Třetí šéf během devíti měsíců? Kupec může už v pondělí skončit v čele Českých drah
Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhy
Už v pondělí může dozorčí rada Českých drah odvolat z postu předsedy představenstva a generálního ředitele Miroslava Kupce. Nahradit ho
Možná se ješitný a nejlepší Andrej Bureš chtěl zbavit potenciálního konkurenta? Miroslav Kupec by třeba nebyl k panu premiérovi vžy dost loajální?
V době okolo konání Czech Raildays bývá odvolán generál Dráhy, takže by mě nepřekvapilo, kdyby to „klaplo“ i tentokrát.
Dráhu do toho nepleťte, o dráhu se stará SŽDC.
ČD se daří, obhájili rating i v době liberalizace a navíc prodali dluhopisy nejvýhodnější v historii, daří se jim i do značné míry držet podil na trhu a stát po 9 měsících ve funkci opět odvolává ředitele. To investorům na klidu fakt nepřidá. Vypadá to jako by se hledal nějaký neschopný a nebo všeho schopný a Kupec to není……..
ČD se (leccos) daří – buďme rádi, ale je otázka, čí je to ve skutečnosti zásluhou a jaký opravdový podíl na tom měl a má Kupec.
to jste celkem trefil…
Strašný je, že v tomto socialistickým molochu je post šéfa závislý na politickém tlaku a ne na odbornostech a dovednostech. Proto tento podnik nemá v budoucnu šanci
Ale tak tomu je všude. A tam kde to není státní, tak jde jenom o prachy do konkretních kapes. Nějaký zájem lidí a státu je úplně někde….hodně pryč. Odbornost je snad dneska urážkou. S tím se setkávám na každém kroku. Vždy jde jen o prosazení něčích zájmů a ten odborník je tam proto, aby to zařídil. Jinak se najde jiný.
Řekl bych že se mu moc nepodařilo zreorganizovat firmu nikdo pořádně neví pod jakou složku spadá kdo je komu podřízen/nadřízen. Žádná úspora administrativních pracovníků jen to postihlo opět provoz.
Pana Nebeskeho znam, znam jeho moralni kvality, znam jeho motivaci, znam jeho zpusob rizeni…jsem v soku, jaci lide se dostavaji do takovychto pozic svazanych se statnim aparatem. V tomto state uz to zase prestava fungovat a vracime se v case zpet. Ztracim iluze, co za lidi se usazuje na ostatnich pozicich za uradovani premiera Babise…
Napadá mě, jestli v tom třeba nehraje roli i možnost, že některé funkce už nikdo slušný raději ani nechce zastávat (a těch ostatních je naopak pořád ještě dost) …
Veselá představa, že dneska slušný člověk už nechce některá místa zastávat, zatímco dříve se to slušnými lidmi na vedoucích postech jen hemžilo. Jasně, vždy se najde výjimka. Ovšem asi máte pravdu, že dneska to prostě musí být někdo z holdingu.
Problém je, že se posledních pár let dosazují zejména ti poslušní a slepě oddaní. Už dávno to není o odbornostech, ani o manažerství. Ostatně sám rezort dopravy je toho pod vládou Ano svědkem.
Asi máte pravdu – jen bych ty, kdo takový režim nastavili a nastavují, nezužoval jen na „vládu ANO“: ono to totiž za předchozích vlád nebylo o mnoho lepší, a nedělám si iluze o tom, že i bez „vlády ANO“ by to o mnoho lepší bylo.
Bohužel, lepší by to nebylo. Nakonec nám to už dokázali, Od zadlužení státu, likvidace soběstačnosti, průmyslu, likvidace železnice atd. Kroky ODS v 90. letech byly ukázkové a jiní se přidali. Je vůbec ještě nějaká naděje? Z toho, co máme v parlamentu, asi těžko.
Velmi trefně napsané!
Nevěřím, že by Burešovi lidé šli takto otevřeně do války s Kellnerem, s deklarovaným úmyslem odstříhnout ho od zdrojů kvůli jedné zakázkce na až 50 dvouvozových Regiopanterů. Co tam bylo za Kupce dál? Ještě ty vagony spolu se Siemensem a těch pár vagonů na Ostravsko? Pokud tam je nějaký vyšší zájem, tak sotva tenhle, tam budou dukáty unikat někde úplně jinde.
