Tři další tratě dostanou troleje, Správa železnic začala shánět projektanty prosté elektrizace

Součástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhySoučástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhy

Prostá elektrizace umožní zavedení nových přímých vlaků bez nutnosti výměny trakce.

Správa železnic pokročila s přípravami na takzvanou prostou elektrizaci dalších tratí, která má přinést zavedení elektrických vlaků na další tratě.
Po prvních dvou soutěžích na zpracovatele záměru projektu a dokumentace pro společné povolení pro tratě Bludov – Jeseník a Rudoltice v Čechách – Lanškroun začala shánět zpracovatele stejných materiálů pro další tři tratě.

Jde konkrétně o tratě Kladno – Kralupy nad Vltavou (u této trati už proběhla soutěž na zadání projektu pro geologický průzkum), Zdice – Písek a Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín. Vyplývá to z dokumentů na profilu zadavatele.

Pod dráty až do Jeseníku. Správa železnic řeší prostou elektrizaci další trati

Prostá elektrizace má přinést jednodušší a levnější řešení elektrizace tratí v Česku. Dosud totiž byly s elektrizací spojeny ještě velké úpravy tratí. V případě prosté elektrizace půjde, zjednodušeně řečeno, jen o natažení drátů. Na rozdíl od předchozích dvou soutěží neuvádí plánované termíny realizace. Náklady budou známy po zpracování projektů.

Kladno – Kralupy nad Vltavou

Odhadovaná cena zakázky je 49 milionů korun, po dokončení elektrizace trati z Prahy do Kladna umožní zavedení elektrických vlaků i ve směru od Kralup nad Vltavou. Projekt bude řešit i úsek Jeneč – Středokluky pro nákladní železniční dopravce. V dokumentaci Správa železnic upozorňuje, že částečně vede poddolovaným územím. Na trati bude instalován zabezpečovat ETCS L2.

Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín

Odhadovaná cena zakázky je 56 milionů korun. Umožní vozbu rychlíků z Prahy bez nutnosti výměny lokomotivy v Klatovech či prodloužení osobních vlaků z Plzně až na hranici s Bavorskem.

Zdice – Písek

Odhadovaná cena zakázky je 62 milionů korun. Trať, na které se dosud v plánech uvažovalo s experimenty v podobě bateriových či vodíkových jednotek, by nakonec měla být plně elektrická. Podobně jako u ostatních tratí výše se počítá s elektrizací na střídavou trakční soustavu.

Ministerstvo dopravy loni v závěru roku schválilo Koncepci rozvoje elektrické trakce, která počítá s elektrizací postupně více než 2000 kilometrů tratí.

119 miliard do elektrizace tratí. Ministerstvo schválilo plán na dekarbonizaci železnice

Tagy Kladno - Kralupy nad Vltavou Klatovy - Železná Ruda prostá elektrizace Správa železnic Zdice - Písek
245 komentářů