Infrastruktura Železnice

Trať u Světce bude mimo provoz až do středy, pokračuje odstraňování následků

Odčerpávání propan-butanu z vykolejených vozů. Foto: Správa železnic
Odčerpávání propan-butanu z vykolejených vozů. Foto: Správa železnic
K roztržení lokomotiv dojde až odčerpání vykolejených cisteren s propan-butanem.

Na středu odpoledne odhaduje Správa železnic uvolnění trati z Bíliny do Úpořin, kde včera došlo k tragické srážce dvou nákladních vlaků. Ukazuje to provozní aplikace Grapp. Odstraňování následků nehody se škodou téměř 50 milionů korun mezitím pokračuje.

Na místě například probíhá přečerpávání propan-butanu z vlaku společnosti Unipetrol Doprava. „Hasiči Unipetrolu nainstalovali polní hořáky, aby část propan-butanu spálili přímo na místě. Nutná bude sanace půdy po úniku nafty z lokomotivy,“ uvedla Správa železnic na svém twitterovém účtu. Jde celkem o tři cisterny, které vykolejily a byly poškozeny. Po přečerpání a stažení vykolejených vozů se přistoupí k roztržení lokomotiv. Začaly také odklizovací práce na poškozeném trakčním vedení.

Ke srážce vlaků společnosti Unipetrol Doprava a ČD Cargo došlo v neděli dopoledne. Strojvedoucí Unipetrol Doprava nehodu nepřežil, druhý se zachránil vyskočením z lokomotivy. Podle předběžných závěrů za nehodu mohl strojvedoucí, který zahynul.

Pro osobní vlaky je zavedena náhradní autobusová doprava.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Jak je to s možnostmi utéct do strojovny v případě hrozící nehody. bastard 371 , polka EP07 a další nemají blokované dveře do strojovny u naší 123 než fíra vypne hlavní vypínač a uzemní mašinu uplyne dost času a nemusí stačit ze stanoviště utéci?

Pája

Docela obdivuju, že skočil. Na druhou stranu, pokud by utekl do strojovny, kterou zmuchlal Brejlovec shora a ještě si nad ní tak trochu hořel…. brrr, hrozná představa.

Y.K.

Tady je vidět, jak rychle se můžou změnit priority a vidina rizika. Vyskočit z lokomotivy nebo hořícího domu se hned zdá jako lepší alternativa oproti „spoléhání na náklonnost osudu“. Nezbývá si než přát, aby nikdo z nás nemusel takovou náhlou volbu podstoupit.

medical_examiner

Před nárazem do mostu u Studénky vběhl u 151 strojvedoucí právě do strojovny. A tak přežil.
U 680 to o 7 let později bylo horší…😢

Jiří 3

Přece jen Banán je kus oceli, Pendolino má za kabinou strojvedoucího oddíl pro cestující. Taky ty plechy dokážou být ničivější.

Pražec

„Nutná bude sanace půdy po úniku nafty z lokomotivy.“

Já som enem sprosták z hor, kolik litrů nafty (orientačně) v nádrži vozívá taková lokomotiva?

Kubrt

Brejlovec má nádrž na 2500 litrů, větší loko pak samozřejmě větší a vice versa. Myslím, že u nějaké americké lokomotivy jsem viděl 8 kubíků.

Asdfg

Brejlak má 5500l, tedy sedmičky všechny a většina nulek taky. Trojky si nejsem jistý, ale myslím si že některé měly taky zvětšenou nádrž na naftu.

Kubrt

Sorry, myslel jsem, že do nádrží se nezasahovalo, moje chyba.

asdfg

Nic se neděje, od toho diskuze je. 😉

R P

To byla asi nějaká menší, moderní americké traťové lokomotivy (ES44, SD70 apod.) mívají kolem 5000 galonů, tedy skoro 20 kubíků.

milan.83

Americká C30 má cca 15 tisíc litrů 🙂

Lada

3000 l

Peppa

Brejlovec 753,7 má větší nádrž než na 3000l , prosím podívejte se na technické data, nádrž byla přestavěna při rekonstrukci…..

pohledem realisty

Ale hlavně ta nádrž není přece soustavně plná – a dotaz byl na to, „kolik litrů nafty (orientačně) v nádrži vozívá taková lokomotiva“ …

asdfg

Něco mezi třeba 10% až 100% kapacity nádrže. Jsou oběhy kde je v nádrži stále nad půlkou, jsou oběhy kde se jezdí „na doraz“,…. Stejný jako v autě, někdo bere benzin na půlce, někdo každý týden za 200,-, někdo jezdí dokud se nerozsvítí rezerva,…

Jen tak to tu čtu

Nádrž lokomotivy 753.7 je na 5500 litrů nafty.

