Trať v Němčicích nad Hanou je po včerejší srážce vlaků opět průjezdná
Srážka lokomotivního a osobního vlaků v Němčicích nad Hanou. Foto: Drážní inspekce
V Němčicích nad Hanou je zatím průjezdná první kolej s omezením.
V Němčicích nad Hanou je zatím průjezdná první kolej s omezením.
starý dobrý Bčko na zrušení, stará kvalitní koženka, taková škoda. 3mio na vagonech, to cena železa ve šrotu šla docela nahoru…
Bčko to není, ale vypadá to, že trefil to Bdt, které je derivát vozů Bt, tedy se špalkovými brzdami a ještě o nějakých 15 let starší, než zbylé vozy vlaku.
Ten pán v pruhovaném triku s ledabyle navlečenou výstražnou vestou by měl být poslán na přezkoušení ze znalostí předpisu Bp 1.
Obuv, jíž na na nohou neodpovídá nárokům na obuv definovanou v článku 121, odst. a). O povinnosti nosit pracovní obuv nebo jinou vhodnou pevnou uzavřenou obuv s nízkým podpatkem jsou zaměstnanci / osoby vstupující do kolejiště a vykonávající tam jakoukoli činnost školeni na „vstupním školení BOZP“ ihned po nástupu do zaměstnání ….
Jinak fajn?
Rozhodně máte pravdu!
Nejdříve MU s tím Vectronem a teď ten pán co by si klidně mohl odřít nohu v těch sandálech. A ta vesta to je do nebe volající. Sice se tam v době, kdy je to vyfoceno nehlo ani kolo, ale nezapnutá vesta je zásadní věc. Měli ho přímo odvolat na přeškolení a ta prkotina s tím Vectronem by se vyřešila potom : – D
To je věc rutiny. Nezapnu dneska, zapomenu zapnout zítra.
Dnes nezapne vestu, zítra vyloupí banku! 🙂
Pokud pán porušuje pokyny bozp tak v případě úrazu může být zaměstnavatel zproštěn povinnosti plnění při vyplácení odškodnění v případě pracovního úrazu. Pokud je pán pripojisten na úraz od své pojišťovny ta bude v takovém případě postupovat stejně.
Většina pracovních úrazů se stává právě porušením bezpečnostních předpisů. Takové to „je to buzerace, co se tak asi může stát“
Nech mě na pokoji…
A jako reakci na tuto mimořádnou událost, ke které nejen v této stanici dochází často, bude nějakou odpornou osobou s hlavou otevřenou krumpáčem vypuštěno následující provozní opatření.
Na jednokolejných tratích z nepochopitelného důvodu dochází ke křižování vlaků, než bude tento nedostatek systému odstraněn bude obslužný personál stavět vlakové cesty v obou směrech „do odbočky“ aby oba křižující vlaky minimálně zpomalily a čekaly nečekané. Tímto opatřením se stane zbytnou přímá průjezdná kolej a při následných optimalizacích „mrzačení“ žel. stanic bude zrušena.
Ve dvoukolejné stanici to zavedou jak ?
V podstatně obdobně, mezi kolejemi bude vybudované ostrovní nástupiště, ze kterého však bude umožněno nastupování pouze na jednu kolej. Druhá kolej bude mít svoje samostatné nástupiště. To vše bude obehnáno modrým naváděcím systémem (zábradlím), úrovňové přechody budou kryty cestovnými návěstidly atd. Podstatné však je, že žádná kolej nebude přímá.
Což znamená, že všechny projíždějící vlaky (např. 90) budou projíždět stanici „odbočkou“ (např. 40-50), to znamená snížení rychlosti, prodloužení cestovní doby, zvýšené energetické náklady > provozní náklady.
Za dob poněkud minulých se u R na trati se staniční rychlostí 100 uvádělo, že průjezd odbočkou 40 prodlužuje jízdní dobu o 3 minuty – u delšího vlaku více, tudíž nebylo divu, že R se 17 vozy odjel z Prahy včas, ale díky staničnímu slalomu mezi nákladními vlaky měl v Přerově hodinu zpoždění … nikde nepřekračoval plánované pobyty, stále jel ….
Pane Miroslave, z vlastní dlouholeté zkušenosti moc dobře víte, že na patřičných místech jsou osoby, které přesně takto myslí a bohužel mají u tu nekontrolovatelnou moc, takové šílenosti uvést v praxi.
Ne řešení bude systémovější, strojvůdce před každým výkonem dvacetkrát napíše „dnes zabrzdím před každým návěstidlem které nepovoluje jízdu“.
To možná jo. Ale smyslem každého nového řešení (nařízení) je, aby byl systém dál destruován.
Tím „nepochopitelným“ důvodem je skutečnost, že zatím nikdo nevymyslel jak vykřižovat na jednokolejné trati na širé trati. Proto se TO musí nepochopitelně dělat ve stanici s kolejovým rozvětvením …
Ve vámi navrhovaném případě by lokomotivní vlak jedoucí po koleji číslo 1 přímá musel jet na kolej číslo 3 – do odbočky a osobní vlak na kolej číslo 5 do odbočky ….
V případě Němčic / podobných stanic s částí kolejiště v oblouku by stačila maličkost – pokud není viditelnost odjezdového návěstidla na určitou vzdálenost v návaznosti na rychlost (500 metrů, polovina zábrzdné vzdálenosti), byla by povinnost instalovat opakovací návěstidlo ….
Ale vymyslel křižování 😀 na Pacifiku už byla výluka nějakých stanic řešená tak, že přijely do zastávky šukafony z obou stran, cestující se prohodily a oba šukafony jely zpátky.
Pacifik je pacifik. Třeba taková zastávka Praha Modřany. To také řadě moudrých hlav nešlo pochopit jak se mohou vlaky křižovat na zastávce. A ono to šlo, jde a není na tom nic nenormálního.
Prostě vymýšlet pucet tyčovin, jen aby se nemusel instalovat zabezpečovač.
Jel jsem kolem, ten vagón je pěkně rozpáran, dobře že tam nikdo nebyl. Zatím tam stojí, i ta lokomotiva. Koleje „trochu“ zvlněné.
sou to pašáci dekuji