má prakticky zlikvidovat vlastním rozhodnutím, brát přitom peníze na jejich údržbu a utrácet je jinde. Pokud takové tratě vidí, má iniciovat jednání o tom, co dál s nimi. Taková iniciativa bude vítána (asi ne šotouši, ale většinou lidí jo). Pokud jí ministerstvo, dotčené kraje a obce dají za pravdu, ať se trať zruší, zakonzervuje, prodá,… Číst vice »
Na údržbu Kozí Dráhy SprŽel vykazuje dost peněz.
Peněz je dost, ale špatně se s nimi hospodaří … jenže salámová metoda je patrně výsledkem limitovaného přídělu finančních prostředků pro příslušnou oblast …
Nedá se nesouhlasit. Žijí z cizího a vůbec se o svou kasu nestarají. Nic je k tomu nenutí. Když dojde, natáhnou ruce. Slova ekonomika provozu, efektivnost výluk, koordinace a plánování jim nic neříká. Nenažrané porady pořádají pořád a často, ale k ničemu to není. Jen to stojí další peníze i čas. Je to až smutné a zarážející, kolik jim toho tiše státní pokladna i Evropské dotace trpí. Také bych měl jeden příklad. Rekonstrukce uzlu Židenice: Utraceno cca 2,5 mld. – VÝSLEDEK: – nesmyslná rychlost 120 km/h na ani ne kilometrovém úseku ohraničeným rychlostí 70 a 85 km/h. – jízdní doba… Číst vice »
Problémem jsou finance?
OK, tak ať nerozkopávají třicet tratí zaráz, opakovaně po tři roky. Ale ať první rok opraví komplet 10 tratí, další rok dalších 10 a poslední rok posledních 10.
Finanční výdaje průběžně stejné, délka výluk třetinová.
A když to prostě hoří, že se to udělat musí, tak co? Nechat rozpadnout trať úplně?
Do stavu „hoří to“ to nedojde při pravidelné údržbě také ze dne na den (krom nehod/přírodních katastrof).
No to je právě známka toho, že SŽ se o svěřený majetek nesprávně stará, když to dojde do stavu HOŘÍ.
Velká akce je drahá, protože se u ní musí „nažrat“ všechna přátelská prasátka. Jinak by velká akce musela býti samozřejmě levnější, protože se to všechno rozebírá a skládá jenom jednou. Jeden návoz techniky, dělníků, materiálu… ale SŽ si ro ráda rozdrobí.
Protože v březnu tam byla výluka 21 dní vždycky, tak bude i letos… i kdyby měly vyměnit jen 10 pražců.
Takže pokud je velká akce, velký úsek pro SŽ dražší, tak asi je něco špatně na ekonomice staveb, ne?
A dělá s tím management něco, proběhla snaha zajistit aby byly peníze najednou?
Nebo když peníze jsou, tak se najíst musí dělat různá místa, třeba Poříčany současně s Lysou.
(K mému příspěvku výše)…rozhodně delší vzdálenost než z PV do Bedihoště 😀
Tohle je ideální stav a překvapivě i u nás se brousí a srdcovky mění v noci,ale to zase řve Žesnad že nákladní vlaky stojí. Navíc preventivní výměna srdcovek v celé stanici se u nás nedělá no by to bylo drahé a nejsou lidi aby se současně dělalo na více srdcovkách současně.
První a zásadní fakt, kolik lidí je na té noční výluce v Německu, a kolik u nás?
Mám to snad chápat tak, že v ČR je pracovní síla dražší, než v Německu? Nebo snad v ČR platí nějaký zákon, který omezuje množství pracovníků na jedné akci? Nebo to v ČR komplikují nějaké temné síly a vyšší moc?
Ne, jen jsem uvedl fakt, že prostě SŽ nemá tolik lidí, aby se za 6 hodin dali vyměnit všechny výhybky na celém zhlaví.
Mezi těmi 17 000 zaměstnanci se nenajde 50 se schopností práce na výhybkách? Jo aha, už chápu, na akci v Mostě by musela přijet parta z Děčína, tak to jo, to je problém. Nebyl náhodou o tomto ten příměr s Německem?
Jistě a tu práci v Děčíně bude dělat kdo, když ta parta bude v Mostě? Myslíte že mají extra lidi na výhybky, extra na pokládání pražců, atd…?