Přesně tak, to poslední co může Bureš v této chvíli potřebovat je válka s nejmocnějším mužem v zemi. To by se mohlo rychle ukázat, že audit z EU je jeho nejmenší problém.
Kupcova vyjádření jsou občas dost zvláštní..
Pana Kupce neznám, ale pana Nebeského až moc dobře. Pokud jsou všude stejní „odborníci“, tak je to zlé. Jak může někdo jmenovat do čela ČD člověka, který se spolupodílel na krachu mnohem menší firmy UniControls? ČD zkrachovat nemohou, takže nás to bude jen stát hromadu peněz z našich kapes.
Pokud by ČD byla vaše firma, obchodovali byste s dodavatelem, který vám dodal nejen nekvalitní výrobky, ale hlavně proti vám vede soudní spor a nakonec z vás vysaje miliardu? Asi těžko, takový dodavatel by měl nejspíš trvalý zákaz, ban. V případě ČD se to ovšem nestalo, naopak, za vedení Kupce dostala Škoda transportation další zakázky. Takže to skutečně vypadá, že Kupec byl spřízněnou figurou se Škoda transportation a je v pořádku, že z ČD zmizí.
„Asi těžko, takový dodavatel by měl nejspíš trvalý zákaz, ban.“
A to se dá do výběrového řízení zadat požadavek,že firma XYZ ho nesmí vyhrát?
Úplně stačí, když je to VŘ vypsané tak, aby motivovalo k přihlášení se širší spektrum dodavatelů. Nebo lépe řečeno – VŘ nesmí být vypsané tak, aby demotivovalo široké spektrum potenciálních dodavatelů. To samozřejmě nevylučuje, že vyhraje ten „s banem“, ale musí se aspoň víc snažit a ideálně i myslet na budoucnost.
takové VŘ ale ztrácí smysl 🙂
Nemyslím si.
Přesně tak. Ne třeba o 10 cm širší dveře… Spíš bych se inspiroval u smluv krajů na ZDO a za každé pochybení tučnou pokutu. A ne takřka nevypověditelnou smlouvu na 109E/380…
Běžně je v podmínkách soutěže, že dodavatel vůči zadavateli nesmí být v soudním sporu možností je vícero.
nikoli že firma „XYZ“, ale všechny firmy s jejichž plněním má zadavatel negativní zkušenost (v tuzemské alibistické legislativě to chce věnovat pozornost precizní formulaci).
Proč to jde u zakázek na dálnice, kde stát vyřadil ty, se kterými měl problém? Jde jen o to, jak to bude napsáno…
To co píšete nelze z principu legislativy hospodářské soutěže a výběrového řízení. To že byla smlouva u Zátopka napsaná diletanty je věc druhá.
Klíčový element je pořád jen jeden – odebírání lokomotiv a zadržení plateb.
To je zlé. Pak něco zkuste dát dokupy, prosaďte to něco, když to něco v koroporaci trvá rok, ale po 3 měsísích se to bude dělat znova, letos už potřetí jinak a pro jiného šéfa. Vžďyť tohle je neskutečně demotivující pro všecky, co se (ještě) o něco snaží. Jestli chcete firmu potopit, dělejte přesně tohle dostatečně dlouho.
Odborářům je to jedno, no nedivím se, od zaměstnanců už peníze vybrali.
Inu, nejedná se o funkci šéfa firmy, ale dozorce penězovodu 🙁
Jejda. Já si nevšiml, že to vše má svůj háček a četl jsem:
„…Kupec může už v pondělí skončit v cele…“
Ostatně soudím, že Kupec byl instalován, protože bylo potřebné vyhodit Krtka. Proč bylo potřebné Krtka vyhodit pouze naznačím. Jisté personě velmi překážel.
Víc neřeknu.
Ale jdi ty tajnůstkáři. Radši nepiš vůbec nic, když se to bojíš napsat celé.
to byste se stejne prd dozvedel – jsou to jenom jeho fantasmagorie pana kylchlapa…
Škoda, že se pan Kylchap tak bojí, zajímalo by mne to.
Určitě měl na mysli někoho jiného, nicméně troufnu si hodit možnou verzi, komu by mohl překážet. Jak se ČD a ČD Cargo cukají ohledně vozidlových částí ETCS, že nabídky AŽD a ČD Telematiky jsou předražené, tak se to panu Chrdlemu samozřejmě nelíbí. Stačí zatlačit na pana Svobodu, ten zatlačí na pana ministra Kremlíka (jestli nějaký bláhovec si myslí, že je to obráceně…) a pan ministr poslušně vykoná.
