Trať u Světce bude mimo provoz až do středy, pokračuje odstraňování následků
Odčerpávání propan-butanu z vykolejených vozů. Foto: Správa železnic
K roztržení lokomotiv dojde až odčerpání vykolejených cisteren s propan-butanem.
Jak je to s možnostmi utéct do strojovny v případě hrozící nehody. bastard 371 , polka EP07 a další nemají blokované dveře do strojovny u naší 123 než fíra vypne hlavní vypínač a uzemní mašinu uplyne dost času a nemusí stačit ze stanoviště utéci?
Docela obdivuju, že skočil. Na druhou stranu, pokud by utekl do strojovny, kterou zmuchlal Brejlovec shora a ještě si nad ní tak trochu hořel…. brrr, hrozná představa.
Tady je vidět, jak rychle se můžou změnit priority a vidina rizika. Vyskočit z lokomotivy nebo hořícího domu se hned zdá jako lepší alternativa oproti „spoléhání na náklonnost osudu“. Nezbývá si než přát, aby nikdo z nás nemusel takovou náhlou volbu podstoupit.
Před nárazem do mostu u Studénky vběhl u 151 strojvedoucí právě do strojovny. A tak přežil.
U 680 to o 7 let později bylo horší…😢
Přece jen Banán je kus oceli, Pendolino má za kabinou strojvedoucího oddíl pro cestující. Taky ty plechy dokážou být ničivější.
„Nutná bude sanace půdy po úniku nafty z lokomotivy.“
Já som enem sprosták z hor, kolik litrů nafty (orientačně) v nádrži vozívá taková lokomotiva?
Brejlovec má nádrž na 2500 litrů, větší loko pak samozřejmě větší a vice versa. Myslím, že u nějaké americké lokomotivy jsem viděl 8 kubíků.
Brejlak má 5500l, tedy sedmičky všechny a většina nulek taky. Trojky si nejsem jistý, ale myslím si že některé měly taky zvětšenou nádrž na naftu.
Sorry, myslel jsem, že do nádrží se nezasahovalo, moje chyba.
Nic se neděje, od toho diskuze je. 😉
To byla asi nějaká menší, moderní americké traťové lokomotivy (ES44, SD70 apod.) mívají kolem 5000 galonů, tedy skoro 20 kubíků.
Americká C30 má cca 15 tisíc litrů 🙂
3000 l
Brejlovec 753,7 má větší nádrž než na 3000l , prosím podívejte se na technické data, nádrž byla přestavěna při rekonstrukci…..
Ale hlavně ta nádrž není přece soustavně plná – a dotaz byl na to, „kolik litrů nafty (orientačně) v nádrži vozívá taková lokomotiva“ …
Něco mezi třeba 10% až 100% kapacity nádrže. Jsou oběhy kde je v nádrži stále nad půlkou, jsou oběhy kde se jezdí „na doraz“,…. Stejný jako v autě, někdo bere benzin na půlce, někdo každý týden za 200,-, někdo jezdí dokud se nerozsvítí rezerva,…
Nádrž lokomotivy 753.7 je na 5500 litrů nafty.
Každého života je škoda, ale na druhou stranu byla prdelová klika že ty cisterny vydržely jinak by bylo mrtvých víc, viz. Itálie 2009
Prdelová klika a možná i funkční generální stop. Kdo ví, jak by to bez něj dopadlo.
V cisternách byly jen výpary, jely prázdné. Takže spíše mnoho povyku, ale v tu chvíli to nikdo nevěděl. Každopádně tragédie tak nebo tak.
Mýlíte se, dle výkazu vozidel cisterny byly ložené, takže „povyk“ byl na místě.
Tak podle odborníků z CNN Prima News,už začalo přečerpávání nafty z cisteren.Hrozí nebezpečí požáru….😀
To víte, hlavní je, že je to hořlavá látka. Mně je spíš líto zmařeného lidského života a situaci, ke které došlo. Bohužel, život to tomu fírovi nevrátí.
Nafta není hořlavá látka. Proto se využívá ve vznětových motorech. Při normální teplotě ji nejde zapálit.
Věřím tomu, že jednou bude v hlavních televizních zprávách šokující reportáž, jak redaktor hodil hořící sirku do nafty a ono to ani neexplodovalo jako ve filmu, ale dokonce ani nechytlo. V reportáži dále vystoupí odborník, který vysvětlí, že to je u nafty zcela standardní jev. Následně reportáž zakončí „nezávislý expert“, který svého předřečníka označí za zaprodance mainstreamu a poté zasvěceně pohovoří o tom, jak nám světové elity pančují naftu nehořlavými jedy, abychom museli zaplatit více na daních z PHM, a navíc jde o rafinovanou celosvětovou genocidu řízenou Billem G. a Georgem S.
Je naprostá a dokonalá výhra mít auto na naftu. Sice je dražší, ale má o nemálo levnější žízeň…😀
A pokud nebudete jezdit ani do Země kojenců, ani jinam do zahraničí, tak vás nějaká omezení trápit nemusí. S LPG je to horší…
Je treba dat prostor obema stranam. Jeden Zid, jeden nacista.
Zkuste sirkou zapálit kus vosku bez knotu. Podvod je na světě.
Nafta je hořlavá kapalina III. třídy. Kdybyste nevěřil tak:
http://www.rect.muni.cz/nso/Chemicke_latky/soubory/obec_horlaviny.pdf
Myslím, že velmi chybně zaměňujete hořlavou látku (kterou nafta bezpochyby je, jinak by se těžko samovzněcovala ve vznětovém motoru) a snadno zápalnou látku.
Jaký je, prosím, rozdíl mezi pojmy vznítit se a zapálit? Díky.
to je otázka, jako se zeptat, jaký je rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem
Tak to je dost široké téma, ale v oblasti motorů – vznětový motor (diesel): nafta se vstřikuje do válce a ve zde v tu chvíli při kompresi panující teplotě se samovznítí a hoří (diesely tedy nemají zapalovací soustavu).
Zážehový motor, do válce se vstříkne benzín nebo tam doputuje jako směs sáním, ale nehoří, musí se zapálit jiskrou – pomocí zážehové svíčky co směs zapálí.
Zvláštní, že lehký topný olej hoří i v naftovém motoru.
Třeba spadlo do cesty…
Přejel vjezdové návěstidlo? Opravdu???
Třeba bylo to návěstidlo napojené na al-kaidu a skočilo tam úmyslně v sebevražedném úmyslu.
Nemáte pocit, že jste trapný?
Přece byste nechtěl, aby ho nadjel?!
Tak podaří se. Jednou jsem seděl ve vlaku, dumal nad nesmrtelností chrousta a přejel zastávku.
Uznávám ale, že ve vztahu k návěstudlu se „přejel“ nehodí.
Podaří se, když jsou automatické opravy a z projel se stane přejel.
Nevymlouvat se: jednoznačně vypnout – ale pak už je to jen na úrovni pisatele a jeho ochotě a schopnosti přečíst si po sobě, co vlastně napsal.
Díky za upozornění:)