Je opravdu fascinující pozorovat, jak nejste schopen pojmout tu prostou skutečnost, že to, co tady dokola používáte coby omluvu, je právě ten samotný problém.
To je pouze konstatování osoby obeznámené s pracovně právními skutečnostmi vyplývajícímu ze zákoníku práce. ZP si nevymyslely ČD ani SŽ … akorát jej musí dodržovat …
Šíbovat s lidmi prostě není tak jednoduché, jak si mnozí představují ….
Jak je možné, že parta montážních dělníků saedne do Tranzita a jede jeden týden tam. Další týden jinam.
chcete mi říct, že hoši z SZ mají místo práce konkrétní nádraží či tratovy úsek?
Ano, každý traťový okrsek má svůj „rajón“, o který se stará.
V Německu těch lidí není o moc víc na kilometr trati, ale jsou lépe organizování.
Jakou práci v Děčíně? Prostě se tyhle větší akce naplánují na den kdy nebude v okolí moc menších.
To je jistě pravda, ale je třeba si zjistit, jaké jsou v Německu obecné pracovně-právní předpisy nebo jak jsou formulovány u DB Netz pracovní smlouvy ohledně možnosti operativního přesunu zaměstnanců „podle potřeby místa výkonu práce“ nebo pracovních směn …
Jako že by Němečtí odboráři přistoupili na to, že by se jim služební cesta nemusela platit? 😀 To docela pochybuju.
Hele. Pokud by nekdo chtel mit zlate koleje, budou zlate.
Zalezi z ktere strany se k problemu postavite. Bud zacnete tim, ze to nejde a proc to nejde. A nebo zacnete tim, ze to chcete udelat a udelate vsechno pro to, aby to slo.
Asi nenajde, ale brečet kvůli tomu nad neschopností molochu nebudeme, to fakt ne.
I ta reakce Dominika je taková…hned by měnil všechny srdcovky na zhlaví, aby to bylo drámo. Na klasickém jich bývá nejvíce zatížených na dvoukolejné trati šest (čtyři na kolejových spojkách a dvě odbočné do sudé a liché skupiny).
Na tom se dá makat bez přerušení provozu po sousední koleji.
Na rozdíl od PČR, kde lze policistu převelet do jiného místa nebo vojáka, tak „v civilu“ platí zákoník práce neumožňující se zaměstnanci šíbovat jako s vagony na ranžíru … Prakticky se vším, co se týká pracovních podmínek sjednaných v pracovní smlouvě musí zaměstnanec souhlasit … Přeložit strojvedoucího z jednoho pražského depa z „pozice“ náčelníka / přednosty, protože v jiném depu onemocněli zaměstnanci v téže profesi nešlo … Překládačka byla možná jen na žádost zaměstnance. Dokonce – za dob Správ drah – musel dát zaměstnanec v Olomouci výpověď „Střední dráze“ a třeba v Plzni musel návazně uzavřít novou pracovní smlouvu s… Číst vice »
Ještě, že tohle neví kolega, který jeden den je na servisu u zákazníka v Brně, druhý den Plzni a třetí den v Ostravě.
Možná by si z toho zákoníku měl M.Z. přečíst vícero odstavců…
tak tyto praktiky z doby bolševika…uz asi skončily. a dnes to může taky končit termínovanim lenochoda, co odmítá opustit obvod přidělene stanice…
Vy jste asi nikdy nečetl zákoník práce a nebyl v postavení vedoucího pracovníka odpovědného za jeho dodržování …
Prostě když máte zaměstnance v osmičkovém pracovním režimu (s určeným místem výkonu práce, kde zaměstnanec nastupuje na směnu a kde končí) 1-5, tak ho mírnixdýrnix nemůžete poslat na noční … podobně ve dvanáctkovém režimu „krátký / dlouhý“ týden …
Pražského strojvedoucího nemůžete tak poslat „jen“ tak do Brna nebo Bohumína … protože tam nejsou lidí nebo naopak ….
Už jsem to napsal výše, tak to zopakuju, když je to přímo na mě; co zaměstnanci, dělající servisy po celé republice nebo v zahraničí? Jsou v rozporu se ZP? Nějaké řešení to asi mít bude.
