Jaký byl kontingent e-lišek či sporotiketů objektivně nevím, domnívám se že omezení nebylo (takže by to prodali i do vymístenkovaného vlaku).
Bylo to pro všechny, podmínka byla koupit x dnů před jízdou.
ČD už za to pokutu davno dostaly, viz příspěvek zde v diskusi
Gajda
7 měsíců
No a kde je s Asianou konec. Mimo to, že prodává letenky a dovolený z trhu zmizela. Přitom podle mě si za to z velké části mohli sami. Kdyby se drželi toho co měli a nenechali se vmanipulovat do boje, na kterej očividně neměli, z Varů do Prahy mohli jezdit dodnes. Radim se taky nerozklepal z Flixbusu, upravil pár autobusů, aby tam bylo víc místa, ale Asiana si půjčila na rozšíření provozu i mezi Prahou a Brnem, pak se snížila k tomu, že těm co měli jejich kartu, tak prodávala jízdenky i za korunu a pak to neutáhla a začala… Číst vice »
Litvín jezdil Praha – KV už v době, kdy Jančura měl akorát Brno a možná Liberec.
Litvín byl poražený od okamžiku, kdy do toho souboje šel. Měli si s Jančurou rozdělit trh a oba mohli být v klidu.
Akorát že na to mají oba moc velká ega (a paní Litvinová taky…).
Zapomínáte, že v té době začala egobitva o to, kdo je největší prodejce letenek:-)Praha – KV měl Litvin, aby mohl vozit Rusáky z letiště. Jančura budoval celou síť. To je ten základní rozdíl.
Nezapomínám.
Vždyť právě tu egobitvu zmiňuji. O rozdělení trhu mluvím samozřejmě v souvislosti s letenkami. Na tom se měli domluvit, Litvín klidně mohl ten reklamní slogan stáhnout – zůstala by mu linka do Varů a spokojení by byli všichni.
Jenže Jančurovi zase strašně vadily naše smouvy s ministerstvy, hlavně s MZV. Takže se „mstil“ přes ty autobusy do Varů a podle mne k veřejnému konfliktu jen hledal záminku. A v té „Jedničce na trhu letenek“ ji našel.
Předpokládál jsem, že to pochopí každý kdo si pamatuje, co bylo jádrem sporu.
Honza
7 měsíců
Aha, tak to vysvětluje smír s ČD, kde si RJ stěžoval na „predátorské chování“, když modří zlevnili jízdenky na trase PHA-OVA na 30%…
Zaváděcí ceny či jiný marketing jsou v pohodě, ale být dlouhodobě v mínusu je způsob jak zničit konkurenci.
Jinak mě se to rozhodnutí taky nelíbí, SA a Asiana nebyli jedinní kdo tou dobou jezdil Praha – Brno. Byly tam ještě například ČD.
Jeden se týká trasy Praha – Brno u autobusů a druhý Praha – Ostrava u vlaků. U obou došlo ke snížení cen jízdenek dominantního dopravce po vstupu konkurence.
U ČD o to pozoruhodnější, že to bylo po omezení dotace z veřejného rozpočtu u rychliků a EC vlaků. Takže se buď ČD chovali predátorsky nebo okrádali daňové poplatníky účtováním nereálných dotací na provoz. Odůvodnění si zvolte sami.
Dva totožné případy by to byly, kdyby v případě sporu o ceny na železnici České dráhy po čase vrátily ceny jízdného na úroveň, které by pro ně byla rentabilní. Jenže to se nestalo, naopak se kontrolou zjistilo, že i se sníženými cenami byly vlaky ČD na předmětné trase dlouhodobě v mírném zisku. Tedy se ukázalo, že před příchodem konkurence ČD využívaly svůj monopol a jezdily na této trase se značným ziskem. Což je sice z pohledu cestujících nehezké, ale nijak to neporušuje zákony.
Podle týdenního průzkumu mf dnes z té doby (po nástupu Regiojetu) si polovina spojů SC neviděla ani na provozní náklady (mzdy posádky, poplatek za užití dopravní cesty, spotřebu elektrické energie), natož na ostatní náklady. A dle vyjádření pana Žaludy prodělávali ČD na spojích SC 400 milionů Kč ročně. A vy tvrdíte, že ČD na této trati generovali zisk. Osobní doprava byla dlouhodobě ztrátová, přitom v soutěžených výkonech v rychlíkové a regionální dopravě ostatní dopravci při totožných cenách generují zisk. Takže to vypadá značně nevěrohodně.