Gogo

Každého života je škoda, ale na druhou stranu byla prdelová klika že ty cisterny vydržely jinak by bylo mrtvých víc, viz. Itálie 2009

MildaIV

Prdelová klika a možná i funkční generální stop. Kdo ví, jak by to bez něj dopadlo.

Strojvedoucí Pavel

V cisternách byly jen výpary, jely prázdné. Takže spíše mnoho povyku, ale v tu chvíli to nikdo nevěděl. Každopádně tragédie tak nebo tak.

Fox

Mýlíte se, dle výkazu vozidel cisterny byly ložené, takže „povyk“ byl na místě.

Chronosphere

Tak podle odborníků z CNN Prima News,už začalo přečerpávání nafty z cisteren.Hrozí nebezpečí požáru….😀

Joseph

To víte, hlavní je, že je to hořlavá látka. Mně je spíš líto zmařeného lidského života a situaci, ke které došlo. Bohužel, život to tomu fírovi nevrátí.

Mašinka

Nafta není hořlavá látka. Proto se využívá ve vznětových motorech. Při normální teplotě ji nejde zapálit.

Šejdr

Věřím tomu, že jednou bude v hlavních televizních zprávách šokující reportáž, jak redaktor hodil hořící sirku do nafty a ono to ani neexplodovalo jako ve filmu, ale dokonce ani nechytlo. V reportáži dále vystoupí odborník, který vysvětlí, že to je u nafty zcela standardní jev. Následně reportáž zakončí „nezávislý expert“, který svého předřečníka označí za zaprodance mainstreamu a poté zasvěceně pohovoří o tom, jak nám světové elity pančují naftu nehořlavými jedy, abychom museli zaplatit více na daních z PHM, a navíc jde o rafinovanou celosvětovou genocidu řízenou Billem G. a Georgem S.

medical_examiner

Je naprostá a dokonalá výhra mít auto na naftu. Sice je dražší, ale má o nemálo levnější žízeň…😀
A pokud nebudete jezdit ani do Země kojenců, ani jinam do zahraničí, tak vás nějaká omezení trápit nemusí. S LPG je to horší…

Zdenda

Je treba dat prostor obema stranam. Jeden Zid, jeden nacista.

Jiří Kocurek

Zkuste sirkou zapálit kus vosku bez knotu. Podvod je na světě.

M19

Nafta je hořlavá kapalina III. třídy. Kdybyste nevěřil tak:
http://www.rect.muni.cz/nso/Chemicke_latky/soubory/obec_horlaviny.pdf

Y.K.

Myslím, že velmi chybně zaměňujete hořlavou látku (kterou nafta bezpochyby je, jinak by se těžko samovzněcovala ve vznětovém motoru) a snadno zápalnou látku.

Petr

Jaký je, prosím, rozdíl mezi pojmy vznítit se a zapálit? Díky.

milan.83

to je otázka, jako se zeptat, jaký je rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem

Y.K.

Tak to je dost široké téma, ale v oblasti motorů – vznětový motor (diesel): nafta se vstřikuje do válce a ve zde v tu chvíli při kompresi panující teplotě se samovznítí a hoří (diesely tedy nemají zapalovací soustavu).

Zážehový motor, do válce se vstříkne benzín nebo tam doputuje jako směs sáním, ale nehoří, musí se zapálit jiskrou – pomocí zážehové svíčky co směs zapálí.

Jiří Kocurek

Zvláštní, že lehký topný olej hoří i v naftovém motoru.

Pepa

Třeba spadlo do cesty…

Petr Šimral

Přejel vjezdové návěstidlo? Opravdu???

Gogo

Třeba bylo to návěstidlo napojené na al-kaidu a skočilo tam úmyslně v sebevražedném úmyslu.

Joseph

Nemáte pocit, že jste trapný?

Bmo

Přece byste nechtěl, aby ho nadjel?!

Jiří Kocurek

Tak podaří se. Jednou jsem seděl ve vlaku, dumal nad nesmrtelností chrousta a přejel zastávku.
Uznávám ale, že ve vztahu k návěstudlu se „přejel“ nehodí.

pohledem realisty

Nevymlouvat se: jednoznačně vypnout – ale pak už je to jen na úrovni pisatele a jeho ochotě a schopnosti přečíst si po sobě, co vlastně napsal.