Přesně tak, je to otázka nastavení pracovní smlouvy. Ale když ono se nechce, tak se prostě nechce.
No hura, konecne to nekdo pochopil. Jsme narod hledacu duvodu, proc to nejde. A ze umime hledat a najit!
…a vy jako zaměstnanec sám dobrovolně přistoupíte zaměstnavateli na dodatek pracovní smlouvy, který znevýhodní vaše současné postavení a umožní mu s vámi manipulovat pouze dle jeho provozních potřeb?
A když vystrcis hlavu z okna tak si možná vsimnes , že to tu v ješté formě funguje už třicet let. Nevidím jediný důvod proč by v rámci pracovní doby nemohly místo Děčína dělat v Moste . I dle příspěvků Dominika, Zigmunda , Petra , CDP ….. To vypadá myšlením jak za císaře pána a konesprezky , absolutní tatuhlo a omezenost
To je ale opět nesprávné hospodaření s lidským potenciálem. Když nemají lidi na opravy ani spřátelené firmy, které to pro ně udělají… ale už někdo viděl třeba Hrocha být vzhůru v noci 🙂
A také je špatné to, že SŽ udělá výluku, která vlak zdrží třeba o 20´ale dopravce platí cenu za cestu celou v plné taxe.
Podobná zkušenost Rakousko – snaha od infrastruktury zasahovat do provozu co nejméně a minimalizovat dopady. Takže nejede poslední vlak po půlnoci a první ráno ve 4:30 – a za tu noc se stihne věcí… Přes den si chystají věci okolo v noci a dopravním klidu dělají skutečné výluky. Ještě jsem na „Západ od nás“ nezažil výluku typu – 6h se nejezdí, protože se pokácí 2 stromy a 6 keřů. To je vrchol arogance SŽ. K tomu je i dobře připravený výlukový JŘ, že se vlaky potkávají slušně a v rámci rekonstrukce stanice dostanou vlaky max. +/- 2-3 minut zpoždění. Které… Číst vice »
Jenze jak nas ve skole ucili, na zapade je zly kapitalista, ktery vykoristuje delnickou tridu.
Nastesti u nas ma i prosty lid sva prava..
Například proto, že SŽ nemá dostatek pracovníků, aby mohla pokrýt denní i noční směny, dodavatelské firmy nemají zájem – z téhož důvodu, případně – pokud jsou potřeba nějaké stroje, nejsou z hlediska požadavků na bezpečnost práce uzpůsobené na noční práci …
Ve Švýcarsku se, s ohledem na intenzitu provozu, mohou uskutečňovat práce jen v noci, zpravidla mezi 1.00 – 5.00. Asi tak jako v pražském metru …
A tím jste chtěl naznačit, že je u SBB přezaměstnanost, nebo že si to umí lépe zorganizovat?
S tim metrem je to takove divne, ze to delaji v noci.. Neni to tim, ze tam je tma i pres den a tim je vlastne jedno, jestli tam nazenou nebohe delniky na noc?
Mám stejnou zkušenost ze Švycarska. Práce asi na 3 měsíce o víkendech. Na stanicích vypsaný jízdní řád pro autobus (i aplikace počítala cestu s autobusem jako náhradní dopravu na danou dobu). Měnili všechno i s podložím (asi 12 km). Všechno nachystané kolem trati. V pondělí ráno vždy trať volná k provozu.
Možná proto, protože to musí někdo zaplatit a v Německu se za dopravní cestu platí téměř desetinásobek?
minimalizace dopadů na cestující a nebo kašlání na údržbu jsou docela dvě rozdíné věci, ale chápu, že pro některé je to asi nad možnosti jejich chápání, to co předvádí SŽ(DC) je kolikrát fakt šílenost a některé úseky jsou ve výluce několikrát za sebou
Minimalizace dopadů na cestující znamená maximalizaci dopadů na nákladní dopravce, kteří si nepřekvapivě stěžují úplně stejně. Co tam máte dál?
Když to ti dopravci budou vědět dopředu a půjde to někudy objet, kde jsou dráty, tak řvát nebudou. Ale když se to dopravce dozví 3 dny dopředu, tak ho to samozřejmě naštve, když to nejde nikudy objet a vlak mu tam i s fírou stojí.
