Trh s novými auty v Česku dál klesá, Dacia přeskočila Hyundai, fabie překonala octavie
Registrace nových vozidel v Česku šest měsíců v řadě klesají. V únoru odbyt nových osobních aut klesl o 6,7 %,
Registrace nových vozidel v Česku šest měsíců v řadě klesají. V únoru odbyt nových osobních aut klesl o 6,7 %, změnilo se i pořadí jednotlivých značek. Výrazně dál posiluje Dacia, která se stala za únor už třetí nejprodávanější značkou a model Duster pronikl do první šestky nejprodávanějších aut.
Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů, které zveřejnil na svých stránkách. Za únor se v Česku registrovalo 18847 nových osobních aut, od ledna do února 38 125 vozidel. Meziročně tak jde o pokles za dva měsíce o 12,19 %.
V pořadí značek vévodí stále Škoda Auto s podílem přes 35 %, následovaná Volkswagenem. Po čtyřech měsících se na třetí místo dostala Dacia, které sice v únoru také klesly počty nově registrovaných aut, ale méně než dosud třetímu Hyundai. Registrace Hyundai klesly v únoru o 15 %, tržní podíl spadl pod 7 %. Na dalších místech po Hyundai je Peugeot a Renault, o téměř polovinu klesly v únoru registrace Fordů.
Slabší prodejní výsledky mohou být i důvodem personálních změn u zastoupení jednotlivých značek. Včera skončil okamžitě po sedmi letech dlouhodobý šéf zastoupení Hyundai v Česku Vladimír Vošický, už na konci roku odešel z čela Fordu v Česku Jan Laube. Do šestice modelů se mezi samé škodovky vklínila poprvé Dacia Duster, která předstihla Kodiaq.
I klesající statistiky potvrzují dlouhodobé trendy českého trhu: přibývá aut v kategorii SUV, jejich podíl přesáhl už 30 %. Současně dál ubývá nových aut s dieselovým pohonem.