Jde o to že Student Agency/Regiojet si stěžoval na dopravce České dráhy za podnákladové ceny a tím jim ohrožoval tržby ale přitom to také dělali a *skoro* jim to prošlo.
dzejejc
7 měsíců
Lol. Ty dva články pod sebou vypadají jako totální Radimova prohra…
1. O Jančurovi a jeho praktikách z doby, o kterou se jedná a ještě dřívější, toho vím dost. Byl jsem třeba u toho, když začínal s letenkami. Co ale neví nikdo je to, kde vzal ty vysoké desítky milionů (bylo to myslím 280 mil Kč, tehdy to info viselo na Obchodním rejstříku, je to ale dvace roků), které do autobusů nalil.
2. Nejsem volič SPD nebo podobných obskurů, abych nadával na vyvádění do zisku do zahraničí a nakupovall přitom pouze v Kauflandu a Penny.
Tak na co ty peníze byly?
Opravdu nevím, jak se to dá historicky z OR zjistit, ale ten zápis tam někdy kolem roku 2005 byl.
I s ručením tehdy nedohledatelnými nemovitostmi tuším na Praze 4.
Nižší stovky milionů, na tom si trvám.
Nezkoušel Vás tehdy dokonce J.T. nebo A.L. kontaktovat, ať kolem toho něco zjistíte?
Pardon, ale z obchodního rejstříku fakt nejde nic vymazat.
S pomluvami na RJ za mnou chodilo hodně lidí. V případě Asiany mě výrazně více bavily ty zakázky pro ministerstva bez soutěže. O tom jistě také něco víte. Myslím, že RJ a AL si nemají co vyčítat, dva uko ješitové. U jednoho mám alespoň jistotu, že to nemohl být agent KGB.
Problém je v tom, že S.A. se v roce 2013 změnila z s.r.o. na k.s.
Ty informace tam nejsou možná proto. Napíšu na soud a uvidí se.
Myslel jsem, že spolupráce s Asianou, hlavně co se týká J.T., Vám nevadila.
A co se týká různých agentů, tak jsem myslel, že to víte, jako snad všichni.
P.S.
Jsem dost starý na to abych věděl, že skutečnost je většinou daleko horší než ty pomluvy.
S JT byla spolupráce fajn.
P.S. Ještě důkladněji se účetnictví a zveřejněným dokumentům RJ věnovalo dost lidí na ČD v době, kdy začínal na železnici:) a nic nenašli:)
Jeden z největších pobíračů státních dotací, co je pro něj 21 mega a navíc zlikvidovaná konkurence… 21 mega to je tak cena 3 autobusů…
Když dostal ochutnat vlastní medicínu od Flixbusu, to bylo pláče, jak je ten svět nespravedlivý…….Nezávidím mu jedinou korunu, ale za mě: Ať platí !
Alespoň něco tenhle manipulátor musel zaplatit.
A nejezdily tehdy ČD Praha – Brno za 35 Kč?
Pokud to brát jako duopol proti mrňousům, ať platí oba z duopolu.
Kolik jízdenek z celého vlaku prodali za těch 35? A nebylo to jen pro důchodce?
Jaký byl kontingent e-lišek či sporotiketů objektivně nevím, domnívám se že omezení nebylo (takže by to prodali i do vymístenkovaného vlaku).
Bylo to pro všechny, podmínka byla koupit x dnů před jízdou.
V té době jsem hodně jezdil Praha – Brno a zpět a jizdenky za předmětnou cenu jsem měl běžně. Takže ten kontingent byl asi poměrně velký.
ČD už za to pokutu davno dostaly, viz příspěvek zde v diskusi
No a kde je s Asianou konec. Mimo to, že prodává letenky a dovolený z trhu zmizela. Přitom podle mě si za to z velké části mohli sami. Kdyby se drželi toho co měli a nenechali se vmanipulovat do boje, na kterej očividně neměli, z Varů do Prahy mohli jezdit dodnes. Radim se taky nerozklepal z Flixbusu, upravil pár autobusů, aby tam bylo víc místa, ale Asiana si půjčila na rozšíření provozu i mezi Prahou a Brnem, pak se snížila k tomu, že těm co měli jejich kartu, tak prodávala jízdenky i za korunu a pak to neutáhla a začala… Číst vice »
Kolikrát denně jezdila, že si půjčila na rozšíření provozu? Co kdybyste psal fakta a ne smyšlenky?
Litvín jezdil Praha – KV už v době, kdy Jančura měl akorát Brno a možná Liberec.
Litvín byl poražený od okamžiku, kdy do toho souboje šel. Měli si s Jančurou rozdělit trh a oba mohli být v klidu.
Akorát že na to mají oba moc velká ega (a paní Litvinová taky…).