Vzhledem k tomu, že AŽD je nyní podle motejlek.com ve fázi prodeje, je to jistě zajímavá konstrukce. Hned po dozorčí radě v pondělí je mimořádný řídící výbor, který má ETCS řešit. Nicméně mi do této konstrukce lehce nezapadá fakt, že stejná situace nastala u ČD Cargo, kde již ke zrušení zakázky i došlo a křeslo pod panem Bednárikem se neklepe…
Prodej AŽD je překvapivá novinka, škoda, že motejlek.com je jen pro VIP. S prodejem AŽD jsem to nespojoval, byl to spíše tip na možné vazby. Bednárika ještě neodvolali, protože tam působnost valné hromady vykonávají České dráhy, nikoliv Ministerstvo dopravy. Ale nepopírám, že je to možná slepá cesta a za odvoláním pana Kupce stojí něco jiného.
Není tam nic kromě té informace, že to je AŽD. To ale dnes popřelo, že by byli na prodej. Nicméně v oblasti prodejů firem má Motejlek.com velmi dobré informace.
Aha, proto to vyjádření vůči objednatelům dálkové dopravy.
Asi čtu jiný článek. V soukromé firmě by Kupec byl velmi úspěšným manažerem. Stižnosti cizáků? Za peníze daňových poplatníků podporujeme domácí výrobu, která ty daňové poplatníky následně zaměstná. Vývoj s vysokou přidanou hodnotou, konstrukce a následná výroba. Škoda je právě tímto podnikem. Cizáci tady zaměstnávají pár otroků za hrst rejže a vývoj je jinde. Hádám, že Kupec šlápl na bebí hochům, kteří spolu mluví. Dokáže argumentovat, nestojí v koutě a hrdě brání svého zaměstnavatele. Nezapomínejte, že ČD je stroj na stovky miliard Kč a tyto peníze nekončí v těch správných kapsách.
Hej, dátě si koblížek?
Stadler – vývoj v Praze a Ostravě, Siemens – vývoj v Praze, Plzni a Ostravě. To jen na doplnění vašich faktů.
Opravdu se nejedná o vývoj (tedy alespoň u Siemensu ne, na Stadler jsem slyšel smíšené pocity). Jedná se o kanceláře, kam vývoj ze zahraničí posílá „špinavou“ práci. Navíc, ty lidi se tam nemají od koho učit. Můžu se zeptat co je na dnešních vozidlech Siemens českého?
Jinak obměnu Kupce vítám. Jsem zvědav jak si povede zaměstnanec z provozu jako GŘ. Ne že bych tomu fandil, ale jsem zvědavý.
Například: https://zdopravy.cz/go-ahead-kupuje-nove-vlaky-pro-bavorsko-siemens-22950/
Ty vlaky už jsou dávno typově vyvinuté v Německu a jezdí.
https://www.railjournal.com/fleet/mireo-emu-unveiled-by-siemens/
http://www.railvolution.net/news/desiro-hc-rrx-emu-will-start-regular-service-on-schedule
Mireo je dokonce na okruhu.
Zajímala by mě konkrétní věc, která byla vyvinuta v ČR. Co vím, tak to je interiér, subsystémy, sanita, dílčí konstrukční prvky.
Je vývoj a „vývoj“.
A vy myslíte, že se celý vlak vyvíjí v jedné zemi? Komplet? Nebo nechápu váš dotaz.
V případě Škodivky dost pravděpodobně ano.
neodpustim si poznamku, ze podle toho taky vypada vysledek…
Nejde o to vyvinout celý vlak v jedné zemi. Jde o to co se kde vyvijí. A je rozdíl tvrdít postavily jsem nový stroj, kdy základní koncept, desing, byl uděláný v hlavní firmě a sedačky, sanita je udělaná v jiné zemi a na druhou starnu tvrdit vyvinuly jsme nové wc do vlaku. V dnešní době hodně firem má v domací zemi konstrukci označenou jako vývoj (protože postaví kompletní stroj) a potom pomocné kostrukce v jiných zemích. které dělají špinávou práci (nejde zrovna o sanitu), ale o tvorbu výkresu z Cad modelů, dělaní přípravku na svaření rámu apod. Určitě je rozdíl… Číst vice »
co jsou tohle za blaboly…? mate vy aspon maturitu, ze tady sypete moudra o delbe prace pri vyvoji?
