Letecké společnosti Letectví

Travel Service si kvůli poptávce pronajal 29 let starý boeing z Ukrajiny

Boeing 737-400 společnosti Yan Air. Foto: Yan Air
Boeing 737-400 společnosti Yan Air. Foto: Yan Air

Velká poptávka a nedostatek volných letadel vede letos leteckou společnost Travel Service k využití služeb v Česku neznámých dopravců.

Až do poloviny září bude vozit cestující vozí Boeing 737-400 ukrajinské společnosti Yan Air. Upozornil na to server Ch-Aviation

Letadlo jsme si pronajali v rámci posílení kapacit během letní sezóny,“ řekla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková. Letadlo patří ukrajinské společnosti Yan Air. 

V provozu na pražském letišti jde o jedno z nejstarších letadel, které je letos v provozu. Podle serveru AirFleets jde o letadlo vyrobené v lednu 1989. . Vystřídalo řadu provozovatelů, nejdéle bylo u korejských Asiana Airlines.

Jde o další boeing 737-400, který letos tuzemští dopravci využívají. Už dříve do flotily mladší stroj 737-400 zařadily České aerolinie.

Yan Air vznikly v roce 2012, sídlí v Kyjevě. Ve flotile má firma tři boeingy 737, jeden Airbus A321 a McDonell Douglas MD-83.

Travel Service letadlo nasazuje na linky z Prahy do Středomoří. 

27 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pane Sůro, jen pro upřesnění. Ten Boeing co má 29 let nese imatrikulaci UR-COI, avšak ten nebyl dodán. Namísto něho byl dodán, resp. si společnost Travel service/Smartwings pronajala Boeing 737-400 s registrací UR-CNP, který je o 10 let mladší.

  • V červnu jsem měl tu čest se 737-400 GetJet Airlines se stářím 29,3 roku jako záskok za A320 Tunis Air, který snad trvá každou středu dodnes. A nevyvolalo to ve mne žádné obavy, naopak jsem měl radost z letu ve starší generaci 737.

  • co je to proti pronajmu latadla travel servis od bulharske ALK aIRLINES. imatrikulace LZ-DEO. Pokud se tedy chcete proletet s 37 let (rv 1981) starym letadlem kupte si zajezd se spolecnosti trevel servis a good luck.

  • Mně články zdopravy.cz baví. Je na každém čtenáři zda to bude či nebude číst. Myslím, že tento server je zajímavý a pokračujte v tom co děláte, pane Sůro. Jistě, vždy se dá zlepšovat, avšak je potřeba tomu dát čas. Děkuji.

  • My pravidelně lítáme do Valencie a před pár týdny zažili šok změnili původní moderní letadlo za krám co tak často padá..
    Viz letecké katastrofy, kanadské televize

    Má uvnitř ještě ruskou azbuku a při tankování se nesmí nic dělat. Během letu kapala klimatizace.. Navíc pomalé, zpoždění.

    Dalíli nám stejně letadlo jako

    https://zpravy.idnes.cz/potvrzeno-cestujici-z-madridu-zabila-porucha-klapek-na-kridle-letadla-1ky-/zahranicni.aspx?c=A081010_095431_zahranicni_stf

    https://zpravy.idnes.cz/spanelsky-el-pais-zverejnil-video-zachycujici-havarii-letadla-spanair-1zv-/zahranicni.aspx?c=A080919_091742_zahranicni_ipl

    • Bože můj, co to je za blábol? Letadlo z Ukrajiny logicky bude mít nápisy azbukou. Při plnění letadla palivem s cestujícími na palubě se nesmí nikdy nic. To pomalejší letadlo je vrchol.

    • Prestante tady strasit lidi. To je jako napsat, ze uz nepojedu Mercedesem SLK, protože to v nem naky hovado napalilo do zdi. Kapalo na Vas zrejme asi uplne neco jineho, videl bych to mozna na nejaky rumicek v baru pred odletem, azbuka je asi u ukrajinskeho letadla normalni a zpozdeni ma dnes kde co. A pomaly budete spise vy, dle vaseho prispevku. Letat byste meli zacit pravidelne uplne nekam jinam, autobusem 177 na zastavku Odra.

  • Dekuji za velmi zajimave clanky. Dekuji take diskutujicim za dodatecne insider informace. Mozna jen osobni vyhrady k autorovi by bylo lepsi adresovat primo redakci. Pripadne lze tyto clanky vubec necist, pokud nekomu nevyhovuje volba temat ci odborna uroven clanku.

  • Když už jste u diskuze o stáří letadla, tak důležitější než věk jsou ukazatele letových cyklu a letových hodin, od toho se řídí celá udržba. Jinak můžete jít pomoc panu Sůrovy do radakce a doplňovat všecky tyto údaje (proč letá TVS tak nízko, proč a jaky máji pronajatý jinči letadla, proč občas za YBU zaskakují korejci atd) aby to bylo maximálně odborné. Otazká je jestli můžete do článku psát interní věci toho daného dopravce.