Zapomínáte, že v té době začala egobitva o to, kdo je největší prodejce letenek:-)Praha – KV měl Litvin, aby mohl vozit Rusáky z letiště. Jančura budoval celou síť. To je ten základní rozdíl.
Nezapomínám.
Vždyť právě tu egobitvu zmiňuji. O rozdělení trhu mluvím samozřejmě v souvislosti s letenkami. Na tom se měli domluvit, Litvín klidně mohl ten reklamní slogan stáhnout – zůstala by mu linka do Varů a spokojení by byli všichni.
Jenže Jančurovi zase strašně vadily naše smouvy s ministerstvy, hlavně s MZV. Takže se „mstil“ přes ty autobusy do Varů a podle mne k veřejnému konfliktu jen hledal záminku. A v té „Jedničce na trhu letenek“ ji našel.
Předpokládál jsem, že to pochopí každý kdo si pamatuje, co bylo jádrem sporu.
Aha, tak to vysvětluje smír s ČD, kde si RJ stěžoval na „predátorské chování“, když modří zlevnili jízdenky na trase PHA-OVA na 30%…
čím to vysvětluje?)
Svět podle Jančury: Když jsem levnější já, je to ok, když je o pár korun levnější konkurence, je to nekalá soutěž.
A od toho máme soudy, aby případné spory řešily.
Kdyby u toho vysával veřejné rozpočty tak budiž trest, ale jestli to platil z vlastní kapsy tak nevidím problém…
Já ano. Minimálně by neměl činit něco, co sám druhým vytýká.
Pokud ti druzí nikdy nefungovali bez veřejných peněz, tak jim to klidně vytýkat může…
To by tady byl za chvíli středověk.
Zaváděcí ceny či jiný marketing jsou v pohodě, ale být dlouhodobě v mínusu je způsob jak zničit konkurenci.
Jinak mě se to rozhodnutí taky nelíbí, SA a Asiana nebyli jedinní kdo tou dobou jezdil Praha – Brno. Byly tam ještě například ČD.
21M za likvidaci konkurence? Pohoda..
Jj, to se vyplatí. Kdyby je nezlikvidoval, přijde o mnohem víc.
21M prokázaná škoda konkurentovi. Pokuta byla řešená v minulé kauze.
Nutno říct, že to je zajímavá podívaná na dnešní hlavní články.
Aneb skvělá ČR, kde se dva totožné případy mají dva rozdílné výsledky.
Až na to, že zjevně nebudou úplně totožné co do soutěžitelů, okolností ani důsledků.
V čem jsou totožné? A který je tedy rozhodnut špatně?
Jeden se týká trasy Praha – Brno u autobusů a druhý Praha – Ostrava u vlaků. U obou došlo ke snížení cen jízdenek dominantního dopravce po vstupu konkurence.
U ČD o to pozoruhodnější, že to bylo po omezení dotace z veřejného rozpočtu u rychliků a EC vlaků. Takže se buď ČD chovali predátorsky nebo okrádali daňové poplatníky účtováním nereálných dotací na provoz. Odůvodnění si zvolte sami.
Dva totožné případy by to byly, kdyby v případě sporu o ceny na železnici České dráhy po čase vrátily ceny jízdného na úroveň, které by pro ně byla rentabilní. Jenže to se nestalo, naopak se kontrolou zjistilo, že i se sníženými cenami byly vlaky ČD na předmětné trase dlouhodobě v mírném zisku. Tedy se ukázalo, že před příchodem konkurence ČD využívaly svůj monopol a jezdily na této trase se značným ziskem. Což je sice z pohledu cestujících nehezké, ale nijak to neporušuje zákony.
Podle týdenního průzkumu mf dnes z té doby (po nástupu Regiojetu) si polovina spojů SC neviděla ani na provozní náklady (mzdy posádky, poplatek za užití dopravní cesty, spotřebu elektrické energie), natož na ostatní náklady. A dle vyjádření pana Žaludy prodělávali ČD na spojích SC 400 milionů Kč ročně. A vy tvrdíte, že ČD na této trati generovali zisk. Osobní doprava byla dlouhodobě ztrátová, přitom v soutěžených výkonech v rychlíkové a regionální dopravě ostatní dopravci při totožných cenách generují zisk. Takže to vypadá značně nevěrohodně.
Jenže před příchodem konkurence ČD samy prokazovaly ztrátu a objednavatel ji dorovnával.
Technická: Nejde o trest (ten už dostali od ÚOHS a zaplatili jej), ale o náhradu škody, kterou způsobili svým protisoutěžním chováním Asianě.
Jsou to trochu jiné věci. 🙂
To bude asi jiná Asiana než ta co se má fúzovat s Korean Air, že jo?