V podání Správy železnic a jejich manekýna v čele to je samozřejmě pravda, v případě schopné organizace (nikoliv všehoschopné) by to fungovalo. Když jsem jel v červnu přes úsek Choceň – Ústí nad Orlicí, tak jsem očekával, že na stavbě uvidím desítky dělníků blížící se miniláně stovce a více (nikoliv desítku) a desítky stavebních strojů a bude se makat jako o život. Byl jsem vyveden z omylu. Když jsem je před úsek těsně před vánoci, neviděl jsem žádný extra pokrok. Pak jsem se dozvěděl, že hlavní část prací v roce 2021 proběhla na mostech a ty z vlaku vidět nejsou.… Číst vice »
To, že jste z okna jeden den v červnu neviděl předpokládanou množinu pracovníků není objektivní hodnocení …
Kdybyste se postavil na plošinu posledního vozu s nějakým nahrávacím zařízením a pak si ty zaměstnance spočítat „kus po kuse“, tak byste se jistě toho vámi kýženého počtu dobral.
Nehledě na to, že většina těch „dělníků“ nebyla zcela určitě v zaměstnaneckém pracovním poměru se Správou železnic, ale dodavatelských firem … stačí se pouze soustředit na to, co mají na pracovních oděvech …
Ten pán, kterého očividně nemáte rád, nemůže ovlivnit počet zaměstnanců dodavatelských firem ….
Ten pán, kterého očividně nemám rád a důvodem je způsob práce a výsledky práce jím řízené organizace s dopady na dopravce, cestující a přepravu substrátu ale podepisuje podmínky výběrového řízení (nebo jeho náměstek, za kterého je ale zodpovědný). A bohužel není pravda to, co čas od času říká on a jeho podřízení a slečna Nela F. – v podmínkách výběrového řízení se nemusí hrát jenom na cenu, ale taky na čas – a ten by měl být u staveb na koridoru povýšen na maximální hodnotu, kterou zákon umožňuje. Když bude dělat obnovu úseku Vraňany – Straškov, tak tam ať si… Číst vice »
Tak tech dnu asi je vic nebo maji delnici maskovaci plaste.. Ovsem verim, ze tam urcite nekde jsou.
Něco jako scéna z Tenkrát na západě ? 😀
A na tratich kde je nakladni doprava minimalni nebo žádná mate jakou výmluvu?
A musí se rozkopat Poříčany a Lysá Nad Labem současně? Nebylo by výhodnější současné dělat na jedné trati s tím že na souběžné trati bude provoz bez omezení?
Nemusí, ale znáte důvody … to se tu už omílalo. Stačí, aby jeden ze soutěžících hodil vidle do dlouhodobě plánovaného – nesouběžného – termínu v podobě odvolání a než ctihodný ÚHOS rozhodne, tak se obě stavby / výluku časově zkumulují …. tím spíše, že konečným vítězem obou soutěží může být týž zhotovitel (množina), počítající s tím, že stavba A skončí v den DD.MM.RR a následující stavba B začne v den DD.MM.RR + 1 DD, takže se zaměstnanci včetně zázemí přesunou. Ale díky vidlím pak musí všichni makat na obou (A + B) dílech současně, samozřejmě s nižším počtem lidí i… Číst vice »
Ve Švýcarsku vidím, že se výluky dělají tak, že nemají prakticky vliv na přesnost jízdních řádů. Žádné zpoždění navíc kvůli výluce neexistuje, prostě jízdní řád s nimi počítá a to jak nákladní tak osobní. Když se rekonstruuje trať, rekonstruuje se jako celek. Viz: Neuchâtel – La Chaux-de-Fonds, půl roku nejezdí doprava jen v noci, půl roku je trať zavřená a pak ještě půl roku v noci a je zrekonstruované vše co bylo třeba: sanace 6 tunelů, přičemž jeden byl přeřazen aby se tam vešly dvoupatrové vlaky, několika mostů, přičemž jeden byl zbourán a znovu postaven, trakční vedení, úprava dvou zastávek… Číst vice »
Krásný příklad, ale tam asi nákladní dopravci nemají problém se na trať dostat přes den.
Tak proč jim je děláte u nás?!
Já? Já ale nejsem zaměstnanec Správy železnic.