Ano, i Inženýrský titul, a součásně vedu vlastní konstrukční dílnu. 🙂
Nikoliv, jen porovnávám stupně vývoje kolejových vozidel v ČR u jednotlivých výrobců. Chtěl jsem doplnit vaši odpověď, vzhledem k tomu, že návrh dílčích prvků do již vyvinuté platformy nepovažuju za plnohodnotný vývoj kolejových vozidel jako je tomu třeba u Škody (a třeba i CZ LOKO se snaží).
BTW: dodatečně se omlouvám za OT. Reagovat už nebudu.
Možná se stačí zamyslet, jakou motivaci mají zahraniční firmy tu investovat, když s nimi národní dopravce pravidelně tak hezky zachází v soutěžích na pořízení nových vlaků. Všechny soutěže na EMU, rozhodnutí ÚOHS navzdory, jsou myslím klasickou ukázkou toho, jak se soutěžit nemá.
A soutěže na DMU, netrakční jednotky, vozy a lokomotivy, ty Vašim náročným osobním kritériím vyhovují?
Nevím o tom, že by byly proti nim stížnosti.
U Siemensu se vývoj rozhodně jedná.
hezkej pokus, ale jestli to explicitne nepsali v obzoru, tak vam anonymni petr nebude verit. sorry jako!
jo, 133 pozic ve vyvoji na spinavou praci. https://bit.ly/2JXBoHD
proste hnus, velebnosti…
Vývoj?? To myslíte vážně?!?
To že takovýhle nesmysl tu napíše kdejaký vrták s tím už se počítá… Ale že i vy pane Sůra… 🙁
ano, vývoj.
Cizáci tady zaměstnávají pár otroků za hrst rejže a vývoj je jinde.
Už se to napsalo do diskuzí tisíckárt, takže je nemožné, aby měl programátor řízení leteckého provozu na pobočce v Brně víc jak uklízečka v IBM. A tím myslím indickou pobočku IBM, kde uklízečky možná tu hrst rejže berou.
jestli vasi pozoruhodnou vetnou konstrukci dobre chapu, tak tvrdite, ze programator v brne bere mene nez uklizecka v indii v ibm?
uklizecka v indii bere mene nez euro na hodinu, minimalni mzda v cr je 3x vyssi, takze tu ani nikoho za takove penize nemuzete zamestnat…
Posledních 25 let jste žil na jaké planetě? Škodovka z ČD vysála miliardy korun, a jestli z nich měl nějaký daňový poplatník užitek, tak snad jedině švýcarský.
Spíš Kyperský.
To máte z příruček KSČM, nebo ještě KSČ?
Řídit stát jako firmu! Samé odborníky dosadíme všude. A mezitím mají ministři životnost jak kobliha v Lovosicích. Ať už je tohle za námi
Svým způsobem je vlastně neskutečně legrační, jak šotoušci z ČD brojí proti Babišově vládě, podporované komunisty a nemohou se dočkat až bude u vesla ODS, HOP09, atd., které jako první osekají výdaje do VHD jako celku, následně zdaní a zruší režijky a nakonec zprivatizují ČD. Pak budou šotoušci konečně spokojeni.
Tak já spokojen budu, dojde-li k privatizace ČD a zrušení režijek, o tom žádná. Jen za to osekání nebudou zodpovědné vámi zmíněné strany, ale ekonomická krize, možná spolu s občanskou válkou.
To se samozřejmě nevylučuje, ani že se režisti kvůli zrušení režijek pokusí vyvolat občanskou válku, jen mě udivuje, že si šotoušci přejí pád vlády na který jsou závislí a nástup takové, která jim jejich milované ČD rozmetá rychleji než řeknou režijka.
Najděte mi jedno vyjádření politiků ze STAN, Pirátů, Lidovců, že se mají České dráhy rozprodat. A tyhle strany měly v r. 2017 skoro 25 % hlasů.
Je vidět jak stát má dlouhodobé koncepce fungování svých firem.
Pak má ta firma nějak vypadat když se tam vedení střídá jak ponožky a každý dělá všechno jinak.
Třeba je to záměr.
A tak zase ty „padáky“ odstupného, to se vyplatí, ne?
Mělo tam nechat toho předchozího…
Byl to externí profesionální manažer. A ČD zdá se fungovaly. Něco logického – proč Ťok dělal tyto rošády nevím. Jen z hrdosti?