Asiana, podnikající pod jménem Letuska.cz
Ne, při provozování letu v Asii si odskočili na busy z Prahy do Brna…
Takže nakonec je jediným pravomocně usvědčeným z predátorských cen ten, co nejvíc vykřikoval že to dělají ti ostatní. Asi karma. 🙂
A na tohle https://zdopravy.cz/definitivni-tecka-za-podnakladovymi-cenami-ceskych-drah-soud-potvrdil-ctvrtmiliardovou-pokutu-196312/ jsi zapomněl schválně?
Jde o to že Student Agency/Regiojet si stěžoval na dopravce České dráhy za podnákladové ceny a tím jim ohrožoval tržby ale přitom to také dělali a *skoro* jim to prošlo.
Lol. Ty dva články pod sebou vypadají jako totální Radimova prohra…
Bohužel to tak jen vypadá.
Tyhle typy jako Jančura nikdy neprohrávají…
Žejo, měl to zabalit už před 15 rokama, po švestkách. A pak brečet u piva, jak tady jezdí cizí firmy a vyvádějí zisk.
1. O Jančurovi a jeho praktikách z doby, o kterou se jedná a ještě dřívější, toho vím dost. Byl jsem třeba u toho, když začínal s letenkami. Co ale neví nikdo je to, kde vzal ty vysoké desítky milionů (bylo to myslím 280 mil Kč, tehdy to info viselo na Obchodním rejstříku, je to ale dvace roků), které do autobusů nalil.
2. Nejsem volič SPD nebo podobných obskurů, abych nadával na vyvádění do zisku do zahraničí a nakupovall přitom pouze v Kauflandu a Penny.
A byl jsem samozřejmě taky u toho, když se dělo to, o čem pojednává článek.
Všechno ví a všude byl dvakrát…
Ale tehdá jste to schvaloval, byla to nakonec i vaše výplata, že.
Ne.
Právě že jsem u toho byl z té druhé (anti – Jančurovské) strany.
Nikdo z nás tehdy nechápal, proč do toho kšeftu Toni Brandi šel a nakonec si tak sám pod sebou podřezal větev…
Taky jsem s ním jezdil. Teda autobusem 😉
Když dělal do letenek tak se autobusem leda vozil po Brně
Nikdo neví …. viselo na OR. To si trošku rozporuje ne?
Všechny autobusy byly od začátku na leasing. Takže nevím, kde jste dospěl k 280 milionům.
přesně tak, kouzlo bylo v tom, že měl odložený začátek splácení těch leasingů. to mu umožnilo nastartovat firmu
Tak na co ty peníze byly?
Opravdu nevím, jak se to dá historicky z OR zjistit, ale ten zápis tam někdy kolem roku 2005 byl.
I s ručením tehdy nedohledatelnými nemovitostmi tuším na Praze 4.
Nižší stovky milionů, na tom si trvám.
Nezkoušel Vás tehdy dokonce J.T. nebo A.L. kontaktovat, ať kolem toho něco zjistíte?
Pardon, ale z obchodního rejstříku fakt nejde nic vymazat.
S pomluvami na RJ za mnou chodilo hodně lidí. V případě Asiany mě výrazně více bavily ty zakázky pro ministerstva bez soutěže. O tom jistě také něco víte. Myslím, že RJ a AL si nemají co vyčítat, dva uko ješitové. U jednoho mám alespoň jistotu, že to nemohl být agent KGB.
Problém je v tom, že S.A. se v roce 2013 změnila z s.r.o. na k.s.
Ty informace tam nejsou možná proto. Napíšu na soud a uvidí se.
Myslel jsem, že spolupráce s Asianou, hlavně co se týká J.T., Vám nevadila.
A co se týká různých agentů, tak jsem myslel, že to víte, jako snad všichni.
P.S.
Jsem dost starý na to abych věděl, že skutečnost je většinou daleko horší než ty pomluvy.
S JT byla spolupráce fajn.
P.S. Ještě důkladněji se účetnictví a zveřejněným dokumentům RJ věnovalo dost lidí na ČD v době, kdy začínal na železnici:) a nic nenašli:)
Tak dejte odkaz. Pokud to tam viselo, visí to stále.
Právě že nevisí.
Pokud byla zástava a ta již není, nemá tam co viset.
Možná je to nějak dohledatelné, ale nevím jak.
nad propastí!
Tyhle náhodné výkřiky v místních diskuzích mají nějaký hlubší smysl, nebo je to snad nějaký originální humor, který nechápu?
Do švestek pochopíte.
Konečně
Ale trvalo to! A i na „Radimka“ (p. Jančuru) došlo. Tak dlouho…až se utrhne. Tyhle jeho „prasárny“…. prostě Čechystán se vším všudy.