Problémy vznikají takty osobní dopravy, na které není infrastruktura připravena.
Resp. To, že se přes den nevejde na koleje více nákladních vlaků. Jistě kapacita je zas problém Správce infrastruktury, ale měl by existovat nějaký regulátor, který by v těchto případech kapacitu rovnoměrně rozdělil. Prostě není možné 15 min. takt, když to pak zapříčiní, že se na koleje nedostanou nákladní vlaky.
Regulátor by tedy měl umožnit Správě železnic pokračovat v nicnedělání? Nebo jak to mám chápat?!?
To zas ne, samozřejmě stále musí být vyvíjen i tlak na SŽ (potažmo stát), aby se něco s kapacitou dělalo. Regulátor by pouze zajistil rovnoměrnější přidělení kapacity.
Proč mít nějakého třetího regulátora?
Prostě je X žádostí o trasy a nějaké priority. První vlak pojede ten nejrychlejší. Jestli není možné vyhovět všem žádostem, zase reagovat přesně podle priorit.
Což rozhodně nákladník vždy nebude ….
Jde o to, aby se vůbec na nákladku občas dostalo…
To taky není úplně správně, protože náklady (vyjma NEx), jsou až na spodku těchto priorit. Takže při těchto „střetech“ moc šancí dostat kapacitu nemají,a proto přes den zas tolik nákladů nejede. Regulátor by zajistil rovnoměrnější přidělení kapacity, tzn. odjížděl vlak dálkové dopravy daným směrem před 10 – 15 minutama, a další pojede třeba za 20 minut, tak by dostal přednost náklad, nebo by například zasáhl do zvoleného taktu osobní dopravy regionální, protože třeba je takový, že skoro neumožňuje provoz nákladní dopravy, a to se týká i jednokolejek, např. Hradec Králové – Týniště, pokud se člověk nedostane z HK, tak do… Číst vice »
Otázka je, proč jsou náklady až tak dole…
Propustnost tratí lze zvýšit tak, že místo žlutého a modrého vlaku s 5 vozy jedoucích v odstupu 5 – 10 minut, pojede jeden žluto-modrý vlak s deseti vozy, polovička bude žlutých, polovička modrých. Ve žlutých vozech bude platit žlutý tarif, v modrých modrý. Lokomotivně se budou střídat – lichý vlak povede žlutý / sudý modrý dopravce … (nebo naopak).
Černý dopravce si bude muset pořídit klasické vozy, aby mohla být černo-žlutá nebo modro-černá kombinace vlaků …. (rameno Praha – Staré Město u Uh.)
A hned je díra pro nákladník ….
Ano třeba i tak, i to mě napadlo, takto spojovat vlaky, ale ono by kolikrát stačilo jen spojit 2 modré,na určitý úsek tratí, protože problém s kapacitou kolikrát není na celé trati, ale jen části, např. Praha – Kolín – Třebová. Takže třeba vlaky jedoucí Praha – Brno a Praha – Olomouc,by klidně mohli být svěšeny (když jedou v rozestupu 15 minut) a půlit se v Kolíně.
Už byla výluka, při které se spojovalo. Nicméně při bezvýlukovém stavu, vážně kupování na autobloku a rozpojování pomůže, budou oba dopravci chtít delší pobyt v Třebové, kterou by třeba chtěli projet? (A blokování nástupní hrany v Třebové je ok?)
Pomůže, místo 2 krátkých vlaků v rozmezí 15 minut pojede jeden delší, tudíž víc prostoru pro ostatní.
Tak ta hrana nebude blokována půl hodiny, při rozvěšování se bude jednat o cca 6 – 8 minut (pokud bude posunovač, nebo někdo kdo to rozvěsí na místě čekat), při svěšování, pokud příjezdy budou v řádu pár minut za sebou, tak taky, a v Třebové máte další 4 nástupní hrany, a i kdyby to bylo 10 minut, tak to není zas tak dlouhá doba.
A přestaví Správa železnic tu stanici Kolín, aby tohle Vaše půlení šlo realizovat ? Protože teď to jaksi moc nejde, kapku by to na těch zadních perónech s 12-ti vozovými vlaky moc nešlo, doby vlaků typu Trakie nebo BaltOrient stojících kamsi do vekslí jsou minulost.