    Hned to označovat za bulvar je asi zbytečný, myslím že je to nejlepší server v ČR co se týče dopravy, když se objeví pravdivná či opravovací poznámka v diskuzí, oveří to a zanesou to do članku. To snad jinde není.

    Ano když by tu například jednou měsičně vycházel článek který by se týkal letecké terminologie bylo by to fajn.

  • No viděl jsem jak Yanair dělá údržbu a do tohohle letadla bych pánové neseděl. Letadla mají z venku naleštěná ale uvnitř pěkný hnůj…

  • Pane Suro, nezlobte se, ale psat o tomto letadle, ktere leta u TVS uz vice nez 14 dni, a jeste s takovym nadpisem, mi pripada opravdu bulvarni. Nevim, jestli nemate temata nebo vam to pripada “in” psat kazdy den clanek o TVS, ale tento je opravdu o nicem. Kdybyste si aspon zjistil nejake aktualnosti, napr. Divert tohoto letadla do Benatek toto pondeli 6.8., takto je clanek opravdu o nicem

      • Ono takhle ta zprava vypada jako bulvar uz ted. Skutecnou “novinarinou”, ktere bych nejen ja zatkeskal, by bylo zasadit tu zpravu do nejakeho kontextu.

        – ze stari letadla nad X let neni vada na krase
        – nejske info o tom, jak probiha udrzba letadla, ze se kazdych X let prakticky cela rozeberou a znovu poskladaji atd
        – info o tom, ze i v civilizovanem svete “na zapad od nas” (ktery si casto bereme jako vzor) neni takove stari letadla vyjimkou
        – atd atd

        Pak by se jednalo o spickovou novinarinu hodnou odborneho media.

        To same napr clanek o letovych hladinach toho jednoho chudaka s rozbitou klimatizaci.

        Tak, jak ten clanek byl pojat, se jednalo o cisty bulvar.

        Kdyby byl clanek (misto “kontaktovali jsme rlp a ucl a ti nam nic nerekli) doplnen informacemi o tom, co je a jak funguje MEL atd, jednalo by se o clanek, kteremu by se dalo zatleskat a nikoho by nenapadlo vytahovat vyrazy jako “bulvar”.

        Prave tyto doplnkove, kontextove informace odlisuji bulvar od skutecnych zprav, nerku-li od odborneho serveru.

        • Jak máme vědět stoprocentně, že šlo o poruchu klimatizace, když firma mlčí? Jak máme vědět stoprocentně, že šlo o poruchu související s MEL? Kdo jiný to má říct, než dopravce nebo ÚCL,aby to laické cestující veřejnosti vysvětlil?

          • Nemusi tam prece nutne byt konkretni pricina – on by ji nekdo hned do te diskuse napraskal 🙂

            To, ze se jedna o nejakou vy-MELovanou zavadu ale bylo prakticky jiste – jiny duvod proc by letadlo dva tydny (nebo jak dlouho) litalo v FL250 prakticky neexistuje, takze odstavec o tom, ze se muze jednat o vy-MEL ovanou zavadu (a co to je MEL je) by ten clanek posunulo na uplne jinou uroven, prestoze by to byla jen domnenka.

            • Děkuji za připomínky. Upřímně jsem naivně čekal, že QS po vydání textu přestane mlčet. Ale je to určitě dobrý nápad na text, až bude výročí 3.tydne provozu na MEL

              • No me by zajimal prave hlubsi clanek o te „safety culture“, jak to bylo zminovano v diskusi k tomu minulemu článku. Ze predpisy sice neporusujou, ale jdou az na hranu litanim 3 tydny s nefunkční klima jednotkou nebo treba litanim s 3p let staryma letadlama ze vsech moznych koutu sveta. To by urcite stalo zato rozvest.

    • No hele, psat o kazdym divertu kazdyho letadla (napr ty benatky byl “obycejny” medical, ackoli pulka hateru travel servisu veddla, ze se pokaklo ero)… tomby tu nebyl clanek pomalu o nicem jinem.

  • Sice už s tím létají cca 14 dní (do Prahy doletělo 27. července,jak jsem dohledal na facebookové stránce Centaureax), ale je hezký, že jste si všimli.

    Jinak ještě TVS používá toto léto i M82 bulharské společnosti ALK airlines. Konkrétně stroj (reg. LZ-DEO), který to létá, už je taky skoro třicátník (podle airfleets.net poprvé vzlétnul 1.5. 1989).

    • V americe (a to mluvim o normalnich spolecnostech, jako delta, aa a united) je to relativne bezny vek letadla .

      Okurky a zdopravy je pomalu ale jiste bulvar.

      Skoda.

        • Fandimredakcat se nene ha odradit kritiky ci kecalisty… piste a vybirejte temata at vas to hlavne bavi. Kdochce tak si najde to pozitivni a promine i chybu. Me zdopravy.cz bavi prijde fajn a tesim se i na dalsi clanky. 🙂

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora