Travel Service si kvůli poptávce pronajal 29 let starý boeing z Ukrajiny
Boeing 737-400 společnosti Yan Air. Foto: Yan Air
Velká poptávka a nedostatek volných letadel vede letos leteckou společnost Travel Service k využití služeb v Česku neznámých dopravců. Až
Boeing na obrázku je B737-300 a ten je i vidět na Ruzyňi. Čtyřkilo by mělo na každé straně po dvou nouzácích. Pětikilo a tříkilo mají po jednom, čtyřkilo je největší z řady CL.
Pane Sůro, jen pro upřesnění. Ten Boeing co má 29 let nese imatrikulaci UR-COI, avšak ten nebyl dodán. Namísto něho byl dodán, resp. si společnost Travel service/Smartwings pronajala Boeing 737-400 s registrací UR-CNP, který je o 10 let mladší.
Není. Tento věk udává pouze špatně FR24, když projedete jiné databáze letadel, najdete věk o deset let starší.
například:
https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/737/UR-CNP-YanAir/A01qIKeZ
https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-23980.htm
https://www.planelogger.com/Aircraft/Registration/UR-CNP/841041
Aha, pak je to tedy OK.
V červnu jsem měl tu čest se 737-400 GetJet Airlines se stářím 29,3 roku jako záskok za A320 Tunis Air, který snad trvá každou středu dodnes. A nevyvolalo to ve mne žádné obavy, naopak jsem měl radost z letu ve starší generaci 737.
co je to proti pronajmu latadla travel servis od bulharske ALK aIRLINES. imatrikulace LZ-DEO. Pokud se tedy chcete proletet s 37 let (rv 1981) starym letadlem kupte si zajezd se spolecnosti trevel servis a good luck.
Mně články zdopravy.cz baví. Je na každém čtenáři zda to bude či nebude číst. Myslím, že tento server je zajímavý a pokračujte v tom co děláte, pane Sůro. Jistě, vždy se dá zlepšovat, avšak je potřeba tomu dát čas. Děkuji.
Díky
My pravidelně lítáme do Valencie a před pár týdny zažili šok změnili původní moderní letadlo za krám co tak často padá..
Viz letecké katastrofy, kanadské televize
Má uvnitř ještě ruskou azbuku a při tankování se nesmí nic dělat. Během letu kapala klimatizace.. Navíc pomalé, zpoždění.
Dalíli nám stejně letadlo jako
https://zpravy.idnes.cz/potvrzeno-cestujici-z-madridu-zabila-porucha-klapek-na-kridle-letadla-1ky-/zahranicni.aspx?c=A081010_095431_zahranicni_stf
https://zpravy.idnes.cz/spanelsky-el-pais-zverejnil-video-zachycujici-havarii-letadla-spanair-1zv-/zahranicni.aspx?c=A080919_091742_zahranicni_ipl
Co to zvanite? Jake letadlo casto pada?
Bože můj, co to je za blábol? Letadlo z Ukrajiny logicky bude mít nápisy azbukou. Při plnění letadla palivem s cestujícími na palubě se nesmí nikdy nic. To pomalejší letadlo je vrchol.
Prestante tady strasit lidi. To je jako napsat, ze uz nepojedu Mercedesem SLK, protože to v nem naky hovado napalilo do zdi. Kapalo na Vas zrejme asi uplne neco jineho, videl bych to mozna na nejaky rumicek v baru pred odletem, azbuka je asi u ukrajinskeho letadla normalni a zpozdeni ma dnes kde co. A pomaly budete spise vy, dle vaseho prispevku. Letat byste meli zacit pravidelne uplne nekam jinam, autobusem 177 na zastavku Odra.
Dekuji za velmi zajimave clanky. Dekuji take diskutujicim za dodatecne insider informace. Mozna jen osobni vyhrady k autorovi by bylo lepsi adresovat primo redakci. Pripadne lze tyto clanky vubec necist, pokud nekomu nevyhovuje volba temat ci odborna uroven clanku.
Když už jste u diskuze o stáří letadla, tak důležitější než věk jsou ukazatele letových cyklu a letových hodin, od toho se řídí celá udržba. Jinak můžete jít pomoc panu Sůrovy do radakce a doplňovat všecky tyto údaje (proč letá TVS tak nízko, proč a jaky máji pronajatý jinči letadla, proč občas za YBU zaskakují korejci atd) aby to bylo maximálně odborné. Otazká je jestli můžete do článku psát interní věci toho daného dopravce. Hned to označovat za bulvar je asi zbytečný, myslím že je to nejlepší server v ČR co se týče dopravy, když se objeví pravdivná či opravovací… Číst vice »
No viděl jsem jak Yanair dělá údržbu a do tohohle letadla bych pánové neseděl. Letadla mají z venku naleštěná ale uvnitř pěkný hnůj…
Pane Suro, nezlobte se, ale psat o tomto letadle, ktere leta u TVS uz vice nez 14 dni, a jeste s takovym nadpisem, mi pripada opravdu bulvarni. Nevim, jestli nemate temata nebo vam to pripada “in” psat kazdy den clanek o TVS, ale tento je opravdu o nicem. Kdybyste si aspon zjistil nejake aktualnosti, napr. Divert tohoto letadla do Benatek toto pondeli 6.8., takto je clanek opravdu o nicem
Když budu zjišťovat důvody divertu a psát o něm,to nebude bulvár?
Ono takhle ta zprava vypada jako bulvar uz ted. Skutecnou “novinarinou”, ktere bych nejen ja zatkeskal, by bylo zasadit tu zpravu do nejakeho kontextu. – ze stari letadla nad X let neni vada na krase – nejske info o tom, jak probiha udrzba letadla, ze se kazdych X let prakticky cela rozeberou a znovu poskladaji atd – info o tom, ze i v civilizovanem svete “na zapad od nas” (ktery si casto bereme jako vzor) neni takove stari letadla vyjimkou – atd atd Pak by se jednalo o spickovou novinarinu hodnou odborneho media. To same napr clanek o letovych hladinach… Číst vice »
Jak máme vědět stoprocentně, že šlo o poruchu klimatizace, když firma mlčí? Jak máme vědět stoprocentně, že šlo o poruchu související s MEL? Kdo jiný to má říct, než dopravce nebo ÚCL,aby to laické cestující veřejnosti vysvětlil?
Nemusi tam prece nutne byt konkretni pricina – on by ji nekdo hned do te diskuse napraskal 🙂
To, ze se jedna o nejakou vy-MELovanou zavadu ale bylo prakticky jiste – jiny duvod proc by letadlo dva tydny (nebo jak dlouho) litalo v FL250 prakticky neexistuje, takze odstavec o tom, ze se muze jednat o vy-MEL ovanou zavadu (a co to je MEL je) by ten clanek posunulo na uplne jinou uroven, prestoze by to byla jen domnenka.
Děkuji za připomínky. Upřímně jsem naivně čekal, že QS po vydání textu přestane mlčet. Ale je to určitě dobrý nápad na text, až bude výročí 3.tydne provozu na MEL
No me by zajimal prave hlubsi clanek o te „safety culture“, jak to bylo zminovano v diskusi k tomu minulemu článku. Ze predpisy sice neporusujou, ale jdou az na hranu litanim 3 tydny s nefunkční klima jednotkou nebo treba litanim s 3p let staryma letadlama ze vsech moznych koutu sveta. To by urcite stalo zato rozvest.
Nevšiml jsem si, že by článek dělal z věku letadla nějakou bulvární senzaci.
No hele, psat o kazdym divertu kazdyho letadla (napr ty benatky byl “obycejny” medical, ackoli pulka hateru travel servisu veddla, ze se pokaklo ero)… tomby tu nebyl clanek pomalu o nicem jinem.
Sice už s tím létají cca 14 dní (do Prahy doletělo 27. července,jak jsem dohledal na facebookové stránce Centaureax), ale je hezký, že jste si všimli.
Jinak ještě TVS používá toto léto i M82 bulharské společnosti ALK airlines. Konkrétně stroj (reg. LZ-DEO), který to létá, už je taky skoro třicátník (podle airfleets.net poprvé vzlétnul 1.5. 1989).
V tom letadle prave ted sedim. Je to otresne. Zadny bulvar, je to stary kram. Vsichni kolem me jsou z toho v soku.
S letadly obdobného stáří (B767) léta do Prahy AA.
V americe (a to mluvim o normalnich spolecnostech, jako delta, aa a united) je to relativne bezny vek letadla .
Okurky a zdopravy je pomalu ale jiste bulvar.
Skoda.
Když jsme psali o zapůjčených letadlech pro ČSA, to byl taky bulvár?
Fandimredakcat se nene ha odradit kritiky ci kecalisty… piste a vybirejte temata at vas to hlavne bavi. Kdochce tak si najde to pozitivni a promine i chybu. Me zdopravy.cz bavi prijde fajn a tesim se i na dalsi clanky. 🙂