A kdy asi bude SŽ připravena…? Až budou VRTky a zbytek vlaků už nebude…
To už je natom aby se tlačilo na SŽ, potažmo na stát, aby se s daným stavem něco dělalo. A při rovnoměrnějším rozdělení kapacity by všechny strany měly větší zájem, aby se daný stav změnil. Takto jsou natom více bití nákladní dopravci.
A proč ne to není infrastruktura připravená ? Vždyť objednatelé ty takty většinou anoncují dopředu…..jenomže holt nehodlají čekat 15 let, než se SŽDC rozhoupá ……
A když se už rozhoupá, tak výsledek stojí za to – viz elektrizace Kadaně.
Tady si hrajeme na střední vyspělou Evropu, přitom v mnohém jsme tady na tom o dost hůř než na Balkáně (bez přehánění) :/
Jistě, zapomněl jste ovšem napsat, že ta výluka se plánuje často i se dvouletým předstihem, takže je zapracována do kursbuchu … výhodou je synergický efekt, že provoz a infrastruktura nejsou, na rozdíl od tuzemska tvrdě odděleny na dva „soupeřící“ právní subjekty … ve Švýcarsku se „dopravci“ nesdružují do společenství za účelem boje s „antagonistickým“ nepřítelem spravujícím státní infrastrukturu … Vámi uváděná trať je v majetku SBB – A.G., a provoz tam zajišťuje nekonkurenční / spolupracující dopravce BLS … Díky dlouhodobému plánování jsou vyřešeny finanční otázky, případně dodavatelsko-odběratelské vztahy i ve formě soutěží / odvolání … Ne jako v tuzemsku, kde… Číst vice »
Však naplánovat rekonstrukci nějakého delšího úseku a související výluku s dvouletým předstihem by šlo i u nás.. Jen by se muselo diagnostikovat a plánovat na delší dobu ucelenější opravy (za větší peníze) a tam právě míří má kritika. Na to nemá počet dopravců ani rozdělení infrastruktury a dopravce vliv.
Podotýkám, že částečný vliv na přesnost jízdních řádů má u nás nepochybně i fakt, že SŽ dovoluje jízdní řády sestavit na maximální rychlost s minimálním pobytem ve stanici (př: Ex6 v Plané staví minutu).
Hlavně mají tlačit na to aby SŽDC rychleji modernizovala tratě . Bylo co nejméně pomalých jízd a předpis D1 už konečně zjednodušit a ne že je toho čím dál víc.
To má jeden, vlastně dva problémy:
– nikdy se to tak nedělalo
– vždycky se to tak dělalo
Příčina je jiná…SŽDC nic nikam netlačí a nepálí.
Toho „hlavně“ bude asi více. Opakující se výluky kvůli více pracím místo výluky jedné nic moc. Značení snížení rychlosti a její přechod na trvalou je taky občas na facku (ano, třeba vysypané cibule). Geometrická poloha koleje na některých koridorech taky není ideální. Samostatnou kapitolou jsou přejezdy… Je toho opravdu hodně, s čím by se SŽ měla popasovat.
Přejezdy bych SŽ nevyčítal.
Pár přejezdů sice je jako věčné břemeno (předchůdce SŽ slíbil někomu přístup do jeho nemovitosti), ale většinu přejezdů by měl řešit někdo jiný (ŘSD/krajští/obecní silničáři).
Nikoli předchůdce, ale zákon … nicméně i to lze řešit > transformace na „soukromý“ přejezd s trvalou závorou a zámkem od něhož má klíč vlastník + složky IZS a uživatel přejezdu si musí před jeho otevřením a použitím u provozovatele dráhy ověřit, že nejede vlak – archivovaná nahrávka telefonátu ….
Ne rychleji se modernizovat nesmí protože to znamená výluky, pomalé jízdy bez výluk zpravidla nezmizí. Ale jinak hezký požadavek aby pršelo bez mraků.
D1 se chce kompletně přepsat a vzít v úvahu vývoj techniky,ale k tomu se musí primárně změnit zákon o drahách.
Pokud by šlo SŽ o dopravce, cestující a tím pádem o své budoucí příjmy, tak naplánuje výluky tak, aby dopady byly minimální. Ale to se zjevně nechce. příklad je plán zdvoukolejnění Plzeň – Nepomuk. Tam se má trať uzavřít na několik měsíců a mě opravdu zajímá proč. Normálně by se udělala krajní kolej, včetně přesunu osy koleje a pak ta druhá. Trvalo by možná pravda déle, ale vlaky by pořád, byť omezenou rychlostí jezdily. Kolik lidí se vám do těch vlaků po půl roce vrátí ? Možná si najděte videa z rekonstrukcí v cizině, že to jde, ale u SŽ… Číst vice »
A to je ono trvalo by to déle a na to si nahoře dopravci stěžují. A odsun osy je vždy v tom správném směru?
Není, ale to snad je řešitelné, ne ?
Odsun osy od původní trasy nemá hlavně výškový rozdíl, jako třeba na trati Benešov – Tábor, tak je to snadněji realizovatelné.
Já si pořád myslím, že je lepší jezdit pořád byť s menším zpožděním, než přijít o zákazníky. A až se vám zase něco vytelí u Berounky, tak se už do Plzně nedostane ani kolo.
Navíc v tomto kraji bydlím 4 roky a do Plzně z ČB občas jezdím a ta výluka busama na této trati zdaleka nebude poprvé. A přípoje v Plzni ujížděj, i když řeknu požadavek průvodčímu. Už se mi to stalo několikrát :/
Čekací doba …
Hele mínusáři co je špatně? Máte problém s psaným textem? Můžete mít jedno nebo druhé ale né oboje současně.
Ne, máme problém s nejapnými výmluvami. Nikdo nechce, aby to bylo bez výluk. Teda chtěli by to všichni, ale chápou, že to bez nich nejde. Co je průšvih je to, že Spržel absolutně netrápí minimalizace dopadů těch výluk. Kdyby se při každé výluce udělalo všechno, co ta výluka umožní a o čem se ví, že to tam bude velmi brzy potřeba udělat, snášely by se daleko lépe. Jasně, namítnete, že na to nejsou peníze. Ale sorry, tohle flikování po kouskách nemůže být ani nákladově úsporný. Jenom věčný tahání techniky tam a zpět kvůli pidikouskům, aby se tam za půl roku… Číst vice »
Kdyby za pul roku : – D Na trati z FM do Ovy je nekolika tydeni vyluka nasledovana tyden po te dalsi tridenni vylukou …
Tak předpis D1 byl kompletně přepsán a 29. prosince 2021 byl schválen s učinností od 1. července 2022. A o 6 dní později…. Vážení kolegové, při převádění předpisu SŽ D1 ČÁST PRVNÍ do finálního formátu, který byl 29. 12. 2021 zveřejněn na portálu Provozovatele dráhy Správy železnic, , došlo k několika tiskovým a grafickým chybám v textu, včetně chybného převedení některých fontů (např. značky TJŘ) … V souvislosti s tím bude pozastaveno i zveřejnění katalogových výpisů pro zaměstnance v provozních funkcích Správy železnic a pro dopravce. Tyto katalogové výpisy budou zveřejněny až po provedení opravy zjištěných chyb. Děkuji za pochopení.… Číst vice »
No a kdybychom nežili na tom našem „Východě“…tak už někdo od SŽ prostě a jednoduše pro výstrahu letí.
UTF 🙂
Win1250 🙁
Nemusí se změnit zákon..četl sem slovenskou verzi D1 a to je taková mini brožurka .takže to jde.jak dlouhou se mluví o modernizaci tratě Přerov- Brno a Ostrava- Frenštát..resp.valmez.a xy dalších případů.u nás opravili trať a místo toho aby se tam zkrátily jízdní doby tak se prodlužují.je tam šedesátka ale je to opraveno na osmdesát.. prostě když se nechce …u nich je problém i vyřezat náletové křoviny..není vidět do oblouku, být fira furt píšu hlášenky. Prostě nedělají svoji práci a radši vymyslí píčoviny typu rušení spádoviště a trhání kolejí…
Musí se zmenit zakon o drahach aby ten predpis nebyl psan totálně zmatenou formou?
Počkat, ono je v drážním zákoně psáno, jaká technika se má pro co použít? Krumpáč č. 8, pila 35 ccm a H10S (hadice desetimetrová, stočená)